Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllästynyt Prismojen tyhjiin hyllyihin - säästääkö ne hyllyttäjistä vai eikö ole tavaraa?

Vierailija
04.12.2019 |

Meidän lähi-Prismassa ei ole kolmeen viikkoon ollut kookosmaitoa eikä fusillipastaa. Perjantaina oli Juhla mokka lopussa. Maanantaina ei ollut kevytmaitoa.

Mites teillä?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikkaileeko ne vuoden loppuun paremmalla tuloksella, eikä tilaa mitään uutta? Vanha kirjanpitokikkailu.

Vierailija
2/55 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vaikeaa uskoa aloitusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kikkaileeko ne vuoden loppuun paremmalla tuloksella, eikä tilaa mitään uutta? Vanha kirjanpitokikkailu.

Kauppa tienaa sillä että pitää hyllyjä tyhjänä vuoden parhaana myyntiaikana? Logiikka on taas pettämätön

Vierailija
4/55 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän valehtelee sitten niissä hirveissä mainoksissa: ”kaikkea on ja rahat riittää.”

Vierailija
5/55 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa olen jo pitemmän aikaa ihmetellyt, koskee myös S-marketteja! En kertakaikkiaan ymmärrä mistä tuo johtuu. Aina kun menee s-ryhmän kauppaan, tuntuu kuin menisi jonnekin Venäjälle kun hyllyistä puuttuu tavaraa. Lisäksi ainakin meidän paikkakunnan ässässä on jatkuvasti myynnissä vanhaa tai tänään vanhentuvaa tavaraa, joten saa joka ainoan tuotteet päiväyksen katsoa. Etenkin Lidlissä sen sijaan myyntiaikaa on aina jopa alelaputetuissa tuotteissa monta päivää.

Aiemmin olin uskollinen s-ryhmän kannattaja, mutta mm. tuosta ruokatavaroiden puutteesta johtuen olen siirtynyt käyttämään muita kauppoja. S-marketissa ja prismassa käyn enää harvoin. 

Vierailija
6/55 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ongelma voisi olla, että kaupat tilaavat tavaraa usein tavallisen määrän mukaan. Se ei useinkaan huomaa trendejä, mieltymyksiä tai keskimäärää hieman enemmän ostettuja tuotteita. 

Esimerkiksi kun Naantalissa (korjatkaa jos olen väärässä) oli kesällä juomakelvotonta hanavettä, mutta kauppoihin tuli viikkojen ajan vain järjestelmällisesti saman verran vettä kuin yleensä, vaikka kysyntä oli hurjasti kasvanut. Ja kun puolukoista alettiin puhua supermarjoina, niin hyllyt tyhjenivät heti. 

Toinen ongelma on, että on puutetta, ongelmia tehtaissa tai ilmastonmuutosjutut (esim. kuinka paljon maitoa ja lihaa on hyllyissä)

Kaupan vaihto ei valitettavasti auta. Olen kerran mennyt prismasta k-citymarkettiin hakemaan puuttuvia tuotteita, muttei niitä sieltäkään löytynyt. Esim. soijamaitoa.

Vierailija
7/55 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppa tienaa sillä että pitää hyllyjä tyhjänä vuoden parhaana myyntiaikana? Logiikka on taas pettämätön

Tuo kirjanpitokikkailu on ihan todellinen keino, joita yritykset käyttää loppuvuodesta. 

Vierailija
8/55 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa mennä kauppaan heti aamupäivällä 8-12 aikaan, koska tällöin hyllyt täyttyvät. lähes aina kuormat tulee kauppaan heti aamulla kuudelta ja jos tavara on suosittua tottakai se loppuu iltaan mennessä.

Vierailija
9/55 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin Prismassa on tyhjiä hyllyjä, ja etenkin jauhelihaa on aina vanhentumassa kamalia kasoja. Joskus koko kaupasta ei löydy yhtään pakettia, jossa olisi päiväystä jäljellä edes paria päivää! 

Vierailija
10/55 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarantoimittajalla voi olla vaikeuksia tai sitten tuotetta kyllä on, muttei vielä hyllyssä asti.

Vierailija
11/55 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidänkin Prismassa on tyhjiä hyllyjä, ja etenkin jauhelihaa on aina vanhentumassa kamalia kasoja. Joskus koko kaupasta ei löydy yhtään pakettia, jossa olisi päiväystä jäljellä edes paria päivää! 

On niitä oikeasti, muttei esillä tietenkään koska vanhan täytyy myydä ensin pois!

Vierailija
12/55 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaa mennä kauppaan heti aamupäivällä 8-12 aikaan, koska tällöin hyllyt täyttyvät. lähes aina kuormat tulee kauppaan heti aamulla kuudelta ja jos tavara on suosittua tottakai se loppuu iltaan mennessä.

Toisaalta taas monet hyllyttäjät tulee työvuoroon klo 6-7 välillä ja vasta sitten hyllyttäminen alkaa. Eli ihan aamusta ei kyllä välttämättä vielä tavaraa löydy. Joissain kaupoissa harrastetaan myös yöhyllytystä, muttei todellakaan kaikissa.

Vierailija
13/55 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njet tavara. Ehkä hjuomenna tulla. 

Vierailija
14/55 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keikkaillut hyllyttäjän hommissa ja monesti työvuoroehdotuksia tuli samalle päivälle tai seuraavalle päivälle, tosi lyhyellä varoitusajalla. Ei ihme jos on hyllyttäjistä pulaa kun työvuorot laitetaan näkyviin erittäin lyhyellä varoajalla.

Vierailija
15/55 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän myymälässä pidetään liian vähän väkeä sekä kassalla että myymälässä. Lienee aika yleistä.

Vierailija
16/55 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupassa ei ainakaan ole kyse siitä, että tavara olisi loppu siksi, että se myytäisiin samantien kun tulee. Ihan sama mihin aikaan kauppaan menee, niin hyllyjä on tyhjillään. Ja kun kyse ei edes ole mistään trendituotteista tms, vaan ihan tavallisista ruoka-aineista. 

Sama homma on myös kassojen suhteen, menee sinne milloin vaan niin kassoja on avoinna tasan yksi, ihan maksimissaan kaksi. Ja jonot seisoo. 

Väkisinkin tulee mieleen, että s-ryhmällä menee jotenkin taloudellisesti heikosti, kun palvelu ja tuotteiden laatu on romahtanut. 

Vierailija
17/55 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hyllyttäjätkin on mennyt lakkoon kuten postilaiset?

Vierailija
18/55 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksinkertaisesti liian vähän henkilökuntaa ja keikkalaisia ei saada. Hyllyttäjistä valtaosa on keikkalaisia

Vierailija
19/55 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä oikeasti, muttei esillä tietenkään koska vanhan täytyy myydä ensin pois!

Jännä, että muissa kaupoissa on tuoretta tavaraa, eikä pelkästään samana päivänä vanhenevaa. 

Ymmärrän että vanha pitää saada myytyä, mutta itse käyn kaupassa vain kaksi kertaa viikossa ja haluan ostaa tuotteita joitten päiväys riittää edes sen pari kolme päivää eteenpäin.  

Vierailija
20/55 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Itse olen kyllä saanut aina kaikki ostokseni hoidettua ihan normaalisti ässässä ja Prismassa. Kaikesta ihmiset tekeekin ongelman. Onhan niitä maitoja sun muita vaikka kuinka montaa vastaavaa lajia, eikö mikään kelvannut? Jos joku tuote on loppu, itse otan vaan sitten jotain vastaavaa ja se siitä. Kuka jaksaa tehdä tuollaisesta ongelman? Kyllä sitä sapuskaa prismasta ja ässästä löytyy ihan tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi