Suomalainen nainen synnyttää enää keskimäärin 1,2 lasta
Kuka sua hoitaa vanhana ja maksaa eläkkeesi? Ei hyvältä näytä tämä tilanne.
"Vuoden 2018 lopun tilastojen mukaan kokonaishedelmällisyysluku Suomessa oli 1,41 lasta naista kohden. Suomalaisten osuus tästä luvusta oli 1,20 lasta naista kohden." https://yle.fi/uutiset/3-11102102
Kommentit (328)
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan paljon lapsia ja niitä aion hankkiakkin!
Nimimerkki. Nuori nainen
Lukuisat kirjoitusvirheesi paljastavat sinut tyhmäksi Jonneksi.
Vierailija kirjoitti:
Tiukkaan on saatu istutettua ideologia siitä ettei mihinkään riitä rahaa ilman väkiluvun kasvua. Suomen asukasluku oli kuitenkin kauan vain 2 miljoonaa ihmistä. Täytyy ymmärtää että myös menot putoaa väkiluvun myötä. Vähemmän tarvetta terveyspalveluille, tuille, lisille... ja ennen kaikkea kulutukselle, luonto ja eläimetkin kiittää kun ihminen ei ole ahmimassa aina vain lisää elintilaa muiden lajien kustannuksella.
Oletko todella noin yksinkertainen? Terveyspalveluita tarvitaan nimenomaan väkilukuun suhteutettuna enemmän kuin koskaan, kun pian yli puolet väestöstä on vanhuksia. Kuka maksaa ja miten eläkkeet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehet vielä lapsia innostuu tekemään. Miehelle tuo on mahdollista vaikka 7 kypäsenä. Hommaatte vaan jonkun nuoren thaikun siihen hommaan.
Mutta eihän se ole suomalainen lapsi sitten.
Ei kuulemma ole persujen asia määritellä kenenkään suomalaisuutta (näin sanoo J. Halla-aho). Suomessa syntynyt äidinkielenään suomea puhuva lapsi on kyllä suomalaisempi kuin yksikään äidinkieltään osaamaton, lakia ja ihmistä kunnioittamaton typerä rassi.
Tuon asian päättää jokainen ihminen ihan itse..ei Halla-aho, Niinistö tai kukaan muukaan
mies51v
En ole tuo, jolle vastasit, mutta kukaan ei itse vain päätä, onko suomalainen. Siihen tarvitaan joitakin erityisiä ominaisuuksia, kuten joka kansallisuudessa.
Et voi vain päättää olevasi esim japanilainen. Olennaista on se, pitääkö valtaväestö sinua sellaisena.
Jos minä katson, että afrikkalainen vaikka hänellä olisi kansalaisuuskin ei ole suomalainen niin pienessä mittakaavassa tuo on minun päätös ja oikea sellainen sinällään. Toki enemmistö sitten päättää lakien soveltamisen myötä mikä on se toiminnan/lakien "säätämisen" kannalta oikea ratkaisu.
Japanilainen tuskin pitäisi minua länkkärinä japanilaisen a vaikka kansalaisuus olisikin ja samoin valtaosa suomalaista ei pidä mustaa suomalaisina. Tuntemani 2 somalia eivät edes halua sitä, vaan ovat ensisijaisesti somaleja ja sen jälkeen vasta suomalaisia/suomen kansalaisia. On yleinen harhaluulo, että muut etnisyydet edes haluaisivat olla suomalaisia.
mies51v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyrnävällä Juha Sipilän kotikonnuilla luku on neljä lasta naista kohden, joillakin on jopa 16 lasta.
Ainakin pk-seudulla vl-perheet jäävät nyt huomattavasti pienemmiksi kuin 20 vuotta sitten. Rauhanyhdistyksellä on huomattavasti vähemmän vauvoja ja raskaana olevia naisia.
LUOJAN KIITOS !
Suomi kansana ja kansantalous kiittää, että kepulestat haihtuvat sinisten ja muiden turhuuksien kanssa menneisyyteen. Vielä kun vain muistaisivat ottaa sen Sipulin mukaansa, niin hyvä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiukkaan on saatu istutettua ideologia siitä ettei mihinkään riitä rahaa ilman väkiluvun kasvua. Suomen asukasluku oli kuitenkin kauan vain 2 miljoonaa ihmistä. Täytyy ymmärtää että myös menot putoaa väkiluvun myötä. Vähemmän tarvetta terveyspalveluille, tuille, lisille... ja ennen kaikkea kulutukselle, luonto ja eläimetkin kiittää kun ihminen ei ole ahmimassa aina vain lisää elintilaa muiden lajien kustannuksella.
Oletko todella noin yksinkertainen? Terveyspalveluita tarvitaan nimenomaan väkilukuun suhteutettuna enemmän kuin koskaan, kun pian yli puolet väestöstä on vanhuksia. Kuka maksaa ja miten eläkkeet?
Auttaako muka ihmiset jotka eivät tee töitä tuota pyramidia? Katso työllistymistä noiden tulleiden osalta. Heikentävät vain huoltosuhdetta
mie51v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja esim. lapsilisiä taas vastaavasti tarvitsee maksaa vähemmän kuin koskaan, itse olet yksinkertainen jos et ymmärrä ettei ne menot vain kaikilla sektoreilla koko ajan kasva väestön vähetessä.
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltainen yhteiskunta on olemassa vain muutaman sukupolven ajan ja sitten pyyhkiytyy pois alhaisen syntyvyyden vuoksi. Koko länsimaalainen feminismihömppö oli vain kertakäyttötuote, jolla ei ole tulevaisuutta.
Olen eri mieltä. Kehitys vain kiihtyy kun sinunlaiset miehet syrjäytyvät evoluutiossa. Naiset ovat viisaita, vahvoja ja monitaitoisia.
Äkkiä se on ohi, elämä, älä viitsi kiukutella. Ja jos aika käy pitkäksi, ripusta itsesi kaulasta johonkin. Toinen vaihtoehto olisi hoidattaa kupolisi kuntoon, mutta ei sinussa ole miestä siihen(kään).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja esim. lapsilisiä taas vastaavasti tarvitsee maksaa vähemmän kuin koskaan, itse olet yksinkertainen jos et ymmärrä ettei ne menot vain kaikilla sektoreilla koko ajan kasva väestön vähetessä.
Tajuatko ollenkaan miten suomalainen julkinen sektori toimii? Sieltä ei ikinä vähennetä työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehet vielä lapsia innostuu tekemään. Miehelle tuo on mahdollista vaikka 7 kypäsenä. Hommaatte vaan jonkun nuoren thaikun siihen hommaan.
Ei kuulemma ole persujen asia määritellä kenenkään suomalaisuutta (näin sanoo J. Halla-aho). Suomessa syntynyt äidinkielenään suomea puhuva lapsi on kyllä suomalaisempi kuin yksikään äidinkieltään osaamaton, lakia ja ihmistä kunnioittamaton typerä rassi.
Tuon asian päättää jokainen ihminen ihan itse..ei Halla-aho, Niinistö tai kukaan muukaan
mies51v
En ole tuo, jolle vastasit, mutta kukaan ei itse vain päätä, onko suomalainen. Siihen tarvitaan joitakin erityisiä ominaisuuksia, kuten joka kansallisuudessa.
Et voi vain päättää olevasi esim japanilainen. Olennaista on se, pitääkö valtaväestö sinua sellaisena.
Jos minä katson, että afrikkalainen vaikka hänellä olisi kansalaisuuskin ei ole suomalainen niin pienessä mittakaavassa tuo on minun päätös ja oikea sellainen sinällään. Toki enemmistö sitten päättää lakien soveltamisen myötä mikä on se toiminnan/lakien "säätämisen" kannalta oikea ratkaisu.
Japanilainen tuskin pitäisi minua länkkärinä japanilaisen a vaikka kansalaisuus olisikin ja samoin valtaosa suomalaista ei pidä mustaa suomalaisina. Tuntemani 2 somalia eivät edes halua sitä, vaan ovat ensisijaisesti somaleja ja sen jälkeen vasta suomalaisia/suomen kansalaisia. On yleinen harhaluulo, että muut etnisyydet edes haluaisivat olla suomalaisia.
mies51v
Se, että joku päättää tykönään jotain, ei tee päätöksestä oikeaa tai väärää.
Suomalaisilla pienenä kansana syrjäisessä maassa ei juurikaan ole harhaluuloja siitä, haluavatko jotkut olla suomalaisia vaiko eivät.
Nuoret yrittävät kiristää valtiolta kylmää käteistä ennen kuin tekevät lapsia. Sinänsä ihan hyvä, koska eläkeläiset ne vasta ovat messevät edut itselleen junailleet. Jos esim. lapsilisät kolminkertaistettaisiin, jo alkaisi tulla lapsia vaikka hurumycket. Ja vieläkin jäätäisiin kuluissa alle leskeneläkkeiden.
Njaa-a, eläkkeitä tuskin tulee olemaan (parempi aloittaa säästäminen ja sijoittaminen nyt, jos ette vielä ole) ja eiköhän ne robotit sitten vanhana meitä hoida - turha kuvitellakaan, että omat lapseni minut nyt välttämättä hoitaisi, saati sitten kenenkään muun, sille alalle kun kukaan ei halua. Tai jos haluaa, näkee asian oikean laidan vuosien saatossa, jos ei aiemmin.
Vaikka minä niitä lapsia putkauttelisin, ei ole mitään takeita siitä, että ne ketään hoitaisivat tai eläkkeitä maksaisivat. Voivat olla vammautuneita jo syntyessään tai vammautuvat myöhemmin elämässään, voivat kärsiä mielenterveysongelmista, eivät koskaan vain saa työtä, koska töitä tulee vain olemaan vähemmän, kuin ihmisiä... Mitä jos ne minun veronmaksajani tulevatkin tänne vain kuluttamaan verovaroja?
Vierailija kirjoitti:
Missään muualla ei ole niin hyvä perustaa perhettä kuin suomessa. Lelliperseet ei uskalla hankkia lapsia tänne kurjuuteen :(
Ja sitten kun hankkii, saa tältäkin palstalta lukea marmatusta että ei olisi saanut hankkia ennen kuin on varmasti varaa elättää ne itse, ilman mitään yhteiskunnan tukiaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehe kylläpä miehiä kismittää kun ei naisten tarvitse olla enää nyrkin ja hellan välissä ja antaa värkkiä aina kun miehen tekee mieliä. Hyviä aikoja naisille olla Suomessa.
Paitsi sitten vanhana, kun ei ole ketään maksamassa eläkkeitä. Ja jo aiemmin tulee itku, jos ei ole niin paljon reserviläisiä, että Putler löytää houkuttelevampia hyökkäyskohteita muualta.
Vain PS vastustaa naisten asevelvollisuutta. Feministipuolue on esittänyt asevelvollisuuden laajentamista naisiin.
Putlerin porukoilla on sama syntyvyyden lasku ongelmana monien muiden ongelmiensa ohella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Populaatio siis puolittuu sukupolvessa. Jos muita tulee tilalle, niin Suomi ei ole enää Suomi.
Tälle prosessille on nimikin; kansanvaihto
Ennenwanhaan se tehtiin miekalla miehittämällä. Nykyisin se poistuva kansa saadaan tekemään asia vapaaehtoisesti punavihreällä ideologialla.
Nasse sekoilee termeissä; tähän asti ulilaudalla ja muussa teidän propagandassa termi on ollut väestönvaihto.
Siinä on vain yksi juttu: se tapahtuu kenenkään sitä ohjaamatta. Se ei ole salaliitto vaan luonnollista kehitystä. Jos Suomi-Jonne kohtelee naisia surkeasti (kuten tällä palstalla ja tässäkin ketjussa), naiset eivät todellakaan mokomaa ukkoa huoli. Ja kuten tiedämme, naisilla on valinnanvaraa. Ei ole pakko huolia mänttiä, vaikka mäntti kuinka selittäisi näitä typeriä teorioitaan, pelottelisi ja uhkailisi.
Ei tämä ole naisille minkään sortin uhkakuva.
Mutta ne ulkomailta tulevat kohtelevat oikein hyvin, tietenkin! Siksi ulkomaalaisen kanssa solmitut liitot aina kestävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltainen yhteiskunta on olemassa vain muutaman sukupolven ajan ja sitten pyyhkiytyy pois alhaisen syntyvyyden vuoksi. Koko länsimaalainen feminismihömppö oli vain kertakäyttötuote, jolla ei ole tulevaisuutta.
Olen eri mieltä. Kehitys vain kiihtyy kun sinunlaiset miehet syrjäytyvät evoluutiossa. Naiset ovat viisaita, vahvoja ja monitaitoisia.
Äkkiä se on ohi, elämä, älä viitsi kiukutella. Ja jos aika käy pitkäksi, ripusta itsesi kaulasta johonkin. Toinen vaihtoehto olisi hoidattaa kupolisi kuntoon, mutta ei sinussa ole miestä siihen(kään).
Tunnetusti kaikki ongelmat tässä maailmassa ratkeavat henkilökohtaisilla solvauksilla. Jatka samaan malliin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue: kansanvaihto kiihtyy
Mene hoitoon persupossu.
No yllätys !!! Totuus sattuu . . . . Näköjään !
Minuun ei satu. Minulla on kaksi lasta ja kansainvälinen ystäväpiiri. Suurin suruni on, että 30 serkustani 1 mätämuna on PS:n kansanedustaja. Hänen isänsä oli juoppo ja äitinsä mielisairas, joten tavallaan ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehe kylläpä miehiä kismittää kun ei naisten tarvitse olla enää nyrkin ja hellan välissä ja antaa värkkiä aina kun miehen tekee mieliä. Hyviä aikoja naisille olla Suomessa.
Paitsi sitten vanhana, kun ei ole ketään maksamassa eläkkeitä. Ja jo aiemmin tulee itku, jos ei ole niin paljon reserviläisiä, että Putler löytää houkuttelevampia hyökkäyskohteita muualta.
Vain PS vastustaa naisten asevelvollisuutta. Feministipuolue on esittänyt asevelvollisuuden laajentamista naisiin.
Putlerin porukoilla on sama syntyvyyden lasku ongelmana monien muiden ongelmiensa ohella.
Ei muuten ole. Venäjällä syntyvyys on oikein hyvällä tolalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies51v
Valtaväestö Suomessa ei piittaa kenenkään ihonväristä, joka on teille persuparoille ilmeisesti ainut kriteeri suomen kielen ohella.
Sinänsä huvittavaa, kun teistä vähemmistö osaa lukea ja kirjoittaa edes suomea...
Ainakin pk-seudulla vl-perheet jäävät nyt huomattavasti pienemmiksi kuin 20 vuotta sitten. Rauhanyhdistyksellä on huomattavasti vähemmän vauvoja ja raskaana olevia naisia.