Selkäpiirtä karmii erään perheen isän Facebook-sivut
Kun kaikki on niin täydellistä. Aina tägätään vaimo mukaan, ja aina pitkä selostus siitä kuinka hän on hyvä ja osaa ajatella asiat kaikkien kannalta, ja kuinka me perheenä osaamme sitä, tätä ja tota. Tunnen perheen etäisesti myös irl, ja se kuva mikä Facessa halutaan antaa, on ristiriidassa monen asian kanssa.
En tiedä miksi, mutta viime aikoina on alkanut karmia hänen juttunsa. Instagram on täynnä samaa, ja miehellä on vielä harrastukseensa liittyvä Insta erikseen. Kaikkialla kaikki on silti niin täydellistä. Creepyä. Onko teidän somessa ketään, kenestä tulisi samanlainen olo?
Kommentit (8)
Yksi tuttavanainen on aina kiitollinen, siunattu ja onnellinen ja aina iloinen Facebookissa. Oikeassa elämässä on aika synkkä, eikä pirteä, iloinen yms.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole omista tutuistani, mutta Milli ja Abe -vlogaajapariskunnasta tulee oudot vibat. Eivät he mitenkään erityisen karmivia ole, mutta se hehkutus ja yltiöpositiivinen häslääminen tuntuu teennäiseltä, vieraalta ja epämiellyttävältä.
Olen aina tykännyt heidän videoistaan, koska meillä on paljon samoja kiinnostuksen kohteita/elämäntilanteita niin mukava katsella hedän videoitaan.
MUTTA oli järkytys kerran kun olin samassa paikassa heidän kanssaan. Toki ihmisillä on niitä huonoja hetkiä ja päiviä, ehkä tämä oli yksi heidän sellainen mitä olin todistamassa. Mielikuva heistä kyllä muuttui täysin.
Olen itse ollut kerran todistamassa yhden superisukin raivaria ja todella vainoharhaista uhkaavaa käytöstä puolisoaan kohtaan. Ei ollut edes kyse mistään känni- illasta. Kieltämättä en enää katso heidän perheidylliään, parisuhde- ja kasvatusviisauksiaan ihan samojen lasien läpi kuin ennen. Jotain kireyttä ja ahdistusta tuntuu näkyvän heissä kaikissa.
Somesta saa väärän kuvan todellisen ihmisen elämään.
Laitoin tänään jouluisia kuvia someen, rajasin niin ettei näkynyt kauheet sotkut.
Kaikkihan postaa vain positiivisia asioita, vaikka kuinka olisi pielessä asiat.
Osa inhoaa negatiivisia päivityksiä, minusta ne ovat inhimillisen aitoja usein ja kertovat elämästä ja sen ajoittaisista haasteista. Ihana huomata kuinka joku on päässyt haasteiden jälkeen eteenpäin ja päivitysten sävy muuttunut positiiviseksi.
Kyse ei ole omista tutuistani, mutta Milli ja Abe -vlogaajapariskunnasta tulee oudot vibat. Eivät he mitenkään erityisen karmivia ole, mutta se hehkutus ja yltiöpositiivinen häslääminen tuntuu teennäiseltä, vieraalta ja epämiellyttävältä.