Kuuluuko yleissivistykseen käydä edes kerran elämässään Helsingissä?
Siskoni mielestä kuuluu ja pitää meidän perhettä ihan omituisena,kun ei olla koskaan käyty.
Kommentit (31)
Itse en ole koskaan käynyt Oulua ja Kajaania pohjoisemmassa.
Ahvenanmaalla oli käynyt monesti. Ja asun pk-seudulla. :)
Muuten vaikka menisit Hki/Vantaan lentokentälle, niin
se _ei_ ole Helsingissä, vaan Vantaalla! Suomen pääkaupunki
jäisi siis sinulta kokeilematta.
pienen maan pääkaupunki, jossa myös on presidentti, kansanedustajat yms. Paljon monenlaista kokemista ja tapahtumaa vauvasta vaariin. Ihania ja ystävällisiä ihmisiä. Helppoa ja edullista liikkua julkisilla. Kesäinen Helsinki varsinkin on aivan loistavaa. Pelkkää positiivista :)
Kyllä minä olen kolunnut lähes koko Suomen, vaikka Helsingistä kotoisin olenkin. Mielestäni Suomi on ihan mukava matkailukohde ja Suomessa on paljon mukavia paikkoja, mutta Helsinki mielestäni tärkein kaupunki ja kohde :D
tarvi mennä Helsinkiin, eihän siellä oo muita lentokenttiä kuin Malmi
mutta minä joutuisin menemään Helsingin kautta koska tulisin junalla ja reitti täältä menee Helsinkiin. Sieltä jatkaisin sitten Vantaalle. Mutta menen siis mieluummin Turusta suoraan ulkomaille.
Tiesitkö että esim. Inarin Suprun kylästä kauppamatka yhteensuuntaa kestää 2-3 tuntia, eli kun lähdet kauppareissulle siinä menee koko päivä!
Tiesitkö että esim. Inarin Suprun kylästä kauppamatka yhteensuuntaa kestää 2-3 tuntia, eli kun lähdet kauppareissulle siinä menee koko päivä!
Ja mielellään vielä muissa isohkoissa kaupungeissa; Tampere, Turku jne.
Helsingin empire-keskusta on ihan Euroopan mittakaavassakin todella upea. Kannattaa käydä ja käydessä katsella vähän ylöspäinkin.
tiedän, että välimatkat ovat pitkiä siellä, esim lääkärireissut, synnytysmatkat yms, eikä siellä mäkkäreitä ole joka kulmassa, kuin stadissa).
mielestäni kuitenkin on ymmärrettävää, että siellä välimatkat ovat pitkiä, koska asutusta vähän. eikä kukaan siellä pakota asumaan. jokaisen omia valintoja. kyllä maailmallakin on paikkoja joissa pitkät välimatkat, ei se suprun kylä ainoa paikka maailmassa ole missä kauppaan kestää 2-3 tuntia. siellä kaupassa on kuitenkin varmaan paremmat valikoimat kuin köyhien maiden " kaupoissa" , maiden josta ei kunnolla saa edes puhdasta vettä. on asioita joita ei pidä ajatella mustavalkoisesti.
ja kuvitteleeko Stella ettei Lapissa ole pakko kenenkään asua? Jätetään se vaan asuttamatta ja muutetaan kaikki Etelä-Suomeen niin nähdään sitten mitä tapahtuu.
Suomen pohjoisesta on yli 1000 km Helsinkiin, sama matka kuin Helsingistä Puolaan. Euroopassa on lukuisia pieniä maita, Tanska, Belgia, Alankomaat, Sveitsi jne. Niitä minä kutsun pieniksi.
On aivan ymmärrettävää jos joku ei ole käynyt Helsingissä. Kaikilla ei ole sinne tullut asiaa. Itse tiedän erään nuoren alle 25-vuotiaana joka asuu noin 200 km päässä Helsingistä eikä ole siellä koskaan käynyt. Että ei se aina ole kyse edes välimatkasta.
Yhtä lailla jos Helsinki kuuluu yleissivistykseen niin sitten myös Turku, Lappi Kolin kansallispuisto ym. paikat.