Hämmennyin kun tapailemani mies yhtäkkä kertoi olevansa ympärileikattu
En olisi uskonut että niitä tehtaillaan täälläkin! Tutkin nettiä ja järkytyin. Mies on mukava ja emme ole harrastaneet seksiä mutta pääsi jännityksestä eroon kun kertoi asiasta. Mies kysyi että haluanko vielä tapailla ja lupasin antaa vastauksen huomenna. Olemme tutustuneet toisiimme kohta kolme kuukautta. Miten suhtautua?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko asia sulle ongelma vai ei? Minä en voisi olla uskonnollisista syistä tai naurettavista hygieniaperusteista silvotun kanssa ollenkaan jos pitää asiaa hienona ja perusteltuna. Aivan massiivinen turn off. Samaten kaikki "ei se vaikuta tuntoaistiin!!11" paska on samaa kategoriaa. Ei saa olla tyhmä ja pettää itseään ihan nyt noin paljoa sentään. Ja juu, on kokemusta tunnottomasta jyystäjästä, eikä sitä ole edes niin kiva näpeltääkään kun tärkeä osa puuttuu. Lääketieteellisistä syistä leikatut ymmärrän, mutta tuo olisi silti hyvin epämiellyttävä yllätys ja mieluummin jätän välistä. Luonnollinen, tavallinen penis on ihana ja täydellinen.
Päin vastoin, leikkaushan usein tekee vehkeestä herkemmän. Miesystävä ympärileikattu lapsena koska nahka kiristi, ei tullut mieleenikään että voisi olla mikään ongelma kun asiasta kuulin.
Tämä on juuri sitä itsellensä (ja vaimolle) valehtelua. Turn-off! Ei ole mahdollista olla herkempi kun ne herkimmät kohdat on leikattu pois. Joo, herkempi kuin liian kireän nahan kanssa (miksi ei voinut venyttää? Taas tyhmyyttä ja turn-offia), mutta silvottu yhtä kaikki. Ihan sama kuin joku muu kehonosa puuttuisi, sormi, nännit, korva tai muuta vastaavaa, yhh.
Kyllä mulle kelpaisi mies, jolta puuttuu sormi, nännit tai korva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko asia sulle ongelma vai ei? Minä en voisi olla uskonnollisista syistä tai naurettavista hygieniaperusteista silvotun kanssa ollenkaan jos pitää asiaa hienona ja perusteltuna. Aivan massiivinen turn off. Samaten kaikki "ei se vaikuta tuntoaistiin!!11" paska on samaa kategoriaa. Ei saa olla tyhmä ja pettää itseään ihan nyt noin paljoa sentään. Ja juu, on kokemusta tunnottomasta jyystäjästä, eikä sitä ole edes niin kiva näpeltääkään kun tärkeä osa puuttuu. Lääketieteellisistä syistä leikatut ymmärrän, mutta tuo olisi silti hyvin epämiellyttävä yllätys ja mieluummin jätän välistä. Luonnollinen, tavallinen penis on ihana ja täydellinen.
Päin vastoin, leikkaushan usein tekee vehkeestä herkemmän. Miesystävä ympärileikattu lapsena koska nahka kiristi, ei tullut mieleenikään että voisi olla mikään ongelma kun asiasta kuulin.
Tämä on juuri sitä itsellensä (ja vaimolle) valehtelua. Turn-off! Ei ole mahdollista olla herkempi kun ne herkimmät kohdat on leikattu pois. Joo, herkempi kuin liian kireän nahan kanssa (miksi ei voinut venyttää? Taas tyhmyyttä ja turn-offia), mutta silvottu yhtä kaikki. Ihan sama kuin joku muu kehonosa puuttuisi, sormi, nännit, korva tai muuta vastaavaa, yhh.
Mikä tarve sinulla on haukkua toisten ihmisten sukupuolielimiä? Usein se ahdas esinahka leikataan jo lapsena kivun takia. Ihme juttu, että 5-vuotias on ollut niin "tyhmä" , että on mennyt ihan lääkärin määräämään operaatioon!
Nykyään näitä operaatioita vältetään ja pyritään tekemään säästävämmin, kun niiden haittavaikutukset ymmärretään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tarve sinulla on haukkua toisten ihmisten sukupuolielimiä? Usein se ahdas esinahka leikataan jo lapsena kivun takia. Ihme juttu, että 5-vuotias on ollut niin "tyhmä" , että on mennyt ihan lääkärin määräämään operaatioon!
Nykyään näitä operaatioita vältetään ja pyritään tekemään säästävämmin, kun niiden haittavaikutukset ymmärretään.
Nyt varmaankin puhutaan aikuisista miehistä, joille operaatioita on tehty vaikkapa 20-30 vuotta sitten. Eli silloin, kun he olivat lapsia.
Kauhea homma tuo ympärileikkaus, voi kun saisin oman esinahkani takaisin :(. Tuntoherkkyys mennyt ja laukeaminen tosi vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkemmän???? Haha juuri päin vastoin. Ja puhun kokemuksesta. Samoin vuodelta 2016 löytyy tutkimus, jonka mukaan vauvana ympärileikkaaminen johtaa lyhyempään penikseen!
Ikävintä ympärileikkauksessa on se terskan kovettuminen. Se oli ennen niin pehmeä ja tuntoherkkä, nyt siihen on kasvanut uusi ihokerros päälle, koko vehkeen värikin on muuttunut. Terskaa voi vempata vaikka tunnin eikä laukeaminen onnistu.
No jos jotain hyvää ympärileikkauksesta etsii, niin penis on kauniimpi kuin luomuna.
Itse olen nauttinut yhdynnästä eniten ympärileikatun miehen kanssa, ja kaverilla on mies jonka esinahka on niin löysä ettei mies kestä kuin pari-kolme työntöä ja tulee!
Eli käytännössä kaverini ei edes saa yhdyntää, orgasmit tekee mies suulla/sormin ja yhdyntä on niin nopea toimitus ettei kaverini kerkeä nauttia kyydistä ollenkaan saati saada orgasmia siinä.
Että mieluummin vaikka ilman esinahkaa kuin löysä esinahka.
Tuo kaveri ja miehensä on kyllä pohtineet josko mies menisi leikkaukseen, kun vaivalle ei vissiin muuta ole tehtävissä?
Kamalaa sellainen sekunttisami.
Vierailija kirjoitti:
En huolis ympärileikattua
Ihan hyvä vaan niiden ympärileikattujen kannalta. Eivätpähän haksahda kaltaiseesi pinnalliseen ja turhamaiseen ihmiseen.
Kuinka vaikea täällä on tajuta että ympärileikkauksia tehdään Suomessakin ihan lääketieteellisistä syistä (tulehdukset, valkojäkälä, tiukka esinahka etc.)? Tosi hienoa että ympärileikatut niputetaan täällä heti no-no-kategoriaan ihan vaan sen perusteella että ovat kärsineet jostain fyysisestä vaivasta elämänsä aikana.
Siis en ymmärrä yhtään mitään mitä puhutte näistä terskan kovettumista tai tuntoherkkyyden katoamisesta yms.
Olen ollut ympärileikatun miehen kanssa yli 20 vuotta (leikattu leikki-ikäisenä kireän esinahan vuoksi) ja terska on aivan silkkisen pehmeä, eikä peniksestä näy mitenkään, että esinahka olisi leikattu, paitsi tietenkin siitä, ettei sitä ole. On todella kaunis, upean näköinen elin ja jos olisi tuota herkempi niin vaikeuksia olisi. Tykkään ottaa suihin monta kertaa viikossa ja vain katsella sitä, koska on niin kaunis ja aina puhdas.
Olen todella tyytyväinen mieheni penikseen ja hän on itse myös, mikä on kaikista tärkeintä. Toki tykkäisin siitä nahankin kanssa, mutta onhan tuo aivan upea noinkin. Eikä liukkaria ole tarvittu kuin peppupuolen hommiin, ja nehän ei liity esinahkaan millään tavalla.
Kyllä kummallisia asioita ihmiset pohtii! Jos ap ikinä edes olisi kikkeleitä nähnyt, leikattuja ja leikkaamattomia, niin ei edes kysyisi asiaa. Ne näyttävät seisokissa samanlaisilta, eikä leikattu toimi yhtään sen huonommin kuin luomukaan. Olen kokeillut sekä luomuja että useampaa leikattua, eikä niissä ole ollut yhtään mitään eroa. Kummallisia juttuja, ihan kuin miehessä ei muuta olisi.
Vastasin miehelle eilen, näimme tänään ja sovimme serustelevamme. Olen onnellinen! :) Ap
Nyt ei ihan aukea meikäläiselle.. minulta leikattu ala-aste ikäisenä tiukan esinahan takia. Terska on edelleen pehmeä ja ei kasvata mitään lisänahkaa päälle eikä ole mikään muotopuoli tai kovettunut. Tuntoherkkyys: tunnen erittäin hyvin vaimon hyväilyt mitä ikinä tekeekään. Ilman esaria paikat aina puhtaana ja ei mitään ongelmaa seksin harrastamisessa ja mitään liukkareita tarvita kun vaimolta itseltään löytyy ihan luonnolliset liukkarit. Seksiä harrastetaan vähintään 3krt/vko. On vähä ihme kauhistelua jos ei ole esinahkaa.. terv. Mies (11v. naimisissa, 3 lasta)
Olisit tyytyväinen! Oma ukkoni on onneksi ympärileikattu ja en itse ainakaan kaipaa töhnäisiä ja haisevia vehkeitä yhtään. Itse ainakin puollan sitä tapaa.
Itselläni leikattu ennen kouluikää.
Kaunis kuin Cabriolet. Kiihtyykin hyvin.
Kuuma kuin "hetivalmis" saunan kiuas.
Ei ole kukaan valittanut, joku joskus uteliaana korkeintaan jotain kysynyt.
Tuntuu hyvältä, aina puhdas ja lemuton. Hah!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et taida olla mies jolla on ollut toi kireysongelma... Et tiedä miltä se tuntuu kun asiat jää jumiin.
Kyllähän toi silpominen sais loppua nykyisessä sivistysyhteiskunnassa. Ahtaaseen esariin on muitakin hoitokeinoja. Tossa kun poistui todella paljon herkkää aluetta. Leikatut kehuu mulkkujan, kun homma on peruuttamaton. "Laukeaminen kestää ja nainen nauttii" höpö höpö. Klitoriksen hupun menettänyt nainenkin voisi täällä elvistellä että kestää panna monen miehen kanssa monta tuntia ennen kuin saa. Varsinainen kone. 😁
Se että mies on vähän hitaampi ei minun kokemukseni mukaan ole lainkaan huono juttu, päinvastoin. Lisäksi hygieniapuoli on kerrankin kunnossa.
Minun kireä esinahkani leikattiin 5-vuotiaana, kun pissaaminenkin oli hankalaa. Leikkauksesta en paljon muuta muista kun että sen jälkeen pippeli oli pirun kipeä! Mitään muuta haittaa ympärileikkauksesta ei ole ollut kuin se, että alakouluiässä vähän häpesin paljasterskaista kaluani kun muilla kavereillani oli sellainen tuppimulkku. Lukioikäisenä taas vastaavasti tyttöjä kovastikin kiinnosti vähän erilainen kalustoni:)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän toi silpominen sais loppua nykyisessä sivistysyhteiskunnassa. Ahtaaseen esariin on muitakin hoitokeinoja. Tossa kun poistui todella paljon herkkää aluetta. Leikatut kehuu mulkkujan, kun homma on peruuttamaton. "Laukeaminen kestää ja nainen nauttii" höpö höpö. Klitoriksen hupun menettänyt nainenkin voisi täällä elvistellä että kestää panna monen miehen kanssa monta tuntia ennen kuin saa. Varsinainen kone. 😁
Klitoriksen poistaminen olisi sama kuin poistaisi mieheltä koko peniksen tai ei ihan vaan pahempi koska klitoriksessä on paljon enemmän hermopäätteitä kuin peniksessä tai terskassa.
En huolis ympärileikattua