Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuolen muuttamista myös kadutaan. Linkki

Vierailija
08.12.2019 |

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/12/08/27-vuotias-nita-katuu-sukupuol…

Artikkelissa itsensä leikkauttanut katuu mieheksi mujttamkstaan ja sanoo, että ne leikkasivat liian helposti tervettä kudosta pois.

Olen huomannut, että nuorissa on valtavan paljon enemmän näitä ei perinteisiä sukupuolirooleja.

Lapseni kavereissakin on muutama tyttö, joka haluaisi olla poika.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katse tulevaisuuteen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon ainakin, että näitä sukupuolen korjausleikkauksia ei tulla milloinkaan sallimaan alaikäisille.

Ei toivota. Ne leikkaukset nimittäin onnistuvat parhaiten juuri silloin kun murrosikä ei ole vielä alkanut tehdä kehoon vaikutuksiaan. ->Silloin kasvun suunta on vielä muutettavissa ja se voi tapahtua helpoiten. Ja sitäpaitsi lääketiede kehittyy koko ajan.

Mitä luulet ,jos joku olisi esim vuonna 1869 puhunut sydämensiirrosta ?

Aivan hullunahan siitä puhujaa olisi silloin pidetty. 

>>Sadan vuoden kuluttua siitä  ensimmäinen sellainen jo tehtiin.

Osaatko sinä sanoa mihin kaikkeen vuoden 2119 lääketiede maailmassa pystyy ?

Moniko sydämensiirron saanut katuu?

Vierailija
42/49 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jjjjj7i7 kirjoitti:

Seta ja sateenkaari väki aivopesee lapsia, lapset ja nuoret alkavat epäilemään omaa sukupuoli identeettiään.

Sitten kauhealla höökillä heteroiden ja toisten ajattelijoiden kimppuun

Samankaltaista tekee ateistit omalla alallaan. Voimakkaasti aivopesevät yhteiskuntaa siten, että lapsia ei pitäisi liittää kirkkoon, vaan antaa itse päättää myöhemmin.

Voimakkaasti haluavat lopettaa uskonnonopetuksen. Sanovat sitä aivopesuksi, vaikka itse harjoittavat vielä voimakkaampaa aivopesua.

Seta ja ateistit muistuttavat toisiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jjjjj7i7 kirjoitti:

Seta ja sateenkaari väki aivopesee lapsia, lapset ja nuoret alkavat epäilemään omaa sukupuoli identeettiään.

Sitten kauhealla höökillä heteroiden ja toisten ajattelijoiden kimppuun

Samankaltaista tekee ateistit omalla alallaan. Voimakkaasti aivopesevät yhteiskuntaa siten, että lapsia ei pitäisi liittää kirkkoon, vaan antaa itse päättää myöhemmin.

Voimakkaasti haluavat lopettaa uskonnonopetuksen. Sanovat sitä aivopesuksi, vaikka itse harjoittavat vielä voimakkaampaa aivopesua.

Seta ja ateistit muistuttavat toisiaan.

Sano nyt, että tämä oli sarkasmia?

Mitä ihmeen aivopesua se on, että annetaan lapsen päättää itse, haluaako liittyä kirkkoon?

Vierailija
44/49 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, jos omat lapset alkaisivat vaatia sukupuolensa korjausleikkausta.

Menisivät tuohon kulttiin mukaan ja leikkauttaisivat itsensä.

Sitten myöhemmin ehkä kaatuisivat, kun eivät voisi saada lapsia.

Ja miten löytää puoliso. Millaisen puolison sukupuolensa korjauttanut löytää. Meneekö hän toisen korjausleikatun kanssa naimisiin. Miten saavat lapsia? Adoptoimallako?

Vierailija
45/49 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistavaa miten transvaikuttajat kommentoivat näihin tapauksiin vain ylimalkaisesti toteamalla että "ei hän ollut oikea trans". Jutussa haastateltu Nitakin oli vuosia elänyt uskossa että on mies ja oli onnistunut vakuuttamaan lääketieteen ammattilaisetkin identiteettinsä vahvuudella, että selkeästi on ollut ainakin jossain määrin "oikea trans". Katujienkin tutkimusdata perustuu tilastoihin ennen vuotta 2010, jolloin transtapauksia oli huomattavasti vähemmän kuin mitä kuluneen vuosikymmenen aikana. Joissain maissa nousu on ollut jopa 400%. Katumisen mittaaminenkin on oma haasteensa, sillä moni transprosessin loppuun asti käynyt katuja ei enää palaa takaisin syntymäsukupuoleensa. Poisleikattua ei saa takaisin eikä testosteronin aiheuttamia vaikutuksia peruttua, joten olisi henkisesti suunnattoman raskasta enää yrittää käydä samaa matkaa läpi uudelleen toiseen suuntaan. Surullisen moni myös päätyy ottamaan hengen itseltään, mutta eivät päädy katujatilastoihin.

Vierailija
46/49 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätätähän se on, nuorena tekee virheitä joita katuu myöhemmin ja joita ei voi ennää korjata. Koskee myös muutakin kuin tätä, ystäväni tuskailee nyt kun steriloi itsensä  nuoruusvuosina kun asui ulkomailla ja nyt haluaisi lapsen. 

Vierailija
47/49 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätätähän se on, nuorena tekee virheitä joita katuu myöhemmin ja joita ei voi ennää korjata. Koskee myös muutakin kuin tätä, ystäväni tuskailee nyt kun steriloi itsensä  nuoruusvuosina kun asui ulkomailla ja nyt haluaisi lapsen. 

No mikä sen lapsen hankkimisen siellä sitten muka  esti ?

Vierailija
48/49 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sellaista tekoa olekaan, jota ei joku voisi jälkeenpäin katua. Elämä on täynnä riskejä.

Vierailija
49/49 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmallista on, että transprosessiin lähdetään kun on ensin luettu diagnoosi netin vertaistukiryhmässä, saatu ohje miten tulee vastata ja käyttäytyä jotta diagnoosin saa virallisestikin, ja ajateltu vähän viiveellä että niin tässähän on kyse MINUN ELÄMÄSTÄNI.

Uskon että transprosessi kiehtoo pahoinvoivaa itsetuhoista ihmistä, samoin kuin anoreksia n.kymmenen vuotta sitten vielä näytti kiehtovan. Prosessi antaa keinon ”kuolla”, ja silti elää. Voi ”luopua Kaikesta mitä minä ennen olin”, ja nähdä läheistensä surevan menetettyä, ja samalla kontrolloida ”ette te saa tätä surra, minä olen AINA OLLUT TÄMÄ, te ette oo koskaan tajunnu mitään”. Mikä houkutteleva kosto elämäänsä ja vanhempiinsa ja kaikkeen vittuuntuneelle teinille.

On valtavan harmillista, että netti tarjoilee nämä häiriökäyttäytymismallit viiltelyineen ja tarkkoine ohjeineen kuinka viedä prosessi suoraan syvään päähän. Kukaan ei voi suojata teiniä päätymästä googlailemaan näitä juttuja ja ”löytämään itsensä” sitä kautta. Netti on pilannut nuorison, ja tulee pilaamaan vastakin.

Nita puhui MOT-dokumentissa selkeästi, rauhallisesti ja hyvin. Aihe ei ole helppo, mutta puhumattomuus ei palvele ketään. Kiitos dokumentista YLE!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä