Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllästynyt Prismojen tyhjiin hyllyihin - säästääkö ne hyllyttäjistä vai eikö ole tavaraa?

Vierailija
04.12.2019 |

Meidän lähi-Prismassa ei ole kolmeen viikkoon ollut kookosmaitoa eikä fusillipastaa. Perjantaina oli Juhla mokka lopussa. Maanantaina ei ollut kevytmaitoa.

Mites teillä?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Itse olen kyllä saanut aina kaikki ostokseni hoidettua ihan normaalisti ässässä ja Prismassa. Kaikesta ihmiset tekeekin ongelman. Onhan niitä maitoja sun muita vaikka kuinka montaa vastaavaa lajia, eikö mikään kelvannut? Jos joku tuote on loppu, itse otan vaan sitten jotain vastaavaa ja se siitä. Kuka jaksaa tehdä tuollaisesta ongelman? Kyllä sitä sapuskaa prismasta ja ässästä löytyy ihan tarpeeksi.

Tämä. Lisäksi jopa pienessä lähi-ässässäni on ainakin viittä eri kookosmaitoa, kymmeniä pastalaatuja ja kevytmaitojakin on ainakin seitsemää erilaista. On hyvin vaikeaa uskoa, että isosta Prismasta ei näistä mitään löytyisi 

Vierailija
42/55 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rainbow- ja House-tuotteita yllin kyllin, mutta minun ostoskoriini ne eivät kelpaa. Tuotevalikoina on vuosien varrella kaventunut ja esimerkiksi vaatteissa ja kengissä ei ole tarjolla mitään laadukkaampaa.

Etsin tänään paikallisesta Prismasta heijastinhenkseleitä, mutta eipä vain löytynyt. Tiedustelin myyjältä (ihme, että sattui kohdalle) ja vanhempi kärttyisen oloinen nainen vastasi, että kannattaisi opetella lukemaan opasteita. Vastasin, että tosiaankin, on tuo lukutaito minulla näköjään hukassa! Ei ollut tuotetta valikoimissa eikä ongelma lukutaidottomuudessa.

Mielestäsi heijastinhenkselit on sellainen tuote, joita pitäisi löytyä ihan jokaisesta marketista? 

Ja jos kerran Prisman valikoima ei kelpaa, niin käy ihmeessä muualla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestymme entisen Neuvostoliiton aikoja, jossa kauppoja kyllä oli, mutta niissä ei ollut mitään myytävää.

Vierailija
44/55 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yksinkertaisesti liian vähän henkilökuntaa ja keikkalaisia ei saada. Hyllyttäjistä valtaosa on keikkalaisia

Tässä nähdään taas tämä alustatalouden ihanuus. Kun USA:sta apinoitiin tyyli, jossa työntekijä tekee työnsä vain keikkoina, jotka saa kännykän äppiä naputtamalla, jää työnantajalle välillä luu käteen. Ei ihmiset aina voi olla aamutuimaan valmiina lähtöön tekemään satunnaiskeikkaa. 

Jospa palkattaisiin vakituinen hyllyttäjä, niin jopa olisi hyllyt priimassa kunnossa. Mutta kun ei kiinnosta maksaa palkkaa.

Vierailija
45/55 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidänkin Prismassa on tyhjiä hyllyjä, ja etenkin jauhelihaa on aina vanhentumassa kamalia kasoja. Joskus koko kaupasta ei löydy yhtään pakettia, jossa olisi päiväystä jäljellä edes paria päivää! 

On niitä oikeasti, muttei esillä tietenkään koska vanhan täytyy myydä ensin pois!

Tämä on totta. Uutta jauhelihaa saa kysymällä henkilökunnalta. Itse kysyn aina jos parasta ennen/viimeinen myyntipäivä ei miellytä läheisyytensä vuoksi. Sanon yleensä vielä että olen lähdössä mökille joten tarvitsen pitemmän päivän tai tuote jää ostamatta. Aina on löytynyt tuoreempaa jemmasta takahuoneesta.

Tämä että prismassa ei ole tavaraa on jatkunut jo varmaan ainakin vuoden ajan. Onneksi on muitakin kauppoja. Sinänsä harmi, koska olen käynyt prismassa aina juuri sen takia ettei tarvitsisi käydä kuin yhdessä kaupassa. Nyt on puuttunut jo viikkotolkulla maissinjyvät, eli kattilassa tehtävä popkorni. Toki on luomua hyllyssä, joka maksaa sitten 5e pussi, kun alle 2e saa normaalia. No hain sitten minimanista.

Vierailija
46/55 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hyllyttäjät ja osastojen myyjät ovat töissä 5-12. Sen jälkeen hlökunta löytyy kassoilta, palvelutiskiltä ja käyttötavarapuolelta. Kuormaa jää joka päivältä purkamatta monia lavoja eli se sun kookosmaito seisoo varastossa kolme päivää. Olkaa hyvät, halputus toimii näin.

Vierailija
47/55 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt kuin ap. Meidän paikallinen S-market remontoitiin ja siitä tuli huonompi. Nyt on tilan tuntua ja hienot hyllyt, mutta tavaravalikoima on kehnompi. Jäljelle jätettiin pelkkiä kalliita tuotteita ja halvimmista luovuttiin. Valmissalaattipöytä on iso ja susheja on käärittynä montaa lajia -  kenties siellä käy sitten pelkkiä lounaita ostavia lähialueen työntekijöitä. 

Eipä kiinnosta enää tuonne mennä, vien rahani muualle. Isolla kirkolla on parempia kauppoja.

Vierailija
48/55 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Itse olen kyllä saanut aina kaikki ostokseni hoidettua ihan normaalisti ässässä ja Prismassa. Kaikesta ihmiset tekeekin ongelman. Onhan niitä maitoja sun muita vaikka kuinka montaa vastaavaa lajia, eikö mikään kelvannut? Jos joku tuote on loppu, itse otan vaan sitten jotain vastaavaa ja se siitä. Kuka jaksaa tehdä tuollaisesta ongelman? Kyllä sitä sapuskaa prismasta ja ässästä löytyy ihan tarpeeksi.

Tämä. Lisäksi jopa pienessä lähi-ässässäni on ainakin viittä eri kookosmaitoa, kymmeniä pastalaatuja ja kevytmaitojakin on ainakin seitsemää erilaista. On hyvin vaikeaa uskoa, että isosta Prismasta ei näistä mitään löytyisi 

Kyse onkin siitä että yleensä puutuva tuote on se halvin. Eli koitetaan saada ihmiset ostamaan kalliimpi tuote myymällä eioota.  Mä käyn prismassa koska se on halvin. Jos olen ostamassa 25 halpamerkkituotetta, ja ne onkin "yllättäen kaikki loppu" tarkoittaa tämsä kalliimmat tuotteet tilalle ostettaessa sitä että olisin saanut ruuat toisesta kaupasta halvemmalla. Siinä on lievä kusettuksenmaku.

Vierailija
49/55 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä, että S-ryhmä antaa tekoälyn tehdä kauppojensa tilaukset ja ostot. Siellä ei ole siis ihmistä seuraamassa trendejä tai menekkiä, vaan robotti tekee ennusteet ja tilaukset. Näin minulle Prismasta kerrottiin, kun annoin palautetta gluteenittomien tuotteiden tyhjistä hyllyistä.

Kysyin vielä, etteikö palautteen perusteella kannattaisi viilata näitä ostoja, niin henkilö kertoi, että ihmisiä on kielletty puuttumasta robotin toimintaan. Siispä edelleen noin vuosi tästä insidentistä Prisman kannattaa pitää niitä gluteenittomia hyllyjään tyhjinä päivätolkulla.

Tehot on ilmeisesti maksimoitu ja ihmistyövoima minimoitu, duopolissa asiakkaan tyytyväisyydellä ei ole niin suurta merkitystä. 

Vierailija
50/55 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse onkin siitä että yleensä puutuva tuote on se halvin. Eli koitetaan saada ihmiset ostamaan kalliimpi tuote myymällä eioota.  Mä käyn prismassa koska se on halvin. Jos olen ostamassa 25 halpamerkkituotetta, ja ne onkin "yllättäen kaikki loppu" tarkoittaa tämsä kalliimmat tuotteet tilalle ostettaessa sitä että olisin saanut ruuat toisesta kaupasta halvemmalla. Siinä on lievä kusettuksenmaku.

Juu, en usko. 

Vierailija
51/55 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä, että S-ryhmä antaa tekoälyn tehdä kauppojensa tilaukset ja ostot. Siellä ei ole siis ihmistä seuraamassa trendejä tai menekkiä, vaan robotti tekee ennusteet ja tilaukset. Näin minulle Prismasta kerrottiin, kun annoin palautetta gluteenittomien tuotteiden tyhjistä hyllyistä.

Kysyin vielä, etteikö palautteen perusteella kannattaisi viilata näitä ostoja, niin henkilö kertoi, että ihmisiä on kielletty puuttumasta robotin toimintaan. Siispä edelleen noin vuosi tästä insidentistä Prisman kannattaa pitää niitä gluteenittomia hyllyjään tyhjinä päivätolkulla.

Tehot on ilmeisesti maksimoitu ja ihmistyövoima minimoitu, duopolissa asiakkaan tyytyväisyydellä ei ole niin suurta merkitystä. 

Niitä menekkejä voidaan nostaa, joten olet saanut väärää tietoa.

Vauva-palstalla nillitys tuskin auttaa sinua. t. entinen s-ryhmäläinen

Vierailija
52/55 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juuri tätä minäkin olen ajatellut! Olen tarkka kilohinnoista ja juuri nämä edulliset tuotteet ovat mystisesti loppu S-marketissani. On ollut "toimitusvaikeuksia" juuri näissä tavaroissa jo lokakuulta saakka. Sitten pitäisi siitä vierestä muka ostaa kalliimpi merkki tilalle. En muuten osta, äänestän jaloilla.

Tämä on vain tapa parantaa kaupan myyntilukuja.

Vierailija
53/55 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso Omenan Prismassa on sama vika. Osa tuotteista myyty loppuun ja nimenomaan ei-tuoretavara, jota kärsisi pitää hyllyssä pidempäänkin. Huonoa suunnittelua, ettei tavaraa tilata tarpeeksi. Joskus hyllyssä on maininta, että toimittajalla on toimitusvaikeuksia, tällöin tietty vika ei ole kaupan.

Vierailija
54/55 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yksinkertaisesti liian vähän henkilökuntaa ja keikkalaisia ei saada. Hyllyttäjistä valtaosa on keikkalaisia

Tässä nähdään taas tämä alustatalouden ihanuus. Kun USA:sta apinoitiin tyyli, jossa työntekijä tekee työnsä vain keikkoina, jotka saa kännykän äppiä naputtamalla, jää työnantajalle välillä luu käteen. Ei ihmiset aina voi olla aamutuimaan valmiina lähtöön tekemään satunnaiskeikkaa. 

Jospa palkattaisiin vakituinen hyllyttäjä, niin jopa olisi hyllyt priimassa kunnossa. Mutta kun ei kiinnosta maksaa palkkaa.

Ah, keikkatyö. Teen itse keikkatyötä (tosin eri alalla) ja on siinä hyvätkin puolensa. Toki välillä tulee noita nopeita tilauksia, jos joku esim sairastuu, sitähän ei mitenkään voi tietää etukäteen että juuri tuohon ajankohtaan tarvitaan saikkutuuraajaa. Mutta sitä en ymmärrä, jos ihan tavallinen päivittäinen työ jaetaan keikoiksi ja laitetaan lyhyellä varoitusajalla jakoon. Ei siinä ole mitään järkeä enkä edes ymmärrä, miten siinä työnantaja säästää. Ja tosiaan aikaisia aamulähtöjä ei oikein pysty kyttäämään samana päivänä.

Vierailija
55/55 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassani S-marketissa oli Serlan keltainen wc-paperi loppu, samoin haluamani tavallinen emmentalraaste. Ostan vain luomumaitoa, sen päiväys oli seuraavalle päivälle. Ei meillä sitä niin paljoa kulu, haluan tuoretta.

Piti mennä toiseen kauppaan, kun ei juuri muuta ollutkaan ostoslistalla. Myös leipähyllyssä oli paljon tyhjää kuten aina noin klo 11. (Teen vuorotyötä.) Vanhentuneita tuotteita on hyllyissä aina, ei alelaputettuna juuri!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän