Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meillekin tulee tuplat!

09.06.2006 |

raskaus on nyt puolessa välissä ja tuntuu tosi uskomattomalta, että tätä on vielä puolet jäljellä!(näytän nyt jo siltä et oisin viimesilläni..) vähän tuleva hirvittää. meillä kun on jo 4 ja 2 vuotiaat lapset ennestään. oon voinut toistaiseksi hyvin, mitä nyt selkä särkee ja närästää.. tietäiskö joku mikä niihin auttais? oon koittanut netistä löytää tietoa tupla raskauksista, mut en oo löytänyt oikein mitään.. kiitollinen oisin jos jotain linkkejä saisin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, itse sain viimeisellä kolmanneksella äitipolin läääriltä reseptillä tehokkaampaa närästyslääkettä kuin rennie. Viimeiset kuukaudet (kaksoset syntyvät viikolla 38) nukuin sohvan nurkassa puoli-istuvassa asennossa, koska kaksoset painoivat makuuasennossa mahalaukkua ja keuhkoja niin pahasti, etten närästykseltä ja hengityksen ahtaudelta pystynyt muuten edes torkkumaan. Kaksoset viihtyivät viimeiset kuukaudet mahassa t-asennossa: A raivotarjonnassa, jalat oikealla sivussa, B poikittain, jalata oikealla sivussa. Syntymäpainoa 3000 ja 2600.

Selkäsärkyyn minulla " auttoi" eli teki olon sidettäväksi (sic!) kun vaihtoi asentoa mahdollisimman tiheästi. Kun loppuajan jouduin pötköttelemään, vaihdoin tovin välein sängystä toiseen, pehmeämmästä kovempaan ja takaisin jne.

Jaksatusta, helpotus tulee samalla sekunnilla, kun vauvat syntyvät!

Vierailija
2/7 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on nyt 3,5kk vanhat kaksospojat, jotka syntyivät sectiolla vakavan raskausmyrkytyksen vuoksi rv 36+6. Kieltämättä rankkaa on ollut, mutta ollaan vaan ajateltu, että voisi olla paljon rankempaakin. Ja välillä tuntuu oudolta ajatella, että muilla on vaan 1 lapsi kerrallaan. mitä ne sitten tekee kun se toinen on hoidettu ja nukkumassa :) Ja tosiaan vaikka välillä on tosi väsyttävää ja rankkaa, niin pidän mielessä, ettei kaksosia kaikille anneta.

Kannattaa noiden monikkoperhesivujen lisäksi vilkaista vielä tän vauvan monikkoperhepalsta. Sieltä saa ihan kivasti apua ja neuvoja ja kokemuksia.

Jaksamista loppuraskauteen ja lepää niin paljon kuin vain suinkin voit!

Maqika ja pojat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ole kuin viikko raskauden puoleen väliin. Maha samaa kokoa kuin ekasta oli noin rv25-27 (en kyllä mikään pieni ollut...). " Kiva" kun kaikki raskausongelmat tulee paljon aikaisemmin näiden kahden kanssa. Mulla myös närästää iltaisin hirveästi. Pika-apuna on kylmä rasvaton maito. Rennietä popsin myös silloin tällöin. Alaselän liitos on vaivannut mua jo melkein plussasta asti. Hormonien tekosia (maha ei vielä paljon paina), joten eipä auta muu kuin purra hammasta. Yritän ajatella positiivisesti, että siellä vaan vauvojen ulostuloreittiä laajennetaan...

Alia ja tiku+taku rv18+4

Vierailija
4/7 |
12.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkävaivoihin suosittelen lämpimästi tukivyötä. Minulla auttoi tosi paljon. Närästykseen Rennietä... Ja tässä pari linkkiä, www.suomenmonikkoperheet.fi, www.hmp.fi.

Vierailija
5/7 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meinaa ilonitkut tulla aina kun joku ilmoittaa tuplista!

Onnea siis! Olet saanut todellisen lottovoiton!

=D

Jännä+tyttöset 8,5kk

Vierailija
6/7 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplat on hieno asia kun hommaan tottuu. Itse sain kuulla tuplauutisen rv 24 kolmannessa ultrassa ja shokki ilmeni vain hysteerisenä nauruna. Olin heti alusta asti onnesta soikeana. Uutinen tuli niin myöhään etten edes ehtinyt kauhistelemaan kaiken maailman asioita ja hukkaan olisi nekin kauhistelut mennyt. Muksut leikattiin rv 37+4 alkavan raskausmyrkytyksen vuoksi. Se olikin ainut suurempi " vaiva" joka meillä oli. Totta kai moni on asia vaivaa lähes kaikkia, kuten tuo kuuluisa närästys ja turvotus. Onneksi se kaikki loppu sinä siunattuna päivänä kuin lapset on maailmassa. Itse olin töissä tuohon kolmanteen ultraan asti ja olisin ollut pidempäänkin, mutta laitettiin sairaslomalle, koska toinen vauvoista oli elänyt " piilossa" eikä sen kasvua oltu seurattu. Kaikkia ei siis vaivaa jokainen mahdollinen vaiva. Itse olin vielä kuukautta ennen leikkaustametsässä keräämässä mustikoita ja mattopyykillä. Onne4a vielä kerran ja aurinkoista kesää.

Meillä gaviscon oli hyvä närästyslääke ja tukivyö kannattaa hankkia.

Vierailija
7/7 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin liivikaupasta ja oli hyvä, jatkopala on hyvä ostaa valmiiksi koska maha kuitenkin kasvaa nopeammin kuin yhtä odottavalla.

Selkää kannattaa lepuuttaa makaamalla selällään (jos vielä pystyt olemaan selällään) jalat 90 asteen kulmassa ylhäällä vaikka tuolin päällä. Seistessä voi toisen jalan laittaa välillä keittiöjakkaran alimmalle portaalle, eli silloin paino jakautuu selässä erilailla.

Itselläni auttoi myös sellainen asento, että selällään maaten koukistin toisen polven ja annoin sitten koukistetun jalan hitaasti mennä sivulle, jalkapohja toisen jalan polven kohdalla. Näitä ohjeita on hankala selittää sanallisesti, mutta toivottavasti sait jotain apua! Närästykseen auttoi parhaiten magnesiamaito (apteekista) sekä Gefilus-tehojuomat.

Mukavaa odotusta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi