Muita jotka vihaavat ruoanlaittoa?
Vihaan. Inhoan. Vastenmielistä. Mutta ei auta, on teini lapsi ja olen aina tehnyt lapsen takia kotiruokaa. Mies ei tee ruokaa lainkaan. Vihaaaaaan sitä miettimistä, mitä nyt nopsasti töiden jälkeen uuniin tai liedelle. Ai että osaa olla suunnattoman vastenmielistä!!!!!
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vihaan sitä sotkua mikä siitä tulee, ja yksiössäni ei ole tiskikonetta.
Samoin, täällä on vain kaksi todella pientä allasta. Todella nautinto yrittää tiskata kun ei oikein edes mahdu.
Minullapas on pienet altaat + vielä sellaiset vanhanaikaiset typerät tulpat jotka vaan asetetaan löyhästi siihen viemärireiän päälle ja vesi pysyy altaassa pelkästään painamalla sitä tulppaa omalla painollaan reikää vasten. Sitä tulppaa sitten tiskatessa kun sattuu tönäisemään jollain astialla yms. niin tyhjenee heti allas. Kenenköhän idiootin keksintö tällainenkin on.
Miksi siellä altaassa pitäisi olla vettä? Kastele pesusieni, laita tippa astianpesuainetta, ja pese astiat sienellä. Se altaan täyttäminen vedellä vie huomattavasti enemmän vettä. Ja huuhtelu nyt kuitenkin on pakko tehdä juoksevalla vedellä.
Kaikkea ei ole pakko tehdä niinkuin 50-luvun kotitalousoppitunneilla opetettiin. Kahden vesialtaan menetelmä on ajoilta kun ei ollut juoksevaa vettä.
En nyt suoranaisesti vihaa, mutta teen minkä tahansa kotityön mieluummin kuin laitan ruokaa. Ruuanlaitto on mielestäni turhauttavaa, sotkua ja pitkästyttävää hellaapoliisina hääräämistä ruuan takia joka on hetkessä syöty.
Vierailija kirjoitti:
Mä vihaan sitä sotkua mikä siitä tulee, ja yksiössäni ei ole tiskikonetta.
Sama! Vihaan tiskaamista yli kaiken, siksi ei aina jaksa tehdä ruokaa, kun tietää millainen tiskiläjä taas tulee.
Ruuanlaitto kivaa ja kaikkein motivoivin kotityö, koska palkaksi saa hyvää ruokaa. Jos on kiire, pitää suunnitella etukäteen. Itse tapasin ruuhkavuosina tehdä lasagnea, moussakaa, lihapullia yms. pakastimeen. Jos en ehtinyt ruokaa laittaa, otin sieltä. Yleensä tein ruokaa muutenkin aina kahdeksi päiväksi.
Viikonloppuna kannattaa käydä tuleva viikko läpi etukäteen ja miettiä, mitä syödään minäkin päivänä. Ja silloin tietty täytetään myös jääkaappi. Sitten ei tarvitse viikolla hosua.
Valittamisen sijaan kannattaa yrittää ratkaista ongelma.
Elämää helpottaa jo paljon jos tekee muutaman viikon ruokalistan, pyrkii aina tekemään 2 pvän ruokia ja kiirepäivien varalle pakastaa ruuanlaitosta ylijääneitä annoksia. Viikonloppuna tekee helposti 4 pvän ruuat joita voi vuorotella