Hei. Kävin vähän aikaa juttelemassa kunnallisella ahdistuksestani
Ja ihmetyttää se vähättelyn määrä mitä sain. Lisäksi tämä ihminen kertoi omasta vaikeasta lapsuudestaan, ja koitti näköjään syyllistää minua.
Siis se aika joka oli varattu minun asioitten käsittelyyn, meni auttajan lestadiolaistraumojen kuunteluun...
Tuli vastenmielinen olo, en mennyt enää.
Mahtoiko olla päteväkään.
Kommentit (15)
Ihan voit sitte itse autaa itseäsi.Kipase ilta kävelyllä Kirjastoon lainaaman ilmaseksi kirjan: upumuksesta takaisin elämään kirj.Juha Mattila ( kirja Paja 2021) Sopii ahdistuneille ,uupuneille, nille joilla paha olo ja ei jaksa mennä töihin.Ei pitää kiini edes päivä rytmiä.
Ikävää että koit sen noin. Minusta käynti oli onnistunut.
Kävitkö psykiatrisella sairaanhoitajalla, ap?
Tuon tarkoitus oli ettet menisi toista kertaa, jotta aikoja riittää kaikille.
Oikeasti. Missä kaupungissa tämä tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
Tuon tarkoitus oli ettet menisi toista kertaa, jotta aikoja riittää kaikille.
En ole ap mutta voihan se olla niinkin. Sellainen kokemus oli itselläni Kalasataman polilta että oksat pois.
Hän oli sairaanhoitaja, oikeammin sosiaalityöntekijä. Kuvittelin että asiat selviää.
Onko kaupungilla merkitystä? Varsinais-Suomessa.
Itse kävin kunnallisella puolella vuosikymmeniä, ei mitään apua. Viimeisin 6kk sellaisella sairaanhoitajalla, joka istui tuolillaan ja oli hiljaa . Katsoi kelloa ja sanoi, eiköhän nyt ole aika lopettaa. Siinä se. Sama juttu useiden psykologien, psykiatrien kanssa. Kukaan ei sano mitään. Koin ettei tuosta ole mitään hyötyä.
Minäkin kävin enkä varmasti olisi työkykyinen ja töissä ilman ihanaa psyk. hoitajaa ja muuta terveyskeskuksen henkilökuntaa.
Kun hakeuduin päivystykseen ahdistuksen vuoksi ensimmäistä kertaa niin päivystävä lääkäri jutteli mun kanssa TUNNIN. Oli hiljainen arki-ilta, joten tuo oli mahdollista. Pystyin nukkumaan yön ja seuraavana päivänä psyk hoitaja oli jo yhteydessä.
En ole uskovainen, mutta ymmärrän hyvin, miksi ihmiset mielellään juttelevat papin tai muun kirkon työntekijän kanssa. Ovat parempia kuuntelemaan, kuin kaiken maailman hoitsut ja lekurit.
Pitäs olla kai todisteet jos valittaa. Muuten tulee vain lisäongelmaa.
Olen käynyt psykiatrisella sairaanhoitajalla silloin tällöin jo vuosia. Hän on empaattinen ihminen, kuuntelee aidosti ja esittää kysymyksiä, oikein ihana.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin kunnallisella puolella vuosikymmeniä, ei mitään apua. Viimeisin 6kk sellaisella sairaanhoitajalla, joka istui tuolillaan ja oli hiljaa . Katsoi kelloa ja sanoi, eiköhän nyt ole aika lopettaa. Siinä se. Sama juttu useiden psykologien, psykiatrien kanssa. Kukaan ei sano mitään. Koin ettei tuosta ole mitään hyötyä.
Annoitko heille suunvuoron?
Itse en ole saanut mitään apua jo vuosia jatkuneeseen pahaan ahdistukseeni. En siis edes tuon vertaa kuin ap.