Onko 40v oikeasti joku rajapyykki jolloin naisen alkaa olla selvästi vaikeampi saada pysyvää miesseuraa?
Kommentit (260)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on deittimarkkinoilla se, että meistä yli neljäkymppisiltä miehistä on ylitarjontaa. Miehiä on enemmän kun naisia. Itse erosin noin 1,5 vuotta sitten ja olen ollut deittisivustolla n puoli vuotta. Meitä miehiä on noin karkeasti arvioiden ehkä kolmin, jopa nelinkertainen määrä samanikäisiin naisiin nähden. Että tästä lähdetään.
Tätä samaa olen kuullut usealta mieheltä. Tuttavapiirissä siis useitav+40-50 vuotiaita, eronneita/ karanneita miehiä. Naisista ei todellakaan ole ylitarjontaa. Moni näistä miehistä on lähtenyt ns. takki auki esim Tinderiin huomatakseen, että naisia on suhteessa vähemmän kuin miehiä ja naiset on niitä, jotka valitsee
Tiukkaa tekee jo meillä kolmekymppisillä. Miehiä paljon , naisia vähän. Kilpailu on kovaa
ja ihan oman ikäisiä olen "yrittänut",+/- 5 vuotta
M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on deittimarkkinoilla se, että meistä yli neljäkymppisiltä miehistä on ylitarjontaa. Miehiä on enemmän kun naisia. Itse erosin noin 1,5 vuotta sitten ja olen ollut deittisivustolla n puoli vuotta. Meitä miehiä on noin karkeasti arvioiden ehkä kolmin, jopa nelinkertainen määrä samanikäisiin naisiin nähden. Että tästä lähdetään.
Tätä samaa olen kuullut usealta mieheltä. Tuttavapiirissä siis useitav+40-50 vuotiaita, eronneita/ karanneita miehiä. Naisista ei todellakaan ole ylitarjontaa. Moni näistä miehistä on lähtenyt ns. takki auki esim Tinderiin huomatakseen, että naisia on suhteessa vähemmän kuin miehiä ja naiset on niitä, jotka valitsee
Miehen status ja tulotaso ratkaisee. Toimitusjohtajakaveri jolla 10k kuukausitulot valkkailee parhaita naisia Tinderissä.
Aina näitä esimerkkejä. Näitä on 0.001% deittaajista. 99,999 prosenttia on tavismiehiä, jurpoja, juntteja yms. Sama se on naisilla jos joku instabeibi etsisi seuraa Tinderissä, niin sekin valkaisu parhaat päältä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen status ja tulotaso ratkaisee. Toimitusjohtajakaveri jolla 10k kuukausitulot valkkailee parhaita naisia Tinderissä.
Ei kyllä vaikuta yhtään tulotasot. Itse olen deittipalveluissa pitkään ja tulotasot ovat yli 10k kk. Valkkaillaan kyllä mutta eipä match ole tullut. Muutama matchin saanut mutta jouduin toteamaan etteivät ole minulle sopivia yksilöitä. Jokainen voi kuvitella että tulotasot tai omaisuus on se jonka takia ette saa kumppaneita. Mutta se on teidän päiväunenne tuotoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen kertoo että vientiä on nelikymppisenä saman verran tai enemmän kuin nuorempana, selitys on joku näistä:
A) nainen on muuttunut helpommin lähestyttäväksi samalla kun miehet ovat muuttuneet rohkeammiksi. Kysyntä ei sinänsä ole kasvanut, mutta koska ikä, useampi mies uskaltaa lähestyä.
B) nainen vertaa kysyntää kevytsuhteeseen kysyntään parisuhteeseen. Kevytsuhdekysyntää on naisella kuin naisella, pano kelpaa aina. Sama pätee Tinder-kysyntään.
C) nainen on ollut nuorena todella ylipainoinen. Vanhempana trimmannut kropan kuntoon.
D) nainen on palstamamma jolla vientiä riittää. 35+ kalsarimallitoimitusjohtajat pyörivät jaloissa.
Minun tuntemistani 40+ naisista ehkä 10% on kysyttyjä. Loput tavallisia naisia jotka voivat löytää parisuhteen, mutta joutuvat tekemään sen eteen enemmän työtä kuin nuorempina.
10% on ihan hyvä arvio. Nämä naiset ovat eläneet terveelisesti, vaihdevuodet ei alkaneet ja käyvät salilla säännöllisesti.
No miehissä voi luvun laskea 2%. Ei ksljuuntunut, ei kaljamahaa, käy punttisalilla 5x viikossa, botoxit, vaatteet, yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen kertoo että vientiä on nelikymppisenä saman verran tai enemmän kuin nuorempana, selitys on joku näistä:
A) nainen on muuttunut helpommin lähestyttäväksi samalla kun miehet ovat muuttuneet rohkeammiksi. Kysyntä ei sinänsä ole kasvanut, mutta koska ikä, useampi mies uskaltaa lähestyä.
B) nainen vertaa kysyntää kevytsuhteeseen kysyntään parisuhteeseen. Kevytsuhdekysyntää on naisella kuin naisella, pano kelpaa aina. Sama pätee Tinder-kysyntään.
C) nainen on ollut nuorena todella ylipainoinen. Vanhempana trimmannut kropan kuntoon.
D) nainen on palstamamma jolla vientiä riittää. 35+ kalsarimallitoimitusjohtajat pyörivät jaloissa.
Minun tuntemistani 40+ naisista ehkä 10% on kysyttyjä. Loput tavallisia naisia jotka voivat löytää parisuhteen, mutta joutuvat tekemään sen eteen enemmän työtä kuin nuorempina.
10% on ihan hyvä arvio. Nämä naiset ovat eläneet terveelisesti, vaihdevuodet ei alkaneet ja käyvät salilla säännöllisesti.
Aika minulla kaverilla on jo vaihdevuodet alkaneet, mutta hyviltä näyttävät. Liikkuvat paljon, eikä ylipainoa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä vaikuta yhtään tulotasot. Itse olen deittipalveluissa pitkään ja tulotasot ovat yli 10k kk. Valkkaillaan kyllä mutta eipä match ole tullut. Muutama matchin saanut mutta jouduin toteamaan etteivät ole minulle sopivia yksilöitä. Jokainen voi kuvitella että tulotasot tai omaisuus on se jonka takia ette saa kumppaneita. Mutta se on teidän päiväunenne tuotoksia.
No ei vaikuta, eikä "punttisalitreenit" yms muu höpinä. Eipä ole tullut mätsejä Tinderissä tai missään muualla. Naiset käy töissä ja tienaa itse, ei niitä rahalla "osteta". Niille on tärkeää toisella kierroksella että arvot , elämäntapa yms täsmää. Jos et osaa kertoa mikä olet ja mitä haluat, niin etpä pääse edes keskusteluuasteelle
Vierailija kirjoitti:
Kuka vttu semmoisia mahoja lehmiä nurkissaan kattoo? Ei ne osaa nykyisin edes siivota.
No kuka vttu katsoo +40 vuotiasta miestä, jos yhdestä on päässyt eroon. Itse pääsin ja en ota uutta vahvoikseni. Kotitöiden määrä tippui puoleen ja koti pysyy siistinä. Saa tulla ja mennä kuten haluaa ja ei tarvitse katsella sohvalla urheilua katsovaa, kaljaa kiskovaa , verkkareissa ja t- paidassa lojuvaa säkkiä. Yuhuu. Suosittelen kaikille naisille. Miksi ottaa miestä enää vaivoikseen, jos yhdestä on eroon päässyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka vttu semmoisia mahoja lehmiä nurkissaan kattoo? Ei ne osaa nykyisin edes siivota.
No kuka vttu katsoo +40 vuotiasta miestä, jos yhdestä on päässyt eroon. Itse pääsin ja en ota uutta vahvoikseni. Kotitöiden määrä tippui puoleen ja koti pysyy siistinä. Saa tulla ja mennä kuten haluaa ja ei tarvitse katsella sohvalla urheilua katsovaa, kaljaa kiskovaa , verkkareissa ja t- paidassa lojuvaa säkkiä. Yuhuu. Suosittelen kaikille naisille. Miksi ottaa miestä enää vaivoikseen, jos yhdestä on eroon päässyt
Minä odotan, että lapset kasvaa aikuisiksi ja "lentää pesästä", eli noin kolme vuotta. Sitten lähtee ukko. Samasta syystä. Ja sitten koittaa vapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä odotan, että lapset kasvaa aikuisiksi ja "lentää pesästä", eli noin kolme vuotta. Sitten lähtee ukko. Samasta syystä. Ja sitten koittaa vapaus.
Joo. Itse ihmettelen, että mikä hinku on enää nelikymppisenä ottaa miestä vaivoikseen.jos on eroon yhdestä päässyt. Jos seksiä kaipaa, niin voin ottaa kolmekymppisen loverboy:n, hyvää seuraa saa ystäviltä. Mutta että seurustelemaan/parisuhteeseen nelikymppisenä...ei kiitos. Ei ole vaivan arvoista. Tästä syystä deittimarkkinoilla on se tilanne, että miehistä on ylitarjontaa miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderiin.
Kuka ei tiennyt että Tinderissä 90% miehistä on näkymättömiä, ja suurin piirtein kenelle tahansa naiselle sataa viestejä? Käsi ylös.
Kuka ei tiennyt ettei Tinder-kysyntä tarkoita parisuhdekysyntää, vaan "tosissaan liikkeellä ja kiinnostunut juuri sinusta" kirjoitetaan jokaiselle siloinkin kun haetaan vain seksiä ja massatykätään kaikista?
Mutta jos Tinder-matcheilla saadaan boostattua itsetuntoa ja uskoteltua itselle että nojoo olisi niitä komeita toimareita ollut tarjolla vaikka kuinka mutta ei napannut, niin ok. Aika monin nainenkin nimittäin saatuaan matcheja lähtee hakemaan takki auki sitä komistusta, havaiten ettei se vienti välttämättä riitäkään kovin pitkälle jos monogaamista parisuhdetta haluaa.
Omat havaintoni miehenä:
- jos olet tavismies, nelikymppisenä naiset ovat aktiivisempia. Tilanne on reippaasti parempi kuin nuorempana. Ainoastaan jos kuvittelevat että nyt möhömahaisena ja semialkoholisoituneena eronneena duunarina pääset valkkaamaan niistä näyttävimmistä naisista, petyt karvaasti
- nelikymppisenä riittää kun olet siisti ja hoidat asiasi. Parikymppisenä tuo ei riittänyt alkuunkaan, piti erottua porukasta. Täysin kelvollisen nuoren miehen suosio oli helposti plus miinus nolla
- Tinderissä korostuu komeat pelimiehet ja epätoivoiset miehet. Tavismiehet käyvät siellä kääntymässä, huomaavat että naiset matchaavat niiden suosituiden miesten kanssa, ja hakevat parisuhteensa livenä
- suositulle nelikymppiselle miehelle tilanne on melkein sama kuin nätille parikymppiselle naiselle. Deittimarkkinat ovat kuin karkkikauppa. Koulutettu + komeahko + hyvä työ + pinkka kunnossa + asuu kaupungissa = naisia riittää joka sormelle
- naiselle on näennäisesti paljon kysyntää, koska vanhemmat miehet ovat nuorempia rohkeampia lähestymään. Mutta sitten paljastuu totuus mitä ollaan hakemassa, ja keitä muitakin on kierroksessa
Mitä katsoo itse tuntemiani 40+ naisia niin harvemmin ne toisen kierroksen miehet ovat komeampia tai rikkaampia kuin ekan kierroksen miehet vaikka kuulemma ammattifutarit ja kasvuyrittäjät juoksivat perässä. Suhde voi toki olla parempi, sitä pitäisi kysyä heiltä itseltään.
Siinä yhteenvetoa.
No ehkä sillä tavalla että samassa ikäluokassa on paljon eronneita miehiä, jotka ovat uuden vapauden villiinnyttämiä ja epäilyksiä kuin teinit. Ja samanlaisia naisia myös.
Eli uskon että ongelma koskee molempia sukupuolia. Nämä eronneet ja karanneet miehet ja naiset toimii kuin teinit. Me pysyvämpää parisuhdetta hakevat ollaan vähemmistönä ikäluokassamme.
Luulen, että treffi- ja juttuseuraa alkaa tulla jokaiselle iästä riippumatta kun naiset opettelevat nauttimaan elämästä ilman miestä. Eli harrastavat mieluista liikuntaa, syövät hyvän olon ruokia, tapaavat rakkaita ihmisiä, tekevät itselleen nautinnollisia ja hyviä asioita ja pitävät itseään kuningattarina. Iloinen, elämästään nauttiva ihminen on kaunis ja vähintään houkutteleva juttukaveri. Nykyään tästä parinhankinnasta on tullut kauhean hankalaa kun koko ajan pitää miettiä saisiko vielä paremman kumppanin jostain. Jää oma elämä elämättä kun aika menee odottaessa, murehtiessa ja itseään soimatessa.
Kun ihminen viettää itselleen mukavaa elämää, siinä sivussa voi tavata satunnaisesti kivoja tuttavuuksia ja ehkä nettideittien kautta tutustuu mukaviin ihmisiin, joiden kanssa voi ystävystyä. Ehkä joskus jonkun kanssa liekki syttyy, ehkä ei... sitä ei tiedä.
Minusta on ollut ihanaa löytää uusia liikuntaharrastuksia nelikymppisenä (punttisali, avantouinti) niiden ikisuosikkien (lenkkeily, jumppa) lisäksi. Ystäväpiiri on laajentunut. Kun lapset ovat isoja on ollut mahdollisuus opiskella kieliä ja matkustella rahatilanteen mukaan. Kokkailu, lukeminen ja lempparitelkkarisarjat kuuluvat myös mukavaan elämään. En odota suuria, nautin pienistä asioista (liikunta, glögi+joulutorttu, konsertit, uusi kampaus, ystävät) ja ajattelen, että nyt päälle nelikymppisenä olen vielä terve ja tarpeeksi nuori tekemään ihania asioita. Kun katselen vanhempia sukupolvia näen paljon sairautta ja väsymystä. Sen vuoksi nautin elämästäni nyt kun olen vielä tarpeeksi nuori sitä tekemään. Suosittelen muillekin. Ihastukaa ensin itseenne ja nauttikaa omasta elämästänne. Kyllä siihen seuraa tulee. Ei ehkä sitä unelmien prinssiä hetimiten, mutta mukavia, mielenkiintoisia ihmisiä varmasti!
Yllä osuva kirjoitus.
Onhan siihen syynsä miksi sanotaan että "tasosta/kysynnästä" kertoo tasan yksi asia: millaisen kumppanin kanssa saadaan parisuhde. Ja se selviää vasta kun ollaan parisuhteessa.
Tinder-matchit, kevytsuhteet, flirtit ja muut eivät kerro mitään.
Matcheja, seksiä ja flirttiä nainen nyt saa aina. Parisuhde kertoo todellisen kysynnän.
Näitä satuja kuulee aina, on treffejä ammattifutarien kanssa ja se ja se kuuluisuus flirttaili keikalla, vientiä riittää ja olisi tarjolla 25v miesmalleja parisuhteeseen.
Mutta sitten joko parisuhdetta ei löydy, tai se parisuhteeseen päätynyt mies on ihan perus vähän mahakas prismamies. Eli samaa tasoa kuin nainenkin. Ei tavallisella nelikymppisellä mitään huippukysyntää ole, olisi sitten mies tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä otin. Tekee puolet kotitöistä ja huoltaa mun auton. Nukutaan yöt alasti lusikassa ja aamuisin suukotetaan ennen töihin lähtöä. Suosittelen! N43
Vierailija kirjoitti:
Yllä osuva kirjoitus.
Onhan siihen syynsä miksi sanotaan että "tasosta/kysynnästä" kertoo tasan yksi asia: millaisen kumppanin kanssa saadaan parisuhde. Ja se selviää vasta kun ollaan parisuhteessa.
Matcheja, seksiä ja flirttiä nainen nyt saa aina. Parisuhde kertoo todellisen kysynnän.
Näitä satuja kuulee aina, on treffejä ammattifutarien kanssa ja se ja se kuuluisuus flirttaili keikalla, vientiä riittää ja olisi tarjolla 25v miesmalleja parisuhteeseen.
Mutta sitten joko parisuhdetta ei löydy, tai se parisuhteeseen päätynyt mies on ihan perus vähän mahakas prismamies. Eli samaa tasoa kuin nainenkin. Ei tavallisella nelikymppisellä mitään huippukysyntää ole, olisi sitten mies tai nainen.
Tuossa ikäluokassa on vaan se, että suurin osa vapaista naisista ei enää halua parisuhdetta. Vaikea siis tietää kuka sen saisi ja kuka ei.
Nelikymppinen aivan tavallinen nainen kirjoitti:
Luulen, että treffi- ja juttuseuraa alkaa tulla jokaiselle iästä riippumatta kun naiset opettelevat nauttimaan elämästä ilman miestä. Eli harrastavat mieluista liikuntaa, syövät hyvän olon ruokia, tapaavat rakkaita ihmisiä, tekevät itselleen nautinnollisia ja hyviä asioita ja pitävät itseään kuningattarina. Iloinen, elämästään nauttiva ihminen on kaunis ja vähintään houkutteleva juttukaveri. Nykyään tästä parinhankinnasta on tullut kauhean hankalaa kun koko ajan pitää miettiä saisiko vielä paremman kumppanin jostain. Jää oma elämä elämättä kun aika menee odottaessa, murehtiessa ja itseään soimatessa.
Kun ihminen viettää itselleen mukavaa elämää, siinä sivussa voi tavata satunnaisesti kivoja tuttavuuksia ja ehkä nettideittien kautta tutustuu mukaviin ihmisiin, joiden kanssa voi ystävystyä. Ehkä joskus jonkun kanssa liekki syttyy, ehkä ei... sitä ei tiedä.
Minusta on ollut ihanaa löytää uusia liikuntaharrastuksia nelikymppisenä (punttisali, avantouinti) niiden ikisuosikkien (lenkkeily, jumppa) lisäksi. Ystäväpiiri on laajentunut. Kun lapset ovat isoja on ollut mahdollisuus opiskella kieliä ja matkustella rahatilanteen mukaan. Kokkailu, lukeminen ja lempparitelkkarisarjat kuuluvat myös mukavaan elämään. En odota suuria, nautin pienistä asioista (liikunta, glögi+joulutorttu, konsertit, uusi kampaus, ystävät) ja ajattelen, että nyt päälle nelikymppisenä olen vielä terve ja tarpeeksi nuori tekemään ihania asioita. Kun katselen vanhempia sukupolvia näen paljon sairautta ja väsymystä. Sen vuoksi nautin elämästäni nyt kun olen vielä tarpeeksi nuori sitä tekemään. Suosittelen muillekin. Ihastukaa ensin itseenne ja nauttikaa omasta elämästänne. Kyllä siihen seuraa tulee. Ei ehkä sitä unelmien prinssiä hetimiten, mutta mukavia, mielenkiintoisia ihmisiä varmasti!
Kysyn, että miksi ottaa vaivoikseen enää +40- vuotiaana miestä , miksi? Miehillä tilanne on eri, miehistä harva tulee toimeen ilman näistä. Tästä olen monta esimerkkiä nähnyt lähipiirissäni- miehet taantuivat eron myötä ja naiset alkavat kukoistamaan. Ja suurin osa naisista EI HALUA uutta suhdetta ja kaikki miehet haluaa. Tämä on ihan tutkittukin- naisille sopii parhaiten yksinolo ja miehille parisuhde. Jos ei siis halua perhettä perustaa, niin miksi, oi miksi vaivautua, miehet. Vastaus ei ole seksi, kun näin naisena voin sanoa, että parempaa seksiä tarjoaa pattereilla toimiva väline.
Parisuhdetta haettaessa:
<30v naisilla selkeästi parempi tilanne deittimarkkinoilla, kautta linjan.
n. 35v tasoissa.
40+ miesten top 20% paremmassa tilanteessa kuin naisten top 20%. Loput tasoissa.
Kevytsuhdetta haettaessa:
Naisilla aina iso etu. Tilanne tasoittuu 40+ iässä huomattavasti, mutta ei niin paljoa etteikö kevytsuhteissa olisi täysin naisten markkinat.
Vierailija kirjoitti:
Yllä osuva kirjoitus.
Ja koska naiset eivät usein eron jälkeen enää halua uutta suhdetta, koska huomaavat elämän olevan kivempaa, helpompaa ja oonnellisempaa, niin naisia on vähemmän markkinoilla kuin miehiä, niin miehillä suhteessa vähemmän kuin naisilla. Näin se on, miehet
T. M 48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllä osuva kirjoitus.
Tuossa ikäluokassa on vaan se, että suurin osa vapaista naisista ei enää halua parisuhdetta. Vaikea siis tietää kuka sen saisi ja kuka ei.
Sama pätee miehiin. Kuten naiset sanovat, aika moni mies hakee lähinnä panoseuraa ja treffiseuraa, ilman yhteistä elämänrakentamisprojektia.
Mutta parhaiten vastauksia saa tarkkailemalla niitä naisia jotka parisuhdetta haluavat. ts. löytyykö parisuhde ja jos kyllä, millaisen miehen kanssa vakiintuvat.