Optikkoliikkeiden perushintataso? Onko jokin selvästi kalliimpi tai halvempi? Entäs laatu? Instrumentarium, Nissen, Specsavers, Silmäasema, mitä niitä on?
Vaikuttaaahan se perushinta niihin alennettuihinkin hintoihin, esim. jos on -50% loppusummasta tms.
Kommentit (66)
Osti elämäni ekat monitehot, lopunviimen kun useamman paikan kävin lävitse niin ei linssien hinnoissa ihan äly isoja heittoja ollut. Kehyksissä sitäkin enemmän mutta....Otin ne kehykset mistä pidin ja ne maksoi sen mitä maksoi ja ajatuksella otan ne mitkä tuntuu parhaillle sekä näyttää mielestäni hyvälle...
840 euroa jäi hintaa mutta kehykset olikin sitten sitä luokkaa että niihin sitten joskus vaihdetaan toiset linssit pokia en vaihda ;)
Itse ostanut kolmesta liikkeestä. Nisseniltä kahdet 7 v sitten. Toiset vielä kotikäytössä, toiset pilasin itse. Aurinkolasit vahvuuksilla ostin instrusta 3v sitten, ihan hyvät vielä vaikken niin hyvin pidä... Fenno-ketjun liikkeestä ostin 2v sitten ja kadun vieläkin. Järkyttävän kalliit ja vaikeuksia nähdä koko ajan! Naarmu tuli puolen vuoden sisään vaikka suoja pitäis olla.
Mites nykyään?
Millaisia kokemuksia eri silmälasiliikkeistä? Hyviä ja huonoja?
Onhan aika hyviä.tarjouksia ollut viime aikoina.
Tokmannilta 2E/kpl.Lukulaseina ihan hyvät.Eihän ne kestä kuin muutaman kuukauden kun linssinkehys katkeaa.Mutta ostaa taas uudet.
Synsamilta ostin ekat kaukolasini nyt syksyllä.
Ei mitkään pullonpohjat, valkkasin kehyksistä mallin joka miellytti, väittikö ne olevan titaania tms. Merkki oli joku nevahöörd, eikä mikään Gucci tai diori
Maksoi reilu 500€, pidin kalliina vaikken tiedä mikä summa laseista on vähän tai paljon.
M40
Specsaversilta viime kesänä kahdet yhden hinnalla. Heidän oma kehysmallisto on aika ohutta metallia, mutta kyllä ne ainakin minulla on ihan kestäneet.
Muistaakseni maksoivat noin 250 €, yhteensä.
Laadukkaimmat lasit olen saanut silmäasemalta, mutta en halvimmat.
Silmäasema kallein, Specsavers huonolaatuisin. Nissin on Instrun halpaketju. Kokemusta kaikista ja nykyään ostan yrittäjävetoiselta Fenno-optiikalta. Yrittäjällä ei ole mitään silmänlumealennuksia vaan loppusummasta laskee reilun -30% alennuksen ja lasit valmiina viikossa 👍
Vierailija kirjoitti:
Miten jostakin 5 euron akryylimuovin palasta raaka-aineen hintaan sitten saadaan 350 euron linssi?
Mietipä sitä!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ne myy muutamalla eurolla tuotetut lasit sikahintaan.
Kaksi koneen sylkäisemään muovilinssiä kiinnitetäänvähän materiaa sisältävään kehykseen ( muovia tai jotain metallua). Siihen sovitus, noin 10 minuuttia. Hinta 970€ (omien kaksiteholinssieni hinta. Eivät ole edes kalleimmilla pinnoitteilla)
Kyllä noilla katteilla on helppo antaa 50% alennus. Alennuksen jälkeen kate liikkuu tuotantokuluun verrattuna sadoissa prosenteissa.
Vaikea ymmärtää, miten lasit maksaa enemmän kuin huipputekninen kännykkä tai muu laite, vaikkapa järkkärin objektiivi, jossa on yhtä laadukkaat linssit kuin silmälaseissa.
Ja todellakaan eri ketjujen linsseissä ja sangoissa ei ole juuri eroja. Samoista tehtaista ne tulee.
Ostin juuri uuden objektiivin, hinta oli 2300€, laatu maksaa
Specsavers on kehno, Silmäasema ylihintainen ja Nissen, Instru ja Keops samaa puljua eri nimillä. Tympääntynyt kaikkiin ja käytän enää vain yksityisiä, pieniä optikkoliikkeitä. Näistä saa vielä palvelua ja monesti hinnatkin edullisempia kuin ketjuliikkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Eka ja viimeiset lasit Instrusta. Olen aina aiemmin ottanut yksityiseltä ja ei ole tullut vastaan, ettei laseja voisi käyttää. Ainut lohtu, että otin tosi halvat kehykset.
Minö myös sain instrusta täysin käyttökelvottomat lasit - jotka tosin sai sitten takuuseen yhden(!) kerran vaihtaa. Onneksi toisella kertaa tuli paremmat, mutta ei silti ihan loistavatkaan.
Eniten instrussa kuitenkin tökki selkeästi huono ilmapiiri työntekijöiden kesken - ei voinut olla aistimatta (ja kuulematta) kyräilyä, juoruilua ja kireyttä ilmassa.
Laitatin kolmet linssit, yhdet on jääneet käyttämättä mutta oma moka, jotain alle neljäsataa oli koko setti.
Silmäaseman laatu on huonoa ja toiminta moraalitonta. Bisnessihmiset myyvät silmäkeikkauksia. Silmäleikkausta kuuluu suositella silmälääkärin ei kenenkään muun.
Vierailija kirjoitti:
Silmäasema kallein, Specsavers huonolaatuisin. Nissin on Instrun halpaketju. Kokemusta kaikista ja nykyään ostan yrittäjävetoiselta Fenno-optiikalta. Yrittäjällä ei ole mitään silmänlumealennuksia vaan loppusummasta laskee reilun -30% alennuksen ja lasit valmiina viikossa 👍
Specsaverskin on laatua verrattuna Silmäasemaan.
Silmäasema on kieltämättä kallis, mutta lasit ovat erittäin laadukkaita ja kestäviä ja ns. ekstraominaisuuksista kannattaa vähän maksaakin. Jos tietää, että käyttää samoja laseja pitkään, se on ehdottomasti järkevä valinta, mutta jos haluaa vaihdella silmälaseja vuoden välein, menisin jonnekin halvempaan paikkaan, en kuitenkaan Specsaversille, josta olen kuullut tutuilta paljon huonoa.
Minulla on käytössä tällä hetkellä kolmet silmälasit, jotka on ostettu 10-12 vuotta sitten Silmäasemalta, ja vain kaikkein rankimmassa käytössä olleiden lasien pinnoitus on vähän kärsinyt, muut ovat edelleen kuin uusia. Ja kun otin niihin aikoinaan uuden likaa hylkivän pinnoituksen, ne ovat myös pysyneet puhtaina huomattavan hyvin.
Ystäväni osti samoihin aikoihin Nisseniltä kolme kertaa halvemmat lasit ja joutui puhdistamaan niitä kahvittelun aikanakin useita kertoja, kun niiden yläreunaan tuli ihosta rasvaa, joka ilmeisesti sitten levisi häiritsevästi linssin pinnalla. Itse joudun puhdistamaan lasejani ehkä muutaman viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Silmäaseman laatu on huonoa ja toiminta moraalitonta. Bisnessihmiset myyvät silmäkeikkauksia. Silmäleikkausta kuuluu suositella silmälääkärin ei kenenkään muun.
Minun oman kokemukseni mukaan Silmäasema on paras ja luotettavin liike.
Sen sijaan Instrusta en voi sanoa samaa. Siellä kesti viikkotolkulla lasien toimittaminen.
Favoptic. Itselläni ainakin on tullut kalleimmaksi se, kun ostan kalliit sankalasit, joista en sittenkään pidä.. Siksi minulle oli käänteentekevää, että Favoptic lähettää sangat kotiin sovitettaviksi. Pidin niitä aina yhden työpäivän ajan piilolinssien kanssa, niin sain tuntumaa. Hinnatkin ovat kohdallaan, jopa monimutkaisella näölläni, johon tarvitaan erityishiontoja. Lämmin suositus.
Eka ja viimeiset lasit Instrusta. Olen aina aiemmin ottanut yksityiseltä ja ei ole tullut vastaan, ettei laseja voisi käyttää. Ainut lohtu, että otin tosi halvat kehykset.