Onkohan monikin nyt pissi sukassa kun poliisi päässyt käsiksi ns. pimeän verkon käyttäjiin?
Kommentit (88)
Kyse on siitä onko siellä tehnyt tai katsonut jotain laitonta. Silloin saa odotella poliisin yhteydenottoa.
Kuinkahan monta politiikan parissa olevaa ihmistä tulee nyt kärähtämään.
"Poliisilaitokset ympäri Suomen tutkivat tuhansia rikosepäilyjä, jotka liittyvät Silkkitien huumausainekauppaan."
Mutta tämä Silkkitie on nyt vain yksi osa pimeää verkkoa. Myös muu laiton puuha on mahdollista selvittää.
”Salatussa verkossa palveluiden ylläpitäjät ja myyjät ovat uskoneet ja uskotelleet ostajille huumeiden ja muiden laittomien tuotteiden verkkokaupan olevan ´turvallista´ anonymiteetin vuoksi ja siten viranomaisten saavuttamattomissa sekä rikosvastuusta vapaata. Tämä myytti on viimeistään nyt murrettu”, sanoo Tullin valvontajohtaja Hannu Sinkkonen.
Pösilöt uskoneet 😆
Vierailija kirjoitti:
”Salatussa verkossa palveluiden ylläpitäjät ja myyjät ovat uskoneet ja uskotelleet ostajille huumeiden ja muiden laittomien tuotteiden verkkokaupan olevan ´turvallista´ anonymiteetin vuoksi ja siten viranomaisten saavuttamattomissa sekä rikosvastuusta vapaata. Tämä myytti on viimeistään nyt murrettu”, sanoo Tullin valvontajohtaja Hannu Sinkkonen.
Pösilöt uskoneet 😆
Saivat yhden suljettua niin tuli 10 tilalle. Pösilöt luulee että tuo yhden kaupan sulkeminen oikeasti vaikutti. Nuo lukumäärät on jo sellaisia että poliisin on pakko karsia vähäisimpiä ostoja pois tutkinnasta. Niillä ei yksinkertaisesti riitä resurssit.
Yksi vuoden hienoimmista uutisista. Suomen pahin saasta saadaan kaivettua esille.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuon tiedon voisi jakaa työnantajille? Aika moni työskentelee työssä jossa huumeilla on vaarantava vaikutus.
Oikeusvaltiossa ihminen on syytön kunnes toisin todistetaan. Olisi ihan hirveä ajatus lähteä mustamaalaamaan pelkän epäilyn perusteella.
Esimerkiksi voisit menettää työpaikkasi sen takia kun joku naapuruston nisti on tilannut huumeensa sun postilaatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pösilöt uskoneet 😆
Saivat yhden suljettua niin tuli 10 tilalle. Pösilöt luulee että tuo yhden kaupan sulkeminen oikeasti vaikutti. Nuo lukumäärät on jo sellaisia että poliisin on pakko karsia vähäisimpiä ostoja pois tutkinnasta. Niillä ei yksinkertaisesti riitä resurssit.
Haha, oletko kenties yksi niistä tuhansista jotka on nyt tutkinnan kohteena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pösilöt uskoneet 😆
Liikkeellä olevien huumeiden määrä on jo nyt romahtanut, ostajat ovat peloissaan paljastusten myötä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuon tiedon voisi jakaa työnantajille? Aika moni työskentelee työssä jossa huumeilla on vaarantava vaikutus.
Hah töihinhän ne varmasti niitä on ostanut, vähän sama kuun sanoisi että näin Irman Alkossa pitäisikö sanoa pomolle koska aika moni on töissä jossa alkolla on vaarantavat vaikutus puhumattakaan laillista lääkkeistä joita ihmiset popsii ja näin Liisan apteekissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeusvaltiossa ihminen on syytön kunnes toisin todistetaan. Olisi ihan hirveä ajatus lähteä mustamaalaamaan pelkän epäilyn perusteella.
Esimerkiksi voisit menettää työpaikkasi sen takia kun joku naapuruston nisti on tilannut huumeensa sun postilaatikkoon.
Tietenkin tieto menee vadta tuomion jälkeen. Huumerikokset estää mm. lasten kanssa tapahtuvan työskentelyn.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vuoden hienoimmista uutisista. Suomen pahin saasta saadaan kaivettua esille.
Joitain satunnaisia käyttäjiä jää kiinni? Väittäisin että valtion tukema ihmiskauppa ja suuremmat huume erät olivat ehkä hivenen isompia juttuja, kuin tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah töihinhän ne varmasti niitä on ostanut, vähän sama kuun sanoisi että näin Irman Alkossa pitäisikö sanoa pomolle koska aika moni on töissä jossa alkolla on vaarantavat vaikutus puhumattakaan laillista lääkkeistä joita ihmiset popsii ja näin Liisan apteekissa.
Laki nyt vaan määrittää sen että tietyissä työpaikoissa on nollatoleranssi huumerikosten suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitain satunnaisia käyttäjiä jää kiinni? Väittäisin että valtion tukema ihmiskauppa ja suuremmat huume erät olivat ehkä hivenen isompia juttuja, kuin tämä.
Onhan siellä myyjät myös. Ja muutakin laitonta kuin huumeet
Poliisilla on siis minun nimeni, osoitteeni ja määrä mitä huumetta olen ostanut.
Poliisi soittaa, keskustelu menee näin:
Poliisi: Tietosi ovat tulleet ilmi tutkinnan yhteydessä, oletko ostanut huumeita verkosta?
Minä: En.
Poliisi: Miksi sitten tietosi löytyy sivuilta?
Minä: En tiedä, syyttäkää jos haluatte. Minulla ei ole asiaan mitään sanottavaa.
Ja keskustelu loppuu siihen. Ei nimi anonyymillä palstalla riitä tuomioon. Kuka tahansa voi tilata mitä tahansa millä nimellä tahansa.
Mitä sitten vaikka tulisikin uusia kauppapaikkoja. Pääasia että kauppapaikkojen käyttäjiä jää mahdollisimman paljon kiinni. Jos jää tästä niin jää niistä uusistakin.
Vierailija kirjoitti:
Poliisilla on siis minun nimeni, osoitteeni ja määrä mitä huumetta olen ostanut.
Poliisi soittaa, keskustelu menee näin:
Poliisi: Tietosi ovat tulleet ilmi tutkinnan yhteydessä, oletko ostanut huumeita verkosta?
Minä: En.
Poliisi: Miksi sitten tietosi löytyy sivuilta?
Minä: En tiedä, syyttäkää jos haluatte. Minulla ei ole asiaan mitään sanottavaa.
Ja keskustelu loppuu siihen. Ei nimi anonyymillä palstalla riitä tuomioon. Kuka tahansa voi tilata mitä tahansa millä nimellä tahansa.
Takavarikoivat koneesi ja kaivavat sieltä ne tiedot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pösilöt uskoneet 😆
Liikkeellä olevien huumeiden määrä on jo nyt romahtanut, ostajat ovat peloissaan paljastusten myötä.
Ei ole romahtanut, päinvastoin kasvanut. Uudet kaupat ovat vain suomalaisten myyjien hallussa, joten ulkomaan kauppaa ei tule yhtä paljon kuin kansainvälisessä Silkkitiessä. Siksi Tullin takavarikot ovat vähentyneet. Poliisi on taas perinteisesti kuutamolla kuten aina. :D