Apua!!! Vauvani oppi juuri ryömimään.. ja tippui sängyltä.
Tippui ilmeisesti otsa edellä muovilattialle, ja nukahti parkumiselta rauhoituttuaan. Voiko olla vakavaa? Olen tosi huono äiti, surffailin netissä vauvan maatessa sängyllä. Miehelle en uskalla edes kertoa. Pitääkö tarkistuttaa vauvan kunto, uskallanko antaa sen vaan nukkua??? :' (
Kommentit (16)
terveyskeskuksessa. Varmistavat ettei ole aivotärähdys tms. Kuhnmu tulee tai mustelma joka on miehelle kumminkin selvitettävä. Olisithan voinu kävästä vaikka veskissä ja lapsi olis sillä välin tipahtanu ei siihen surffailua tarvita.
kuvaile vauvan oireita siellä kyllä osaavat kysellä niistä. Välttämättä mitään vakavaa ei ole sattunut, mutta parempi katsoa kuin katua. Oman mielenrauhasikin vuoksi. Et ole huono äiti!
Ja ei tarvitse sanoa että tyhmempikin tietää että sen ikäinen lähtee yhtäkkiä liikkeelle.. Mulla on jo morkkis. Neuvolaan yritin soittaa, se on loppupäivän kiinni.
ajattelin että mitä isompi vauva niin sitä todennäköisemmin selviää säikähdyksellä
aivotärähdys. Sitä kautta löydät tietoa oireista joita seurata. Ja käväise terkkarissa näyttämässä.
Jos ihan tavallisen korkuinen sänky oli, niin mä seurailisin miten voi ja sen mukaan sitten.
Herättäisin ehkä ensin 30 min päästä ja sitten 45 min päästä ja sitten 1h päästä. herätyksillä siis seuraisin tajunnan tasoa. Jos alentunut niin lääkäriin. Samoin seuraisin muuta vointia. sekavuus oksentelu jne. on merkkejä aivotärähdyksestä. Jotkut puolivuotiaat jo seisoo tukea vasten ja kolauttelevat sieltä suorilta jaloilta selälleen jne. joten en usko, että tuo tömpsy paljon kovempi oli. Vhän kyllä ja eri kohtaan.
Vauva oppi juuri konttaamaan ja nukutetaan silti vieläkin päiväunille, meidän isossa parisängyssä.
Äsken juuri tuosta takaa kuului kopsahdus kun vauva oli hiljaa herännyt ja lähtenyt metsästämään kaukosäädintä miehen yöpöydältä ja naama edellä lässähtänyt yöpöydälle. Tässä ei kuitenkaan ollut pudotusta, mutta säikähti. Kuten minäkin.
Nyt laitoin makuupussiin, ettei pääse liikkeelle huomaamatta.
Eilen kun hengaili lattialla, täytäisin vähän takapuolesta oikeeseen suuntaan, ja raukka kopsahti naamalleen kun kädet eivät ottaneetkaan vastaan :( ei ollut tosiaankaan tarkoitukseni ja oli kurja morkkis siitä.
Eli en nyt osannut auttaa sinua ap, mutta et ole ainoa jonka vauva saa kolhuja!
Tiedätkö miksi lapset yleensä nukkuvat pinniksessä... Suosittelisin.
itse olen vauvan vieressä lepäämässä ja niin vauva saa nukahtaa meidän sänkyyn viereeni...
Pitää varmaan alkaa laittamaan päikkäreillekin pinnikseen, tai keksiä joku muu ratkaisu (makuupussi toimi, vauva nukkuu taas tyytyväisenä).
tuttavan lapsi putosi vauvana ja käynyt mm erityiskoulua että ei se vaaratonta ole, putoilu.
Jos näin on, kyse oli varmaan hieman korkeammasta putoamisesta?
Suosittelen seuraavaa:
Laittakaa patjanne paljaalle lattialle! Näin vauva voi edelleen kölliä vanhempien sängyssä, mutta ei ole vaaraa putoamisesta.
Meillä on toimittu näin jokaisen lapsen kohdalla.
Nukumme perhepedissä, nyt meillä on levennetty sänkyä jo lisäpatjoilla koska perhe on kasvanut ja kasvaa koko ajan (minä raskaana).
mm
Miten korkealta 15 ja miten sun lapsi putosi? Onko todettu, että erityiskoulun tarve tuosta putoamisesta johtuu? Useinhan se on vaikeaa syytä selvittää ja varmaksi sanoa.
Tiedän toki itsekin yhden tapauksen, jossa pienenä päähän saatu kivi (vauvan nyrkin kokoinen ja toisen lapsen heittämä) on aiheuttanut pysyvän vamman joka ilmeni vasta myöhemmin ja aiheutti vaikeita käytöshäiriöitä johtaen lopulta (vähän ennen täysikäisyyttä) käytöshäiriöiden aiheuttamaan kuolemaan :(. Tämä lapsi kyllä käytettiin lääkärillä, vaikka ei vahingon sattuessa senkummemmin oireillutkaan. Pää jopa kuvattiin ja todettiin, että ei mitään vakavaa. oihin kuviin vertaamalla on sitten myöhemmin voitu osoittaa käytöshäiriöiden jne. johtuvan tuosta kiven iskusta...
rattaista päälleen maahan. Lasta ei käytetty tutkimuksissa silloin. En muista alkoivatko ongelmat eskarissa vai aikaisemmin, mutta jossain kuvauksissa lapsen päästä löytyi jälki siitä putoamispaikasta. Lääkärikään ei osannut sanoa johtuvatko oppimisvaikeudet siitä vai jostain muusta. Muuta ei ole löytynyt. Äiti syyttää itseään.
minulta on kuollut samanikäinen pudottuaan sängyltä. Avauksessa löytyi tosin yllättävä sairauskin, joka kuolinsyyhyn merkattu mutta kuitenkin kannan loppuelämäni huonoa omaatuntoa että jätin vauvan sängylle nukkumaan ja tuntuu että putoaminen aiheutti kuoleman vaikkei näin ollutkaan lopulta.
Parempia neuvoja sieltä saat kuin täältä. Pääkaupunkiseudulla numero on ainakin 10023