Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Vuokranantaja irtisanoi

Vierailija
07.12.2019 |

sopimuksen, koska muuttaa asuntoon itse.
Nyt pitää löytää uusi asunto! Irtisanomisaika on 6kk, mutta kuulemma aikaisemminkin Saa lähteä.. Entä, jos löydän uuden asunnon heti, ja muutan 01.01.2020, joudunko maksamaan vuokraa vanhasta enää tammikuusta?? Vai meneekö poikki, kun muutan..?🤔

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi siitä että sinulla on todisteet siitä mitä olette sopineet, jos esimerkiksi sovitte että voit muuttaa tammikuussa, eikä sinun tarvi maksaa enää vuokraa koko tammikuulta. Nauhoita puhelut, käytä sähköpostia ja mahdollisesti allekijoitettu sopimus, jossa vuokrantaja kuittaa vuokrat maksetuksi sopimuksen mukaan.

Ei ole ensimmäinen kerta kun etukäteen lupaillaan kaikenlaista ja viimestään vuokravakuuden palautuksen yhteydessä alkaa venkulointi, koska vuokrantajalla ei ole sitä rahaa, kun on sen käyttänyt omiin menoihinsa.

Vierailija
22/45 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalsta tietää kertoa tietysti paremmin kuin itse vuokranantaja, joten tietysti on luontaista kysyä täältä!

Wow.

Puheluyhteys auki ja kysele kaikki huolenaiheesi läpi. Niin simppeliä se on.

Oletko älyltäsi vajaa? Sopimuksen toinen osapuoli on se jolta ei todellakaan kannata kysyä neuvoa sopimuksen soveltamisesta. Tällainen av-parviäly on melko hyvä paikka saada näkemystä asiaan.

Aha. Että tällainen asenne. Kuule, jos haluat lainvastaista joustoa vuokrasopimukseen, eli lähteä sieltä ilman lakisääteistä irtisanomisaikaa, niin se on ihan vuokranantajan hyväntahdoisuudesta kiinni, suostuuko hän siihen. Ja täällä sitä on turha spekuloida, emme voi tietää hänen suunnitelmistaan, joten nyt vain reippaasti luuri käteen ja pirauttamaan hänelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelukaupungeissa uusi asunto on helpompi saada kesän kynnyksellä kun osa opiskelijoista muuttaa pois. Joten ei ehkä kannta hätiköidä muuton kanssa, vaan tähtäät sen sinne kesä-heinäkuun vaihteeseen, jolloin vuokrasopimus on päättymässä.  

Vierailija
24/45 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalsta tietää kertoa tietysti paremmin kuin itse vuokranantaja, joten tietysti on luontaista kysyä täältä!

Wow.

Oletko älyltäsi vajaa? Sopimuksen toinen osapuoli on se jolta ei todellakaan kannata kysyä neuvoa sopimuksen soveltamisesta. Tällainen av-parviäly on melko hyvä paikka saada näkemystä asiaan.

Aha. Että tällainen asenne. Kuule, jos haluat lainvastaista joustoa vuokrasopimukseen, eli lähteä sieltä ilman lakisääteistä irtisanomisaikaa, niin se on ihan vuokranantajan hyväntahdoisuudesta kiinni, suostuuko hän siihen. Ja täällä sitä on turha spekuloida, emme voi tietää hänen suunnitelmistaan, joten nyt vain reippaasti luuri käteen ja pirauttamaan hänelle. 

Sinun asenteessa tässä nyt on vikaa. Kuka tässä mistään laittomuuksista on puhunut? On täysin laillista joustaa vuokraehdoissa ja irtisanomisajoissa vuokralaisen eduksi. Usein se toinen osapuoli on se joka vaatii laittomuuksia ja sillon hän voi valhdella mitä sattuu oman etunsa vuoksi. Kukaan ei ole niin idiootti että soittaa ensimmäisenä vuorantajalle, vaan ensin selvitetään miten asiat oikeasti on ja vasta sitten soitetaan ja yritetään sopia itselleen edullisempi ratkaisu. Ap tekee nyt oikein selvittäessään asiaa ja sinun neuvosi ovat typeriä.

Vierailija
25/45 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kuukauden irtisanomisaika. Eli jos nyt 7.12 irtisanot, täytyy sun maksaa vielä tammikuu. Sama jos irtisanot 31.12.

Eli aina täysi kuukausi oltava vuokranantajan tiedossa tuo irtisanominen. Sinun olisi pitänyt irtisanoa marraskuun viimeinen päivä, että olisit ollut vapaa tammikuun vuokranmaksusta.

Vierailija
26/45 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän Ap irtisano mitään. Hänet ja asuntonsa on irtisanottu vuokranantajan toimesta. Hän vain muuttaa pois ja kertoo sen vuokranantajalle.

Vierailija
27/45 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän Ap irtisano mitään. Hänet ja asuntonsa on irtisanottu vuokranantajan toimesta. Hän vain muuttaa pois ja kertoo sen vuokranantajalle.

Voi pyhä yksinkertaisuus... 😂

Vierailija
28/45 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Tällöin ap maksaa sen 6 kk vuokran, koska asunnon irtisanominen astuu voimaan vasta 6 kk kuluttua. Jos ap sen sijaan haluaa lähteä tätä aikaisemmin, hän ilmoittaa vuokranantajalle omasta puolestaan irtisanovansa asunnon jo aikaisemmin, maksaa vielä tammikuun vuokran ja asunnon lopputarkastus tehdään viimeistään 2.2.2020. Muutoin lopputarkastus on viimeistää 2.7.2020.

Vierailija
29/45 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ruokkiko tätä trollia enää.

Please.

Vierailija
30/45 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itkee aivot verta, kun luen tätä ketjua. Ap ja pari muuta tyyppiä ihan kuutamolla. On vastattu yksityiskohtaisesti, mutta vieläkään ei vaan ymmärretä!

Vierailija
31/45 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis, lähinnä nyt se, että eihän vuokranantaja tässä joudu mitenkään "joustamaan", kun haluaa mut pois mahdollisimman pian. Joo, soitan hänelle kyllä, mutta mietin vaan, miten on, kun hän on irtisanoja,että loppuuko minun velvollisuudet siihen, enhän ole itse irtisanoutunut, niin ei mulla ole kuukauden irtisanomisaikaakaan?!?

Jos irtisanot vuokrasopimuksen itse, niin sitten sinulla on seuravan kuukauden kestäväirtisanoutumisaika. Sinun ei siis ole pakko odottaa kuutta kuukautta, jos et halua. Jos vuokrantajalla on halu ottaa asunto omaan käyttöön nopeammin, niin hän varmaan joustaa irtisanomisajoista.

Vierailija
32/45 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasopimusasiat on onneksi aihe, joka on aika yksiselitteisesti laissa. Jos olet asunut kämpässä yli vuoden, vuokranantajan puolelta irtisanomisaika on se 6 kuukautta. Jos itse lähdet lätkimään, aika on 1 kk. Eli jos ilmoitat tänään, että moikka, maksat vielä tammikuun vuokran.

Vierailija
33/45 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla itkee aivot verta, kun luen tätä ketjua. Ap ja pari muuta tyyppiä ihan kuutamolla. On vastattu yksityiskohtaisesti, mutta vieläkään ei vaan ymmärretä!

Minua itkettää aina kun luen näitä vuokralaisketjua. Vuokra on erittäin suurelle osalle ihmisistä suurin taloudellinen sopimus mihin ovat sitoutuneet, mutta ovat täysin kuutamalla siihen liittyvästä lainsäädännöstä. Ja vielä hämmästyttävämpäää on se että myöskään suuri osa vuokrantajista ei tunne lakia.

Vierailija
34/45 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis, lähinnä nyt se, että eihän vuokranantaja tässä joudu mitenkään "joustamaan", kun haluaa mut pois mahdollisimman pian. Joo, soitan hänelle kyllä, mutta mietin vaan, miten on, kun hän on irtisanoja,että loppuuko minun velvollisuudet siihen, enhän ole itse irtisanoutunut, niin ei mulla ole kuukauden irtisanomisaikaakaan?!?

Kyllä sinä saat muuttaa kuukauden varoituksella, vaikka vuokranantaja olisi ensin ehtinyt antaa kuusi kuukautta aikaa.

Mutta. Sitooko minua jokin aika? Voinko muuttaa heti, ja maksaa ainoastaan joulukuun vuokran enää, sitä kysyin?

Sopimalla voit tehdä, mutta muutoin, jos muutat ennen kuin vuokranantajaa sitova irtisanomisaika päättyy, sinun pitää irtisanoa puoleltasi sillä kuukauden irtisanomismenettelyllä, joten jos tässä kuussa ilmoitus, vuokran joutuu maksamaan tammikuun loppuun, mutta jos ilmoitus vasta tammikuussa, vuokra helmikuulta myös. Kirjallisesti ilmoitus irtisanomisesta vuokranantajalle. 

Vierailija
35/45 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Please.

Tiedätkö mistä tiedän tämän olevan trolli?

AP käyttää termiä vuokravakuus, joka on TÄYSIN OIKEA LAIN MUKAINEN TERMI!

Ylenesä tietämättömät puhuu "takuuvuokrasta", jota mikään laki ei tunne.

Eli ap osaa lain asunhuoneen vuokrauksesta ja kyselee tyhmiä ja luultavasti vastailee itse tähän vielä tyhmempiä.

Vierailija
36/45 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokranantaja tarvitsee asunnon omaan käyttöönsä, hän voi hyvinkin olla valmis joustamaan irtisanomisajoissa sun puolelta. Kannattaa keskustella hänen kanssaan.

Vierailija
37/45 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Please.

Tiedätkö mistä tiedän tämän olevan trolli?

AP käyttää termiä vuokravakuus, joka on TÄYSIN OIKEA LAIN MUKAINEN TERMI!

Ylenesä tietämättömät puhuu "takuuvuokrasta", jota mikään laki ei tunne.

Eli ap osaa lain asunhuoneen vuokrauksesta ja kyselee tyhmiä ja luultavasti vastailee itse tähän vielä tyhmempiä.

Toivottavasti, koska muuten mun usko ihmiskuntaan alkaa horjua.

Vierailija
38/45 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wow.

Huoh. Mitäpä jos vuokrantaja sanoo että ap:n on pakko asua keäskuun loppuun asti, niin miten meni omasta mielestäsi? Tuliko hyvä ohje? Vai olisiko kannattanut selvitellä lakiasiat itselleen ennen soittamista?

Vierailija
39/45 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä voit irtisanoutua millä hetkellä hyvänsä sen Vu9ranantajan 6kk irtisanomisajan aikana. Teoriasssa ja lain mukaan sulla siis on se kk irtisanomisaika ja joudut siis maksamaan vielä sen kuukauden irtisanoutumisesi jölkeen. Käytännössä se, että vuOkranantaja sanoo että ”saat lähteä aikaisemminkin” tarkoittaa todennäköisesti, että hän on valmis luopumaan siitä kuukauden vuokrasta, jos lähdet - mutta hänen ei ole pakko ja siitä pitää sopia erikseen.

Vierailija
40/45 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokranantaja tarvitsee asunnon omaan käyttöönsä, hän voi hyvinkin olla valmis joustamaan irtisanomisajoissa sun puolelta. Kannattaa keskustella hänen kanssaan.

Luultavasti joustaakin. Itsellä oli kerran tilanne että vuokrantaja pisti asumani kämpän myyntiin ja sattumalta olin saamassa toisen asunnon heti seuraavan kuun alusta ja vuokrantajalle sopi mainiosti että muutan kolmen viikon päästä pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme