Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestänne kaikkein epämukavin ongelma tutkituttaa lääkärillä?

Rapu
09.12.2019 |

Siis mietin, että mikä teidän mielestänne aiheuttaa lääkärillä eniten jännitystä, stressiä tai pelkoa.
Itse pelkään hammaslääkäriä, tukehtumisen tunnetta ja herkkää oksennusrefleksi
Mulla on tosi pieni suu
Esim. Silmiin liittyvät tutkimukset ei ahista ja joillekin voi olla iso juttu
Tai gynellä käynti on ollu aina ok. Joillekin se on kova pala

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gastroskopia ilman esilääkitystä oli ihan hirveä. Itkin ja yökkäsin suonet päässä pullistellen koko tutkimuksen ajan, jäi hirveä pelko tukehtumisen tunteesta. Siinä toinen hoitsu piti tukevasti kylkiasennossa ja toinen työnsi letkua kurkkuun. Poski oli ihan kyyneleistä ja oksennuksesta märkä kun sain nousta ylös. Opinpahan ainakin että sitä esilääkitystä pitää etukäteen (jo aikaa sopiessa) ponnekkaasti pyytää ja korostaa ettei ilman sitä kykene toimenpiteeseen.

Uudelleen vatsalaukun tähystykseen joutuessa pyysin esilääkitystä monta kertaa etukäteen kun pelotti niin paljon. Tuuppasivat kanyylista sellaisen annoksen suonensisäistä rauhoittavaa että operaatio tuntui kestävän minuutin verran ja sekin meni pilvilinnoissa liidellen. Jälkikäteen jäi hirveästi aukkoja muistiin koko sairaalakäynnistä, mutta enpä yksityiskohtia kaivannutkaan. Nyt rukoilen mielessäni että saan samaa lääkettä suoneen kun joudun paksusuolen tähystykseen.

Mulla meni niin kuin sun ekalla kerralla, vaikka sain esilääkityksen. Kaupan päälle vielä valittivat kun ei päässeet ihan perille mun yökkimisen ja oksennusrefleksin takia. Ihan huvikseenhan mä toki siinä yökkäilin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan