Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäisen miehen itsenäisyyspäiväjuhlat

Vierailija
06.12.2019 |

Tässä ketjussa aion humaltua ja ehkä kirjoittaa jotain typerää, jota itse pidän syvällisenä.

Tervetuloa seuraani.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katumiseen tekemieni elämänvalintojen suhteen en halua ryhtyä. Ne on siinä kohdassa tuntuneet oikeilta valinnoilta. Myös sattumalla ja muiden ihmisten valinnoilla on syynsä siihen, että tämä(kin) ilta menee yksin. Juomaan en viitsi nyt ryhtyä, kun mun teini-ikäinen on ihminen, ei telkkari kuten ap:llä. Tosin yhtä paljon hän kommunikoi mun kanssa kuin se televisio (josta ei tule linnan juhlia).

Vierailija
62/86 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen yksinäinen nuori nainen. Koiran kanssa täällä metsän keskelle asun. Harmittaa varmaan eniten se, kun sää ollut niin huono ja tykkäisin kuitenkin olla ulkona. Heräsin juuri torkuilta :) Nyt teknoa kuuntelen ja yritän piristyä. Linnan juhlia en jaksa katsoa. Juomana niin huonoa punaviiniä, että jää juomatta. Ruokaa sen verran, että pärjään. Hävettää myöntää, että minulla ei ole yhtään ystävää kumppanista puhumattakaan. Olen muutenkin ujo sekä introvertti ihminen, joten vikaa on itsessäkin. Juuri eilen luin silti yhtä etsitään ystävää- sivustoa ja niiden ihmisten viestejä siellä niin huomasin kuinka samanlaiselta moni vaikutti ja teki mieli oikeasti laittaa viestiä joillekin. Samalla oma elämä hävettää niin paljon, että haluaisin saada oikeasti tätä ensin paremmalla raiteelle, että kehtaisin "vaivata" jotain ihmistä viestilläni.

Nyt minulla ei oikeastaan ole mitään "elämää" ja olen aina kotona jos ei lasketa koiran kanssa lenkkeilyä tai satunnaisia ostosreissuja. Ei vaan yksin tule lähdettyä minnekään, kun olen muutenkin sellainen ihminen joka jännittää kaikkea uutta ja senkin vuoksi jotenkin koen sen niin, että olisi mukavaa olla seuraa uudessa paikassa. Samalla olen sellainen joka tykkäisi tehdä kaikkea uutta joten tämä kaikki sotii keskenään ja nyt olen jossain tilassa, että teen sitten joskus kun kaikki on paremmin, mutta samalla pelkään ettei näin ole ja olen vuosien päästä samassa pisteessä. Rahaakaan tosin ei ole yhtään ylimääräistä mihinkään juuri nyt. Tekosyitä sanoo moni silti ja en kiistä. Toivon, että saisin sellaisia ihmisiä elämääni, jotka ovat sellaisia "hyviä" ihmisiä, kun niitä toisenlaisia on ollut jo liikaakin vuosien varrella. Pahoittelut pitkästä viestistä. Minulla kun on aikaa kirjoittaa vaikka romaani ja sen huomaa :)

Luulen että vauva-palstan serverit kykenevät ottamaan vastaan hieman pidemmätkin viestit. Turha niitä siis anteeksipyydellä.

Mä en ole enää nuori, mutta silti tunnistin viestisi useasta kohdasta itseni. En ole ujo, mutta tuo tekosyiden keksiminen tai niillä omien tekojen puolustelu on hyvinkin tuttua. Ajatus ja järki sanoo, että jokin asia olisi mukavaa tai hyväksi itselle, mutta lopulta löydän jonkun tekosyyn jatkaa vain tutulla ja turvallisella linjalla. Olisi tietenkin helpompaa hypätä semmoiseen tilanteeseen, josta tietää etukäteen kaiken, mutta toisaalta ei tämä maailma toimi niin. Pitäisi vain ottaa riskejä ja olla spontaani huolimatta siitä mitä se ääni tuolla takaraivossa sanoo. Niin voi löytää onnen tai voi löytää huonoja kokemuksia. Lopulta kuitenkin voi olla onnellinnen siitä, että uskalsi eikä jäänyt kotiin pohtimaan mitä olisi voinut tapahtua.

yksinäinenmies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen olut. Ei tällä tahdilla kyllä humallu. No, ehkä mukavampi näin. Voi sitten huomenna vaikka siivota.

yksinäinenmies

Vierailija
64/86 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen näköisiä ihmisiä näkyy kättelyjonossa. Aivan tavallisia.

Vierailija
65/86 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisen näköisiä ihmisiä näkyy kättelyjonossa. Aivan tavallisia.

Suurin osa ihmisistä on tavallisia. Mutta tavallinen on hyvä. Tavallinen on turvallinen.

yksinäinenmies

Vierailija
66/86 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun ois ihanaa olla yksin! Joisin hitusen terästettyä glögiä ja antautuisin juhlien yksityiskohdille. Nyt täällä pyörii perhehärdelli, telkka päällä mut en saa mitään selvää. Lihavia vieraita. T. Perheenäiti

Vierailija
67/86 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis LINNANjuhlien, T. Se perheenäiti joka ei oo tosiaan ottanu pisaraakaan :D

Vierailija
68/86 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kun ois ihanaa olla yksin! Joisin hitusen terästettyä glögiä ja antautuisin juhlien yksityiskohdille. Nyt täällä pyörii perhehärdelli, telkka päällä mut en saa mitään selvää. Lihavia vieraita. T. Perheenäiti

Minulle on sanottu näin usein. 

Tietenkin tämä on perspektiivistä riippuvaa ja hetki toisen saappaissa olemista voisi olla kiinnostavaa ja vapauttavaa. En silti hirveästi ole koskaan arvostanut sitä, että rinnastetaan perhe-elämä ja yksinäisyys, ja ennen kaikkea sitä, että pidetään yksinäisyyttä jonain tilana, joka on kokijalleen jotenkin mukava tai esimerkiksi perhe-elämää parempi . On eri asia kokea hetki yksinäisyyttä ja nauttia siitä kuin olla yksinäinen joka päivä, joka hetki.

yksinäinenmies

Vierailija
69/86 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, hölökyn kölökyn.

Kiitos. Kaadoin juuri ensimmäisen kylmän oluen tuoppiin.

yksinäinenmies

Älä ainakaan vuodata kyyneleitä oluen sekaan.

Yksinäinen nainen

Vierailija
70/86 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, hölökyn kölökyn.

Kiitos. Kaadoin juuri ensimmäisen kylmän oluen tuoppiin.

yksinäinenmies

Älä ainakaan vuodata kyyneleitä oluen sekaan.

Yksinäinen nainen

Yksinäisyyteni ei ole pitkään aikaan ollut kyyneleitä aiheuttavaa mallia. Olen tähän jo niin tottunut, että vain tuhahtelen, kun totean tosiasian. Ehkä joskus silmäkulma saattaa vettyä, kun ulkona on pimeää ja hiljainen asunto ahdistaa, mutta silloinkin pitää tarkistaa onko kyynel aito vai leikatun sipulin aiheuttama.

yksinäinenmies

Vierailija
71/86 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää itsenäisyyspäivää ap & muut.

Ihan kuin vauvapalsta alkaisi hiljentyä nyt kahdeksan jälkeen. Ihmiset menee kai tekemään oikeita juttuja, pois koneelta.

Munkin pitäisi keksiä jotain fiksumpaa tekemistä. Itsekseen tulee passivoiduttua ja jämähdettyä helposti ruudun ääreen. Se on ainoa yksinolon puoli joka mua harmittaa.

Vierailija
72/86 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin vauvapalsta alkaisi hiljentyä nyt kahdeksan jälkeen. Ihmiset menee kai tekemään oikeita juttuja, pois koneelta.

Munkin pitäisi keksiä jotain fiksumpaa tekemistä. Itsekseen tulee passivoiduttua ja jämähdettyä helposti ruudun ääreen. Se on ainoa yksinolon puoli joka mua harmittaa.

Kiitos. Sinne samoin.

Mä en edes viitsi miettiä mikä olisi fiksumpaa tekemistä. Olen vain tässä. Huomiselle on suunnitelmaa ja seuraavalle päivälle. Nyt vain olen. Tässä.

yksinäinenmies

Vierailija
73/86 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Sinne samoin.

Mä en edes viitsi miettiä mikä olisi fiksumpaa tekemistä. Olen vain tässä. Huomiselle on suunnitelmaa ja seuraavalle päivälle. Nyt vain olen. Tässä.

yksinäinenmies

:D No nyt sait kyllä mut tuntemaan oloni vähän kelvottomaksi. Ei ole suunnitelmia huomiselle, sitä seuraavalle päivälle eikä sitä seuraavalle.

Oleilukin on ihan fiksua jos ei ole sellainen rauhaton olo, että pitäis tehdä jotain. 

Vierailija
74/86 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! Kai olette sytyttäneet ikkunalle kaksi kynttilää ja kuunnelleet Maamme-laulun? Yritin laulaa mukana, mutta aina tahtoo jumahtaa pala kurkkuun niin menee kähinäksi. On se vaan hienoa olla suomalainen. <3

Minulla on juhla-ateriana punataroitettu valmispaketti sushia ja lipitän lakkalikööriä siinä sivussa. Ykköset on yllä ihan vaan itseäni varten. Mukavaahan tämä on näinkin.

terveisin Nainen yksin, mutta ei yksinäinen

Vierailija
75/86 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Sinne samoin.

yksinäinenmies

:D No nyt sait kyllä mut tuntemaan oloni vähän kelvottomaksi. Ei ole suunnitelmia huomiselle, sitä seuraavalle päivälle eikä sitä seuraavalle.

Oleilukin on ihan fiksua jos ei ole sellainen rauhaton olo, että pitäis tehdä jotain. 

Höh. Turhaa moinen tuntemus.

Mun suunnitelmat koostuvat kahden tunnin jutusta huomenna ja reilun tunnin jutusta sunnuntaina. Halusin vain kutsua noita suunnitelmiksi, koska se kuulostaa paremmalta.

yksinäinenmies

Vierailija
76/86 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse yksinäisenä naisena istun Citymarketissa juomassa kahvia. Mut ai niin, meitähän ei ole olemassa.

Kuva tai ei uskota.

https://aijaa.com/UPeZLO

Hän on hyvä.

Laihduta. Ehkä sinun ei tarvitsisi olla yksin. Paksun ihmisen käsi.

Niin onkin, älypää. Onko ystävyyskin nykyisin painosta kiinni vai? Ja eikös naisten pitänyt aina saada sitä munaa metrikaupalla ulkonäöstä riippumatta?

Vierailija
77/86 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt avasin lonkeron. Hiljaista on joka puolella. Ei tämä itsenäisyyspäivä ole yksinäiselle ollenkaan niin paha kuin uusi vuosi tai juhannus. On hiljentymisen päivä, muistelua, sohvalla istumista ja harvemmin ilomielistä juhlaa. Olisihan tuossa sohvalla tilaa, mutta nyt laitoin siihen pestyt lakanat, jotka pitäisi taitella tuonne vaatekaappiin.

yksinäinenmies

Vierailija
78/86 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin tämä on perspektiivistä riippuvaa ja hetki toisen saappaissa olemista voisi olla kiinnostavaa ja vapauttavaa. En silti hirveästi ole koskaan arvostanut sitä, että rinnastetaan perhe-elämä ja yksinäisyys, ja ennen kaikkea sitä, että pidetään yksinäisyyttä jonain tilana, joka on kokijalleen jotenkin mukava tai esimerkiksi perhe-elämää parempi . On eri asia kokea hetki yksinäisyyttä ja nauttia siitä kuin olla yksinäinen joka päivä, joka hetki.

yksinäinenmies

Hyvä pointti. Yritin vaan lohduttaa mutta persiilleen meni. Ei se mitään, hyvää itsenäisyyspäivää! T. Se perheenäiti

Vierailija
79/86 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yksinäinenmies

Hyvä pointti. Yritin vaan lohduttaa mutta persiilleen meni. Ei se mitään, hyvää itsenäisyyspäivää! T. Se perheenäiti

Ei  se persiilleen mennyt. Ymmärrän toki, mitä tarkoitit. En minä voi tietää mitä on perhe-elämä pahimmillaan. Ei se varmasti aina helppoa ole ja silloin haluaisi jotain muuta. Tärkeintä on kai, että tiedostamme tilanteiden erilaisuuden, emmekä lähde olettamaan toisen tilanteesta mitään. 

yksinäinenmies

Vierailija
80/86 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Sinne samoin.

yksinäinenmies

Höh. Turhaa moinen tuntemus.

Mun suunnitelmat koostuvat kahden tunnin jutusta huomenna ja reilun tunnin jutusta sunnuntaina. Halusin vain kutsua noita suunnitelmiksi, koska se kuulostaa paremmalta.

yksinäinenmies

Tunti tai parikin on jo ihan selvästi jotain. Mulla on hyvin aikaansaava olo jos käyn toimittelemassa jotain parin tunnin ajan. Silloin ehkä ei jos teen vaan pari tuntia jotain kotona, vaikka oliskin ihan tehokasta työaikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan