Onko herrasmiehiä enää olemassa? Mitä mieltä?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisin herrasmies suomalaiselle naiselle...3 treffeillä juoksua ja ai mitään tapahtunut.
3 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on, vaikka feministinä sanaa vierastankin. Herrasmies on mies joka pitää sanansa, on kohtelias, tuntee oman ihmisarvonsa ja kohtelee muita ihmisiä arvokkaina, ystävällinen ja avulias. Ei kuuntele keneltäkään p*skaa, mutta osaa jättää loanheittäjät tyylikkäästi taakseen.
"Muut ensin, sitten minä" -asenteella ei nykyään pärjää. Muiden tallaaminen ja ohittelu sitävastoin edistää vieden eteenpäin elämässä.
Tätähän on opetettu tositv:ssä ja pudottelemalla heikoimpia lenkkejä. Ja koulumaailmassa, sekä kotona opetettua myöskin.
Pyrkyryys ja oman edun tavoittelu hallitsee ja vallitsee.
Juuri tämä.
Paras elämänmalli on se että ensin otetaan mitä halutaan, voitetaan muut kisassa. Näin saadaan omaisuutta, kokemuksia, suosiota, kaikkea.
Sitten nelikymppisenä voidaan istuskella luksustalon terassilla satuilemassa kuinka nuorena sitä tuli oltua vähän itsekäs ja naistenmieskin, kun intohimoisesti tavoitteli haluamiaan asioita. Nyt sitten on pehmeitä arvoja, ilmastonsuojelua, ja muuta.
Vieressä olevat herrasmiehet kuuntelevat kuinka porukan karismaattinen johtohahmo kertoo värikkäistä kokemuksistaan, nätin ja trimmatun vaimon hykerrellessä vieressä, ylpeänä mahtavasta miehestään jonka hän sitoutti.
Ero on siinä että näiden herrasmiesten herrasmiesmäisyydellä ei ole samaa arvoa kuin vahvan ja valtaa omaavan miehen herrasmiesmäisyydellä. Siksi miljoonat ihmiset ihailevat yksityissuihkukoneella ilmastokonferenssiin suhailevan Brad Pittin työtä ilmaston eteen, kun taas vaatimattoman "muut ensin"-herrasmiehen pienestä hiilijalanjäljestä ei kukaan välitä paskaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska nykypäivän naiset saattavat vetää kilarit jos avaan oven. Olisi myös mukavaa jos joskus joku nainen antaisi vuorostaan minulle vaikka istumapaikkansa, ettei ihan tasa-arvokaan murentuisi
En minä tai ystävättäreni pahastu jos mies avaa oven. Viimeksi eilen pidin ovea auki muille kanssaihmisille ja sain kiitosta muiden huomioimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koeta nyt olla herrasmies kun nykyajan "mä osaan itte!"-nainen ottaa kaiken v*ttuiluna heikkoudestaan.
Herrasmies ja lady eivät kiroile, vaan osaavat keskustella asioista sivistyneesti toisia kunnioittaen. Voimakkaat sanavalinnat ja kirosanat eivät kuulu heidän sanavarastoonsa kielestä huolimatta. Jos mies kiroilee, hän ei ole herrasmies. Jos nainen kiroilee, hän ei ole lady.
Minä ajattelen että herrasmies voi käyttää kirosanoja, mutta vain harkitusti oikeassa paikassa. Hän ei kiroile turhaan.
User kirjoitti:
Conan O'Brian on tosiasiassa herrasmies
Ensivaikutelmalta herra O'Brian on huumorimiehiä, joten parhaiten hänet tuntee vaimonsa että onko herrasmies vai eikö ole.
Vierailija kirjoitti:
Koeta nyt olla herrasmies kun nykyajan "mä osaan itte!"-nainen ottaa kaiken v*ttuiluna heikkoudestaan.
Tätä hoetaan niin paljon, että kiinnostaisi tietää, onko jollekin tosiaan OIKEASTI alettu raivota vaikkapa oven auki pitämisestä? Pidän usein ovia auki miehille sekä naisille ja itsellenikin usein pidetään. Aina se tilanne on ollut positiivinen, kiitetään, kukaan ei ala valittaa koska miksi ihmeessä alkaisi?
Itse ajattelen herrasmiesmäisyyden huomaavaisuutena ja ystävällisyytenä, jotka ovat sellaisia asioita joita odotetaan ihan kaikilta enemmän tai vähemmän. En ajattele että herrasmies olisi henkilö, joka vaikka maksaa naiselleen kaiken, enkä myöskään että miehen pitää olla herrasmies, mutta naisella olisi oikeus käyttäytyä kuin sika.
Vierailija kirjoitti:
Koska nykypäivän naiset saattavat vetää kilarit jos avaan oven. Olisi myös mukavaa jos joskus joku nainen antaisi vuorostaan minulle vaikka istumapaikkansa, ettei ihan tasa-arvokaan murentuisi
Monestiko on käynyt? Vai ihanko vain kuvittelet ja siksi pelkäät edes kokeilla?
Oven auki pitäminen tarvittaessa on kohteliasta, se taas törppöä jos joku on tulossa samasta ovesta heti perässä ja edessä menevä ei huomioi asiaa mitenkään.
En ajattele että miehen pitäisi antaa minulle istumapaikkansa naiseuteni takia, koska olen terve ja nuori. Vanhuksille ja raskaana oleville kenen tahansa parempikuntoisen on ihan kohteliasta niin tehdä jos mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhdenkään miehen pitäisi olla herrasmies? Seksistiä ja menneen maailman ajattelua.
Ai miksi? Herrasmiehiä näyttää olevan todella vähän, mutta ne jotka ovat - ovat edukseen. Herrasmies ei ole seksistinen eikä vanhahtava, vaan hän on aina ajan tasalla asioista ja kunnioittaa itseään sekä muita.
Naiset eivät ansaitse herrasmiehiä, ei yksikään.
Naisvihaaja ei ainakaan ole herrasmies. Mikä teitä katkeroita vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisin herrasmies suomalaiselle naiselle...3 treffeillä juoksua ja ai mitään tapahtunut.
No miksi uskot että toisessa maassa olisi mennyt paremmin?
Ei se ainakaan asioita paranna jos alat törpöksi.
Ei herrasmiesmäisyys tarkoita, että pitää antaa muiden kävellä yli. Ammattielämässä mennään tietysti sen mukaan, miten siellä täytyy toimia. Muussa elämässäkään ei pidä oman hyvinvointinsa kustannuksella kumarrella kaikille, olivat he millaisia tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhdenkään miehen pitäisi olla herrasmies? Seksistiä ja menneen maailman ajattelua.
Ai miksi? Herrasmiehiä näyttää olevan todella vähän, mutta ne jotka ovat - ovat edukseen. Herrasmies ei ole seksistinen eikä vanhahtava, vaan hän on aina ajan tasalla asioista ja kunnioittaa itseään sekä muita.
Naiset eivät ansaitse herrasmiehiä, ei yksikään.
On ikävää, että sanot tuolla tavalla. Mikä on saanut sinut ajattelemaan noin? Minä ja moni muu nainen on ansainnut oman herrasmiehensä. Terveisin lady.
On "herrasmiehiä" ja herrasmiehiä, ja lukuisi jotka eivät edes yritä olla mitään herrasmiehiä.
Itseasiassa seksistinen sovinisti herra Trump, jonka siis minäkin myönnän olevan seksisti ja sovinisti, lienee naisten kanssa kahden kesken herrasmies. Voin vaikka lyödä vetoa siitä, että näin on. Hän puhunee kauniisti ja huomioivasti ja ystävällisesti. Ja mistä näin voi päätellä. Vanhoista videohaastatteluista ja siitä, että hänen työntekijänsä arvostavat häntä. Hän siis osaa kohdella ihmisiä hyvin, mutta vihamielisiä tahoja hän kohtelee olemalla juuri se törkyturpa, jona hänet nyt tunnemme.
Ihmisissä on erilaisia puolia, ja se mitä kukakin todellisuudessa on, vaatii sosiaalista älyä. Ja ei! - sosiaalinen äly ei toimi kuten feministit sen määrittelevät. Se ei synny mielipiteistä. Mielipiteet eivät ole sosiaalista älyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on, vaikka feministinä sanaa vierastankin. Herrasmies on mies joka pitää sanansa, on kohtelias, tuntee oman ihmisarvonsa ja kohtelee muita ihmisiä arvokkaina, ystävällinen ja avulias. Ei kuuntele keneltäkään p*skaa, mutta osaa jättää loanheittäjät tyylikkäästi taakseen.
"Muut ensin, sitten minä" -asenteella ei nykyään pärjää. Muiden tallaaminen ja ohittelu sitävastoin edistää vieden eteenpäin elämässä.
Tätähän on opetettu tositv:ssä ja pudottelemalla heikoimpia lenkkejä. Ja koulumaailmassa, sekä kotona opetettua myöskin.
Pyrkyryys ja oman edun tavoittelu hallitsee ja vallitsee.
Juuri tämä.
Paras elämänmalli on se että ensin otetaan mitä halutaan, voitetaan muut kisassa. Näin saadaan omaisuutta, kokemuksia, suosiota, kaikkea.
Sitten nelikymppisenä voidaan istuskella luksustalon terassilla satuilemassa kuinka nuorena sitä tuli oltua vähän itsekäs ja naistenmieskin, kun intohimoisesti tavoitteli haluamiaan asioita. Nyt sitten on pehmeitä arvoja, ilmastonsuojelua, ja muuta.
Vieressä olevat herrasmiehet kuuntelevat kuinka porukan karismaattinen johtohahmo kertoo värikkäistä kokemuksistaan, nätin ja trimmatun vaimon hykerrellessä vieressä, ylpeänä mahtavasta miehestään jonka hän sitoutti.
Ero on siinä että näiden herrasmiesten herrasmiesmäisyydellä ei ole samaa arvoa kuin vahvan ja valtaa omaavan miehen herrasmiesmäisyydellä. Siksi miljoonat ihmiset ihailevat yksityissuihkukoneella ilmastokonferenssiin suhailevan Brad Pittin työtä ilmaston eteen, kun taas vaatimattoman "muut ensin"-herrasmiehen pienestä hiilijalanjäljestä ei kukaan välitä paskaakaan.
Olipa surullinen tarina. Aito herrasmies ei ole pelimies eikä hän käytä muita ihmisiä hyväkseen. Herrasmiehellä on kuitenkin pelisilmää, mutta hän ei pelaa muilla ihmisillä. Olen naimisissa aidon herrasmiehen kanssa enkä hykertele mieheni vieressä eikä meistä kumpikaan tee toisistaan numeroa, koska osaamme käyttäytyä tilaisuuden mukaan. Aviomieheni on hyvin toimeentuleva ja korkeasti kouluttautunut mutta mitä minuun tulee - olen miehelleni se oikea kumppani ja aito lady, jota hän rakastaa koko sydämestään. Tuemme toinen toisiamme ja olen luonnollisen kaunis enkä muovinen hirvitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herrasmies ja lady eivät kiroile, vaan osaavat keskustella asioista sivistyneesti toisia kunnioittaen. Voimakkaat sanavalinnat ja kirosanat eivät kuulu heidän sanavarastoonsa kielestä huolimatta. Jos mies kiroilee, hän ei ole herrasmies. Jos nainen kiroilee, hän ei ole lady.
Minä ajattelen että herrasmies voi käyttää kirosanoja, mutta vain harkitusti oikeassa paikassa. Hän ei kiroile turhaan.
Oh shit Sherlock! BR Mr Watson. Ai näinkö?
Herrasmiehisyys on käytöskoodi. Se ei liity mitenkään pariutumiseen. Tai siis kaikki ihmisten tekeminen liittyy hieman myös pariutumiseen, mutta tämä ei liity yhtään enempää kuin mikään muukaan. Sama leidin käytöskoodi ei liity pariutumiseen, vaan on käytöskoodi.
Herrasväen käytöskoodeilla ollaan hyviä ihmisiä toisille ihmisille ja ylläpidetään rauhaa yhteiskunnassa. Toki ihmiset sitten ovat tehneet taidetta siitä miten näissä tiukissa puisteissa tehdään kaikenlaista pahaa, mutta diplomaattisen arvokkaasti ja hienostuneesti.
User kirjoitti:
On "herrasmiehiä" ja herrasmiehiä, ja lukuisi jotka eivät edes yritä olla mitään herrasmiehiä.
Itseasiassa seksistinen sovinisti herra Trump, jonka siis minäkin myönnän olevan seksisti ja sovinisti, lienee naisten kanssa kahden kesken herrasmies. Voin vaikka lyödä vetoa siitä, että näin on. Hän puhunee kauniisti ja huomioivasti ja ystävällisesti. Ja mistä näin voi päätellä. Vanhoista videohaastatteluista ja siitä, että hänen työntekijänsä arvostavat häntä. Hän siis osaa kohdella ihmisiä hyvin, mutta vihamielisiä tahoja hän kohtelee olemalla juuri se törkyturpa, jona hänet nyt tunnemme.
Ihmisissä on erilaisia puolia, ja se mitä kukakin todellisuudessa on, vaatii sosiaalista älyä. Ja ei! - sosiaalinen äly ei toimi kuten feministit sen määrittelevät. Se ei synny mielipiteistä. Mielipiteet eivät ole sosiaalista älyä.
No Trum ei taatusti ole herrasmies. Herrasmies ei todellakaan retostelisi Trumpin tyyliin kouraisseensa naisia haarovälistä.
Hmm. Toisaalta herrasmies on sukupuolittunut käsite. (Ymmärrän, että saan tästä alapeukkuja.)
Toisaalta, kaunis käytös kanssaihmisiä kohtaan ei voi koskaan olla vanhanaikaista. Jos joku minulle avaa oven, kiitän ja hymyilen. Olen nainen. Olen myös avannut ovia miehille, eikä kukaan koskaan ole valittanut. Olen myös auttanut miestä lastenvaunujen kanssa portaissa. :) N48
Kyllä, pari kappaletta olen tavannu elämmäni aikana tavannutt, olivat kylläkin hyvin iäkkäitä henkilöitä (70-90v)
Jos naiset tulee toimeen omilla rahoilla ei kai tarvita sellaisia miehiäkään.