Olenko ainut, joka ei ymmärrä politiikasta juuri mitään....
..tietääkö tai pitäskö tietää, mitä on oppositio, vasmmisto jne...ei kyl kiinostakkaan
Kommentit (17)
Et ole ainoa. En ymmärrä politiikasta juuri mitään. Just se Rinne erosi mutta mulla ei ole aavistustakaan että miksi.
Ei siitä nykyään monikaan ymmärrä, mutta luulevat ymmärtävänsä ja kokevat mielipiteensä tärkeäksi kun media ja some on syöttäneet heille valmiiksi pureskeltuja, yksinkertaistettuja klikkimielipiteitä aiheista joiden pohjat jättävät tarkoituksenmukaisesti käsittelemättä.
Moni luulee ymmärtävänsä. Harva ymmärtää.
Mitä ymmärtämistä politiikassa muka on? Samaa vehkeilyä kuin Selviytyjissä.
Joo, selittäkää joku, miksi se Rinne erosi? Luottamuspulan takia, mutta mikä sen sitten aiheutti?
Nykynuorille on todella vaikea ymmärtää puolueiden eturyhmiä ja tavoitteita kun aika harva kokee itse sijoittuvansa oikeisto-vasemmisto-akselille. Tietenkin kaikki on yksinkertaista heille, jotka elävät pääomatuloilla, ja samoin vakituisessa julkisen sektorin palkansaajille. Muille tämä jako on täysin merkityksetön. Pätkätyöläiset, tuntityöläiset, yrittäjät, freelancerit ovat kaikki poliittisesti kodittomia.
Sain siitä lapsuudessa yliannostuksen, kun vanhemmat oli mukana politiikassa. Politiikot on kun lauma muksuja, jotka mätkii toisiaan lapiolla päähän ja yrittää viedä toistensa lelut.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. En ymmärrä politiikasta juuri mitään. Just se Rinne erosi mutta mulla ei ole aavistustakaan että miksi.
Jaa, joko se erosi? Mistä se eros?
Ei poliitikotkaan ymmärrä. Timo Soinilla oli vuosikymmenten mittainen poliittinen ura ja Soini meni kokonaan tuhoamaan sen uran liittymällä hallitukseen jossa Kokoomus ja Keskusta huiputtivat häntä ihan täysillä. Ei nyt varmaan olis kannattanut Soinin kiirehtiä suostumaan kaikkiin Kokoomuksen ja Keskustan vaatimuksiin. Soini oli parikymmentä vuotta jaksanut ahkerasti ja määrätietoisesti ja sinnikkäästi tehdä hyvää oppositiopolitiikkaa, olis varmaan kannattanut vielä olla hieman kärsivällisyyttä jäljellä kun sitä pyydettiin hallitukseen.
Oli kyllä legendaarisen hauska käytännön pila tuo Soinin poliittinen harakiri!
Minusta olisi hävettävää olla ymmärtämättä miten maata johdetaan. Miten te edes äänestätte jos ette mitään tiedä?
Tiedon äärelle pääseminen on helpompaa kuin koskaan. Oletko ajatellut, että voisit vaikka googlata sanan oppositio?
Mielestäni noiden termien osaaminen on ihan perustavaa suomen kielen osaamista, ei edes mitään politiikan seuraamista, mikä on tietty vaikeaa, jos ei ymmärrä normaaleja sanoja.
Nykyaikana voi kyllä syyttää moisesta vammasta itseään, koska kaikilla on taskussa oma netti. Ei tarvitse mennä kirjastoon lukemaan kirjoja, kuten 80-luvulla.
Vähän sama juttu. Olin teininäkin paljon enemmän perillä politiikasta ja poliitikoista, kiitos Itse Valtiaiden.
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä nykyään monikaan ymmärrä, mutta luulevat ymmärtävänsä ja kokevat mielipiteensä tärkeäksi kun media ja some on syöttäneet heille valmiiksi pureskeltuja, yksinkertaistettuja klikkimielipiteitä aiheista joiden pohjat jättävät tarkoituksenmukaisesti käsittelemättä.
Esimerkiksi elämäntapatyöttömät =D
"Voi kauhistus, on olemassa ihmisiä jotka ihan vain laiskottelee, ihan vain huvikseen on työttömiä eikä edes tahdo töihin! Kyllä nyt pitää tehdä jotain! Pitää ryhtyä poliittisiin toimenpiteisiin jotta nuo ihmiset saadaan pakotettua työnhakuun! Pitää luoda aktiivimalli!"
Suurin osa ihmisten ihan kaikista mielipiteistä ja käsityksistä on aivan yhtä kajahtaneita.
Eipä ne poliitikotkaan suurimman osan ajasta ymmärrä.
Et ole. Alle prosentti persuista ymmärtää politiikasta mitään.
Ai, sä ootki varmaan mun ainoa ja eka kaksone.