Jos Sanna Marinin tilalla olisikin kolmekymppinen mies, kukaan ei vaahtoaisi nuoruudesta ja kokemattomuudesta
Miksi nimenomaan nuori nainen on uhka? Mies otetaan vakavasti, oli ikä mikä hyvänsä. Mutta nuori nainen saa yhä edelleen kuulla vähättelyä ja tytöttelyä.
Kommentit (73)
Olen huomannut että vain naiset lähinnä korostavat sitä pääministerin sukupuolta sekä ikää.
Toivoisin että ihmisiä ajateltaisiin ihmisinä sekä kohdeltaisiin ihmisinä aina eikä ajateltaisiin sukupuolittuneesti.
Meillä on ihminen pääministerinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, etten ole innoissani Marinin nimittämisestä johtuu vain ja ainoastaan poliittisista kannoista. Kyseessä tuntuu olevan jyrkän liberaali-globalisti-vasemmistolainen tapaus. Vertailin omia kantojani hänen vaalikonevastauksiin ja paljon oli päinvastaisia kantoja. Esim. vaatimukset vihapuhelainsäädännön tiukentamisesta (käytännössä sananvapauden kaventaminen), polttomoottoriajoneuvojen kieltämisestä, lihaverosta ym. olivat asioita, jotka häiritsivät. Hänen mielipiteet olivat tosin pitkälti linjassa nuorten naisten keskimääräisten kantojen kanssa (ylen vaalikoneen mukaan), minkä vuoksi olen skeptinen nuoresta naisjohtajasta muutenkin, jos sukupuoliseikan välttämättä haluaa ottaa mukaan pohdintoihin.
Toivon suuresti, ettei Marin saa kauheasti tuhoa aikaan ja osaltaan karsi ihmisten perusvapauksia, mutta pelkään pahinta. Esim. sananvapauden romahtaminen ja sensuuri tosin ovat jo ennestään globaaleja trendejä, eli hän taitaa edustaa vain samaa linjaa, mutta agressiivisemmin.
N28Joo, sellaista se elämä on, mulle taas Halla-Aho on tällainen henkilöä joka kannattaa kaikkea sitä, mitä itse vastustan.
Ei tarvitse olla Halla-ahon kanssa poliittisesti samaan mieltä (niin kuin en olekaan) mutta onhan hän älykäs. Toisin kuin moni muu poliitikko, tätä vaan on vihervasurien mahdotonta oivaltaa. Olen arvostanut monen kommunistinkin älykkyyttä vaikka olenkin poliittisesti heistä kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei häiritse se onko pääministerillä munat vai ei.
Mutta tämä suora kyllä häiritsee: Andersson, Henriksson, Marin ja Ohisalo. Siinä viedään suomalaisuutta saunan taakse ja korvataan kulttuurinrikastuttajilla
No katsotaan ihan rauhassa. Ulkomaalaisasiat on vain pieni osa hallituksen ja pääministerin työmaata.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sillä miehellä ei olisi lyhyestä matikasta C
Lähimmäksi iän puolesta pääsee Esko Aho, mutta en nyt löydä hänen yo-tutkinnon arvosanojaan.
Jyrki Katainen olisi ehkä se seuraava. Hänestähän tuli 35-vuotiaana valtiovarainministeri ja 39-vuotiaana pääministeri. Ja hänen suhteen olet oikeassa: Ei ole lyhyestä matikasta C. Ei nimittäin ole yhtään minkäänlaista matematiikan arvosanaa hänellä.
Saulilla ruotsin kielestä A, eikä kukaan pidä häntä sen takia epäpätevänä.
Nuorista puoluejohtajista tulee mieleen Kokoomuksen Harri Holkeri, joka nousi puolueensa johtoon 34-vuotiaana myös. Hänen kouluaikoinaan saatettiin heikosti menestyneet jättää luokalle, eli sama luokka piti suorittaa uudelleen, ja näin kävi Harri-pojallekin. Ja mikäpä muukaan oppiaine olisi ollut syynä kuin matematiikka!
Ns. yleiset syyt estivät päästämästä Kokoomusta hallitukseen 70-luvulla, mutta viisikymppisenä Holkerista sitten lopulta tuli pääministeri. Ja se hallitus teki huonompaa talouspolitiikkaa kuin yksikään Suomen hallitus sen jälkeen, vaikka huonoja on ollut muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Sekä Kataisella että Stubbilla oli huonompi/sama arvosana matikasta. Ja aika pitkälle ministereiksi yms silti ovat päässeet!
M36 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä Kataisella että Stubbilla oli huonompi/sama arvosana matikasta. Ja aika pitkälle ministereiksi yms silti ovat päässeet!
Lisään joukkoon Mikä Lintilän, jolla on yleisestikin ottaen huono yo-todistus eikä matematiikan arvosanaa ollenkaan. Ja juuri hänestä piti Kepun sitten tehdä valtiovarainministeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, etten ole innoissani Marinin nimittämisestä johtuu vain ja ainoastaan poliittisista kannoista. Kyseessä tuntuu olevan jyrkän liberaali-globalisti-vasemmistolainen tapaus. Vertailin omia kantojani hänen vaalikonevastauksiin ja paljon oli päinvastaisia kantoja. Esim. vaatimukset vihapuhelainsäädännön tiukentamisesta (käytännössä sananvapauden kaventaminen), polttomoottoriajoneuvojen kieltämisestä, lihaverosta ym. olivat asioita, jotka häiritsivät. Hänen mielipiteet olivat tosin pitkälti linjassa nuorten naisten keskimääräisten kantojen kanssa (ylen vaalikoneen mukaan), minkä vuoksi olen skeptinen nuoresta naisjohtajasta muutenkin, jos sukupuoliseikan välttämättä haluaa ottaa mukaan pohdintoihin.
Toivon suuresti, ettei Marin saa kauheasti tuhoa aikaan ja osaltaan karsi ihmisten perusvapauksia, mutta pelkään pahinta. Esim. sananvapauden romahtaminen ja sensuuri tosin ovat jo ennestään globaaleja trendejä, eli hän taitaa edustaa vain samaa linjaa, mutta agressiivisemmin.
N28Joo, sellaista se elämä on, mulle taas Halla-Aho on tällainen henkilöä joka kannattaa kaikkea sitä, mitä itse vastustan.
Ei tarvitse olla Halla-ahon kanssa poliittisesti samaan mieltä (niin kuin en olekaan) mutta onhan hän älykäs. Toisin kuin moni muu poliitikko, tätä vaan on vihervasurien mahdotonta oivaltaa. Olen arvostanut monen kommunistinkin älykkyyttä vaikka olenkin poliittisesti heistä kaukana.
Minusta Halla-Aho ei ole sillä tavalla älykäs vaan pikemminkin kiero ja manipuloiva ehkä ja fiksu siinä mielessä, että osaa pelata politiikkaa ja pyöritellä äänestäjiään (sanoa heitä miellyttäviä asioita oikeaan aikaan ja kääntää asiat omaksi parhaakseen), en ole kuullut hältä kuitenkaan mitään aidosti älykästä, vaan argumentointi on samaa luokkaa kannattajien kanssa, tikareita vastustajien selkään ja puhutaan "suoraan" eli mahdollisimman ilkeästi muka "totuuksia" mitä muka kukaan ei tajua. Sellaista populismia ja propagandaa. Veikkaan ettei ole edes oikeasti monesta asiasta sitä mieltä, kuin mitä ulospäin antaa olettaa.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä, että Marin on naiivi idealisti ja esittäessään hyvin jyrkkiä kannanottojaan hän vain vahvistaa sitä kuvaa, että ei kykene hahmottamaan kausaalisuuksia ja kokonaisuuksia reaalimaailmassa.
Tämä on se, mikä minua huolettaa kun pääministeri on kuitenkin näkyvä diplomaatti Suomesta maailmalle. En ole huolissani siitä, että Marin on nuori tai että hän on nainen. Olen huolissani ihan muista asioista. Tosin epäilen, että tässä Rinteen syrjäyttämisteatterissa on isosti Kepun peli taustalla, hajottavat hallituksen seuraavan vaikean kysymyksen edessä, siirtyvät oppositioon ja kohottavat sillä peliliikkeellä Kepun kannatusta seuraavia vaaleja varten. Marin on pelinappula.
Vähän samaa mieltä. Jos esimerkiksi Lepomäestä olisi sorvattu pääministeri niin en olisi juuri kulmiani kohotellut, mutta Marin kyllä vähän huolestuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai jos pääministeriksi valittaisiin nuori mies, kukaan ei valittaisi nuoresta jupista joka syöksee maan perikatoon? Kukaan ei valittaisi siitä kuinka mies sai keskinkertaiset arvosanat lukion matematiikassa, tai ettei kokemusta politiikan huipulla ole riittävästi?
Ja höpön löpön.
Ero on vain siitä että kun kyseessä on nainen, mikä tahansa kritiikki katsotaan sukupuoleen kohdistuvaksi.
Samaa mieltä.
N40 (ja feministi, sikäli kuin sillä on tässä yhteydessä jotain väliä)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Sannalla hyvä perse?
IL:n jutussa mainitaan että ulkomailla on luonnehdittu Sannaa uuden sukupolven Instagram-ministeriksi ja että kuvia on ollut äitiyskuvista rantakuviin. Onko Sannalla siis esillä vähäpukeisia pebakuvia, vai onko ne jotain Vartiaisen tyylisiä hohhoijailuita?
Kas kummaa milloin sinä olet keski-iässä?