Ottaako naiset useammin eron miehestä kuin päinvastoin, koska naisille on enemmän ottajia?
Minä uskon että jos miehille olisi yhtä paljon ottajia miehetkin haluaisivat erota yhtälailla.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naiset päättävät erosta useammin. Tällaisessa keskustelussa eräs keski-ikäinen mies totesi mulle :"Miksi heittää toimivaa kahvinkeitintä roskiin?" Onnea vaan sen vaimolle
Aika yleinen syy miksi nainen jättää onkin se, ettei tuo kodinkoneen asema ole oikein kiinnostava.
Itsehän he kodinkoneeksi alkavat, mutta kun se ei miellytäkkään, sitten erotaan. Sama asia on kun lapsi syntyy. Haalitaan kaikki vastuu (sivussa ahdistutaan ilmastosta ja käytetään kestokangaskasseja pelastumisen toivossa) ja sitten uuvutaan ja valitetaan kun mies ei osalistu. Katsokaahan joskus peiliin. Ohis
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä erotessa kiinnostanut se onko muita ottajia, halusin vaan äkkiä eroon sitä mieslapsesta. Silläkin uhalla että olisin loppuelämän yksin. Parempi sekin kuin huonossa suhteessa.
Yksin on paljon helpompaa kuin tuuliviirien kanssa. Seksiä saa kätevästi rahalla, sitä myyviltä, että ihan tavallisiltkin naisilta. Tie naisen sydemmään käy rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Omassa tuttavapiirissä naiset ovat ottaneet eron ja kaikki lähtenyt suoraan toisen matkaan. Mutta toisaalta melkein puolessa tapauksissa uusi mieskin on ollut parisuhteessa ja laittanut entisen naisen pihalle.
Nainen ei lähde, ennen kuin hänellä on paikka minne mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on täysin väärässä.
Naiset ottavat eron siksi, että naisen asema ja elämä on parisuhteissa huono.
Tutkitusti miehet solmivat uuden parisuhteen eron jälkeen paljon nopeammin kuin naiset.
Mies eroaa vain siinä tapauksessa, jos miehellä on uusi nainen valmiina odottamassa.
Onhan tästä ihan tutkimustuloksiakin. Avioliitto lisää miehen onnellisuutta ja vähentää naisen. Mielestäni tuo on ihan riittävä selitys eroille.
Sama pätee esim huonekalujen järjestykseen. Paikallaan olevat huonekalut lisäävät miesten onnellisuutta ja huonekalujen päätön siirtely lisää naisen onnellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä erotessa kiinnostanut se onko muita ottajia, halusin vaan äkkiä eroon sitä mieslapsesta. Silläkin uhalla että olisin loppuelämän yksin. Parempi sekin kuin huonossa suhteessa.
Tämän tyylisistä kommenteista tulee aina ensimmäisenä mieleen että miksi ihmeessä olitte yhdessä? Kyllähän suhteessa tai sen ulkopuolella on joku muuttunut.
Naisten asema on parantunut viime vuosikymmenien aikana samaan aikaan, kun taas monet pojat mieheksi kasvettuaan ovat edelleen omaksuneet vanhan sukupuoliroolinsa mukaisen käyttäytymiskoodiston parisuhteessa. Siihen kuuluu mm. oletus, että nainen palvelee, uhrautuu ja taipuu miehen tarpeiden edessä. Kun näin ei käykään, ihmetellään suuresti, miksi toinen ottaa ja lähtee. Monille miehille avioero on todellakin yllätys. Naiset ovat onnellisia ja elävät pidempään, kun ei tarvitse passata aikuista miestä eikä katsoa tämän sikailua päivät pitkät. Miehet taas eroavat yleensä keski-iän kriisissä, kun tohkeissaan tajuavat olevansa rikkaampia ja menestyneempiä kuin nuorena ja saavansa ensimmäistä kertaa elämässään muidenkin naisten huomiota.
Itse ja tuttavapiirin naiset ovat eronneet joko siksi että mies on seksuaalisesti vastenmielinen tai väkivaltainen.
Ei perhettä hajoteta siksi että vaan voi.
Lapsellinen ajatus. Äidille lapsen perhe on tärkeä ja siedetään loppuun saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on täysin väärässä.
Tutkitusti miehet solmivat uuden parisuhteen eron jälkeen paljon nopeammin kuin naiset.
Mies eroaa vain siinä tapauksessa, jos miehellä on uusi nainen valmiina odottamassa.
Älä puhu paskaa. Naisten asema on paljon parempi mitä miehillä ja ainakin jos lapsia on niin nainen saa vielä lapsetkin mukaan ja mies joutuu elättämään naisen lopunikää elatusmaksuilla. Lisäksi parisuhdeväkivallan uhrina mies on huonommassa asemassa mitä nainen ja naiset pettävät enemmän eivätkä edes häpeä.
Viimeisin tutkimus, jonka olen nähnyt, naisista petti lähes puolet, miehistä petti lähes 60%. Missä tutkimuksessa naiset ovat pettäneet enemmän, ja millähän tämä häpeämättömyys on osoitettu? Vai ovatko nämä kuvitelmat vain sinun omasta päästäsi? eri
"Kun vastaajilta kysyttiin oliko heillä ollut nykyisen avo- tai avioliittonsa aikana muita seksisuhteita, niin tähän vastasi vuonna 2015 myöntävästi 22 prosenttia naimisissa olleista miehistä ja 13 prosenttia vastaavista naisista. Avoliitossa asuvilla vastaavat luvut olivat 13 prosenttia miehillä ja 8 prosenttia naisilla."
https://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/sek…
Eli 2015 luvut olivat 38%/21%. Toivottavasti tuo on tuoreempi kuin lukemani.
Ne miehet tosin tuossakin ovat edelleen pettämässä innokkaammin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naiset päättävät erosta useammin. Tällaisessa keskustelussa eräs keski-ikäinen mies totesi mulle :"Miksi heittää toimivaa kahvinkeitintä roskiin?" Onnea vaan sen vaimolle
Se diplomaattisempi tapa sanoa sama on, että miehet ovat suhteissaan vähempään tyytyväisiä kuin naiset.
Ajatteleekohan tuokin kahvinkeitin, ettei halua heittää yhteisiä kokemuksia ja historiaa hukkaan, ihan hyvä mies se on. Vai kuvitteleeko miehelle jotain tunteitakin vaimoaan kohtaan.
Olen mies ja otin eron, koska suhde oli huono. En lähtenyt toisen matkaan enkä ole ottanut uutta tilalle vaikka ehdokkaita onkin.
Viihdyn oikein hyvin näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mammat nyt luovuttaa vähän helpommalla, ei tässä muuta ole.
Hahhhahhah. Naisethan usein yrittää korjata suhteen asioita puhumalla, mies on se joka toteaa "älä akka nalkuta", eli luovuttaa. Sitten ihmetellään miksi nainen jätti kun oli "niin maan hyvä suhde".
Tai sitten mies etsii itse uuden kun ei jaksa yrittää korjata asioita, luovuttaa vanhan suhteensa kanssa ja menee lennosta uuteen.Naiset kun eivät oikein tee muuta kuin puhu ja vaadi. En kaipaa elämääni yhtäkään, koska jokaisen kanssa on työn määrä lisääntynyt. Kotitöitä on enemmän, eikä naiset tunnu tajuavan, että he itse aiheuttavat ongelmansa. Oli sitten vaikka töissä, niin aina on joku nainen pyytämässä apua. Miksi se on aina nainen joka ei osaa ja jonkun muun tulis tehdä tämä hänen puolestaan. Myös parisuhteessa pätee tämä sama asia.
Sinulle suosittelen, ettet ikinä enää ryhdy mihinkään suhteeseen
Miksi: voin kertoa, että yksikään suhteesi ei tule onnistumaan ja tulee taatusti päättymään eroon
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän olen elänyt, sitä enemmän olen huomannut, että naiset vaikuttavat kuitenkin lopulta olevan rohkeampia kuin miehet. Juuri näissä että jos ei koe oloaan tyytyväiseksi niin uskaltaa lähteä sitä muuttamaan - koskipa se työtä, puolisoa tai mitä tahansa. Miehet ei kauheasti tee mooveja, vaan kärvistelevät.
Kärvistelevät, koska eivät näe lapsiaan enää eron jälkeen usein.
Mitä se ottaja merkitsee eron jälkeen? En vuosiin kykenisi uuteen suhteeseen jos eroaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän olen elänyt, sitä enemmän olen huomannut, että naiset vaikuttavat kuitenkin lopulta olevan rohkeampia kuin miehet. Juuri näissä että jos ei koe oloaan tyytyväiseksi niin uskaltaa lähteä sitä muuttamaan - koskipa se työtä, puolisoa tai mitä tahansa. Miehet ei kauheasti tee mooveja, vaan kärvistelevät.
Kärvistelevät, koska eivät näe lapsiaan enää eron jälkeen usein.
On aika harvinaista, että mies edes hakee huoltajuutta eron tultua. Sitten huudetaan, että nainen saa aina lapset erossa. No saa, kun isää ei kiinnosta ottaa.
Kyllä varmasti. Minä tiedän useammankin naisen joka on löytänyt jo parisuhteen aikana uuden miehen ja ottanut tämän jälkeen eron. Itsekin olen toiminut näin muutamankin kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on täysin väärässä.
Onhan tästä ihan tutkimustuloksiakin. Avioliitto lisää miehen onnellisuutta ja vähentää naisen. Mielestäni tuo on ihan riittävä selitys eroille.
Käsittääkseni avioliitto kyllä laskee molempien osapuolten onnellisuutta. Tai ensimmäisenä vuonna ollaan onnellisimmillaan mutta jo parin vuoden jälkeen vähemmän onnellisia kuin ennen naimisiinmenoa.
Naiset ei ole säälittäviä kuten miehet. Naiset voi erota ilman että on uusi syli tiedossa. Naiset eroaa koska mies on huono. Ja kun miehestä eroon pääsee niin ei uutta halua. Ei ne vaihtamalla parane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on täysin väärässä.
Käsittääkseni avioliitto kyllä laskee molempien osapuolten onnellisuutta. Tai ensimmäisenä vuonna ollaan onnellisimmillaan mutta jo parin vuoden jälkeen vähemmän onnellisia kuin ennen naimisiinmenoa.
No olet väärässä. Tutkimukset osoittaa juuri tuota mitä yllä sanottiin. Avioliitto ei ole naiselle kuin henkinen kuluerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa tuttavapiirissä naiset ovat ottaneet eron ja kaikki lähtenyt suoraan toisen matkaan. Mutta toisaalta melkein puolessa tapauksissa uusi mieskin on ollut parisuhteessa ja laittanut entisen naisen pihalle.
Nainen ei lähde, ennen kuin hänellä on paikka minne mennä.
Tiedät hyvin että valehtelet.