Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan monikin nyt pissi sukassa kun poliisi päässyt käsiksi ns. pimeän verkon käyttäjiin?

Vierailija
04.12.2019 |

Teot tulee päivänvaloon.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisilla on siis minun nimeni, osoitteeni ja määrä mitä huumetta olen ostanut.

Poliisi soittaa, keskustelu menee näin:

Poliisi: Tietosi ovat tulleet ilmi tutkinnan yhteydessä, oletko ostanut huumeita verkosta?

Minä: En.

Poliisi: Miksi sitten tietosi löytyy sivuilta?

Minä: En tiedä, syyttäkää jos haluatte. Minulla ei ole asiaan mitään sanottavaa.

Ja keskustelu loppuu siihen. Ei nimi anonyymillä palstalla riitä tuomioon. Kuka tahansa voi tilata mitä tahansa millä nimellä tahansa.

Takavarikoivat koneesi ja kaivavat sieltä ne tiedot.

Ei mun koneella ole mitään tietoja. Eikä ne muutenkaan salattuun levyyn pääse käsiksi.

Mikä salaus on sellainen että sitä ei olisi saatu murrettua?

Kun kyse on Suomen poliisista, niin ihan mikä salaus tahansa. Joku NSA voi saada nykyaikaisen salauksen auki, mutta ei Suomen poliisi.

Onko termi ”virka-apu pyyntö” tuttu? :)

On tuttu ja sä olet idiootti. Luuletko, että NSA:ta kiinnostaa suomalaisten pirikaupat kun ei kiinnosta edes täällä Suomessa ketään? Tuolla kadulla käydään huumekauppaa avoimesti. Poliisi koittaa saada kiinni isot tekijät. Käyttörikoksiin ei riitä resursseja. JA TÄMÄ ON FAKTAA.

Vierailija
62/88 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Salatussa verkossa palveluiden ylläpitäjät ja myyjät ovat uskoneet ja uskotelleet ostajille huumeiden ja muiden laittomien tuotteiden verkkokaupan olevan ´turvallista´ anonymiteetin vuoksi ja siten viranomaisten saavuttamattomissa sekä rikosvastuusta vapaata. Tämä myytti on viimeistään nyt murrettu”, sanoo Tullin valvontajohtaja Hannu Sinkkonen.

Pösilöt uskoneet 😆

Poliisi puhuu taas paskaa kuten yleensäkin. Jos TOR-verkko olisi murrettu, se olisi etusivun uutinen ympäri maailmaa. Nyt vain on taas käynyt niin, että ylläpito on tehnyt virheen ja tiedot vuotaneet.

On aivan sama monta lukkoa ovessa on jos varkaalla on avain.

Tiedusteluviranomaisilla on ollut jo vuosia keinoja jäljittää asioita tor-verkossa, kun epäily on ollut tiedossa. Mutta miksi sitä kukaan olisi halunnut mainostaa. Onpahan tyhmimpiä pahiksia saatu paljonkin kiinni.

Oikeasti salaista tietoa maailmassa käsitellään kiinteillä kaapeleilla, jotka eivät ole koskaan missään kosketuksissa nettiin. Koska kaikki salaukset ovat murrettavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisilla on siis minun nimeni, osoitteeni ja määrä mitä huumetta olen ostanut.

Poliisi: Tietosi ovat tulleet ilmi tutkinnan yhteydessä, oletko ostanut huumeita verkosta?

Minä: En tiedä, syyttäkää jos haluatte. Minulla ei ole asiaan mitään sanottavaa.

Ja keskustelu loppuu siihen. Ei nimi anonyymillä palstalla riitä tuomioon. Kuka tahansa voi tilata mitä tahansa millä nimellä tahansa.

Sinulla on ilmeisesti heikohkot tietotekniset taidot. Kaikesta, mitä teet koneellasi, jää jälki. Anonyymien palvelimien solmukohdista jää jälki. Kun epäily on tiedossa, on asiat suhteellisen helppo selvittää ja vahvasti todistaa. On ollut jo pitkään.

Ketään ei kiinnosta käyttörikokset. Käyttäjiä saa kiinni kun menee kadulle ja poimii.

Vierailija
64/88 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Salatussa verkossa palveluiden ylläpitäjät ja myyjät ovat uskoneet ja uskotelleet ostajille huumeiden ja muiden laittomien tuotteiden verkkokaupan olevan ´turvallista´ anonymiteetin vuoksi ja siten viranomaisten saavuttamattomissa sekä rikosvastuusta vapaata. Tämä myytti on viimeistään nyt murrettu”, sanoo Tullin valvontajohtaja Hannu Sinkkonen.

Pösilöt uskoneet 😆

Poliisi puhuu taas paskaa kuten yleensäkin. Jos TOR-verkko olisi murrettu, se olisi etusivun uutinen ympäri maailmaa. Nyt vain on taas käynyt niin, että ylläpito on tehnyt virheen ja tiedot vuotaneet.

On aivan sama monta lukkoa ovessa on jos varkaalla on avain.

Tiedusteluviranomaisilla on ollut jo vuosia keinoja jäljittää asioita tor-verkossa, kun epäily on ollut tiedossa. Mutta miksi sitä kukaan olisi halunnut mainostaa. Onpahan tyhmimpiä pahiksia saatu paljonkin kiinni.

Oikeasti salaista tietoa maailmassa käsitellään kiinteillä kaapeleilla, jotka eivät ole koskaan missään kosketuksissa nettiin. Koska kaikki salaukset ovat murrettavissa.

Hohhoijakkaa taas.. Tunnustan tässä, että minulla on 10kg piriä täällä repussa. Purkakaa tämä tor-salaus ja tulkaa pidättämään minut!

Vierailija
65/88 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun koneella ole mitään tietoja. Eikä ne muutenkaan salattuun levyyn pääse käsiksi.

Ihan samaa salausteknologiaa käytetään nettipankkien ja monen muun palvelun kanssa. Kyllä noi modernit salaukset on täysin pomminvarmoja. Aina näissä tapauksissa poliisi on päässyt jäljille muilla keinoin kuin itse teknologiaa vastaan hyökkäämällä. Tor verkon hakkerointi on yhtä helppoa ja mahdollista kun Nordea pankin hakkerointi ja tilien tyhjentäminen.

Vierailija
66/88 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä 15-vuotiaita finninaamojakin. Tulee ylläreitä monelle isipapalle ja äitiliinillekin.

Vierailija
67/88 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on puolet vihervasemmiston puolueorganisaatioista Aarnion seurana. 

Vierailija
68/88 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se etta jonkun nimi ja osoite on siella esilla ei riita viela tuomioon. Helposti voi tilata vaikka vanhojen vanhempien nimella ja osoitteella. 

Huumeiden nettikaupassa liikkuu niin isot rahat, ettei se siihen lopu etta poliisi karayttaa yhden palvelimen. Ihan samalla tavalla kun 'war against drugs' ei ole tuhonnut Meksikon huumekartellejakaan.

Vierailija
69/88 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuttu ja sä olet idiootti. Luuletko, että NSA:ta kiinnostaa suomalaisten pirikaupat kun ei kiinnosta edes täällä Suomessa ketään? Tuolla kadulla käydään huumekauppaa avoimesti. Poliisi koittaa saada kiinni isot tekijät. Käyttörikoksiin ei riitä resursseja. JA TÄMÄ ON FAKTAA.

Ihan aluksi, kiitos ystävällisestä vastauksestasi :)

Sitten, EI TARVITSE HUUTAA ISOILLA KIRJAIMILLA, ymmärrän ihan normaalitekstiäkin, vaikka olenkin idiootti.

En nyt ihan NSA tasoista toimijaa ja instanssia tässä tarkoittanutkaan, se virka-apu löytyy tarvittaessa kyllä lähempää...

Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että resursseja riittää vain isojen kalojen nappaamiseen.

Turvallisia ja anonyymejä sessioita sieltä TOR-verkkosi takaa... :-p

Vierailija
70/88 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pösilöt uskoneet 😆

Saivat yhden suljettua niin tuli 10 tilalle. Pösilöt luulee että tuo yhden kaupan sulkeminen oikeasti vaikutti. Nuo lukumäärät on jo sellaisia että poliisin on pakko karsia vähäisimpiä ostoja pois tutkinnasta. Niillä ei yksinkertaisesti riitä resurssit.

Liikkeellä olevien huumeiden määrä on jo nyt romahtanut, ostajat ovat peloissaan paljastusten myötä.

Ei ole romahtanut, päinvastoin kasvanut. Uudet kaupat ovat vain suomalaisten myyjien hallussa, joten ulkomaan kauppaa ei tule yhtä paljon kuin kansainvälisessä Silkkitiessä. Siksi Tullin takavarikot ovat vähentyneet. Poliisi on taas perinteisesti kuutamolla kuten aina. :D

Luuletko tosissasi että Suomessa on niin paljon omaa kotimaista tuotantoa ettei tarvitse tuoda 😆

Mitä h*lvetin tuotantoa. En luule mitään vaan tiedän. Silkkitien aikaan käyttäjät tilasivat itse ulkomailta, nykyään vendorit tuovat itse suuria määriä ja osto tapahtuu kotimaan sisäisesti.

Kyllähän niitä "tuojiakin" vähän väliä kiinni on jäänyt. Eihän tulli pelkkiä ulkomaan tilauksia tutki.

"Tulli on takavarikoinut Vuosaaren satamassa Helsingissä noin 130 000 ekstaasitablettia. Takavarikoitu ekstaasitablettimäärä on Tullin historian suurin.

Huumausaineet löydettiin joulukuun (2018) alussa henkilöautoon rakennetusta kätkötilasta."

Tietenkin niitä jää kiinni. Mieti montako tuollaista lastia menee läpi siinä kun yksi jää kiinni? Takavarikot ovat kasvaneet viime vuosina ja kamaa on kadut pullollaan.

Vierailija
71/88 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkitietä ei ole vuosiin käyttäneet kuin nistit toistensa kusettamiseen, koska sieltä ei varmaan 2017 jälkeen ole saanut rahojaan ulos ja ylläpito on ollut "panemassa leidareita Pattayalla" eikä koskaan vastannut viesteihin. Jos poliisilla nyt on jotain tietoja merkittävistä määristä kauppoja niin ne ovat luultavasti vanhentuneet, koska käyttörikos vanhenee kahdessa vuodessa.

Tietysti varmaan aineistona ihan hyödyllinen, mutta ei tässä kyllä mihinkään huumekauppaan ole isketty. Isoja myyjiä näillä tiedoilla ei kiinni saada.

Vierailija
72/88 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil on luvat kaikille verkoille. Joskus kalastuksenvalvoja on tsekannut. Ei ollut pimeitä.

Vierailija
73/88 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan aluksi, kiitos ystävällisestä vastauksestasi :)

Sitten, EI TARVITSE HUUTAA ISOILLA KIRJAIMILLA, ymmärrän ihan normaalitekstiäkin, vaikka olenkin idiootti.

En nyt ihan NSA tasoista toimijaa ja instanssia tässä tarkoittanutkaan, se virka-apu löytyy tarvittaessa kyllä lähempää...

Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että resursseja riittää vain isojen kalojen nappaamiseen.

Turvallisia ja anonyymejä sessioita sieltä TOR-verkkosi takaa... :-p

Nisti joka on harrastanut samalla vähän myyntiä alkaa tärisemään...

Vierailija
74/88 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa salausteknologiaa käytetään nettipankkien ja monen muun palvelun kanssa. Kyllä noi modernit salaukset on täysin pomminvarmoja. Aina näissä tapauksissa poliisi on päässyt jäljille muilla keinoin kuin itse teknologiaa vastaan hyökkäämällä. Tor verkon hakkerointi on yhtä helppoa ja mahdollista kun Nordea pankin hakkerointi ja tilien tyhjentäminen.

Nuo nyt vaatii vähän enemmän kuin liikenteen salauksen purkamisen joka on täysin mahdollista. Työnantajalla tai operaattorilla voi olla ssl/tls proxy joka välittää avaimet ja tarkastaa liikenteen siinä välissä, vaikkapa virusten varalta. Pankkiliikenteen kohdalla sen ajatellaan olevan epäeettistä joten sitä ei sinun tietääksesi harjoiteta.

Lisäksi jengiltä unohtuu helposti esim. DNS vuodot. Liikenne sinne hämyiseen waretusparatiisiin kyllä salataan mutta IP-osoitteet haetaan edelleen toisaalta.

Vierailija
75/88 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siellä koko perhe, mutta tuskin kukaan on tehnyt mitään laitonta. Ja en usko, että isot tekijät käyttää sitä, koska riskitös se ei ole. Jokainen tietää, että se voidaan purkaa, jos halutaan.

Vierailija
76/88 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis se etta jonkun nimi ja osoite on siella esilla ei riita viela tuomioon. Helposti voi tilata vaikka vanhojen vanhempien nimella ja osoitteella. 

Huumeiden nettikaupassa liikkuu niin isot rahat, ettei se siihen lopu etta poliisi karayttaa yhden palvelimen. Ihan samalla tavalla kun 'war against drugs' ei ole tuhonnut Meksikon huumekartellejakaan.

Meksiko on vähän eri juttu koska poliisit on itsekin sotkeutuneet laajasti. Olihan toki täälläkin Aarnio mutta ei meksikon meininki ihan onnistu...

Vierailija
77/88 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pösilöt uskoneet 😆

Saivat yhden suljettua niin tuli 10 tilalle. Pösilöt luulee että tuo yhden kaupan sulkeminen oikeasti vaikutti. Nuo lukumäärät on jo sellaisia että poliisin on pakko karsia vähäisimpiä ostoja pois tutkinnasta. Niillä ei yksinkertaisesti riitä resurssit.

Liikkeellä olevien huumeiden määrä on jo nyt romahtanut, ostajat ovat peloissaan paljastusten myötä.

Ei ole romahtanut, päinvastoin kasvanut. Uudet kaupat ovat vain suomalaisten myyjien hallussa, joten ulkomaan kauppaa ei tule yhtä paljon kuin kansainvälisessä Silkkitiessä. Siksi Tullin takavarikot ovat vähentyneet. Poliisi on taas perinteisesti kuutamolla kuten aina. :D

Luuletko tosissasi että Suomessa on niin paljon omaa kotimaista tuotantoa ettei tarvitse tuoda 😆

Mitä h*lvetin tuotantoa. En luule mitään vaan tiedän. Silkkitien aikaan käyttäjät tilasivat itse ulkomailta, nykyään vendorit tuovat itse suuria määriä ja osto tapahtuu kotimaan sisäisesti.

Kyllähän niitä "tuojiakin" vähän väliä kiinni on jäänyt. Eihän tulli pelkkiä ulkomaan tilauksia tutki.

"Tulli on takavarikoinut Vuosaaren satamassa Helsingissä noin 130 000 ekstaasitablettia. Takavarikoitu ekstaasitablettimäärä on Tullin historian suurin.

Huumausaineet löydettiin joulukuun (2018) alussa henkilöautoon rakennetusta kätkötilasta."

Tietenkin niitä jää kiinni. Mieti montako tuollaista lastia menee läpi siinä kun yksi jää kiinni? Takavarikot ovat kasvaneet viime vuosina ja kamaa on kadut pullollaan.

Niin kasvoivat mutta nyt Silkkitie-keissin jälkeen selvästi vähemmän.

Vierailija
78/88 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tor:ssa on erona muihin ingognito-selaimiin?

Vierailija
79/88 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo nyt vaatii vähän enemmän kuin liikenteen salauksen purkamisen joka on täysin mahdollista. Työnantajalla tai operaattorilla voi olla ssl/tls proxy joka välittää avaimet ja tarkastaa liikenteen siinä välissä, vaikkapa virusten varalta. Pankkiliikenteen kohdalla sen ajatellaan olevan epäeettistä joten sitä ei sinun tietääksesi harjoiteta.

Lisäksi jengiltä unohtuu helposti esim. DNS vuodot. Liikenne sinne hämyiseen waretusparatiisiin kyllä salataan mutta IP-osoitteet haetaan edelleen toisaalta.

Höpönlöpön. Pelkästään jo ihan tavallinen https salaus riittää estämään tuollaisen salakuuntelun. Vaikka nettiliikenne kulkisi työnantajan palvelimen kautta ei sitä salattua liikennettä pysty tarkastelemaan. Ainoastaan toteamaan "jaahas, taas sitä lorvitaan vauva sivustolla".

DNS vuodot ei muuta tilannetta kun nettiselain huutaa pää punaisena jos sertifikaatit ei ole kunnossa. Se ei toimi, että tekisit valesivun joka esittää olevansa joku nettipankki sivusto. Vaikka saisit käyttäjän sinne ohjattua niin nettiselain huomaisi heti väärennöksen.

IP-osoitteitakaan ei pysty jäljittämään Tor-verkossa. Se on koko verkon olemassaolon lähtökohta.

Vierailija
80/88 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeita, lapoa ym. Kieriskelköön tuskanhiessä kaikki sinne sortuneet...

Lapo on aina kielletty noilla kauppapaikoilla. Ja huumeet rulettaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän