Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvakuumetta --45++50+

07.12.2019 |

Hei, kuumeilen toistä lasta. Meillä on 3-vuotias esikoinen ja olen viittä vaille 47-vuotias.

Olemme yrittäneet raskautta kahden vuoden ajan. Kierto on edelleen säännöllinen, enkä tarvitse mitään lääkitystä. Usko toiseen raskauteen on edelleen korkealla.

Nyt on meneillään dpo 5/6 ja lämmöt on korkealla 37.4c. Alavatsaa on juilinut tavallista enemmän. Jospa tämä olisi vihdoin positiivinen yrityskierto....

Löytyykö täältä muita iäkkäitä vauvakuumeilijoila?

Tähtitaivas☆

Kommentit (167)

1/167 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!😊

Vastaan tähän itse, koska kukaan ei ole vastannut....sain siis plussan testiin dpo17..... olin aivan onnesta hetken sekaisin💕❤...takana yritystä oli jo yli 2-vuotta.

Mutta sitten menkat ilmestyivät, että se onni vaihtui kp1:si😒

Kuitenkin tämä saatu plussa valoi uskoa onnistumiseen ja nyt kierrossa menen oviksessa. Jospa tulisi vihdoin ihan pysyvä plussa sieltä!!😇....

Olen viimepäivinä ottanut enemmän luontaistuotteita, kuten multivitamiineja ( Prenatal vitamins), foolihappolisää jopa 800mg/vrk., Inositol, kalaöljy ja vehnänalkioöljyä..myös Ubiqinon ottanut 50-100mg/vrk....

Ubiginon otan vain pienellä annoksella, koska se on minulle liian kiihdyttävä. Lapsettomuus klinikan suositus on 200mg/vrk., jotkut ottavat jopa 600mg/vrk. Olen kofeiini herkkä, joten tämä ei oikein sovi minulle.

Me ollaan nyt just hoitotauolla ja yritetään raskautta luomusti. Ollaan käyty insseissä v. 2017-2019, sekä takana on yksi IVF keväällä 2019.

Kaikki mukaan palstalle!!!👍 Meitä iäkkäitä yrittäjiä ei ole kovin paljon....muutkin saavat toki olla mukana täällä 🤗💖

T. Tähti 46v., esikko 3v.

Toinen lapsi toiveissa

.

Tähtitaivas☆

2/167 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 17 OVISPLUSSA

Tähtitaivas☆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/167 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Olisi mukava saada teitä kuumeilijoita tänne mukaan🤗

Jatkan, että ovulaatiotesti oli tänään negatiivinen, eikä musarjoja enää särje. Ovulaatio on siis tapahtunut viimeyönä kp17/18.

Nyt vaan on toiveet korkealla, että munasolu(t) hedelmöittyy(vät)🤗 Siittiöthän elävät toivottavasti hyvin sen 2-3vrk...ellei pidempään. Seksiä oli viimeksi edellispäivänä kp15/16.

Haluaisin päästä kirjoittamaan tähän jatkoksi parin viikon kuluttua myös plussasta (kuvan kera), että jospa vihdoinkin tämä lupaalta vaikuttava kierto johtaisi ihan plussaan saakka😊🤗

Oikein paljon plussaa tänne lukijoille ja kuumeilijoille kaikille, sekä onnellista alkanutta uutta vuotta 2020!!💖💥

Tähtitaivas☆

4/167 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Lisään testikuvan tännekin, eli dpo9 tuli tällainen......🤗🙄

Jotain siinä on😊....toivottavaati olisi pysyvää laatua, eikä.jäisi kemialliseksi.

Tähtitaivas☆

5/167 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp1.....😢

Tähtitaivas☆

6/167 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta kohti,

Kp 17.....oletin missanneeni oviksen, mutta kuitenkin vielä tuli hieman venyvää valkovuotoa,....

Ehkä siis mahiksia vielä tälle yritykierrolle(?)😀

Ovisplussa oli siis edellispäivänä, eikä päästy tilannetta hyödyntämään.

Tähtitaivas☆

7/167 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei👋

Oisko muita korkealla iällä kuumeilijoita, tulkaa mukaan!!🤗🤗🤗

Täällä on menossa ehkäpä dpo 5....(?)

Mä oon ihan pihalla, mutta ovisplussa oli viime lauantaina, joka missattiin😢

Pullat saatiin uuniin vasta reilu päivä myöhässä.

Kuitenkin varaan raskaustestejä kaappiin, koska itselle ei mahda mitään....aina sitä yhä toivoo, toivoo ja vain toivoo!!🙄🤗

Mä oo antanut toivolle jo vähän periksikin, kun on lujasti toivottu yli kaksi vuotta.

Toivoa on kai silti😘

Tähtitaivas☆

8/167 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Tähti!

Olen 40v. "kuumeilija" :)

Oman tilanteeni selitinkin lyhyesti tuossa keskustelunavauksessa: https://www.vauva.fi/keskustelu/3692679/itselliset-n-40-vuotiaat-naiset?

Saako kysyä, oletteko saaneet spontaanisti (luonnollisesti) esikoisenne? Oletteko tätä tokaa koittaneet IVF:llä ja jos, niin kuinka monta hoitokertaa?

9/167 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulrika Eleonora kirjoitti:

Hei Tähti!

Oman tilanteeni selitinkin lyhyesti tuossa keskustelunavauksessa: https://www.vauva.fi/keskustelu/3692679/itselliset-n-40-vuotiaat-naiset?

Saako kysyä, oletteko saaneet spontaanisti (luonnollisesti) esikoisenne? Oletteko tätä tokaa koittaneet IVF:llä ja jos, niin kuinka monta hoitokertaa?

Hei Ulrika, kiitos kysymyksestä😊

Esikoinen tuli kyllä varsin spontaanisti, ekalla inseminaatiolla (luomusti). Tiedän, että kuullostaa hämmentävältä, mutta näin kävi.

Tokaa yritettiin IVF -hoidolla yhden hoidon verran, tasan vuosi sitten keväällä. Munasoluja saatiin hienosti 9kpl ja nistä 8: ssa oli myös solut sisällä. Maljalla kolme solua hedelmöittyi, mutta ei päästy blastoon saakka, joten lääkärit ehdotti meille uutta IVF-hoitoa.

Vielä ei sitten toiseen hoitoon lähdetty, enkä ole varma yritetäänkö enää tällä hoitomuodolla. Inseminaatio hoidoilla jatketaan ainakin, mikäli ei plussaa näy....

Tosin tämän pandemian keskellä pidetään nyt kokonaan taukoa yrittämisestä. Haluan nähdä, että tauti on ensin selätetty ja olla raskaana vasta sitten, korkean iän vuoksi.

Paljon plussaa ja tsemppiä sinulle eteenpäin!👍😊 Milloin ajattelit aloittaa hoidon?

Tähtitaivas☆

10/167 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 44 v vauvakuumeilija..haaveissa yhteinen lapsi uuden puolisoni kanssa..aikaisemmasta liitosta minulla 5 lasta .

11/167 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna75, pikaista plussaa teille!👍❤

Oletteko siis jo aloittaneet yrityksen?

Tähtitaivas☆

12/167 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Ulrika Eleonora kirjoitti:

Hei Tähti!

Hei Ulrika, kiitos kysymyksestä😊

Esikoinen tuli kyllä varsin spontaanisti, ekalla inseminaatiolla (luomusti). Tiedän, että kuullostaa hämmentävältä, mutta näin kävi.

Tokaa yritettiin IVF -hoidolla yhden hoidon verran, tasan vuosi sitten keväällä. Munasoluja saatiin hienosti 9kpl ja nistä 8: ssa oli myös solut sisällä. Maljalla kolme solua hedelmöittyi, mutta ei päästy blastoon saakka, joten lääkärit ehdotti meille uutta IVF-hoitoa.

Vielä ei sitten toiseen hoitoon lähdetty, enkä ole varma yritetäänkö enää tällä hoitomuodolla. Inseminaatio hoidoilla jatketaan ainakin, mikäli ei plussaa näy....

Tosin tämän pandemian keskellä pidetään nyt kokonaan taukoa yrittämisestä. Haluan nähdä, että tauti on ensin selätetty ja olla raskaana vasta sitten, korkean iän vuoksi.

Paljon plussaa ja tsemppiä sinulle eteenpäin!👍😊 Milloin ajattelit aloittaa hoidon?

Heippa!

Kiitos kommenteistasi

Raskautumisesi 45-vuotiaana tuo kyllä toivoa ja rohkaisua! Tarkoitako inseminaatiolla kotona vai klinikalla tehtyä? Mites luonnollinen menetelmä? Sanovat että yhdyntä on yhtä tehokas kuin inseminaatio.

13/167 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä 42-vuotias vauvakuumeinen yrittäjä. Olen ollut yhdessä mieheni kanssa jo lähes pari vuosikymmentä. Emme vuosien mittaan olleet suuresti huolissamme siitä ettei lasta tullut,eikä ainakaan minulla ollut ikinä aiemmin vauvakuumetta. 40-vuotiaina menimme suoraan kertaluontoiseksi ajateltuun IVF-hoitoon, "jotta ei vanhana kaduta ettei yritetty kaikkea". Siitä hoidosta syntyi nyt 1v. lapsemme. Noh, enpä aiemmin osannut arvata miten ihania omat lapset ovat, ja nyt sotten poden vauvakuumetta. Toinen IVF-hoito aloitettiin tämän vuoden alussa. Siitä tuloksena 16 follikkelia,joista 15 kypsää. Näistä 10 hedelmöittyi, ja 5 kehittyi blastokystivaiheeseen. Nämä viisi lähetettiin tarkempiin kromosomitutkimuksiin ja tuloksena 0 tervettä alkiota. Tai kahtaa tutkitaan uudelleen kun klinikka taas avautuu koronaepidemian hellitettyä, mutta niiden sihteen ei kannata kuulemma toivoa liikoja.

Nyt olemme käyttäneet ovulaatiotikkuja apuna otollisten päivien havaitsemiseksi. Toisaalta olen yrittänyt totuttautua myös ajatukseen yhdestä lapsesta (pidän tätä lapsen kannalta vähän surullisena ratkaisuna). Mietin, että klinikkamme antaa 5%n todennäköisyyden itselleni raskautumiselle yhdestä hoitokierrosta (meillä mieheni kanssa ei ole muita raskautumista heikentäviä syitä kuin ikä). Tuo todennäköisyyshän on sama kuin tämänikäisellä muutoinkin raskautua yhden kierron aikana 🤔. Ehkä emme siis jatka enää uusilla IVF-kierroksilla.

Nyt kerroin vain itsestäni, mutta oli kiva lukea tilanteestanne. Toivottavasti haaveenne lapsesta toteutuu. Ja nuo pirskatin klinikat aukeavat pikimmin...

14/167 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Ihana oli löytää tällainen ketju! Lyhyt tarina minusta: menin aika nuorena naimisiin ja sain esikoiseni 23 vuotiaana. Sitten lapsia tuli aika tiheästi, yhteensä 5. Pitkä avioliittoni päättyi eroon ja jäin yksin teinieni kanssa. Olin jo vannonut, että lapseni oli tässä, ja ihana lauma olikin! Sitten tapasin miehen, joka lienee se elämäni rakkaus ja sielunkumppani:). Hän oli lapseton ja alkoi puhumaan siitä, kuinka olisi mahtavaa tulla isäksi. Loppuvuonna 2018 päätimme jättää ehkäisyn pois ja yhteinen poikamme syntyi syyskuussa 2019. Isoon ääneen naureskeltiin, että tämä on se ensimmäinen ja viimeinen yhteinen.....kunnes yhtäkkiä tässä muutama viikko sitten lenkillä hän toi asian esiin, että toinenkin olisi hänelle tervetullut....ensin kielsin itseltäni koko jutun ja nyt olen yllättänyt itseni haaveilemasta jo vauvasta. Minulle ehdittiin laittaa jo kierukka, mutta tänäään päätimme, että käyn otattamassa sen pois ensi viikolla. Hurjaa. Monta kysymystä mielessä, joten on mahtava löytää vertaista seuraa täältä. Kiitos siitä.

ÄitiKoo

15/167 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja täytän ensi kuussa 43-v

16/167 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulrika Eleonora, inseminaatio klinikalla.

Paljon tsemppiå odotukseen, että Klinikka aukeaa koronan jäljiltä ja pääsette jatkamaan hoitoja!👍🤗💕💕💕

Tähtitaivas☆

17/167 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielo2020 kirjoitti:

Hei! Täällä 42-vuotias vauvakuumeinen yrittäjä. Olen ollut yhdessä mieheni kanssa jo lähes pari vuosikymmentä. Emme vuosien mittaan olleet suuresti huolissamme siitä ettei lasta tullut,eikä ainakaan minulla ollut ikinä aiemmin vauvakuumetta. 40-vuotiaina menimme suoraan kertaluontoiseksi ajateltuun IVF-hoitoon, "jotta ei vanhana kaduta ettei yritetty kaikkea". Siitä hoidosta syntyi nyt 1v. lapsemme. Noh, enpä aiemmin osannut arvata miten ihania omat lapset ovat, ja nyt sotten poden vauvakuumetta. Toinen IVF-hoito aloitettiin tämän vuoden alussa. Siitä tuloksena 16 follikkelia,joista 15 kypsää. Näistä 10 hedelmöittyi, ja 5 kehittyi blastokystivaiheeseen. Nämä viisi lähetettiin tarkempiin kromosomitutkimuksiin ja tuloksena 0 tervettä alkiota. Tai kahtaa tutkitaan uudelleen kun klinikka taas avautuu koronaepidemian hellitettyä, mutta niiden sihteen ei kannata kuulemma toivoa liikoja.

Nyt olemme käyttäneet ovulaatiotikkuja apuna otollisten päivien havaitsemiseksi. Toisaalta olen yrittänyt totuttautua myös ajatukseen yhdestä lapsesta (pidän tätä lapsen kannalta vähän surullisena ratkaisuna). Mietin, että klinikkamme antaa 5%n todennäköisyyden itselleni raskautumiselle yhdestä hoitokierrosta (meillä mieheni kanssa ei ole muita raskautumista heikentäviä syitä kuin ikä). Tuo todennäköisyyshän on sama kuin tämänikäisellä muutoinkin raskautua yhden kierron aikana 🤔. Ehkä emme siis jatka enää uusilla IVF-kierroksilla.

Nyt kerroin vain itsestäni, mutta oli kiva lukea tilanteestanne. Toivottavasti haaveenne lapsesta toteutuu. Ja nuo pirskatin klinikat aukeavat pikimmin...

Kielo2020, ihana tarina ja onnea pienokaisesta!💗💖💖

Sinuna en heittäisi vielä kirvestä kaivoon, koska mahdollisuuksia yhä on💗

Hyvälaatuinen munasolu on se meidän kultakimpale...jospa se osuisi kohdallesi pian💗💕💕💕

Tähtitaivas☆

18/167 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄitiKoo kirjoitti:

Heippa! Ihana oli löytää tällainen ketju! Lyhyt tarina minusta: menin aika nuorena naimisiin ja sain esikoiseni 23 vuotiaana. Sitten lapsia tuli aika tiheästi, yhteensä 5. Pitkä avioliittoni päättyi eroon ja jäin yksin teinieni kanssa. Olin jo vannonut, että lapseni oli tässä, ja ihana lauma olikin! Sitten tapasin miehen, joka lienee se elämäni rakkaus ja sielunkumppani:). Hän oli lapseton ja alkoi puhumaan siitä, kuinka olisi mahtavaa tulla isäksi. Loppuvuonna 2018 päätimme jättää ehkäisyn pois ja yhteinen poikamme syntyi syyskuussa 2019. Isoon ääneen naureskeltiin, että tämä on se ensimmäinen ja viimeinen yhteinen.....kunnes yhtäkkiä tässä muutama viikko sitten lenkillä hän toi asian esiin, että toinenkin olisi hänelle tervetullut....ensin kielsin itseltäni koko jutun ja nyt olen yllättänyt itseni haaveilemasta jo vauvasta. Minulle ehdittiin laittaa jo kierukka, mutta tänäään päätimme, että käyn otattamassa sen pois ensi viikolla. Hurjaa. Monta kysymystä mielessä, joten on mahtava löytää vertaista seuraa täältä. Kiitos siitä.

ÄitiKoo

ÄitiKoo, hiemoa, että löysit tämän palstan....olet tosi rohkea lähtiessäsi yrittämään. Mahkuja on vielä paljon!💖👍

Jään jännäämään täällä, miten teillä yritys etenee!😃👍

Pikaista plussaa!🤗

Tähtitaivas☆

19/167 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi teillä sujui Äitikoo hienosti asiat ton ensimmäisen yhteisen lapsen kanssa! Siis että nopeasti tärppäsi 🤗. Mukava kuulla rohkaisevia tarinoita. Onnea uuteenkin yritykseen.

20/167 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielo2020 kirjoitti:

Mietin, että klinikkamme antaa 5%n todennäköisyyden itselleni raskautumiselle yhdestä hoitokierrosta (meillä mieheni kanssa ei ole muita raskautumista heikentäviä syitä kuin ikä). Tuo todennäköisyyshän on sama kuin tämänikäisellä muutoinkin raskautua yhden kierron aikana 🤔. Ehkä emme siis jatka enää uusilla IVF-kierroksilla.

Kielo2020, sain myös 5% onnistumis-% viimeksi klinikalta noin 6kk sitten.... minusta se on varsin suuri, koska tilasto ikäisissäni 47v. kertoo 0.8% mahiksia...

Olen myös miettynyt, että kannattaako yrittää enää toista IVF hoitoa, koska yritys 46-vuotiaana ei tuottanut kypsiä munasoluja ja oli siten ihan täysi floppi.

Toivottavasti teidän haaveet lapsesta toteutuu❤

Tähtitaivas☆