Poikamme kuoli äkillisesti vain 48-vuotiaana. Hänellä ei ollut omaisuutta. Maksaako sossu hautajaiset vai joudummeko me vanhemmat
kustantamaan ne, lapsia hänellä ei ollut. Me ollaan eläkeläisiä eikä paljon rahaa. Hän oli ainut lapsemme.
Kommentit (83)
Tosi juttu on, usko tai älä. t.ap
Älkää pitäkö varsinaisia hautajaisia? Isoisäni kuoli pari vuotta sitten emmekä pitäneet, uurna vain laskettiin pienellä porukalla.
Kylläpä kuulostat ikävältä äidiltä. Ei tainnut paljoa poikasi kuolema koskettaa.
Maksaa sossu tuhkauksen. Tuhkat sirotellaan muistolehtoon, kiviä sun muita kinkereitä ei makseta.
Olen käynyt tämän läpi pari vuotta sitten
Vierailija kirjoitti:
Kiitos nro 11. t.ap
Kelan toimistosta saa kuitenkin hakemuslomakkeen. Ainakin Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tämä köyhyys periytyy. Osa onneksi pärjää paremmin ja tekee elämästään parempaa kuin mitä kotoaan on saanut. Miksi tämä aloitus tuntuu provolta?
Ehkä siksi, että n. 70-80-vuotiaat vanhemmat kyselevät vauvapalstalta hautauskustannusavustuksia?
Melkein repesin!! :D
Ei kannatta miettiäkään sitä sossun tuen hakemista ennen kuin liikennevakuutusasia on selvitetty.
Osanottoni.
Vierailija kirjoitti:
Harkinnanvaraisena toimeentulotukena vainajan kotikunnasta hautausavustuksen nimellä, tarvittaessa pyytävät valtakirjan omaisilta ja hoitavat käytännöt.
Sinulla on osittain väärää tietoa.
Hautausavustusta voi hakea kunnasta, mutta omaiset hoitavat käytännön asiat.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannatta miettiäkään sitä sossun tuen hakemista ennen kuin liikennevakuutusasia on selvitetty.
Osanottoni.
Oliko kyseessä tieliikenneonnettomuus? Eihän se liikennevakuutus muuten mitään korvaa.
Alottaja voi olla 68. Eli työ elämä käytännössä 4 v ollut katkolla eli aihe vapaa miksi ei?
Liikennevakuutuksesta voi saada korvausta siinä tapauksessa, että auton kuljettaja oli syyllinen yliajoon.
Miksi joku kirjoittaa tällaisen provon? Kuinka monta 70-80-vuotiasta tunnette, jotka käy vauvapalstalla ja osaa käyttää termiä ap.? Typerä avaus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku kirjoittaa tällaisen provon? Kuinka monta 70-80-vuotiasta tunnette, jotka käy vauvapalstalla ja osaa käyttää termiä ap.? Typerä avaus.
Minä itseasiassa tunnen yhden. Äitini:) Ei se noin 70v ole mikään puolikuollut kasvis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä itseasiassa tunnen yhden. Äitini:) Ei se noin 70v ole mikään puolikuollut kasvis.
Kirjoittaako äitisi tänne? Laittaako ketjuun ap-merkinnän. Ei varmaan!
AP! Tarkista pojan vakuutukset, hänellä saattoi olla itse maksettuna henki- tai tapaturmavakuutus tai jonkun harrastuksen tai työn kautta.
Jos poika oli töissä, hänellä oli todennäköisesti työnantajan ottama ryhmähenkivakuutus. Myös monet ammattiliitot maksavat hautausavustusta jäsenensä kuollessa.
Voimia teille vanhemmille surun keskelle.