Teidän lasten joululahjat?
Mitä teidän lapsenne saa joululahjaksi? Kertokaa myös lapsen Ikä, ja sukupuoli. Meillä kolme tyttöä: Melkein 7-vuotias, 5-vuotias ja 3-vuotias. Esikoinen saa lahjaksi:
-Kaksi vauvanukkea
-Leluauton
-Pehmoleluja
-Vaatteita
-Lakanasetin Keskimmäinen:
-Barbie-nukke
-DVD-elokuva
-Pehmoleluja
-vaatteita
-Lakanasetin Kuopus:
-Vauvanuken
-Legoja
-Palapeli
-Pehmoleluja
-Vaatteita
-Lakanasetin
Lisäksi jokaiselle lapselle tulee vielä pari pakettia sukulaisilta. Yhteiseksi ostettuun leikkikeittiö.
Kommentit (764)
Kumma, etteivät ihmiset ymmärrä, että perheitä ja käytäntöjä on erilaisia. Antaa toisten hukuttaa lapsensa lahjoihin yhtenä päivänä vuodessa. Ja antaa niiden toisten päästä hieman vähemmällä. Miten vain kullekin sopii. Koetetaan ymmärtää ja rakastaa toinen toisiamme kaikesta huolimatta <3.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16v tyttö
Uusi puhelin
Mustat lakanat (toivoi)
Pyyhe
Kuulokkeet
Lahjakortit 2 kauppaan
Led valonauha (toivoi)
Meikkisivellin setti
Karkkia13v tyttö
Uusi puhelin
Karkkia
Pyyhe
Hyvä otsalamppu(toivoi, tarvii tallilla)
Hamsteri ja kaikki tarvikkeet, tämä oli tytön ainut toive ja saa hamsterin sitten joulun jälkeen kunhan on luovutus ikäinen.
Lahjakortti vaatekauppaan6v tyttö
Lol nukkeja
Lentävä pöllö
Scruff a luv(?) pehmo
Lelukoira
Muutama petsi
Pyjama
Leikki meikkisetti
Pyyhe2v poika
Parkkitalo ja autoja
Erilaisia Työkoneita muutama
Ugulele (entinen oli tykätty, meni rikki)
Taikapiano
Leikki poraPaljonko teillä menee rahaa yhteen iltaan? On puhelinta, muuta tavaraa ja elektroniikkaa, lemmikkieläintä varusteineen ym. Ostatteko vielä lahkoja toisillenne, isovanhemmille? Ja ruuat päälle.
Hah, arvasin että tähän tarttuu joku.
Ensinnäkin ihan on meidän oma asiamme mitä ja kuinka paljon lapsillemme ostetaan, ei pitäis kenenkään pyllyä kutittaa.
Osa lahjoista ollaan ostettu jo aikaisemmin kuin tässä joulun kynnyksellä.
Puhelimet on hinta luokkaa 100e, emme esim ostaisi puhelimia jos vanhat olis toimivia eli emme ostele pitkin vuotta tavaroita lapsille, vaan jouluna ja synttäreillä.
Hamsterin tavarat on osa käytettynä hankittu ja itse hamsterihan ei paljo maksa.
Esikoinen kohta 20v saa uuden IPhonen 8 plus ja lahjakortin.
Kuopus 11 v
Adidas hupparin
Yksi Vr peli
Kirja
Lahjakortti
Esikoinen on pitkään toivonut puhelinta ja nyt on kerrankin mahdollista ostaa hänelle se. Kuopus saa vielä isovanhemmilta lahjakortit jota voi käyttää. Kummeilta saa vielä elokuvaliput. Eli kaikki mitä toivoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16v tyttö
Uusi puhelin
Mustat lakanat (toivoi)
Pyyhe
Kuulokkeet
Lahjakortit 2 kauppaan
Led valonauha (toivoi)
Meikkisivellin setti
Karkkia13v tyttö
Uusi puhelin
Karkkia
Pyyhe
Hyvä otsalamppu(toivoi, tarvii tallilla)
Hamsteri ja kaikki tarvikkeet, tämä oli tytön ainut toive ja saa hamsterin sitten joulun jälkeen kunhan on luovutus ikäinen.
Lahjakortti vaatekauppaan6v tyttö
Lol nukkeja
Lentävä pöllö
Scruff a luv(?) pehmo
Lelukoira
Muutama petsi
Pyjama
Leikki meikkisetti
Pyyhe2v poika
Parkkitalo ja autoja
Erilaisia Työkoneita muutama
Ugulele (entinen oli tykätty, meni rikki)
Taikapiano
Leikki poraPaljonko teillä menee rahaa yhteen iltaan? On puhelinta, muuta tavaraa ja elektroniikkaa, lemmikkieläintä varusteineen ym. Ostatteko vielä lahkoja toisillenne, isovanhemmille? Ja ruuat päälle.
Nii ja unohdin mainita että meidän vanhemmat antaa lahja rahaa jolloin heidän ei tarvitse miettiä mitä ostaa vaan tuossa on Lahjat myös heiltä.
14- ja 15-v pojat saavat molemmat:
liinavaatteita
yövaatteita
alusvaatteita
sukkia ja villasukkia
pipot ja rukkaset
vähän paremmat ”aikuisten” rannekellot
pipot kypärän alle ja kunnon hanskat palokuntaan
nuoremmalle lisäksi itse toivottu diabetes-koru
yhteisenä tilataan vielä kotiin pelastustieto-lehti
kummeiltaan saavat kumpainenkin 50€ rahaa
asumme poikien kanssa kolmistaan, sukulaisia ei juuri ole, ja emme ole kovin rikkaita
Katsokaa peiliin te jotka alapeukutatte vaatimattomia lahjoja tai ylipäänsä alapeukutatte? Kunpa suurin osa miettisi että omalla nimellänne olisitte täällä. Hävetkää.
Jahas, muistankohan mä mitä oon ostanut, aloitin hyvissä ajoin ettei kaikki kasaudu joulukuulle.
18 v. Saa runokirjan, torkkupeiton, tossut, kasvovoidetta, sukkia, yöppärihousut ja collegehousut, dvd-leffa. Suurin osa toivottuja ja ne mitkä ei ole, ovat muuten vaan tarpeellisia juuri nyt ja tiedän että on niistä iloinen.
15 v. Bändipaita, dvd-leffa, collegehousut ja - paita, t-paita, sukkia. Joku kirja olisi kiva vielä löytää.
Meillä luetaan ja katsotaan leffoja paljon.
Tyttö 13 vuotta saa:
- jättikokoinen nalle
- uusi puhelin
- langattomat kuulokkeet
- 100 euroa rahaa (tämä isovanhemmilta yhteisenä)
- just dance 2020
- uusin neropatti ja joku muu kirja
- kasvonaamioita
- ihonhoitotuotteita, saippuaa, suihkugeeliä, sampoota, hoitoainetta yms. sisältävän paketin
- meikkejä
- hiusjuttuja
- scrunchieita
- lakanoita ja uuden pyjaman
- suklaata ja karkkia
- pörrösukat ja tavallisia sukkia
- lapaset, pipon ja kaulaliinan
- kylpytakki/aamutakki tmv
- uusi kalenteri, mmiisas kai
- koulutarvikkeita
- vihon
- toivomansa hupparin
- kummeilta ja muilta sukulaisilta taitaa saada vielä leffalippuja ja lahjakortteja, ehkä jotain muutakin
Pojalle 3 kk
- pari vauvojen kirjaa
Sukulaisilta saa sitäkin enemmän, taitaa vaan tässä vaiheessa enemmän lahjapaperit kiinnostaa ;).
17v tytär saa painopeiton ja lahjakortin kosmetologille, 19v lahjakortin kampaajalle ja uuden kahvinkeittimen
Vierailija kirjoitti:
liinavaatteita
yövaatteita
alusvaatteita
sukkia ja villasukkia
pipot ja rukkaset
yhteisenä tilataan vielä kotiin pelastustieto-lehtikummeiltaan saavat kumpainenkin 50€ rahaa
asumme poikien kanssa kolmistaan, sukulaisia ei juuri ole, ja emme ole kovin rikkaita
Siis kuka teinipoika toivoo itse vapaaehtoisesti diabetes-korua? Epäilen.
Tämä vauva.fi voisi korjata näitä tykkäysnappi-juttuja, saa 10 kertaa hakata sitä eikä toimi, samoin tuo ensimmäinen kommentti tulee samaan kohtaan kuin se mistä pääsee sivujen loppuun - huomaatteko että se on täynnä alapeukkuja. Koska sitä täpätään vahingossa. Tämä kaikissa viesteissä järjestelmällisesti.
Mutta joo. Ei tietenkään voi kontrolloida nukkumistasi. Kerro että et pysty nukkumaan ja olet alkanut stressaamaan nukkumaanmenoa, unilääkkeet kehiin jos tyyppi ei muuten saa nukutuksi, se ei ole sinun vastuullasi.
Tyttö 6v:
-Barbie-nukke
-Värityskirja
-Nuken vaatteita (nukkeja löytyy jo ihan tarpeeksi ennestäänkin)
-Yöpukusetti
-Jääkiekkojoukkueen pipo ja kaulahuivi
-Uudet luistimet (vanhat jäi pieneksi)
-Karkkia
-Jättimäinen pehmoeläin
-Oma prinsessaelokuva
Poika 4v:
-Kauko-ohjattava auto
-Värityskirja
-Sellainen setti, jossa on useampaa erilaista pikkuautoa
-Jääkiekkojoukkueen pipo ja kaulahuivi
-Jääkiekkomaila (ei harrasta, vaan on vain innostunut jääkiekosta)
-Karkkia
-Kirjoja, joista opetellaan sanoja (olemme kaksikielinen perhe, ja pojalla Suomi heikompi kieli, vaikka Suomessa asutaankin)
-Pöytäjääkiekko-peli (en tiedä, osaako tämän ikäinen edes pelata sitä, mutta voihan sen sitten laittaa varastoon odottamaan kasvamista)
Poika 1v:
-Helistin
-Pehmolelu
-vaatteita
Yhteiseksi: Pari lautapeliä ja DVD-elokuva
Aika paljon on lahjojen joukossa käytännöllisiäkin. Jääkiekko on meillä kyllä in, jonka huomaa isompien lapsien, varsinkin pojan lahjoista.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä, jotka ostaa joululahjaksi vaatteita ja lakanoita omille lapsilleen. Kas kun ette perunasäkkiä tai maitopurkkia tai jotain muuta arkista, mitä lapsille nyt kuuluu ostaa pitkin vuotta muutenkin.
Joo ja mä en pysty millään käsittään millasen kasvatuksen olet saanut kun noin i- di- oo- til- le tunnut :O
Voi kuin säälin sua <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
liinavaatteita
yövaatteita
alusvaatteita
sukkia ja villasukkia
pipot ja rukkaset
yhteisenä tilataan vielä kotiin pelastustieto-lehtikummeiltaan saavat kumpainenkin 50€ rahaa
Arvasin että joku tarttuu tähän. On palokuntanuori ja muutenkin valveutunut kansalainen, ja tietää, että tuon korun avulla saattaa itse joskus pelastaa henkensä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä, jotka ostaa joululahjaksi vaatteita ja lakanoita omille lapsilleen. Kas kun ette perunasäkkiä tai maitopurkkia tai jotain muuta arkista, mitä lapsille nyt kuuluu ostaa pitkin vuotta muutenkin.
Meidän suvussa on aina vaatteet, lakanat, pyyhkeet, alusvaatteet, kalsarit, sukat, villasukat yms olleet ihan peruslahjoja. Näiden lisäksi sitten jotain ekstraa ja lapsille leluja jne.
Minä ostin 6-vuotiaalle frozen pussilakanasetin, pyyhkeen ja mukin ja tiedän että tulee rakastamaan niitä. Todellakin hyviä lahjoja, joka vuosi joku lapsista on toivonut jotain tiettyä sarjaa.
Lapset saa tänäkin jouluna paljon lahoja, isoin saa ps4:sen ja siihen pelejä, keskimmäinen paljon hienoja kyniä ja papereita piirtelyyn, LPS juttuja sekä muutaman pehmon mitä toivoi sekä pienin saa muutaman lelun, pehmon ja nuo ylläolevat. Sekä leffalippuja (kuten frozen 2, tämä tulee huippu tytöille) liput sirkukseen ja pariin muuhun tapahtumaan. Kummit on ostaneet lahjakortteja esim arnoldsiin.
Jokainen sai kaiken toivomansa ja pientä ekstraa. Kerrankin kävi niin että rahatilanne parani joulua kohden, viimeksi lapset saaneet leluja viime jouluna niin ei mua harmita yhtään nämä pienet leluöverit. Ei tietysti määrällisesti ole paljoa mutta rahallisesti meni paljon.
Luulen että ensi vuonna lapset pyytää enemmänkin noita lippuja ja lahjakortteja, lapset tykkää kun on aina jokin tapahtuma mitä odottaa.
2v poika'
-Legoja
-Pehmolelu
-Dinosaurus-yöpuku
2,5kk tyttö:
-Yöpuku
-Helistin
Lapset vielä aika pieniä, niin ei mitään ihmeempää viitsitä ostella.
Miksi kukaan ei enää osta kirjoja? Ja sitten ihmetellään kun lapsi on niin levoton eikä osaa rauhoittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
liinavaatteita
yövaatteita
alusvaatteita
sukkia ja villasukkia
pipot ja rukkaset
Arvasin että joku tarttuu tähän. On palokuntanuori ja muutenkin valveutunut kansalainen, ja tietää, että tuon korun avulla saattaa itse joskus pelastaa henkensä.
Onko hän siis diabeetikko? Miksi tämä koru sitten tulee joululahjaksi? Eikö se ole ranneke, joka joka tapauksessa on hyvä olla ranteessa heti kun diabetes löytyy? Eikä tarvi erikseen lahjaksi pyytää. Vai onko se joku tavallisen rannekkeen sijaan tuleva hienompi koru?
Kauheet kasat tavaraa ostatte teidän lapsille!??
Itse kasvatan lapseni siihen, ettei tavaraa saada tollaista määrää vaikka olisi mikä päivä!
Itse ajattelin hakea lapselle joululahjaksi kirjoja kirpparilta / kierrätyskeskuksesta ja jonkun lelun, mutta en todellakaan tollaista romukasaa ajatellut hankkivani.
Opetan lapseni ekologisuuteen ja painotamme pienestä saakka kierrättämistä ja käytettynä ostamista, ekologista elämäntapaa. Vähemmän on enemmän!