Voiko päästää hämähäkin ulos näillä keleillä?
Kommentit (30)
Luulisin, että se pärjää sisällä paremmin. Missään ei kyllä taida oikein olla sille syötävää tähän aikaan vuodesta...
Vierailija kirjoitti:
Voit. Ne on sitkeitä ja selviytyviä eläimiä.
Niin, siis jos kyse on Suomessa luonnonvaraisesti esiintyvistä hämähäkeistä, jonka satuit sattumalta löytämään kämpästäsi, jota siis olen kysymyksesi koskevan. Jos kyse taas on esim. lemmikkinä olevasta lintuhämähäkistä, niin sitten ei tietenkään voi päästää ulos.
Ei pärjää : (
Sinun täytyy nyt opetella elämään sen kanssa yhdessä. Laita johonkin kirjahyllyn taakse. Siitä on hyötyäkin, kun se syö pois kaikki muita ötököitä.
Ei ne vielä Suomen talvessa ole sukupuuttoon kuolleet.
Entä voiko mäyräkoiran metsään päästää?
En haluaisi pitää sitä sisällä kun en tykkää jos tulee vaikka sänkyyn. Ulkohämähäkki on, mutta kun en tiedä milloin on sisään tullut.
Mutta hyvä kuulla että pärjäilee tuolla kylmässä.
Voi, pääsisinpä hakemaan pikkuisen tänne meille <3
t. hämähäkkifani
No nyt päästin sen ulos. Vähän kurjalta tuntuu, kun kivempi sillä tietysti ollut täällä lämpimässä. Mutta en raaskinut tappaakaan.
Voit tulla meille vähän vilauttamaan hämähäkkiä ;-)
Vierailija kirjoitti:
Entä voiko mäyräkoiran metsään päästää?
Sitä ei Arttu Wiskari ja Sirpa ole vieläkään kertoneet.
Vierailija kirjoitti:
Voi, pääsisinpä hakemaan pikkuisen tänne meille <3
t. hämähäkkifani
Voisitko tulla hakemaan meiltä aina tarvittaessa lukit. Turusta?
Ei pidä ottaa kesähämähäkkiä, jos ei jaksa sitä talvella hoitaa.
Onko se sellainen verkkoa kutova? Minkä kokoinen?
Mä meinasin viedä hämähäkin ulos, mutta mun teinityttö sanoi, ettei se pärjää siellä. Vein sen sitten saunaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko se sellainen verkkoa kutova? Minkä kokoinen?
En nähnyt verkkoa, käveli lattialla. Mutta sellainen reilun puolen sentin kokoinen.
Myöhäistä ap:n tapauksessa, mutta olisit vienyt kylppäriin. Pitää sokeritoukat poissa ja on muutenkin hiljainen ja rauhallinen kämppis. Paha mieli tulee, kun miettii pikkuista ulkona vielä näin joulun aikaan.
No olis pitänyt viedä kylppäriin, kiitos vinkistä. Ensi kerralla sitten.
Missä hämpit talvehtii? Tietääkö kukaan?
Voit. Ne on sitkeitä ja selviytyviä eläimiä.