Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvakuumetta --45++50+

07.12.2019 |

Hei, kuumeilen toistä lasta. Meillä on 3-vuotias esikoinen ja olen viittä vaille 47-vuotias.

Olemme yrittäneet raskautta kahden vuoden ajan. Kierto on edelleen säännöllinen, enkä tarvitse mitään lääkitystä. Usko toiseen raskauteen on edelleen korkealla.

Nyt on meneillään dpo 5/6 ja lämmöt on korkealla 37.4c. Alavatsaa on juilinut tavallista enemmän. Jospa tämä olisi vihdoin positiivinen yrityskierto....

Löytyykö täältä muita iäkkäitä vauvakuumeilijoila?

Tähtitaivas☆

Kommentit (167)

121/167 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Tähti!

Kurjaa, että on neuvolasta ja päiväkodista tuollaisia kokemuksia. Monestihan on kyse myös kemioista, olen huomannut että ehdottomasti on synkattava hoivahenkilökunnan kanssa. Vaikeammissa tapauksissa on pidettävä tiukat omat rajat...

Minulla on onneksi tähän asti ollut tosi upeat palvelut ja huolenpito paikkakunnallani. Itsellisenä naisena otan mielelläni kaiken hoivan vastaan 💗

NIPT tosiaan tarjottiin myös julkiselta ikäni vuoksi. Siellä oli kaikki kromosomit normaalit ja sukupuoli selvisi. Ei ollut se, mitä vahvasti luulin olevan 😅

122/167 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muille kuuluu? Kuinka Mozzarellan raskaus sujuu? Miten etenee Kielo ja muut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/167 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulrika Eleonora kirjoitti:

Mitä muille kuuluu? Kuinka Mozzarellan raskaus sujuu? Miten etenee Kielo ja muut?

Hei ihananaiset 💕!

Ja paljon onnea Ulrika Eleonora!!

Me ollaan jo raskausviikolla 31, ja minulla enää 3,5 viikkoa töitä ennen äitiyslomaa 😱. Aika menee todella nopeasti ja maha kasvaa kovaa vauhtia 😅.

Olen voinut hyvin enkä huomaa ikä missään, neuvolassakin ovat olleet ystävällisiä. Olen käynyt äitipololla koska edellisten synnytysten jälkeen ollut vuotokomplikaatioita. Mutta näyttää siltä että istukka kiinnittynyt oikdin tällä kertaa.

Kaikille plussaonnea! Ja Ulrika Eleonoralle onnea odotukseen ☺️!

T. Mozzarella

Km -03, Tyttö -04, Poika -08, km 05/2020. LA 03.05.2021

124/167 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulrika Eleonora, onnea hyvistä NIPT uutisista ja hyvää odotuksen jatkoa!💗💕💕💕

Mozarella, ompa vatsa jo kauniisti pyöristynyt, pianpa äitiysloma koittaa! Hyvää odotuksen jatkoa!💗💕💕💕

Mulla kävi neuvolan osalta niin onnekkaasti, että täti vaihtui ja tuli tilalle sellainen kiva neuvolan täti, kemiat on toimineet hänen kanssaan sen jälkeen ja lapsenkin kanssa on ollut kiva käydä neuvoloissa. Aiempi täti oli todella sellainen tiukkiskin, että oli huomauttelemassa kaikesta, kuten painosta, jota oli loppuraskaudessa vähän kertynyt ja BMI oli luokkaa 26-27....itse en välittänyt tuolla noin 10kg painnon noisulla niin, vaan laihdutin kilot sitten synnytyksen jälkeen onnistuneesti pois. Kemiat ei vaan ehkä toimineet tämän tädin kanssa.

Päiväkodin osalta kävi niin, että meillä oli aluksi tosi kiva päiväkodin ope, mutta hän lähti pois ja tilalle tuli sitten sellainen ope, jonka kanssa kemioiden osalta on haastetta, koska tuntuu, että hän ei oikein ymmärrä lasta oikein ja tuntuu, että hän tuppas tiuskia kaikesta turhasta, kuten lapsen vaatteista esim. että uudet nahka hansikkaat ois huonot, että ois pitänyt ostaa hieman erilaiset...että milloin mitäkin höpättää riippuen siitä millä tuulella sattuu olemaan jne... mutta hyvin hänenkin kanssaan on silti pärjätty, vaikka tosiaan jäätiin kaipaamaan sitä meidän alkuperäistä opea. Muut hoitotädit päiväkodissa ovat olleet tosi kivoja ja lapsella on suosikki tätikin💕 sellainen vanhempi rouva, sympasttinen, ymmärtäväinen ja sydämellinen💗

Tähtitaivas☆

125/167 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki! Vitsi miten aika rientää. Tuntuu että se oli ihan just äsken kun Mozzarella kertoi raskaudesta. Ihana aika jäädä äitiyslomalle tämä kevät ❤️. Ja kiva kuulla että kaikki sujunut hyvin. Ennenkuin huomataankaan on Ullrika Eleonora sitten vuorostaan jäämässä lomille 😊.

Ikävää kuulla Tähti ettei kemiat pelaa niin hyvin nykyisen lastentarhanopettajan kanssa. Toivottavasti tärkeimmät hommat, eli lapsesta huolehtiminen, hoituu kuitenkin ok. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... 😉 Varmaan lto kuitenkin ajattelee toimivansa lapsen parhaaksi. Meillä on ollut kyllä hyvä tuuri kaikkien tahojen kanssa (joita onki riittänyt kun esikoisen raskausaikana jouduin sairaalaan vuodelepoon reilusti ennen synnytystä) ja monesti tullut myös ihmeteltyä miten hienossa yhteiskunnassa sitä asustellaan kun niin monenlaista ilmaista tai lähes ilmaista palvelua riittää.

Meillä on tulossa hoidon suunnittelu lääkärin kanssa vasta maaliskuun puolivälissä, ja siitäpä se varmaan sitten etenee. Käytiin näihin luovutetulla munasolulla tehtäviin hoitoihin kuuluva pakollinen psykologikäynti, ja vähän turhalta se tuntui koska samoja tietoja ja pohdittavia asioita löytyy hyvin netistä, mutta onneksi se on nyt hoidettu.

126/167 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

....Heh, millainen nörtti musta onkaan kehittynyt 😂. Viitaten tohon psykologikäyntikommenttiin. Mut tulee tarkasteltua ehkä normaalia kriittisemmin noiden erinäisten klinikkakäyntien antia tässä tilanteessa ku kaikki täytyy maksaa itse ilman minkäänlaista KELA-korvattavuutta.

127/167 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka kaunis olet Mozzarella!

Mukavaa Tähti, että päiväkodissa on tilanne rauhoittunut. Tosiaan pitää muistaa omat rajat ja itsemääräämisoikeus kun tädit alkaa mesoamaan 😬

Mukava kuulla Kielo, että hoito lähestyy! Tuo on itsellisenä tuttua minullekin tuo pakollinen psykologikäynti luovutettujen sukusolujen (minulla siis lahjasperma käytössä) yhteydessä. Silkkaa byrokratiaahan se on ja turhauttavaa.

128/167 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki ja hyvät tsempit omiin tilanteisiin👍😊 Meillä on nyt sitten päätös jatkaa yrittämistä, joten aloitin letrozolin eilen kp 3.

Sain siis klinikalta tuon reseptin läksiäisiksi mukaan, kun hoidot siellä loppuivat. Annostus olisi 1tbl/vrk, mutta halkaisin tabletin ja otan vain 1/2tbl vrk.

Taukoa yrittämisestä on nyt vuosi ja tuntuu taas ihan optimistiselta onnistumisen suhteen😊 Raskaustestit ovat lojuneet kaapissa vuoden päivät, että on jännää alkaa kaivamaan niitä sieltä esille😊🙏

Tähtitaivas☆

129/167 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia ajatuksia saa laittaa, mukaan kaikki!! Ei ikärajoja...❤

Plussaa kaikille!!❤💕💕💕💕

Tähtitaivas☆

130/167 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luo aivan ihanasti toivoa!😊

Tähtitaivas☆

131/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat❤️

Kirjoitan tosi pitkästä aikaa....osa ei muista varmaan, osa tuttuja nimimerkkejä. Olen 44-vuotta kesällä täyttävä 6 lapsen äiti. Muut lapset jo nuoria aikuisia, iltatähti 1,5-v. Viime toukokuussa päätettiin, että saisi tulla vielä sisarus tälle iltatähdelle. Heti kierukanpoiston jälkeen tein positiivisen raskaustestin, mutta vuoto alkoi miltei saman tien. Sitten ei ole tapahtunut mitään....osa kuukausista on mennyt mieheni sairauden takia ohi, mutta jotenkin minulla on tunne, että aika ”on ajanut minun ohitse”....etten enää tule raskaaksi...

132/167 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ÄitiKoo, toki muistan sinut❤

Pahoittelut, että raskaus ei jatkunut, mutta minusta tuo kertoo kuitenkin siitä, että vielä on mahdollisuuksia onnistua👍👍💕💕💕

Ja kiva, että palasit tänne palstalle🤗💕💕💕💕💕

Mekin ollaan nyt siis yrittämässä ja tosiaan vuosi taukoa takana. Tikuttelen parhaillaan ovista ja odotan bongaavani sen ihan pian...

tänään on kp15/29 ja viiva vahvistuu jo selvästi.... Mies on siis innolla mukana tässä ja on tsempannut nyt minuakin uskomaan siihen (0.01%) mahikseen, että pienikin mahis voi osua kohdalle😊🤪

Meillähän suurin "vaikeus" on juutikin vasta-aineet, joita ei osata vielä tutkia, ja ne johtuvat miehen autoimmuunista. Mutta tuo autoimmuuni välillä sammuu, niin toiveena olisi, että vasta-aineita ei olisi tällä hetlellä spermassa, jotta munasolu ei hylkisi siittiöitä ja raskaus alkaisi.

Suurin ongelma tässä on tietysti nyt ikä, sillä munasoluni on luultavasti kaikki "sutta ja savea", joten sitä kultamunaa toivotaan kohdalle😋🤪 Vuosi sitten käytiin IVF-hoidossa ja munasoluja tuli tikään nähden odella rutkasti(9kpl), joista 3kpl lähti hedelmöittymään. Sitten näistä selvisi "hengissä" vain yksi, mutta sekään ei selvinnyt "hengissä" blastoksi saakka. Tämä vaan kertoo siitä, että munasolut ovat todella epäkelpoja.

Meille olisi ollut tarjolla toinen IVF-hoito, mutta ei lähdetty siihen. Yleensä klinikalla ikäraja on 45-v., mutta sain hoitoja 47-v. asti, koska olivat optimistisia siellä ja hoidoista sovittiin ennen 45v. ikää.

Mutta tosi jännää on lähteä taas yrittämään kaiken tämän jälkeen, ettei ole onnistunut ja mittarissa 48-v.. Vauvakuume tuntuu niin polttelevan näppejä, sekä kuumetta lisää se, että lähipiirissä on kaksi raskaana ja kolmas synnytti ihan juuri vauvan. Mäkin haluun!!!😘🤗💕💕💕

Nyt jännään täällä sinun puolesta ja uskoisin, että mahiksia on vielä todella olemassa!!👍👍💕💕💕💕

Kertoilehan missä vaiheessa kiertoa menette😊

Tähtitaivas☆

133/167 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille tsemppiä ja plussapuhuria!👍💕💕💕💕💕

Ovis on jo ihan ovella, kp 16/29😋

Eilen tilanne hyödynnetty ja tänään vielä uusitaan.

Että toiveet on korkeella!🤗🙏🙏🙏

Parasta onnea kaikille ja tsemppiä omiin tilanteisiin❤

Tähtitaivas☆

134/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tähti, olo on tervetullut ”takaisin” kirjoituksesi jälkeen. Ihanaa, kuinka olette molemmat miehesi kanssa tässä asiassa täysillä mukana! Meillä on ehkä vähän niin, että paljon ei niin kivoja-asioita on tapahtunut ja mies on peloissaan, onko hänestä vielä isäksi uudestaan. Mutta kun olen ehdottanut, että voin mennä laitattamaan kierukan takaisin, sekään ei ole ollut sitten ”niin hyvä idea”😊🤔. Me ei olla varsinaisesti ”yritetty” nyt hetkeen. Eli rakastellaan, kun siltä tuntuu. Mutta toki tiedän kiertoni ja missä mennään. Nyt on kp22 ja tässä kuussa oviksen aikana tuli lemmittyä parinakin päivänä. En halua kuulostaa negatiiviselta, mutta jotenkin olen aina tuntenut kroppani todella hyvin ja nyt on vain sellainen olo, että aika on ajanut ohitseni. Silti tulin tänne palstalle takaisin ja ihan pikkuisen salaa toivon joka kuukausi, ettei niitä menkkoja tulisikaan😊. Onnekseni olen kuitenkin huomannut, etten harmistu enää vuodon alkaessa. Olkoon se sitten suuren suuri ihme ja lahja jos vielä raskaaksi tulen, mutta näinkin on hyvä❤️

Missä vaiheessa muiden kierto? Koska jännäillään?

135/167 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onko hikoilu raskauaoire?

Tänään on dpo3 ja yllättåvä hikoilu on päällä, siis vuoroin viluttaa ja vuoroin hikoiluttaa😛

Voi toki liittyä lähestyviin vaihtareihinkin, mutta olotila kyllä hämmästyttää.

Luin joltain pastalta, että hikoilu liittyisi

tyttöraskauteen. Pojasta ei hikoilua ainakaan tullut, tai sitten olen unohtanut

oireet😅

Tähtitaivas☆

136/167 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina varma raskausoire on ollut palelu🥶Mutta toivotaan tähti, että hikoilukin olisi!!!

137/167 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄitiKoo, kiitos tsempistä!❤💕

Tää on nyt sellaista hikoilu-palelu-hikoilua...vuoristorataa. Yöllä heitin yöpaidankin pois, kun kuumotti liikaa🤪🙄

Kuumotus tuntuu eniten jossain otsassa ja koko kropassakin, mutta ei niinkään kainaloissa. Vilutus tuntuu taasen joka paikassa.

Jotain oireita varmaan, koska ei näitä voi kai vaan kuvitellakaan🤪

No lisäksi tunsin tänään alavatsalla jännää pistoa, on dpo 4.

Voisiko kiinnittyminen olla jo näin aikaisin....

Tähtitaivas☆

138/167 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄitiKoo, koska sinä testaat?

Menet jo loppukoertoa hyvän matkaa👍❤💕💕

Jospa plussa sieltä sinulta nyt pärähtäisi!🙏🙏🙏💕💕💕

Tähtitaivas☆

139/167 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pakko tämä kirjoittaa, koska alavatsaa kipristelee menkkamaisesti....

On siis vasta dpo4, eli kp 21/29.

Menkkajomot tuntuu yleensä loppukierrosta, päivää ennen menkkoja, kp 27-29/29....

Onkohan tässä nyt jotain🙄.....

vaiko vain ihan mielikuvituksen piikkiin

Tähtitaivas☆

140/167 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut itseeni tosi tyytyväinen, etten ole viime kesän jälkeen testaillut ollenkaan. Eli olen malttanut odottaa aina menkkoihin asti. Jotka ovat sitten tulleet kyllä aina ajallaan😅. Mutta nyt myönnän, että kuumottelee. Pari päivää menkkoihin ja yleensä mulla tulee jo tässä vaiheessa hyvin vaaleaa punertavaa vuotoa wc-käyntien yhteydessä. Ei siis tarvitse sidettä, mutta siitä aina tiedän, että menkat alkaa parin päivän päästä. Nyt ei mitään.....