Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset vaunut kannattaa hankkia ellei tahdo että ne muuntuu miksikään

Vierailija
08.12.2019 |

Käytössä siis vain ihan pikkuvauva ajan jonka jälkeen hankitaan erilliset rattaat.

Millaisilla ois ulkona helppo mennä? Kauppareissuille hankitaan turvakaukalolle omat rattaat, varmaan niitä sit käytetään myöhemmin ihan rattaina.

Tuntuu ettå kaikki on yhdistelmåvaunuja, onko näissä missään esim kääntyviä pyöriä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran kuitenkin hankitte yhdistelmien rungon rattaille ja turvakaukalolle, niin siihen vaan vaunukoppa vielä.

Monissa yhdistelmärungoissa on kääntyvät, lukittavat etupyörät.

Vierailija
2/13 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs niissä yhdistelmävaunuissa on vikana? Sen vuoksi kai useimmat mallit ovat niitä, jotta ei tarvitsisi heti muutaman kuukauden jälkeen hankkia toisia vaunuja, kun vauva kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo shellit ja etanat sen tiesivät, että panssarivaunut.

Vierailija
4/13 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ostin Transformers-vaunut ja ne olivatkin Autobotteja. Olikohan se Optimus Prime nimeltään.

Vierailija
5/13 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen himorryttelijä, teen säässä kuin säässä 6 km kärrylenkin kesät talvet. Silloin kärryt pitää olla HYVÄT eli

-isot kääntymättömät ILMAkumipyörät. Ilmattomat pyörät ei jousta ja pitävät kovaa rahisevaa ääntä jota ei jaksa kuunnella

-valitse Emmaljungat: eivät hajoa, ovat laatua päästä varpaisiin

Jos tarkoituksesi on kärrytellä lyhyitä (alle 500m) lähikauppaan/ostarille eikä juuri muuta, niin kääntyväpyöräiset on kätevät kauppojen hyllyjen välissä. Mutta jos teet pitkää lenkkiä + käyt ostareilla, niin valitse Enmaljungat, jossa isot kääntymättömät ilmakumipyörät. esim: https://emmaljunga.com/fi/lastenvaunut/classic/edge-duo/edge-duo-outdoo…

Mitä pienemmät etupyörät on, sitä tärisevämpää menoa on luvassa. Meillä on matkiksina Britax:n nämä: https://www.jollyroom.fi/lastenvaunut/lastenrattaat/lastenrattaat/brita… ja eipä noilla tarvitse mun töihin kärryillä parin kmn matkaa. On niin paljon epämukavammat työntää.

Vierailija
6/13 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitkä pelkät vaunut se lyhyt aika kun ne ovat käytössä. Jos välttämättä haluat sellaiset, vähän käytettyjä on varmasti myytävänä, monenmerkkisiä.

Jos vauva on isokokoinen, valitse isot vaunut, etteivät jää heti pieniksi.

Jos vauva-aika ajoittuu talveen, valitse isot renkaat ja hyvin kosteutta kestävä kopparakenne.

Jos vanhemmat (äiti?) ovat pitkiä, testaa käytännössä, että aisan saa riittävän ylös.

Vierailija
7/13 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko tuossa mitään vaunuja ensinkään? Yhden lapsen kanssa pärjää kantoliinallakin hyvin.

Me saatiin vauva kun asuttiin vielä miehen poikamiesboksissa, missä ei ollut vaunuille oikein säilytystilaa eikä hissiäkään. Muutto perheasuntoon oli edessä siinä kohtaa kun vauva oli 3,5kk vanha. Ajateltiin että hankitaan vaunut sitten vasta uuteen kotiin.

Siinä kohtaa kun oltiin muutettu, olin jo niin tottunut kantamaan vauvaa liinassa ja pitämään vauvaa lähellä, ettei oikein houkuttanut hankkia mitään vaunuja, joiden kanssa on hankala kulkeakin. Ajattelin odotella ratasvaiheeseen ja lopulta ne rattaatkin jäivät hankkimatta. 

Vierailija
8/13 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osteta kaukalolle yhdistelmiä vaan ihan matkarattaat, vai mitkä ne on nimeltään.

Omat kokemukset yhdistelmistä on 2000-luvun alusta ja silloin ne ainakin olivat todella kolhoja ja hankalia

Vierailija
9/13 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jos eksyn yksin kauppaan tuollaisten kääntymättömien pyörien kanssa, niin eikös niitä ole siellä hankala työnnellä?

Vaunut tulee oikeastaan pelkästään minun käyttöön päivisin kun mies on töissä, niitä ei tarvitse laittaa auton konttiin tms, mutta minun pitäisi niillä pystyä lenkkeilemään, neuvolakäynnit, kaupassakin joskus. Omakotitalo joten mitään rappuja ei tarvii mennä.

Oma kokemus vain näistä, että kääntäminen on kovin hankalaa

Käytettynä ostan ne ehdottomasti.

Vierailija
10/13 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut jos eksyn yksin kauppaan tuollaisten kääntymättömien pyörien kanssa, niin eikös niitä ole siellä hankala työnnellä?

Vaunut tulee oikeastaan pelkästään minun käyttöön päivisin kun mies on töissä, niitä ei tarvitse laittaa auton konttiin tms, mutta minun pitäisi niillä pystyä lenkkeilemään, neuvolakäynnit, kaupassakin joskus. Omakotitalo joten mitään rappuja ei tarvii mennä.

Oma kokemus vain näistä, että kääntäminen on kovin hankalaa

Käytettynä ostan ne ehdottomasti.

No sitten pidät tärkeimpänä kriteerinä pyöriä: ainakin takana isot, jotka ehkä ilmatäytteiset, mutta ehdottomasti kääntyvät etupyörät.

Vierailija
11/13 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saat kaukalon matkarattaisiin kiinni, jos ei ole yhdistelmärunkoa?

Minkä kääntäminen on hankalaa?

Meillä on Emmaljungan duo edge yhdistelmät ja ei siinä mitään käännellä. Vaihto ratasosan ja vaunuosan välillä tapahtuu nostamalla koppa tai ratasistuin vaan pois ja toinen tilalle, äärimmäisen helppoa. Samalla tavalla kun kaukalo kiinnitetään ja irrotetaan vaunurungosta.

Kääntyvillä etupyörillä ei ole yhtään sen ikävämpi lenkkeillä kuin kiinteillä, mutta varsinkin kaupungissa ja kaupassa sata kertaa näppärämmät. Ilmakumirenkaat on kyllä ihan ehdottomat, niillä pääsee eteenpäin myös lumessa.

Vierailija
12/13 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin vauva-ajan pelkällä kantoliinalla ja ostin rattaat sitten myöhemmin. Ainakin kaupunkioloissa (kaupassa käymiset, julkisilla liikkuminen ym.) vaunut hankaloittavat liikkumista ihan merkittävästi.

Vierailija
13/13 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saat kaukalon matkarattaisiin kiinni, jos ei ole yhdistelmärunkoa?

Minkä kääntäminen on hankalaa?

Meillä on Emmaljungan duo edge yhdistelmät ja ei siinä mitään käännellä. Vaihto ratasosan ja vaunuosan välillä tapahtuu nostamalla koppa tai ratasistuin vaan pois ja toinen tilalle, äärimmäisen helppoa. Samalla tavalla kun kaukalo kiinnitetään ja irrotetaan vaunurungosta.

Kääntyvillä etupyörillä ei ole yhtään sen ikävämpi lenkkeillä kuin kiinteillä, mutta varsinkin kaupungissa ja kaupassa sata kertaa näppärämmät. Ilmakumirenkaat on kyllä ihan ehdottomat, niillä pääsee eteenpäin myös lumessa.

Esim. noissa aiemmin linkitetyissä Britaxin matkarattaissa on adapterit Britaxin turvakaukalolle. Meillä Emmaljungan yhdistelmät, joihin myös saisi adapterit, mutta ne vievät niin paljon tilaa etten roudaa niitä takakontissa mukana.

Ilmakumipyöriä kannatan minäkin. EVA-pyörät ovat äänekkäät ja niihin jää kiviä kiinni. Kääntyvät ja lukittavat etupyörät ovat hyvät 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi