Vuositulosi? VALEHTELEMATTA.
Ja ammatti myös?
Itse lähihoitaja ja 45000 . Yhtä perseaukinen kuin vuoden alussa, säästöön ei jää juuri mitään.
Kommentit (160)
Viime vuonna 52 000€, edellisenä vähän enemmän ja tänä vuonna hiukan vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
34 000€, olen pankissa palveluneuvoja.
Mikä koulutuspohja?
Oletin, että pankkivirkailijat tienaisivat enemmän.OT: Olen viime aikoina hämmästellyt tietyn pohjoismaisen pankin asiakasneuvojien/neuvottelijoiden epäammattimaista asennetta ja leväperäisyyttä/välinpitämättömyyttä asioiden hoidossa. No, loppukädessä pankki maksaa eli ekstrakuluja seuraa heille.
Rakennettiin taloa vuonna 2001 ja jouduttiin kesken rakentamisen vaihtamaan pankkia, koska osuuspankin pankkitäti oli niin ulalla kaikista asioista että raha-asioiden hoitaminen kävi sietämättömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Tähän ketjuunpa on paljon eksynyt ylimpään tulokymmenykseen kuuluvia henkilöitä. Siihenhän pääsee Suomessa "jo" vähän yli 50 000 euron vuosituloilla.
Näinhän se aina on. Tilastojen mukaan sijoitun itse aika korkealle 60 tonnin tuloilla, mutta av-palstan kyselyillä sillä ei kovin korkealla pääse.
t. Insinööri
Kaikki tulot yhteensä n. 1200e tänä vuonna, olen opiskelija. Vähän on kituuttamista, mutta en saa tehdä töitä tai voi saada yhtään mitään tukia. Ensi vuonna toivottavasti paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ap valehtelee, jos väittää olevansa persaukinen. Tietääkö Ap, että keskimääräinen suomalaisten vuosipalkka on n. 30 000 euroa? Eli 45 000 on jo selvästi sen yli. Ja vähän yli 50 000 vuosiansioilla pääsee SUURITULOISIMPAAN 10 PROSENTTIIN! Että siinä sulle sitä persaukeisuutta noilla sun tuloillasi!
Persaukisuus on suhteellista. Itselläni on aina rahat vähissä vaikka tienaan 60 tonnia. Kaveri tienaa yli 80 tonnia ja sillä on vielä pahemmin perse auki kuin minulla. Verottajahan vie lisätienestistä aina puolet, joten ei ne suuret tulot näy nettotuloussa niin kuin vähemmän tienaavat kuvittelee. Elintason nosto läpi elämän eri osa-alueiden ei ole halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Tähän ketjuunpa on paljon eksynyt ylimpään tulokymmenykseen kuuluvia henkilöitä. Siihenhän pääsee Suomessa "jo" vähän yli 50 000 euron vuosituloilla.
Kannattaa muistaa että nämä julkaistut tilastot koskee aina vain palkkatuloja.
Suomessa suuripalkkaisia on vähän, mutta sen sijaan on paljon henkilöitä, jotka saavat yrityksen kautta tai sijoitusten kautta lisätuloja, joita ei palkkatilastoissa näy.
n. 31000 €. Vasta valmistunut terveydenhoitaja. Töitä vain virka-aikaan arkisin.
Peruspalkalla laskien pitäisi olla 52.000€, mutta urakkapalkkioiden ansioista on ollut vuodesta 2015 laskien 66.500€. Vaihteluväli on ollut tuosta 52.000€:sta 87.000€:oon.
Vierailija kirjoitti:
Opettajilla kovat tulot ja aina muuta väittävät.
Huomasitko, että kaikki "hyvätuloiset" (yli 50 000 e vuodessa tienaavat) ketjuun vastanneet opettajat kertoivat saavansa vuosisidonnaisia lisiä ja/tai heillä on ylitunteja ja erikseen korvattavia lisätehtäviä? Kaikilla muillakin aloilla maksetaan ylitöistä ja saa kokemuslisää.
Luokanopettajan keskipalkka on 3400 e kuussa ja aineenopettajan 3700 e. Näillä vuosituloiksi tulee 41 000 - 44 000 euroa. Opettajan lähtöpalkka on 2700-2900 e kuussa kouluasteesta riippuen eli aloittelevan opettajan vuosipalkka on 33 000 - 35 000 e.
Viime vuonna vähän päälle 33 000 bruttona. Lähihoitaja, 3-vuorotyö, ei kokemuslisiä. Olen kunnan yksikössä töissä, sinänsä olen tyytyväinen palkkaani, mutta saman saisin huomattavasti helpommin jossain toisessa yksikössä samalla työnantajalla. Mutta en halua siirtyä, joten en valita enempää.
Haluaisin opiskelemaan, jos palkka olisi huonompi, lähtisin sen enempää miettimättä. Mutta tuolla maksan asuntolainaa ja saan säästöön ja sijoituksiin. Tykkään työstäni, ärsyttää vain lähihoitaja-ammatin leima.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna menee ekan kerran 60 000 € yli. Kunnalla hallintotehtävissä. Tämä siis brutto.
Sama setti, mutta valtiolla.
Vierailija kirjoitti:
Eikä pääse kuin vasta 70.000€:n vuosituloilla. Keskiarvoon pääsee noin 45.000€:lla ja mediaaniin 35.000€:n vuosituloilla. Alimpaan desiliin jää vielä 20.000€:n vuosituloilla.
Tilastokeskuksen sivuilta lisätietoa asiasta kiinnostuneille.
14500 e/v. Sama puolisolla. Ammatti karjatilallinen.
Lentokapteeni 25000 e + plus koko suvulle ja mulle ilmaiset lennot. Omaan kyytiin en kyllä ottaisi turvallisuussyistä.
Olen lähihoitaja ja tein parisen vuotta pelkkää yötyötä. Silloin tulot meni yli 40 tuhannen, lisiä siis merkittävä osa palkasta, toki kaikki ikälisätkin. Mutta oli kyllä raskastakin, yötyö syö kroppaa todella voimakkaasti.