Ikisinkku Minna, 50, löysi miehen hylättyään kriteerinsä: ”Ihannemieheni voikin olla duunari, jolla on nuuska huulessa”
Pitkään sinkkuna ollut mentaalivalmentaja Minna Marsh löysi kumppanin, kun alkoi ajatella toisin. – Olen tajunnut, että ei sen tarvitse olla se pukua käyttävä toimitusjohtaja, joka sitoo minut kravatilla.
Jos voisin antaa yhden neuvon parisuhdetta haluavalle, se oli tämä: Unohda kaikki ajatukset siitä, millainen on sinulle se oikeanlainen kumppani. Kiinnitä vain huomiota siihen, miltä hänen lähellään tuntuu vaikkapa treffeillä. Älä ajattele järjellä – kuuntele tunnetta ja seuraa sitä. Mutta jos olet epätoivoinen tai yli-innokas kumppanin etsijä, odota. Et ole silloin valmis.
Näin kirjoittaa mentaalivalmentaja Minna Marsh, 50, tuoreessa blogipostauksessaan. Marshin mukaan oivallus on omakohtainen. Se tapahtui alkuvuonna, kun hän teki listaa siitä, milainen miehen pitäisi olla.
– Ihannemieheni on ollut sellainen pukutyyppi, joka seksin aikana sitoo minut kravatilla. Mutta oli jääkylmä suihku tajuta, että eivät sentyyppiset miehet yleensä halua minun tyyppistä naista. Olen aika vapaa sielu ja räväkkä. En välttämättä pane rintsikoita, kun lähden yökerhoon. Nyt olen ymmärtänyt, että eihän miehen tarvitse olla se pukua käyttävä toimitusjohtaja, joka sitoo minut kravatilla, vaan saman kokemuksen voi saada duunarin kanssa, jolla on nuuska huulessa, ikisinkkuna itseään pitänyt Marsh kertoo.
Marshin oivallus on tuottanut myös tulosta. Hän on nyt toimivassa suhteessa miehen kanssa. Ensimmästä kertaa vuosiin.
SOPIMUS MÄÄRÄAIKAISESTA SUHTEESTA HELPOTTAA
Marsh uskoo, että monet parisuhteesta haaveilevat sinkut jäävät helposti jumiin omiin ajatusmalleihinsa. Odotuksiin ja vaatimukseen siitä, millainen kumppanin pitäisi olla. Niin kävi hänelle itselleenkin.
– Olen ajatellut, että miehen pitää olla minua pidempi. Mutta 180-senttisenä olen huomannut, että ei niitä pidempiä ole kovin paljoa. Nyt olen oppinut olemaan välittämättä tällaisista asioista. Kiinnitän huomiota siihen, miltä tuntuu, kun mies koskee, saako hän minut nauramaan ja miten hän minua kohtelee. Toki on myös tärkeää, onko meillä riittävän samanlaiset arvot.
Marsh on ajatellut olevansa ikisinkku monesta syystä. Hänelle parisuhde on tarkoittanut vankilaa. Marshilla on ollut kaksi vakavaa suhdetta, joissa molemmissa hän on tuntenut olevansa panttivanki. Sittemmin hän on luokitellut itsensä sitoutumiskammoiseksi.
– Myös menettämisen pelko on juurtunut minuun tosi syvään.
Kommentit (64)
”Sopimus määräaikaisesta suhteesta antaa meille molemmille mahdollisuuden valita, haluammeko panosta suhteeseemme vai emme.”
Olipa kumma kommentti. Ei ihme, että vaikeaa on ollut
mies51v
Jotain kriteerejä on kuitenkin hyvä olla. Niin ei päädy yhteen nuuskahuulen kanssa. Yök.
Kaikki suhteet toimivat toistaiseksi voimassaoleva periaatteella. Suhde loppuu kun jompikumpi ei halua jatkaa.
Onhan se kiva, että joku tykkää duunarista, jolla on nuuska huulessa. Itse jätän mieluummin väliin.
Oliko kyseessä siis ikisinkku = ei ole ikinä seurustellut, vai pitkään sinkkuna ollut ihminen? Vaikuttaisi jälkimmäiseltä.
Voitaisiinko jättää ikisinkku-termi meille oikeille ikisinkuille eikä niille jotka ovat joutuneet olemaan "jo" vuoden tai kaksi sinkkuna.
Juttu tiivistettynä ja suomen kielellä:
"Nainen piti kiinni hypergamiasta 50-vuotiaaksi asti ja tavoittelin vain top 5% miehiä, kunnes vihdoin tunnunsti itselleen tosiasiat, ja hyväksyi miehekseen omalta tasoltaan olevan."
Miten vapaa sielu tuntee itsensä noin huonosti? Mulle on aina ollut selvää, että se oikea mies löytyy marginaalista, muuta on turha edes kuvitella.
Hippitäti
Minä otan heti fiksun ja kivan nuuskahuulen. Kunhan on noin saman ikäinen, painoltaan korkeintaan lievästi vanttera iskämahainen ja luonteenpiirteet ja arvot sopivat yhteen ja meillä synkkaa.
Jos täytyy ottaa vanha mies eli sopia jonkun kävyn hypergamisiin kriteereihin niin pitäkää tunkkinne. N48, sievä.
Vierailija kirjoitti:
Yli kaksi vuotta vanha juttu, ja sinkku taitaa olla edelleen..
On
http://minnamarsh.blogspot.com/2019/04/suhde-suhteen-jalkeen.html?m=1
Vierailija kirjoitti:
Suusyöpä tekee miehestä kuin miehestä seksikkään.
Samoin erilaiset vagina bakteerit naisesta
mies51v
Vierailija kirjoitti:
Ai hurja, yökerhoon ilman rintsikoita :D
Joo ei ihan yletä ”Linnan juhliin ilman yläosaa” -tasolle tämä..
Mitä ihmeellistä tässä nyt on? On ihan tavallista, että iän myötä prioriteetit muuttuvat. Jotkin asiat menettävät merkitystään, ja toiset taas korostuvat.
Siltikin olen sitä mieltä, että ihmisellä on oikeus asettaa haavekumppanille ihan mitä tahansa kriteerejä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä tässä nyt on? On ihan tavallista, että iän myötä prioriteetit muuttuvat. Jotkin asiat menettävät merkitystään, ja toiset taas korostuvat.
Siltikin olen sitä mieltä, että ihmisellä on oikeus asettaa haavekumppanille ihan mitä tahansa kriteerejä.
Tottakai on, mutta voi olla että aika loppuu ja busines kärsii
mies51v
”Sopimus määräaikaisesta suhteesta antaa meille molemmille mahdollisuuden valita, haluammeko panosta suhteeseemme vai emme.”
Yksi ajatus on auttanut häntä ryhtymään parisuhteeseen: sopimus määräaikaisesta suhteesta.
– Olemme sopineet mieheni kanssa, että olemme yhdessä ainakin elokuun. Sen jälkeen tsekkaamme, että miltä meistä molemmista tuntuu, päivitämme tilanteen ja ajatuksiamme.
Sopimus määräaikaisesta suhteesta ei Marshin mukaan tarkoita sitä, että suhteeseen suhtaudutaan kevyesti.
– Sopimus määräaikaisuudesta rauhoittaa mieltäni. Se antaa meille molemmille mahdollisuuden valita, haluammeko panostaa suhteeseemme vai emme.