Suomalainen nainen synnyttää enää keskimäärin 1,2 lasta
Kuka sua hoitaa vanhana ja maksaa eläkkeesi? Ei hyvältä näytä tämä tilanne.
"Vuoden 2018 lopun tilastojen mukaan kokonaishedelmällisyysluku Suomessa oli 1,41 lasta naista kohden. Suomalaisten osuus tästä luvusta oli 1,20 lasta naista kohden." https://yle.fi/uutiset/3-11102102
Kommentit (328)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltainen yhteiskunta on olemassa vain muutaman sukupolven ajan ja sitten pyyhkiytyy pois alhaisen syntyvyyden vuoksi. Koko länsimaalainen feminismihömppö oli vain kertakäyttötuote, jolla ei ole tulevaisuutta.
Olen eri mieltä. Kehitys vain kiihtyy kun sinunlaiset miehet syrjäytyvät evoluutiossa. Naiset ovat viisaita, vahvoja ja monitaitoisia.
Äkkiä se on ohi, elämä, älä viitsi kiukutella. Ja jos aika käy pitkäksi, ripusta itsesi kaulasta johonkin. Toinen vaihtoehto olisi hoidattaa kupolisi kuntoon, mutta ei sinussa ole miestä siihen(kään).
Tunnetusti kaikki ongelmat tässä maailmassa ratkeavat henkilökohtaisilla solvauksilla. Jatka samaan malliin!
Sinulla on iso, päänsisäinen ongelma, johon ehdotin toimivat hoitokeinot. Minulla ei ole ongelmia ja lapsetkin tehtynä. Tosin heistä ei tule vanhustenhoitajia vaan insinöörejä.
Sairaudentunnottomuus tekee elämäsi vaikeaksi ja parisuhteen mahdottomaksi. Mene itseesi ja elä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue: kansanvaihto kiihtyy
Mene hoitoon persupossu.
No yllätys !!! Totuus sattuu . . . . Näköjään !
Minuun ei satu. Minulla on kaksi lasta ja kansainvälinen ystäväpiiri. Suurin suruni on, että 30 serkustani 1 mätämuna on PS:n kansanedustaja. Hänen isänsä oli juoppo ja äitinsä mielisairas, joten tavallaan ymmärrän.
Tuo juuri kertoo joidenkin suomalaisnaisten perus heikon itsetunnon ja tyhmyyden. Ollaan valmiina ottamaan vaikka suoleen, mikäli ulkomaalainen niin sanoo.
Te jotkut olette säälittäviä heikko itsetuntoisia lakeilijoita.
mies51v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltainen yhteiskunta on olemassa vain muutaman sukupolven ajan ja sitten pyyhkiytyy pois alhaisen syntyvyyden vuoksi. Koko länsimaalainen feminismihömppö oli vain kertakäyttötuote, jolla ei ole tulevaisuutta.
Olen eri mieltä. Kehitys vain kiihtyy kun sinunlaiset miehet syrjäytyvät evoluutiossa. Naiset ovat viisaita, vahvoja ja monitaitoisia.
Äkkiä se on ohi, elämä, älä viitsi kiukutella. Ja jos aika käy pitkäksi, ripusta itsesi kaulasta johonkin. Toinen vaihtoehto olisi hoidattaa kupolisi kuntoon, mutta ei sinussa ole miestä siihen(kään).
Tunnetusti kaikki ongelmat tässä maailmassa ratkeavat henkilökohtaisilla solvauksilla. Jatka samaan malliin!
Sinulla on iso, päänsisäinen ongelma, johon ehdotin toimivat hoitokeinot. Minulla ei ole ongelmia ja lapsetkin tehtynä. Tosin heistä ei tule vanhustenhoitajia vaan insinöörejä.
Sairaudentunnottomuus tekee elämäsi vaikeaksi ja parisuhteen mahdottomaksi. Mene itseesi ja elä.
Eli perus kauraa. Markka aikana kysyttiin mitä yhteistä on Martti Ulmalalla ja Nokian insinöörillä? "Molemmat yrittää pärjätä kymppitonnilla"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehet vielä lapsia innostuu tekemään. Miehelle tuo on mahdollista vaikka 7 kypäsenä. Hommaatte vaan jonkun nuoren thaikun siihen hommaan.
Miten se 70-vuotias, juuri isäksi tullut mies, jaksaa ja pystyy kasvattamaan lapsensa täysi-ikäiseksi? Miehiltä tarvitaan isyyteen muutakin kuin kolmen minuutin ähinä.
Thaimaalainen nainen hoitaa kyllä kasvatuksen kun hänelle vain antaa toimeentulon ainekset.. Hänellä on taidot siihen.
T. Onnellinen thaimaalaisen naisen- vanhempi mies
Mikä sinusta tekee hyvän isän? Mitkä on ne asiat, joita lapsesi aikuisena muistavat sinusta?
Varmaankin ihmisenä joka piti perheen talouden kunnossa ja vietti aikaakin lastensa kanssa. Ei mitään eroa muihinkaan isiin. Kyllä edelleenkin naisen kuuluu hoitaa lasta enemmän lapsen ollessa pieni. Isä tulee mukaan vasta vanhemmalla iällä vaikka kalastuksen tai urheilun myötä.
- Thaikun mies
Tuollainen rusinat pullasta -isyys on mulla ja muutamalla ystävällä syy lapsiluvun jäämiseen alunperin toivottua pienemmäksi. Itse jätin mieluummin sen toisen tekemättä kokonaan kuin otin enää toista kertaa riskin siitä, että olen yksin vastuussa, kuten olin ainokaisen kanssa. Vanhemmuudessa kalastelu ja harrastaminen ei vaan riitä. Me ollaan nelikymppisiä, homma on jo hoidettu, toivottavasti nuoremmat jakavat taakan tasaisemmin. Tai jos eivät, syntyvyys varmaan jatkaa laskuaan.
Ehkä jos olisin aikoinaan saanut hoitoa masennukseen olisi niitä lapsia aikoinaan tullut. Nyt ei tullut ja tässä tilanteessa se oli vastuullinen teko. Olisin halunnut lapsen kyllä.
Mielestäni olemme onnekkaita saadessamme seurata, mihin naisten lisääntymishaluttomuus johtaa. Tämä taitaa olla ihmiskunnan historian ensimmäinen tilaisuus siihen.
Kuinka iso osa näistä on niitä, joiden suku on adunut Suomessa viimeiset 100 vuotta?
Kyllä tässä maailmassa ihmisiä riittää, vähän liikaakin jopa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te kauhistelujat ette tee niitä lapsia muidenkin edestä?
Mä olen osuuteni hoitanut, olen synnyttänyt 4 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä synnytin kyllä myös sen loput 0,8 lasta kun en saanut jälkimmäistä poikki kaulasta.
Mutta: miten pipi on oltava, että potee pakkomiellettä ja fobiaa tästäkin? Tai siitä, onko suomalaisia kohta olemassa. Mitä väliä, ap ja kumppanit on haudassa siinä vaiheessa ja voi olla ettei koko planeetalla ole enää elämää.
Miten pipi täytyy olla että suhtautuu välinpitämättömästi oman maansa ja kansansa tuhoutumiseen?
Mitä pitää syödä ja opetella että omaksuu tällaisen fatalismin?
Päättäjät ne suhtautuu välinpitämättömästi. Täällä kyllä hyysätään kaikkia muita paitsi omia veronmaksajia. Tästä postilakko todisteena. Duunarin palkkaa leikataan samalla kun tänne tulijat (ymmärtänette keitä tarkoitan) saa i phonet, ajokortit ja kämpät. Tämä yhteiskunta tulee tuhoutumaan. Ei niistä tänne tulijoista ole pyörittämään tätä valtiota tällaisenaan. Olisivat sen tehneet omassa maassaan jos olisivat kykeneväisiä. Todella naivia ajattelua ettei suomalaisia tarvita, että kyllä täällä vanhukset, lapset, tiet, infra jne hoituu. Ei tuu tapahtumaan.
"Kuka sua hoitaa vanhana ja maksaa eläkkeesi?"
Niin kulunutta, niin kulunutta. Ehkä se jotakuta huolettaa? Mut parempi kun lähtee saappaat jalassa. :)
-M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehe kylläpä miehiä kismittää kun ei naisten tarvitse olla enää nyrkin ja hellan välissä ja antaa värkkiä aina kun miehen tekee mieliä. Hyviä aikoja naisille olla Suomessa.
Paitsi sitten vanhana, kun ei ole ketään maksamassa eläkkeitä. Ja jo aiemmin tulee itku, jos ei ole niin paljon reserviläisiä, että Putler löytää houkuttelevampia hyökkäyskohteita muualta.
Vain PS vastustaa naisten asevelvollisuutta. Feministipuolue on esittänyt asevelvollisuuden laajentamista naisiin.
Putlerin porukoilla on sama syntyvyyden lasku ongelmana monien muiden ongelmiensa ohella.Ei muuten ole. Venäjällä syntyvyys on oikein hyvällä tolalla.
Vain vähän korkeammalla kuin Suomen, 1,8. Kuolleisuus siellä on kaikissa ikäluokissa korkeampi ja miesten keskimääräinen elinikä alle 50 vuotta.
1,2 vs 1,8 on todella merkittävä ero, ja Venäjällä syntyvyys on nousussa, Suomessa laskussa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä maailmassa ihmisiä riittää, vähän liikaakin jopa.
Naivia ajattelua. Ne maailman ihmiset ei sua vanhuksena hoida eikä sun eläkkeitäs maksa. Saisivat päättäjät tehdä päätösiä suomalaisten parhaaksi. Mutta ei. Täytyy vaan olla koko maailman sosiaalitoimisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiukkaan on saatu istutettua ideologia siitä ettei mihinkään riitä rahaa ilman väkiluvun kasvua. Suomen asukasluku oli kuitenkin kauan vain 2 miljoonaa ihmistä. Täytyy ymmärtää että myös menot putoaa väkiluvun myötä. Vähemmän tarvetta terveyspalveluille, tuille, lisille... ja ennen kaikkea kulutukselle, luonto ja eläimetkin kiittää kun ihminen ei ole ahmimassa aina vain lisää elintilaa muiden lajien kustannuksella.
Oletko todella noin yksinkertainen? Terveyspalveluita tarvitaan nimenomaan väkilukuun suhteutettuna enemmän kuin koskaan, kun pian yli puolet väestöstä on vanhuksia. Kuka maksaa ja miten eläkkeet?
Ja esim. lapsilisiä taas vastaavasti tarvitsee maksaa vähemmän kuin koskaan, itse olet yksinkertainen jos et ymmärrä ettei ne menot vain kaikilla sektoreilla koko ajan kasva väestön vähetessä.
Tajuatko ollenkaan miten suomalainen julkinen sektori toimii? Sieltä ei ikinä vähennetä työpaikkoja.
On vähennetty viime vuosikymmeninä vaikka kuinka paljon. Oletko koskaan kuullut leikkauksista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehe kylläpä miehiä kismittää kun ei naisten tarvitse olla enää nyrkin ja hellan välissä ja antaa värkkiä aina kun miehen tekee mieliä. Hyviä aikoja naisille olla Suomessa.
Paitsi sitten vanhana, kun ei ole ketään maksamassa eläkkeitä. Ja jo aiemmin tulee itku, jos ei ole niin paljon reserviläisiä, että Putler löytää houkuttelevampia hyökkäyskohteita muualta.
Vain PS vastustaa naisten asevelvollisuutta. Feministipuolue on esittänyt asevelvollisuuden laajentamista naisiin.
Putlerin porukoilla on sama syntyvyyden lasku ongelmana monien muiden ongelmiensa ohella.Ei muuten ole. Venäjällä syntyvyys on oikein hyvällä tolalla.
Ei ole , Venäjän syntyvyys on noin 1 75 ja se on alle uusimtamisluvun ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
En tee lapsia kun tarvitsisin joko miehen tai yhteiskunnan apua sellaisten elättämiseen, ja sehän tekee musta saastaisen loisijan. Aika harvalla naisella tässä maassa on varaa ja aikaa tehdä ja elättää lapset täysin yksin, ja se on ainoa vaihtoehto jos ei halua tulla haukutuksi loisijaksi, elätiksi ja miesten kiusaajaksi. Mutta sen jälkeen onkin yh-karusellilortto jolla ei ole oikeutta kumppaniin tai kunnioitukseen.
Minulla ei siis ole oikeutta tulla arvostetuksi, koska olen yh? ;(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiukkaan on saatu istutettua ideologia siitä ettei mihinkään riitä rahaa ilman väkiluvun kasvua. Suomen asukasluku oli kuitenkin kauan vain 2 miljoonaa ihmistä. Täytyy ymmärtää että myös menot putoaa väkiluvun myötä. Vähemmän tarvetta terveyspalveluille, tuille, lisille... ja ennen kaikkea kulutukselle, luonto ja eläimetkin kiittää kun ihminen ei ole ahmimassa aina vain lisää elintilaa muiden lajien kustannuksella.
Oletko todella noin yksinkertainen? Terveyspalveluita tarvitaan nimenomaan väkilukuun suhteutettuna enemmän kuin koskaan, kun pian yli puolet väestöstä on vanhuksia. Kuka maksaa ja miten eläkkeet?
Ja esim. lapsilisiä taas vastaavasti tarvitsee maksaa vähemmän kuin koskaan, itse olet yksinkertainen jos et ymmärrä ettei ne menot vain kaikilla sektoreilla koko ajan kasva väestön vähetessä.
Tajuatko ollenkaan miten suomalainen julkinen sektori toimii? Sieltä ei ikinä vähennetä työpaikkoja.
On vähennetty viime vuosikymmeninä vaikka kuinka paljon. Oletko koskaan kuullut leikkauksista?
Tilastokeskuksen yliaktuaari Olli Savelan mukaan julkisen sektorin osuus työllisistä on hyvä mittari julkisen sektorin koon kehitykselle. Vuonna 1975 julkisella sektorilla työskenteli 370 300 henkilöä. Vuonna 2014 määrä oli 625 300 henkilöä.
40 vuotta sitten julkinen sektori antoi töitä 15,9 prosentille työntekijöistä. Vuonna 2014 osuus oli 25 prosenttia. Eikä ole julkisen sektorin työntekijämäärä tästä vähentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue: kansanvaihto kiihtyy
Mene hoitoon persupossu.
No yllätys !!! Totuus sattuu . . . . Näköjään !
Minuun ei satu. Minulla on kaksi lasta ja kansainvälinen ystäväpiiri. Suurin suruni on, että 30 serkustani 1 mätämuna on PS:n kansanedustaja. Hänen isänsä oli juoppo ja äitinsä mielisairas, joten tavallaan ymmärrän.
Tuo juuri kertoo joidenkin suomalaisnaisten perus heikon itsetunnon ja tyhmyyden. Ollaan valmiina ottamaan vaikka suoleen, mikäli ulkomaalainen niin sanoo.
Te jotkut olette säälittäviä heikko itsetuntoisia lakeilijoita.
mies51v
Niinpä ja kun kaikki on säälittävistå ja heikoista naisisra syntyneitå niin jopa tuollaisia kun sinä on päässyt syntymään. Miten sitå huonosta hyvää tulisi.
Ps tiedätkö ettå Thaimaa on ulkomaa? Muista se kun ensi kerran haet sieltå pojan näköistä kolmen lapsen neitsytäitiä pannaksesi häntä ilmeisesti peräsuoleen.
Naiset haluavat tuhota suomen. Todella surullista.
Vain vähän korkeammalla kuin Suomen, 1,8. Kuolleisuus siellä on kaikissa ikäluokissa korkeampi ja miesten keskimääräinen elinikä alle 50 vuotta.