Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noudattaako joku vielä curly girl -metodia?

Vierailija
09.12.2019 |

Vai onko innostus jo haihtunut? Ainakin työpaikalla kiharapäät näyttävät suoristuneen. Itse en kestäisi hiusten pesemättömyyttä eli en koskaan noudattanutkaan metodia, mutta käyttöön jäivät sulfaatiton shampoo & hoitoaine.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesemättömyyttä? Ootkohan ymmärtänyt jotain väärin? Itse ainakin pesen hiuksiani, mutta koska karkea luonnonkihara hiukseni ei rasvoitu, tarvitsee se pestä aika harvoin.

Itselläni on aina ollut luonnonkiharat, ennen meni pesun jälkeen tunti kuivaamiseen ja sen jälkeen tunti suoristamiseen, jotta kehtasin lähteä kotoa ulos. Jos ulkona satoi yhtään vettä, kaikki työ meni hukkaan ja olin taas pörröpää. Suorahiuksisen feikkaaminen oli yllättävän raskasta ja esimerkiksi kaveriporukan saunaillat ihan mahdottomia tukkaan menevän ajan takia.

Musta on mahtavaa, että vihdoin on tajuttu että kiharoita ei voi hoitaa samoin kuin suoria hiuksia. Mutta toki sellaiset melkein suorat ja helpot hiukset näyttää yleensä paremmilta vaan kuivaksi ja suoraksi föönattuina. En siis ehkä ymmärrä cg-metodin käyttämistä "hiusten kihartamiseen", vaan mun mielestä kyse on enemmänkin sellasten hiusten hoitamisesta, jotka ei vaan pysy suorana eikä sileinä normaaleilla tuotteilla. Musta metodi on ennen kaikkea pelastus heille, joille työnantajat ja muut sanoo, että pitäisi näyttää siistimmältä ja tukan pitäisi olla suora ja harjattu. Kostealla ilmalla monille se siisti lookki on ollut aiemmin ihan mahdoton. Nyt sen sijaan voi näyttää siistiltä kiharat päässä vaikka vesisateen jälkeen.

Tarkoitin siis pesua ilman shampoota. Käyn salilla ja harrastan liikuntaa, joten tukka on pestävä päivittäin ja se tuntui likaiselta ilman shampoopesua. Pelkästä hoitoaineesta jäi ihan rasvaiseksi. Ap.

Tätä aina vähän ihmettelen, miksi ihmiset joiden tukka rasvoittuu, haluavat alkaa noudattaa metodia jonka tarkoituksena on melkeenpä saada siihen hiukseen vähän rasvaa. Mä en edes tiedä, mitä se rasvoittuminen on koska mun tukalle ei tapahdu sitä. Itsekin harrastan urheilua, mutta hiukset tuoksuu ja näyttää raikkaalle myös hikoilun jälkeen joten en koe tarpeelliseksi aina pestä. Joskus jos viikon pesemättömyyden jälkeen oon maininnut jollekin että pitäisi pestä hiukset, niin aina vaan ihmetellään että "häh, eikä tarvi, toihan tosi hyvän ja puhtaan näkönen".

Meni vähän ohi aiheen, mutta miksi siis aloitit metodin ylipäätään jos tukkasi ei selkeästi siihen sovi ja tarvitsee sulfaattipesua?

Vierailija
22/36 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesemättömyyttä? Ootkohan ymmärtänyt jotain väärin? Itse ainakin pesen hiuksiani, mutta koska karkea luonnonkihara hiukseni ei rasvoitu, tarvitsee se pestä aika harvoin.

Itselläni on aina ollut luonnonkiharat, ennen meni pesun jälkeen tunti kuivaamiseen ja sen jälkeen tunti suoristamiseen, jotta kehtasin lähteä kotoa ulos. Jos ulkona satoi yhtään vettä, kaikki työ meni hukkaan ja olin taas pörröpää. Suorahiuksisen feikkaaminen oli yllättävän raskasta ja esimerkiksi kaveriporukan saunaillat ihan mahdottomia tukkaan menevän ajan takia.

Musta on mahtavaa, että vihdoin on tajuttu että kiharoita ei voi hoitaa samoin kuin suoria hiuksia. Mutta toki sellaiset melkein suorat ja helpot hiukset näyttää yleensä paremmilta vaan kuivaksi ja suoraksi föönattuina. En siis ehkä ymmärrä cg-metodin käyttämistä "hiusten kihartamiseen", vaan mun mielestä kyse on enemmänkin sellasten hiusten hoitamisesta, jotka ei vaan pysy suorana eikä sileinä normaaleilla tuotteilla. Musta metodi on ennen kaikkea pelastus heille, joille työnantajat ja muut sanoo, että pitäisi näyttää siistimmältä ja tukan pitäisi olla suora ja harjattu. Kostealla ilmalla monille se siisti lookki on ollut aiemmin ihan mahdoton. Nyt sen sijaan voi näyttää siistiltä kiharat päässä vaikka vesisateen jälkeen.

Tarkoitin siis pesua ilman shampoota. Käyn salilla ja harrastan liikuntaa, joten tukka on pestävä päivittäin ja se tuntui likaiselta ilman shampoopesua. Pelkästä hoitoaineesta jäi ihan rasvaiseksi. Ap.

Tätä aina vähän ihmettelen, miksi ihmiset joiden tukka rasvoittuu, haluavat alkaa noudattaa metodia jonka tarkoituksena on melkeenpä saada siihen hiukseen vähän rasvaa. Mä en edes tiedä, mitä se rasvoittuminen on koska mun tukalle ei tapahdu sitä. Itsekin harrastan urheilua, mutta hiukset tuoksuu ja näyttää raikkaalle myös hikoilun jälkeen joten en koe tarpeelliseksi aina pestä. Joskus jos viikon pesemättömyyden jälkeen oon maininnut jollekin että pitäisi pestä hiukset, niin aina vaan ihmetellään että "häh, eikä tarvi, toihan tosi hyvän ja puhtaan näkönen".

Meni vähän ohi aiheen, mutta miksi siis aloitit metodin ylipäätään jos tukkasi ei selkeästi siihen sovi ja tarvitsee sulfaattipesua?

Kuten aloitusviestissä totesin, en aloittanutkaan metodia, mutta otin käyttöön nuo sulfaatittomat tuotteet. Tuntuvat sopivan hiuksilleni, eikä shampoo jätä hiuksia rasvaisen tuntuisiksi :)

Mulla hiuslaatu on skandinaavisen hento ja pehmeä + päälle vielä rasvoittuva, eli metodi ei tosiaan itselleni edes sovi. Joillain sitä noudattavilla on selvästi nähtävissä, että on saatu aikaan kiharat, mutta hiukset näyttävät samalla likaiselta ja "lattanoilta". Juuri noin varmasti kävisi itsellenikin, eikä se näytä hyvältä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun hiukset rasvoittuu ihan älyttömän nopeasti. Joka päivä on pakko pestä. Itse otin sulfaatittoman käyttöön, koska se on helläväraisempi.

Vierailija
24/36 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin sulfaatittoman.

Vierailija
25/36 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri näyttää noudattavan edelleen. Hiukset näyttävät raskailta ja likaisilta, vaikka eivät varmaan ole likaiset. En vaan tajua, miksei niitä voi kammata edes tyvestä.

Vierailija
26/36 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Nykyisin katselen juutubesta nuorten naisten shuffle dancea.

Yks parhaista on Elviksen remix his latest flame..

Vierailija
27/36 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, jonka tukalle metodi sopii hyvin ja aion jatkaa. Karkea, paksu, iso tukka. Käytän afrotukan tuotteita (olen siis ihan suomalainen taustaltani). käytin sellaisia jo aiemminkin, vaihdoin nyt vain silikonittomiin. En pese harvemmin tai useammin kuin ennenkään. Rasvaisuus tai lätistyminen eivät ole minulla ongelmina vaan kuivuus ja pörrööntyminen. Useimmiten pesen kyllä ihan sampoolla, harvemmin hoitoaineella. En jaksa emulgoida sitä tarpeeksi kauan.

Tuo on väärinkäsitys, että tukkaa ei saisi pestä metodissa niin usein kuin haluaa. Se on totta, että joillakin peseminen on työlästä, kun pitää (ainakin minun kuiva tukkani tarvitsee) naamiota ja jätettävää hoitoainetta ja kiharavoidetta ja you name it. Ehkä siksi jotkut pidentävät pesuväliä?

Minulla ei ole ikinä ollut niin hyvännäköiset kiharat kuin nyt. Takaan etteivät ole rasvaiset eivätkä pitkin päätä lättänät.

Vierailija
28/36 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli teini-iässä aika kihara tukka. Käytin silloin sulfaattishampoota, jossa oli silikonejakin. En stressannut ainesosista. Nykyään tukka ei ole enää niin kihara kuin ennen. Laineikas toki on. Silikonittomia olen käyttänyt vuosikaudet ja nyt ottanut käyttöön sulfaatittoman. Mitään erityistä en ole hiuksissa huomannut. Sitä olen kyllä ihmetellyt mitä hiuksille tapahtui. Monet aikoinaan kehuivat minun hiuksia, ja nyt ne on ihan hirveet. Värikin tummunut vuosien varrella. Itsestään siis, koskaan en ole tukkaa värjännyt. Mietin enkö enää syö jotain tiettyä ruokaa, enkö saa vitamiineja. En vaan keksi syytä.

Ymmärtääkseni teini-iässä hormonien vaikutuksesta saattaa tukan tekstuuri muuttua yllättäen. Itselläni suora tukka alkoi taipua ja kihartua teininä, mutta on ehkä hieman suoristunut vanhempana. Hormonien tms vaikutuksesta monilla hiusväri tummenee myös lapsuuden jälkeen. Minä ja siskoni oltiin lapsina blondeja, mutta nykyään ruskeahiuksisia.

Vierailija
29/36 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on runsas luonnonkihara. Olin jo aiemmin osannut onneksi hakea apua afrokampaajilta, joten osasin olla kuivaamatta pyyhkeellä ja kosteuttaa, mutta muita hyviä vinkkejä cgm:stä kyllä sain! Esimerkiksi hiuksilleni sopivien tuotteiden löytäminen helpottui huimasti, ja pellavansiemengeeli on sopinut omille hiuksilleni kuin nakutettu!

Vierailija
30/36 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa joku yks shampoo joka täydellisesti sopii tähän metodiin. Joka shampoossa on jotain kiellettyä. XZ:sä mikromuovia ja parabeenejä, muuten olisi ok. Niissä varpu -shampoissa jotai ainetta, joka sopii metodiin, mutta joillekin voi olla liian pesevää ja kuivattavaa, eli se on siinä ja siinä voiko käyttää. Haluan sellaisen shampoon, joka täysin metodiin sopiva.

Urtekramin Brown Sugar-shampoo. Tokmannilta saa halvalla

Vierailija
31/36 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa joku yks shampoo joka täydellisesti sopii tähän metodiin. Joka shampoossa on jotain kiellettyä. XZ:sä mikromuovia ja parabeenejä, muuten olisi ok. Niissä varpu -shampoissa jotai ainetta, joka sopii metodiin, mutta joillekin voi olla liian pesevää ja kuivattavaa, eli se on siinä ja siinä voiko käyttää. Haluan sellaisen shampoon, joka täysin metodiin sopiva.

Siinä on sulfaatteja. Ei siis sovi metodiin.

Vierailija
32/36 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen metodilla. Myös ihmettelen tuota pesemättömyyttä..., kyllä minä pesen pääni joka toinen päivä. VÄlillä joka kerta shampoolla, välillä cleasing conditionerilla.

Ilman metodia pumppaan pään täyteen suolasuihketta, jotta saan hiukset kuohkeiksi. Metodilla Käytän oikeita pesuaineita, kiharavoidetta ja geeliä. En ole koskaan yrittänyt saada korkkiruuveja (joskus tulee ihan itsekseen), siihen ei hermo riittänyt edes alussa.

Saan tällä helposti kuohkeat hiukset, joten en näe syytä lopettaa metodia.

Vierailija
33/36 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on sulfaatteja. Ei siis sovi metodiin.

Hitsi, olet ihan oikeassa! Tuo vinkattiin juurikin CGM-ryhmässä, olipas hyvä opetus että varmista itse aina kaikki! Kiitti!

Vierailija
34/36 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin läpi tuon CG-metodin joskus 15 vuotta sitten. Minulla on luonnostaan kihara, mutta hento ja ohut, helposti pörrööntyvä tukka.

Hoitoainepesu ei sopinut. Sulfaatiton shampookaan ei sopinut päänahalleni (monille ei sovi). Lopulta siirryin takaisin ihan tavalliseen (toki hellävaraiseen) shampooseen. Toisinaan pesin hoitoaineella joka toisen kerran, ja joka toisen shampoolla.

Paras juttu, minkä opin CG:sta oli geelin oikeaoppinen käyttö. Kun loysin sopivan kiharageelin (erittäin ohut koostumus) ja opin laittamaan sitä märkiin hiuksiin, puristelemaan ne muotoon ja kuivaamaan sen tötsän avulla, kiharat olivat aina kauniimmat ja kestävämmät. Puristelin "geelimuotin" rikki vasta kun hiukset olivat täysin kuivat.  Kyllä siinä oli vissi ero, mutta ihan erilailla hommaakin. 

Nykyään mulla on ihan muista syistä lyhyet hiukset, joten asia ei enää koske minua. 

p.s. Jos jotakuta kiinnostaa, parhaat tuotteet ohuille hiuksilleni löysin Ouidadilta ja Curl Junkielta. Curlisto ja Jessicurl oli myös hyviä. En tiedä, saako noita Euroopasta. 

Vierailija
35/36 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä käytän. ohut, luonnonkihara hius. 

pesen kertaviikkoon shampoolla ja tarv. välipesut hoitoaineella. Saunareissuilla hoitoaine päässä pidempään, muuten vaan hieman hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Geeliä käytän harvoin, en tykkää sen tuntumasta. 

Vierailija
36/36 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun hiukset rasvoittuu ihan älyttömän nopeasti. Joka päivä on pakko pestä. Itse otin sulfaatittoman käyttöön, koska se on helläväraisempi.

Samat sanat! Ja ainakin XZ:n persikkanektari -sarja sopii hiuksilleni loistavasti. Shampoo + hoitoaine -käsittelyn jälkeen hiukset ovat puhtaat ja ne saa harjaamalla suoraksi ilman itkua ja hammasten kiristystä (hiukset eivät siis takkua niin paljon kuin "normiaineilla" pestäessä). Plussana vielä superedullinen hinta, onneksi nuo eivät enää ole jatkuvasti loppu kaupoista :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme