Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikamme kuoli äkillisesti vain 48-vuotiaana. Hänellä ei ollut omaisuutta. Maksaako sossu hautajaiset vai joudummeko me vanhemmat

Vierailija
05.12.2019 |

kustantamaan ne, lapsia hänellä ei ollut. Me ollaan eläkeläisiä eikä paljon rahaa. Hän oli ainut lapsemme.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appiukko kuoli ja jouduttiin maksamaan kaikki sairaala/hautaus ym kulut itse. Oli varaton, mutta omisti perämetsästä tontin, joka katsottiin omaisuudeksi vaikka tosiasiassa on vain yksi arvoton murheenkryyni lisää koko sopassa.

Tuossa tilanteessa hautauskulujen maksamiselta voi olla vaikea välttyä, jos halusitte pitää kunnon hautajaiset ja muistotilaisuuden. Mutta ei teidän olisi tarvinnut sairaalamaksuja maksaa. Viime kädessä ne olisivat menneet ulosottoon, ja ulosottomies olisi huolehtinut sen hankalan tontin myymisestä.

Vierailija
62/83 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos poika oli töissä, hänellä oli todennäköisesti työnantajan ottama ryhmähenkivakuutus. Myös monet ammattiliitot maksavat hautausavustusta jäsenensä kuollessa.

Ryhmähenkivakuutuksesta maksetaan korvaus leskelle ja lapsille. Kumpi ap tässä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäihmisten nettitaitoja ihmetteleville Iltalehden artikkeli 95-vuotiaasta lotasta, joka on saanut kutsun tänä vuonna Linnan juhliin. 

https://www.iltalehti.fi/linnan-juhlat-2019/a/a2bbfac9-c944-435e-bdc6-d…

95-vuotias lotta on ikäisekseen hyvässä kunnossa, hän käy säännöllisesti kuntosalilla, maksaa itse laskunsa netissä ja on myös Facebookissa.

Vierailija
64/83 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa

Vierailija
65/83 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku kirjoittaa tällaisen provon? Kuinka monta 70-80-vuotiasta tunnette, jotka käy vauvapalstalla ja osaa käyttää termiä ap.? Typerä avaus.

Minä olen 68 v ja hyvin tämä sujuu :D

Ja ammattivalittajalta vasta sujuukin (on jo yli 70 v)

Olen ammattivalittaja ja ikäni on 46v.

Vierailija
66/83 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö mitään koko asialle!

Onko kukaan nähnyt ylivuotista ruumista jossain lojumassa? Kyllä ne hoidetaan.

Vierailija
67/83 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku kirjoittaa tällaisen provon? Kuinka monta 70-80-vuotiasta tunnette, jotka käy vauvapalstalla ja osaa käyttää termiä ap.? Typerä avaus.

Tämä juuri. Ihme asenne, että kuvitellaan kaikkien yli 70 v ikäisten olevan jotain umpidementtejä kuolaajia. Itseasiassa yllättävän suurin osa heistä on ihan tavallisia ihmisiä.

Vierailija
68/83 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää tehkö mitään koko asialle!

Onko kukaan nähnyt ylivuotista ruumista jossain lojumassa? Kyllä ne hoidetaan.

Näissä tapauksissa hautajaisten ajankohta on jossain aikataulujen välissä.

Vierailija
69/83 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 kymppisellä on ollut 45 vuotiaasta eli 25 vuotta aikaa opetella esim. kaikki ATK taidot.

Vierailija
70/83 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri. Ihme asenne, että kuvitellaan kaikkien yli 70 v ikäisten olevan jotain umpidementtejä kuolaajia. Itseasiassa yllättävän suurin osa heistä on ihan tavallisia ihmisiä.

Varsinkin naisilla voi olla aivotoimintaa pitkään.

Vierailija
71/83 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanotto. Ei teidän tarvitse maksaa.

Vierailija
72/83 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä se hautakivi? 

Jos kuolinpesällä ei ole rahaa hautakiveen ja sen haluatte niin maksatte itse. Sossu ei maksa myöskään hautapaikkaa eli jos sitä ei ole sossu maksaa tuhkauksen, että voitte viedä tuhkat johonkin muistolehtoon.

En usko, että maksaisi ainakaan meillä. Lähimpään krematorioon n. 400 km matkaa ja aivan varmasti hautapaikka lähimmällä hautausmaalla tuliti tuhkausta halvemmaksi.

Joskus aiemmin se oli joku kiinteä summa, jonka vainajan omaiset käyttivät parhaaksi katsomallaan tavalla.

Vierailija
73/83 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Eiks sossussa tutkia teidän rahamenot? Ei ne hautajaiset niin kalliita ole. Valitsette halvimman arkun. 

Jaa ei kallista?? Yksissäkin hautajaisissa polttohautaus oli kaikkineen 6000 euroa.

Vierailija
74/83 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö ketjun tietäjät, voiko naimaton, varaton ja yksinäinen ihminen kuolla Suomessa niin, ettei sukulaisille (sisarukset lähimpiä) ilmoiteta? Siis että viranomaiset hoitaisi kaiken, perunkirjoituksen?

Vierailija
75/83 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Eiks sossussa tutkia teidän rahamenot? Ei ne hautajaiset niin kalliita ole. Valitsette halvimman arkun. 

Jaa ei kallista?? Yksissäkin hautajaisissa polttohautaus oli kaikkineen 6000 euroa.

En kyllä ymmärrä, miksi polttohautauksessakin vaaditaan arkku. Voisihan vainajan kääriä lakanaan ja laittaa päälle koivuklapeja palokuormaksi. Aikamoista rahastusta tuo hautausbisnes on.

Vierailija
76/83 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö ketjun tietäjät, voiko naimaton, varaton ja yksinäinen ihminen kuolla Suomessa niin, ettei sukulaisille (sisarukset lähimpiä) ilmoiteta? Siis että viranomaiset hoitaisi kaiken, perunkirjoituksen?

Ei voi. Sisarukset ovat lähiomaisia.

Vierailija
77/83 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä se hautakivi? 

Ei se ole välttämätön, joten sitä ei yhteiskunta maksa. Maksatte itse jos sellaisen haluatte. 

Vierailija
78/83 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet, että yhteiskunta haluaisi kaiken maksaa ja hoitaa? Tietenkin ilmoitetaan omaisille, koska toivotaan heistä saavan maksajia. Omaisten pitää myös saada tietää, jos on jotain perittävää, vaikka vain arvotonta irtaimistoa tai valokuvia. 

Vierailija
79/83 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa suruunne.

Äitinä en kyllä ymmärrä, että miksi en huolehtisi lastani hautaan. Miksi sossu (muut ihmiset) maksaisivat lapseni hautaampanon?

Hautaam?

Vierailija
80/83 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tämä köyhyys periytyy. Osa onneksi pärjää paremmin ja tekee elämästään parempaa kuin mitä kotoaan on saanut. Miksi tämä aloitus tuntuu provolta?

Ehkä siksi, että n. 70-80-vuotiaat vanhemmat kyselevät vauvapalstalta hautauskustannusavustuksia?

Minusta ei kuulosta provolta, vaan hyvinkin todennäköiseltä, että iäkkäät vanhemmat kaipaavat neuvoja. En tajua aloituksen alapeukkuja.

Voimia ap.

Voittehan laittaa nimikilven uurnalehtoon, ei kai kallis voi olla. Pieni metallilaatta.

Laatta kaiverrettuna maksaa n. 7-10e.