Mitä ostaa joululahjaksi Helsingin punavihreässä kuplassa elävälle siskolle?
Ikää 37-vuotta siskollani. Mistä voisi tykätä? Nyt ehtisi vielä tilata netistäkin... Budjetti 50€
Terveisin juntti maalta
Kommentit (37)
Älä OSTA mitään, se ei ole ajanmukaista. Anna jokin aineeton lahja tai lahjoita hyväntekeväisyyteen, ympäristönsuojeluun ja laita siskolle kortti siitä, mitä teit lahjarahoilla. Järjestöjen sivuilla on vinkkejä.
Museokortti ja herkkuja? Mikäli kulttuuri kiinnostaa)
Lahjakortti esim. Ikeaan jos sisustaminen mukavaa
Itse tehty lahja ja seteli kortissa tekstein "Junalippuun kyläilemään" (näkemiseen kannustus)
Osta aito nahkatakki tai minkkiturkki. Sisko kiittää <3
Jokin lahja joka viittaus yhteiseen mukavaan muistoon (esim lapsuuteen)
Joku aineeton lahja tulee ensimmäiseksi mieleen kun puhutaan punavihreässä kuplassa elävästä junantuomasta stadissa.
Mutta näitä vierestä seuranneenna olen huomannut että nämä punavihreät eivät ole kovinkaan kulutuskriittisiä sittenkään. Ruohonjuuren ja muiden ekokauppojen valikoimista käy just ne pari hampunkuitumitälie, luomu vihreänteen merkeistä ollaan hyvinkin perillä, vegeravintoloista ja -kahviloista trendaa aina ne kalleimmat, kierrätykysen nimissä ostetaan Hopesta niitä ylikalliita jämämateriaalista tehtyjä laukkuja ja vaatteita, lapsille menee Gugguut yms, Marimekko kelpaa aikuisille ja lapsille.
Vuohi lahjaksi saa alahuulen väpättämään, vaikka kuinka pelastettaisiin kokonainen kylä Afrikassa. Joogastudion lahjakortti pitää olla just siihen yhteen missä muutkin käy.
Joku kuollut eläin, sisko kiittää.
Annoin kerran ystävälle lahjaksi Huussiseuran kautta lapselle mahdollisuuden kunnon käymälään Afrikassa. Voi kuulostaa vitsiltä, mutta oikeasti lasten ja varsinkin tyttöjen hygieniaolojen tukeminen on tärkeää. Lahjan saaja ymmärsi hyvin, onhan se hienoa olla huussikummi! Jotain vastaavaa voit keksiä siskollesikin.
Aineeton lahja (vuohi Afrikkaan tms) ei käy.
Kiitos lahjakorttivinkeistä, tsekkaan ne nyt. -ap
Viet hänet syömään kun käyt hänen luonaan.
Vierailija kirjoitti:
Viet hänet syömään kun käyt hänen luonaan.
Mieluummin johonkin kebab-paikkaan niin siskolle tulee hyvä mieli, kun tuette heidän elinkeinoaan.
Guppyfriend pesupussi. Törkeänhintainen pesupussiksi, mutta ekoilija arvostaa mikromuovin keräävää pussia.
Lahjakortti Nudgeen, Katoko- tai TRE-kauppaan, joista saa kotimaisten suunnittelijoiden sekä ekomerkkien vaatteita, pientavaraa ja koruja. Tai finnish design shopiin.
Mä ostin vegaanisuuteen höyrähtäneelle käsin veivattavan pastakoneen. Voi sitten ihan itse leipasta pastansa. Tästä on jo aikaa, silloin teräksiset pastakoneet eivät olleet kalliita. Ne on vissiin muotia kun hinnatkin on pompsahtaneet.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortti Nudgeen, Katoko- tai TRE-kauppaan, joista saa kotimaisten suunnittelijoiden sekä ekomerkkien vaatteita, pientavaraa ja koruja. Tai finnish design shopiin.
Tuolta ei oikein viidelläkympillä saa mitään välttämättä, mutta tuossa on hyviäkin ideoita.
Itselleni tulee mieleen ravintolat,
Ondaan (tosi hipsteriravintola, hyvä ruoka) voi ostaa lahjakortteja. No sitten on ihan Royalravintolat, vaihtoehtoja riittää.
Lahjakortti johonkin joogastudioon