Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velan vanki eikä yhtään omaa syytä. :(

Vierailija
09.12.2019 |

Voi ei. Törkeetä että on vaan maksettava eikä saa edes maksuvapaata.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4f7252f9-c8d6-4771-a506-bc172a6ee709

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tolkkua ulosotossakin pitäisi olla, tyyppi kuitenkin käy töissä ja maksaa velkaa pois, erossa lapsikin jäi sille.

Helpompaa olisi varmasti ollut heittää pyyhekehään ja antaa valtion elättää loppuelämä maksamatta euroakaan velkoja.

Vierailija
2/53 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikkihan tuo on omaa syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa muuhun, mutta ymmärsinkö oikein: kaveri oli ostanut neljä (4) asuntoa?

Vierailija
4/53 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuohon tilanteeseen on tietysti sitten ollut ihan pakko vielä vääntää uusi lapsi vaikka itse sanoo että edellisellekään ei ole varaa ostaa yhtään mitään.

Tuossa ei ole yhtään mitään mikä olisi yhteiskunnan syytä millään tavalla. Pelkästään omia huonoja ja vielä huonompia valintoja.

Vierailija
5/53 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei ole yhtään omaa syytä? Ei nyt aivan valjennut.

Vierailija
6/53 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä piileskelevät nyt kaikki velkaneuvojat, joilla olisi roppakaupalla hyviä ehdotuksia tilanteesta selviämiseen? Eikö yksikään uskalla esiintyä omalla naamallaan vaikka samassa lehdessä, eikä edes Takuusäätiön julkkikset.

Totta on, että ulosotto ei aina toimi oikein, mutta ei se ole joka kerta ulosoton oma vika. Aina ei vaan tieto kulje velalliselta ulosottoon esimerkiksi uuden lapsen syntymästä tai suurista sairauskuluista.

Vierailija
7/53 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän aloituksessa ollut reilusti sarkasmia.

Kaveri on hyvätuloinen, mutta ei ole koskaan osannut laittaa suuta säkkiä myöten.

Vierailija
8/53 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tajua miksi pitää ostaa lisää asuntoja koko ajan jos on jo monta kertaa käynyt niin että myy vanhan tappiolla.

Samoin jos omakotitalon kustannukset ja lainat tuntuivat ylivoimaisilta, miksi ostaa rivitalokämppä jossa on lainan lisäksi myös yhtiövastike maksettavana?

Vierailija
9/53 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin jo otsikosta mistä jutusta on kyse. Vaikea tuntea sääliä, kun ostellaan huumassa taloja ja lapsiakin väännetään miten sattuu. Minulla on kaksi tarkkaan harkitusti tehtyä lasta, asuntolainaa ei ole, koska en uskalla yksinhuoltajana ottaa lainaa vakitöistä huolimatta. Olen ostanut osamaksulla vain läppärin opiskeluaikana. Saanko nyt jonkun mitalin, kun olen hoitanut asiat kunnolla?

Vierailija
10/53 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa mitalia, pikemminkin "helppohan sinun on kun.."-syytöksiä koska ainahan ongelmat johtuu ulkopuolisista asioista ja järkevä raahankäyttö pelkästä onnesta.

Vierailija
11/53 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoja varten otettu velkaa velan päälle ja niiden päälle vielä lisää velkoja? Sori nyt vaan Toni mutta omista virheistään voi joutua maksamaan kalliisti. Eiköhän tämä kokemus opeta käyttämään harkintaa ensi kerralla.

Vierailija
12/53 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa hän sanoo ettei velka ole hänen syynsä? Vai keksikö ap lauseen itse?

Vierailija
13/53 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten vaikeaa on lopettaa ns. syöksykierre, vaikka huomaisi sen olevan menossa. Ei pelkästään velan suhteen, vaan monen muunkin ongelman. Oli se sitten pelihimo, alkoholismi, shoppailuhimo tai "kokonaan alusta aloittaminen", niin ihmiset ovat itselleen usein sokeita.

Vierailija
14/53 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon jutun jätkä on hoitanut asiansa kuten idiootti, jos mies ei osaa laskea tuloja ja menoja yli 15 vuotiaana oikea paikka on laitos, pakkotyölaitos.

Vierailija
15/53 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa hän sanoo ettei velka ole hänen syynsä? Vai keksikö ap lauseen itse?

Kyllähän tuosta tekstistä paistaa läpi miten mies on uhri kaikkeen. Lapsia vaan tulee ja velkaa tulee, kun vähän väliä pitää muuttaa ja ottaa lisää velkaa. Palkka on kuitenkin ihan kohdillaan, joten ei voi pienten tulojen syyksi laittaa.

Vierailija
16/53 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ylivelkaantuneista ja ulosotossa olevista ihmisistä ei ole itse  syypää velkaantumiseensa. Paljon on surullisia tapauksia, joissa velkaantuminen johtuu lähisukulaisen hölmöilyistä ja surkeasta rahankäytöstä. Alaikäisiä lapsia käytetään taloudellisesti hyväksi. Kulutusjuhlaa viettävä äiti tai isä ostaa alaikäisen lapsensa nimissä tavaraa ja tekee velkaa. Kun lapsi täyttää 18 vuotta, niin hänen luottotietonsa ovat jo menneet ja velat ovat perinnässä ja ulosotossa. Myös vanhuksia ja sairaita ihmisiä käytetään taloudellisesti hyväksi. Aikuinen, päihdeongelmainen lapsi kavaltaa rahaa iäkkäältä äidiltään tai isältään. Eläkkeen maksupäivänä vanhuksen aikuinen juoppotytär tai juoppopoika tulee kylään vaatimaan rahaa. Vanhuksia kiristetään henkisellä ja fyysisellä väkivallalla. Näille epärehellisille, kieroille ja rikollisille ihmisille ei tule antaa ainuttakaan velkaa anteeksi, koska he ovat saattaneet muut ihmiset vaikeuksiin!

Vierailija
17/53 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on sarkastinen. Jutun mies sanoo jo kahta vai kolmea ostettua kämppää ja kahta (?) lasta aiemmin että tässä kohtaa meni homma pieleen ja vielä jatkoi samaa hölmöilyä moneen kertaan. Nyt syyttää ulosottojärjestelmää epäreiluksi vaikka itse olisi voinut ottaa itseään niskasta kiinni aiemmin.

Jos teet velkaa niin silloin olet velkaa jollekin ja sinun on maksettava. Ulosottomies tekee työtä joka ei varmasti ole helppoa tai mukavaa ja totta kai siitä tulee myös kuluja.

Toki jos velka olisi tullut vaikka työttömyyden tai sairastumisen takia, olisi paljon helpompaa löytää empatiaa.

-AP

Vierailija
18/53 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuohon tilanteeseen on tietysti sitten ollut ihan pakko vielä vääntää uusi lapsi vaikka itse sanoo että edellisellekään ei ole varaa ostaa yhtään mitään.

Tuossa ei ole yhtään mitään mikä olisi yhteiskunnan syytä millään tavalla. Pelkästään omia huonoja ja vielä huonompia valintoja.

Täytyyhän se ankkurilapsi tehdä!

Vierailija
19/53 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän tilanteessa ovat tämän tuhlaajapojan velkoja maksamaan joutuneet vanhemmat?

Vierailija
20/53 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taka!jilta jo viety tuhkatkin pesästä ja tämä sälli valittaa, kun ei saa lyhennysvapaata?