Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rekrytoijat, miksi ette viitsi vastata tiedusteluihin?

Vierailija
04.12.2019 |

Tämä on todella raivostuttavaa.

Olen hakenut useita eri työpaikkoja ulkomailta ja Suomesta viimeisen parin viikon aikana. Pääsääntöisesti kaikki ulkomaille lähettämäni hakemukset saavat kuittauksen viimeistään seuraavana päivänä, ja minua pyydetään lähettämään lisätietoa. Suomessa lähettämiäni hakemuksia ei välttämättä koskaan edes kuitata perille menneiksi, joten en voi oikeastaan edes luottaa siihen, että niitä kukaan lukee. Nyt olen lähettänyt pari hakemusta itseäni kiinnostaviin paikkoihin, joista olen tiedustellut myös jälkikäteen lisää. Kummastakaan paikasta en ole yli viikkoon saanut vastausta, ja toiset työhakemukseni (ulkomailla) etenevät sukkana putkessa. Tämä on todella turhauttavaa, sillä rekrytoijan toimessa ei pitäisi olla niin hankalaa kuitata tiedustelu luetuksi, ja vastata vaikka parilla lauseella haun etenemisestä/tilanteesta. Asettaisin nämä Suomessa sijaitsevat työt ensisijalle, joten jos nyt näiden muiden rekrytointien edetessä saan esimerkiksi haastattelukutsun ja saisinkin jomman kumman työn, olen tuhlannut näiden muiden ulkomaisten rekrytoijien aikaa päivätolkulla.

Toisaalta, miksi tuollaiset puljut, jotka kohtelevat minua jo työnhakuvaiheessa noin nulevasti, ansaitsisivat minua työntekijäkseen? Rekrytoijan työ on yhtä lailla nuoleskelua ja markkinointia kuin työnhakukin. Parhaat työntekijät menevät sinne, missä he kokevat osaamistaan arvostettavan jo ensitapaamisesta lähtien.

Rekrytoijien iät tiedän, koska heidän profiilinsa ovat tarkistettavissa firmojen nettisivuilta.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä odotan haastattelun jälkeistä puhelua ja tuntuu tosi pitkältä ajalta.. jo 1,5 viikkoa mennyt eikä mitään ole kuulunut eli oletan etten saanut paikkaa, mutta olisi mukava että se ilmotettaisiin. Ahdistaa muutenkin noi valintamme ei kohdistunut sinuun puhelut niin haluaisin sen nopeasti alta pois....

Oli ihan pakko tulla kommentoimaan tänne, että yllättäen sainkin tällä viikolla soiton, että työpaikka on minun! Rekryprosessi oli jostain syystä venynyt.

Vierailija
22/23 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on toki oman universuminsa keskus. Mutta kuvitteles jos itse olisit rekryämässä paikkaa, johon tulee paljon hakemuksia... Vastaisitko hartaudella kaikille hakeneille kun olisit niin täpinöissä niistä oikeasti hyvistä? Noteeraatko ylipäänsä kaikkia ihmisiä, jotka puhuvat sinulle, vai poimitko vain parhaat päältä ap? Ihan varmasti poimit. Sinulta vain puuttuu kyky asettua kenenkään muun kuin itsesi asemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"... olen tuhlannut näiden muiden ulkomaisten rekrytoijien aikaa päivätolkulla."

No olisiko tässä syy. Jos koet niiden ulkomailta tulleiden vastauksien vieneen "päivätolkulla"rekrytoijien aikaa, niin miksi täällä Suomessakaan olisi turhaan viestittelyyn sen enempää alkaa. Kyllähän se olisi ihan samalla tavalla sitten tuhlaantunut.

Tarkoitin sitä, että jos priorisoin mieluummin kotimaassa olevan työpaikan, mutta työnhakua on pidettävä yllä, niin olen tuhlannut näiden toisten rekrytoijien aikaa, jos kaiken sen minuun laitetun vaivan jälkeen en otakaan työtä vastaan.

Sinun ei pidä hakea useaa työpaikkaa samaan aikaan, jos tunnet noin suurta syyllisyyttä ajan haaskaamisesta tai säälit potentiaalisia työnantajia. Ainahan rekrytoinneissa jonkin verran aikaa menee. Et sinä mistään saa niin nopeasti työtä, etteikö joku olisi aikaansa sinuun turhaan tuhlannut. 

-eri