Olen työpaikalla ilmaa. Hyvä jos huomenta sanotaan. Kukaan ei edes katso minuun
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Älä mene siihen mukaan. Tervehdi sinä muita, se on sitten heidän pöljyytensä, jos eivät vastaa. Kerro myös, jos lähdet työpaikalta tai tulee muita muutoksia, niin varmistat omaa selustaasi.
Kerro mitä?
Huomaako kukaan jos et mene töihin ollenkaan?
Jäät kotiin ja palkka maksetaan silti.
Vaihda työpaikkaa jos voit. Jos et voi, hae keskusteluapua, esim työterveyshuollosta. Työpaikka kiusaaminen: näkymättömyys, ulkopuolelle jättö, ei kerrota työhön liittyviä asioita, takana puhuminen jne syö ihmistä.
Eikö siellä olla töitä tekemässä, eikä seurustelemassa? Eikö vapaa-aika riitä siihen?
Yksi työkaveri on aika epävarma olemukseltaan, ja tulee tunne että koko ajan pitäisi olla antamassa palautetta ja hyväksyntää. Valitettavasti työnsä jälki on sellaista, ettei kehuihin juuri ole aihetta. Se tarvitsevuus on tosi väsyttävää. Keskityn siis omiin töihini enkä aikuisen ihmisen itsetuntokasvatukseen.
Olet siellä töissä, et saamassa ystäviä. Itse menen töihin. Sanon huomenta ja menen paikalleni. Jotkut vastaa, kaikki ei. Eivät huomaa. Selviän hengissä.
Se estää sinua tekemästä sitä työtä johon sinut on palkattu, jos joku ei sano huomenta?
Oletko vampyyri? Imetkö energian ympäristöstäsi? Meillä on sellainen, ja happi loppuu seurassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda työpaikkaa jos voit. Jos et voi, hae keskusteluapua, esim työterveyshuollosta. Työpaikka kiusaaminen: näkymättömyys, ulkopuolelle jättö, ei kerrota työhön liittyviä asioita, takana puhuminen jne syö ihmistä.
Mutta eikö tuo ole aika normia? Itse en muista olleeni koskaan työpaikassa jossa ei nimenomaan olisi tapahtunut juuri noita mainitsemiasi ikäviä käyttäytymismalleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö tuo ole aika normia? Itse en muista olleeni koskaan työpaikassa jossa ei nimenomaan olisi tapahtunut juuri noita mainitsemiasi ikäviä käyttäytymismalleja.
Häh? Missä ihmeessä olet työskennellyt?
Töihin liittyvä info vaihtuu kyllä, mutta jokaisen työtutun kanssa ei jaksa olla bestisfrendiä. Keskitytään siihen työhön, jooko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin liittyvä info vaihtuu kyllä, mutta jokaisen työtutun kanssa ei jaksa olla bestisfrendiä. Keskitytään siihen työhön, jooko?
Mitä? Osaatko lukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin liittyvä info vaihtuu kyllä, mutta jokaisen työtutun kanssa ei jaksa olla bestisfrendiä. Keskitytään siihen työhön, jooko?Mitä? Osaatko lukea?
Kyllä, osaatko vastata kysymykseen?
Mulla ollut samanlaista, nyt olen työtön. Olen muutenkin näkymätön koko yhteiskunnassa, ollut lapsesta asti, jos saan jotain huomiota joskus, se on negatiivista silmätikuksi ottamista, kuittailua(kauniisti sanottuna),jne. Jos pääsen joskus töihin vielä,sama jatkuu aivan varmasti:(
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut samanlaista, nyt olen työtön. Olen muutenkin näkymätön koko yhteiskunnassa, ollut lapsesta asti, jos saan jotain huomiota joskus, se on negatiivista silmätikuksi ottamista, kuittailua(kauniisti sanottuna),jne. Jos pääsen joskus töihin vielä,sama jatkuu aivan varmasti:(
Sama täällä. Päätinkin olla olematta ystävällinen enää kellekkään töissä, jos sellaseen joskus menen. Hyvään käytökseen kuuluu tervehtiminen vaikka olisi sijainen. Riittää, kun hoitaa työnsä. En minäkään sano enää mitään. Kaikella on rajansa.
Kerron tähänkin oman kokemukseni. Tuo on juuri henkistä väkivaltaa ja kiusaamista ettei oteta mukaan porukkaan ja pahin jos ei edes tervehditä. Se on osaltaan sitä savustamista kun halutaan joku pois paikasta niin tehdään olo todella epämukavaksi. Onneksi radio ja musiikki hieman auttaa. Mut jätettiin porukasta ulkopuolelle sen takia kun en jauha paskaa selän takana ja en lähtenyr mukaan juoruihin. Olen törmännyt tähän usein aiemmissakin paikoissa ja olen introvertti kuuntelija persoona enemmän. En jaksa jatkuvasti hölöttää säästä
M32
Mulle tehtiin noin yhdessä työpaikassa. Jätettiin myös kertomatta asioita. Muut viesti whatsupissa työasioita. Mulla ei ollut tuolloin watsup käytössä niin mut jätettiin ulkopuolelle. Esimies sanoi vaan, et miten jollain ei oo watsuppia. Kukaan ei kertaakaan ehdottanut että lataa se, että saadaan sut mukaan ryhmään. Lisäksi kieltäydyttiin auttamassa, pidettiin mykkäkoulua, saatiin ihme raivareita yhtäkkiä, tiuskimista. Lopulta minä olin se, jonka piti pyytää muilta anteeksi.
Kyseessä naisvaltainen työporukka. Yksi sitten kerran totesi, että pitää puolustaa itseään. Siis itse osallistui tähän kiusaamiseen ja totesi sitten näin eli kiusasi tahallaan, koska olin kiltti.
Tiedän niin tuon tunteen kun sua ei huomata tai huomataan vaan kun halutaan sanoa jotain pahaa
Entä sitten? Meillä on tuota, teen etätöitä ja niitäkin vähän puoliteholla. Palkka juoksee, vain sillä on merkitystä ja sillä vapaa-ajalla, jonka saan palkalla. Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti, huonoja työpaikkoja on paljon.
Älä mene siihen mukaan. Tervehdi sinä muita, se on sitten heidän pöljyytensä, jos eivät vastaa. Kerro myös, jos lähdet työpaikalta tai tulee muita muutoksia, niin varmistat omaa selustaasi.