Noudattaako joku vielä curly girl -metodia?
Vai onko innostus jo haihtunut? Ainakin työpaikalla kiharapäät näyttävät suoristuneen. Itse en kestäisi hiusten pesemättömyyttä eli en koskaan noudattanutkaan metodia, mutta käyttöön jäivät sulfaatiton shampoo & hoitoaine.
Kommentit (36)
Shampoon otin aika nopeasti takaisin, koska tulee hilsettä ilman sitä. Geeli märkiin hiuksiin, ilman mitään ploppaamisia on jäänyt käyttöön. Samoin hiusnaamiot ja silikoonittomuus.
Mielestäni saan ihan kivat kiharat pelkästään sillä että käytän silloin geeliä kun haluan kiharat. Ei se vaadi sitä kaikkea muuta. Eli jotain tästä jäi itselläni pysyvästi käyttöön, mutta ei koko metodi tosiaankaan. Joka tapauksessa osaan käsitellä hiuksiani nyt paljon paremmin.
Mitenhän sillä shampoofirmalla menee nyt, joka viime keväänä palkkasi hiki hatussa työntekijöitä ja tuotteita olisi mennyt vaikka kuinka paljon kaupaksi? Onkohan laantunut, mikähän sen melko pienen firman nimi olikaan?
Olen yhdessä suomalaisessa ja yhdessä amerikkalaisessa FB-ryhmässä, joissa kiharretaan edelleen ahkerasti.
Nimenomaan kiharretaan. Tehdään sormikiharoita, patukkakiharoita ja bantunyyttejä, askarrellaan turbaaneja ja yöpipoja ja ostellaan klipsejä ja denmanharjoja "luonnonkiharoiden esille tuomiseksi". Jotkut saavat tulokseksi upeita kiharakampauksia, mutta useimpien hiukset jäävät unelmien puolitiehen.
Hyökyaalto on vetäytymässä takaisin merelle.
Omissa tutuissa moni on jättänyt metodin osittain, esim. ei käytä enää geeliä mutta sulfaatiton shampoo jäi pysyväksi muutokseksi.
Minun työkaverini näyttää noudattavan. Hänellä on toki kiharat, mutta ne näyttävät rasvaisista ja koppuraisilta, kiitos geelin. Yleensä kiharat ovat myös ilmavat, mutta nämä menevät pitkin päätä.
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän sillä shampoofirmalla menee nyt, joka viime keväänä palkkasi hiki hatussa työntekijöitä ja tuotteita olisi mennyt vaikka kuinka paljon kaupaksi? Onkohan laantunut, mikähän sen melko pienen firman nimi olikaan?
XZ? Eiköhän niillä hyvin mene.
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla Lifehair. Hyvin kai niillä menee, kun ei yhtä ainoata huonoa tuotetta ole myynnissä. Suosittelen lämpimästi :)
Pesemättömyyttä? Ootkohan ymmärtänyt jotain väärin? Itse ainakin pesen hiuksiani, mutta koska karkea luonnonkihara hiukseni ei rasvoitu, tarvitsee se pestä aika harvoin.
Itselläni on aina ollut luonnonkiharat, ennen meni pesun jälkeen tunti kuivaamiseen ja sen jälkeen tunti suoristamiseen, jotta kehtasin lähteä kotoa ulos. Jos ulkona satoi yhtään vettä, kaikki työ meni hukkaan ja olin taas pörröpää. Suorahiuksisen feikkaaminen oli yllättävän raskasta ja esimerkiksi kaveriporukan saunaillat ihan mahdottomia tukkaan menevän ajan takia.
Musta on mahtavaa, että vihdoin on tajuttu että kiharoita ei voi hoitaa samoin kuin suoria hiuksia. Mutta toki sellaiset melkein suorat ja helpot hiukset näyttää yleensä paremmilta vaan kuivaksi ja suoraksi föönattuina. En siis ehkä ymmärrä cg-metodin käyttämistä "hiusten kihartamiseen", vaan mun mielestä kyse on enemmänkin sellasten hiusten hoitamisesta, jotka ei vaan pysy suorana eikä sileinä normaaleilla tuotteilla. Musta metodi on ennen kaikkea pelastus heille, joille työnantajat ja muut sanoo, että pitäisi näyttää siistimmältä ja tukan pitäisi olla suora ja harjattu. Kostealla ilmalla monille se siisti lookki on ollut aiemmin ihan mahdoton. Nyt sen sijaan voi näyttää siistiltä kiharat päässä vaikka vesisateen jälkeen.
Minun hiukseni eivät juuri kiharru, joten en koskaan noudattanut tätä metodia varsinaisesti. Käytän silti sulfaatitonta ja silikonitonta shampoota ja curly girl buumi helpotti uusien tuotteiden löytämistä.
Vierailija kirjoitti:
Minun työkaverini näyttää noudattavan. Hänellä on toki kiharat, mutta ne näyttävät rasvaisista ja koppuraisilta, kiitos geelin. Yleensä kiharat ovat myös ilmavat, mutta nämä menevät pitkin päätä.
Kuulostat ilkeältä työkaverilta. Miksi hänen ja muiden kiharapäiden tukkaa on ihan ok haukkua, sen sijaan suorahiuksisen tukkaa ei haukuta? Onko se vaan se, ettei suorahiuksinen ymmärrä, että kiharaa ei aina voi vaan käskeä menemään tietyllä tavalla, joskus näyttää hyvältä joskus ei. Ja jos kiharatukka on koko elämänsä suoristanut hiuksiaan, ja vasta nyt oppinut miten sitä tukkaa oikeasti olisi parempi hoitaa ja laittaa, niin eikö voitaisi antaa mahdollisuus kaikille opetella se hiustenhoito uudestaan vaikka se aluksi vähän hassulta näyttäisikin.
Kyllä mä noudatan. Puolisen vuotta takana ja en mitenkään orjallisesti mene. Pesen "sallitulla" shampoolla käytännössä joka kerta tukan... vain harvoin pelkällä hoitoaineella. Pesen tukan välillä jokapäivä ja välillä parin päivän välein.. ihan miltä tuntuu ja jos on urheillut esim.. Geeliä/muotovaahtoa en aina laita vaan laitan tukan sitten vaan normisti ponnarille niinkuin tein ennenkin. Joskus iltamenoihin sitten teen kaikki kommervenkit ja nautin luonnonkiharoista tai jätän ne pohjaksi kampaukselle (kampaus näyttää kivemmalta ku ei ole ihan sliipattu).
Vierailija kirjoitti:
Eihän geelissä ole yhtään rasvaa. Päätä myöten ne menee suoratkin hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko XZ-brändin omistaja, "pienehkö" firma nimeltä Berner?
Liikevaihto rapiat 300 miljoonaa.
Sanokaa joku yks shampoo joka täydellisesti sopii tähän metodiin. Joka shampoossa on jotain kiellettyä. XZ:sä mikromuovia ja parabeenejä, muuten olisi ok. Niissä varpu -shampoissa jotai ainetta, joka sopii metodiin, mutta joillekin voi olla liian pesevää ja kuivattavaa, eli se on siinä ja siinä voiko käyttää. Haluan sellaisen shampoon, joka täysin metodiin sopiva.
Kyllä meillä on tuotteet edelleen käytössä, alusta asti ollaan tytön kanssa noudatettu niiltä osin kuin koetaan itselle tarpeelliseksi ja järkeväksi ajankäytöksi.
Turha leimata koko juttua sen takia, että muutamat ihmiset hurahtavat täysillä säännöllisin väliajoin johonkin: ruokavalioon, uskontoon tai sitten curly girliin.
Vierailija kirjoitti:
Shampoon otin aika nopeasti takaisin, koska tulee hilsettä ilman sitä. Geeli märkiin hiuksiin, ilman mitään ploppaamisia on jäänyt käyttöön. Samoin hiusnaamiot ja silikoonittomuus.
Mielestäni saan ihan kivat kiharat pelkästään sillä että käytän silloin geeliä kun haluan kiharat. Ei se vaadi sitä kaikkea muuta. Eli jotain tästä jäi itselläni pysyvästi käyttöön, mutta ei koko metodi tosiaankaan. Joka tapauksessa osaan käsitellä hiuksiani nyt paljon paremmin.
Itselläni on juuri toisinpäin. Paitsi shampoo on käytössä ollut ilman niitä haitallisia aineita.
Mutta metodi on käytössäni ollut 40 vuotta. Ei mikään muoti-illmiö vaan käytännön sanelema juttu.
Vierailija kirjoitti:
Pesemättömyyttä? Ootkohan ymmärtänyt jotain väärin? Itse ainakin pesen hiuksiani, mutta koska karkea luonnonkihara hiukseni ei rasvoitu, tarvitsee se pestä aika harvoin.
Itselläni on aina ollut luonnonkiharat, ennen meni pesun jälkeen tunti kuivaamiseen ja sen jälkeen tunti suoristamiseen, jotta kehtasin lähteä kotoa ulos. Jos ulkona satoi yhtään vettä, kaikki työ meni hukkaan ja olin taas pörröpää. Suorahiuksisen feikkaaminen oli yllättävän raskasta ja esimerkiksi kaveriporukan saunaillat ihan mahdottomia tukkaan menevän ajan takia.
Musta on mahtavaa, että vihdoin on tajuttu että kiharoita ei voi hoitaa samoin kuin suoria hiuksia. Mutta toki sellaiset melkein suorat ja helpot hiukset näyttää yleensä paremmilta vaan kuivaksi ja suoraksi föönattuina. En siis ehkä ymmärrä cg-metodin käyttämistä "hiusten kihartamiseen", vaan mun mielestä kyse on enemmänkin sellasten hiusten hoitamisesta, jotka ei vaan pysy suorana eikä sileinä normaaleilla tuotteilla. Musta metodi on ennen kaikkea pelastus heille, joille työnantajat ja muut sanoo, että pitäisi näyttää siistimmältä ja tukan pitäisi olla suora ja harjattu. Kostealla ilmalla monille se siisti lookki on ollut aiemmin ihan mahdoton. Nyt sen sijaan voi näyttää siistiltä kiharat päässä vaikka vesisateen jälkeen.
Tarkoitin siis pesua ilman shampoota. Käyn salilla ja harrastan liikuntaa, joten tukka on pestävä päivittäin ja se tuntui likaiselta ilman shampoopesua. Pelkästä hoitoaineesta jäi ihan rasvaiseksi. Ap.
Mulla oli teini-iässä aika kihara tukka. Käytin silloin sulfaattishampoota, jossa oli silikonejakin. En stressannut ainesosista. Nykyään tukka ei ole enää niin kihara kuin ennen. Laineikas toki on. Silikonittomia olen käyttänyt vuosikaudet ja nyt ottanut käyttöön sulfaatittoman. Mitään erityistä en ole hiuksissa huomannut. Sitä olen kyllä ihmetellyt mitä hiuksille tapahtui. Monet aikoinaan kehuivat minun hiuksia, ja nyt ne on ihan hirveet. Värikin tummunut vuosien varrella. Itsestään siis, koskaan en ole tukkaa värjännyt. Mietin enkö enää syö jotain tiettyä ruokaa, enkö saa vitamiineja. En vaan keksi syytä.
Haihtui jo. Oikeastaan ällöttävä kokeilu.