Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kaupasta valmista makaronilaatikkoa?

Vierailija
09.12.2019 |

Yleensä olen tehnyt itse mutta ajattelin tänä jouluna ottaa laatikot valmisruokana. Mutta onkohan missään myynnissä makaronilaatikkoa?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kinkusta saa laatikon muotoisen?

Vierailija
22/74 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt kaupassa makaronilaatikkoa. Ehkä joudut tekemään itse. Hyvää joulua!

Mä en osaa tehdä makaronilaatikkoa, mutta mä osaan tehdä makaronikuution: laita liedelle pieni kattila, kuumenna kattilassa vesi kiehuvaksi, kaada siihen aivan älyttömästi liikaa makaronia, keitä kunnes makaroni tuottaa suuren kovan yhtenäisen möykyn (tiiliskiven) joka on kattilassa tosi pahasti jumissa. Haaste on sitten saada tuo kivikova kuutio pois sieltä kattilasta, en ole vielä keksinyt siihen kätevää tekniikkaa.

Olen hyvä ruuanlaittaja, olen ihan itse keksinyt muitakin vallankumouksellisia reseptejä.

On olemassa uusavuttomia ihmisiä. Minä taas olen uuskekseliäs!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo joskus 1800-luvulla makaronilaatikossa ei ollut jauhelihaa, mutta nyt on 2019 ja viimeiset 50-vuotta on ollut jauhelihaa mukana.

Makaronilaatikko on oiva lisuke palapaistin ja perunoiden kanssa. Siinä ei ole jauhelihaa.

Muuten, 50 vuotta kirjoitetaan ilman väliviivaa.

Vierailija
24/74 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai makaronilaatikkoon laiteta mitään "jauhelihan tilalle", kun ei sitä ole alun perinkään makaronilaatikossa.

Onkohan sulla nyt mennyt lanttulaatikon kanssa sekaisin tai jotain. Kyllä siinä aina on jauhelihaa, eikä sitä erikseen edes mainita.

Ei ole. Itse sekoitat lihamakaronilaatikkoon, vaikka yllä asia jo selvitettiin.

Laita googleen makaronilaatikko, ja katso onko resepteissä jauhelihaa vai ei. Kaikissa mitä jaksoin katsoa on jauhia.

Jännää. Ne ekat linkit jotka jaksoin katsoa eivät sisältäneet jauhelihaa.

Vierailija
25/74 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap tarkoittaa sitä lihamakaronilaatikkoa, kannattaa ostaa Kokkikartanon valmistamaa. Saarioisten on ihan mautonta, pelkkä sitkeä makaronimöykky jossa jauhelihaa vain hajun verran.

Vierailija
26/74 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap tarkoittaa sitä lihamakaronilaatikkoa, kannattaa ostaa Kokkikartanon valmistamaa. Saarioisten on ihan mautonta, pelkkä sitkeä makaronimöykky jossa jauhelihaa vain hajun verran.

Ap kyseli makaronilaatikkoa, ei lihamakaronilaatikkoa.

Vierailija
27/74 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hyvä resepti, kotona joutuu tekemään kun kaupasta ei saa.

https://www.martat.fi/reseptit/vanhan-ajan-makaronilaatikko/

Vierailija
28/74 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että mistään kaupasta saa.

Vierailija
29/74 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin kauppahallista, ei ole heillä myynnissä makaronilaatikkoa.

Vierailija
30/74 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee tosi hyvää kun kautramaitoon vetää tehosekoittimella banaania ja soijarouhetta jauhelihan tilalta. Ei erota perinteisestä muuten, paitsi että on parempaa.

Onpas mielenkiintoinen. Onko se kovin imelä?

Tottakai, onhan kyseessä imelletty banaanilaatikko. 

Vierailija
31/74 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Eiko sita nyt ole joka ruokakaupassa. Saarioisen. 

Miksi tämä väärä vastaus on saanut paljon peukkuja?

Vierailija
32/74 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla kaupoiss.a

Vierailija
33/74 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai makaronilaatikkoon laiteta mitään "jauhelihan tilalle", kun ei sitä ole alun perinkään makaronilaatikossa.

Onkohan sulla nyt mennyt lanttulaatikon kanssa sekaisin tai jotain. Kyllä siinä aina on jauhelihaa, eikä sitä erikseen edes mainita.

No eikä ole aina jauhelihaa. 

Ennen on tehty juurikin juhlapidoissa tarjottavaksi lisäkkeeksi makaronilaatikkoa ilman jauhelihaa. Siis hyydytetty makaronit munamaidolla yhtenäiseksi köntsäksi.

Se sellaisenaan ketsupin kanssa syötävä makaronilaatikko kyllä sisältää lihaa (tai nykyaikaisesti viakka soijarouhetta). Mutta se ei ole ainoa makaronilaatikko.

Vierailija
34/74 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä saako kaupasta maitoa? Entäs ruisleipää?

Vierailija
35/74 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt kaupassa makaronilaatikkoa. Ehkä joudut tekemään itse. Hyvää joulua!

Mä en osaa tehdä makaronilaatikkoa, mutta mä osaan tehdä makaronikuution: laita liedelle pieni kattila, kuumenna kattilassa vesi kiehuvaksi, kaada siihen aivan älyttömästi liikaa makaronia, keitä kunnes makaroni tuottaa suuren kovan yhtenäisen möykyn (tiiliskiven) joka on kattilassa tosi pahasti jumissa. Haaste on sitten saada tuo kivikova kuutio pois sieltä kattilasta, en ole vielä keksinyt siihen kätevää tekniikkaa.

Olen hyvä ruuanlaittaja, olen ihan itse keksinyt muitakin vallankumouksellisia reseptejä.

Minun kattilani ovat pyöreitä, joten se makaronimöykky pitäisi ensin saada pois sieltä kattilasta ennen kuin siitä voi leikata kuution.

Vierailija
36/74 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kattila, jonka pohja on neliön muotoinen?

Vierailija
37/74 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kaupasta, olen kysellyt kyllä.

Vierailija
38/74 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä saako kaupasta maitoa? Entäs ruisleipää?

Kaupasta saa maitoa.

Ruisleipääkin saa, kun lukee tarkasti tuoteselosteet. Useimpiin ruisleipiin on sekoitettu vehnää, koska se on halvempaa.

Mutta perinteiseen juhlapöytään kuuluvaa makaronilaatikkoa ei kaupoissa ole.

Vierailija
39/74 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa muuhun, kuin siihen, sisältääkö makaronilaatikko lihaa vai ei: minä olen tuntenut makaronilaatikon ikuisesti jauhelihaa sisältävänä versiona, joka on arkiruoka. Vasta aikuisena opin, että jossain päin maata joulupöytään kuuluu lihaton makaronilaatikko.

Vierailija
40/74 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kauppa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi