Nainen, voisitko deittailla miestä joka ei ole koskaan ollut töissä...
...jos mies olisi muuten ns. normaali? Et osaisi ikinä arvata tuota erikoista asiaa hänestä, jollei sitä sinulle kerrottaisi. Hän pärjää yhteiskunnan tuilla ja omilla lisäansioillaan muun muassa marjastuksesta ja lumitöistä.
Hän on komea ja mukava, ja harrastaa urheilua sekä musiikkia. Ikää 31v
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömistä miehistä jauhetaan nykyään palstalla jatkuvasti? Tekeekö yksi ja sama ihminen näitä aloituksia vähän väliä?
Suomessa nyt sattuu olemaan pariutumisikäisiä miehiä hyvin paljon työttömänä tällä hetkellä. Suurin osa vasten tahtoaan, ja pieni osa omasta halustaan
Tiedän, olen itsekin työtön mies. Olen kuitenkin ollut aiemmin töissä ja en ole ajatellut olla työttömänä loppuelämääni. Silti sitä tällaisia aloituksia lukiessa tuntee itsensä joka kerta kelpaamattomaksi naisten silmissä. Asiaa ei yhtään auta se, että työttömyydestä jauhetaan nykyään palstalla jatkuvasti.
Ja silti sinäkään et uhraa ajatustakaan sellaiselle naiselle joka voisi sun seurassasi viihtyä. Ei, pitää saada missimalli.
Kehen sinä minut sekoitat? Exäni oli huomattavasti ylipainoinen, kun tapasin hänet, mutta rakastuin häneen kuitenkin.
Jos läski kelpaa niin mies saa puolison aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömistä miehistä jauhetaan nykyään palstalla jatkuvasti? Tekeekö yksi ja sama ihminen näitä aloituksia vähän väliä?
Suomessa nyt sattuu olemaan pariutumisikäisiä miehiä hyvin paljon työttömänä tällä hetkellä. Suurin osa vasten tahtoaan, ja pieni osa omasta halustaan
Tiedän, olen itsekin työtön mies. Olen kuitenkin ollut aiemmin töissä ja en ole ajatellut olla työttömänä loppuelämääni. Silti sitä tällaisia aloituksia lukiessa tuntee itsensä joka kerta kelpaamattomaksi naisten silmissä. Asiaa ei yhtään auta se, että työttömyydestä jauhetaan nykyään palstalla jatkuvasti.
Tee mikä itestä tuntuu parhaalta.
Siis tee mitä? Ilmoittauduin eilen mukaan palveluun, jossa on tarkoitus kartoittaa, mitä töitä voisin tehdä ja löytää minulle töitä.
Siis elämässä yleensäkin. Ei kannata miettiä liikaa mitä palstalle kirjoitellaan.
Olen siis eri kuin tuo eka unohdin laittaa.
Kiitos tsempeistäsi :) Täytyy yrittää muistaa tuo, että keskustelu täällä on usein melko polarisoitunutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Koska kukaan ei palkkaa minun ikäistäni, joka ei ole koskaan ollut töissä."
Niin, miksi et ole sitten ollut aiemmin töissä? On todella outoa jos terve kolmikymppinen ei ole ollut koskaan edes kesätöissä..
Olen ollut kesätöissä teininä 2kk ajan, ja sitten oli 4kk tukityöllisyys armeijan jälkeen. Sen lisäksi muutama alle kuukauden mittainen homma. Jos puhutaan "virallisista" töistä. ikävuosina 18-24 pyörin keskivaikean ja vaikean masennuksen välillä.
ap
Minkä tasoinen uskot olevasi? 8, 9?
anteeksi mitä?
ap
Te jotka känisette näistä raha-asioista ja valitatte että ämmät on lompakon perässä olette aina näitä tasovouhottajia. T: nollatason nainen.
Ketkä me? ja mitä minä olen känissyt?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi et ole sitten ollut aiemmin töissä? On todella outoa jos terve kolmikymppinen ei ole ollut koskaan edes kesätöissä..
Olen ollut kesätöissä teininä 2kk ajan, ja sitten oli 4kk tukityöllisyys armeijan jälkeen. Sen lisäksi muutama alle kuukauden mittainen homma. Jos puhutaan "virallisista" töistä. ikävuosina 18-24 pyörin keskivaikean ja vaikean masennuksen välillä.
ap
Tämä selittää paljon ja tekee tilanteesta ymmärrettävämmän. Mitä nuo alle kuukauden mittaiset hommat ovat olleet? Miksi eivät ole jatkuneet pidempään?
Kun naiselle ei kelpaa työtön la.sukka, joka ei pidä itsestään huolta (en nyt tarkoita ap:tä) niin sitten alkaa ininä että nainen haluaa komean juristi-miljonäärielättäjän. Ikäänkuin mitään välimuotoa ei olisi. Mutta näin las.ukat siirtävät syyn naisen niskoille, kun ei itsessä haluta nähdä vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tämä selittää paljon ja tekee tilanteesta ymmärrettävämmän. Mitä nuo alle kuukauden mittaiset hommat ovat olleet? Miksi eivät ole jatkuneet pidempään?
Koska ne vain olivat lyhyitä määräaikaisia hommia, eikä pidemmälle ajalle ollut tarvetta. Esim. puhelinluetteloiden jako.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos marjastaa ja tekee lumitöitä lisäansioina niin miksi ei ole koskaan ollut virallisesti työelämässä?
Itsekin olen nyt useamman vuoden ollut työttömänä, mutta töitäkin olen kyllä tehnyt ja aion tehdä vielä tulevaisuudessa. Aika erikoista jos ei ole ikinä ollut työsuhteessa.
Koska kukaan ei palkkaa minun ikäistäni, joka ei ole koskaan ollut töissä. Ei palkannut enää viisikään vuotta sitten. Olen oppinut koostamaan ylimääräisen toimeentuloni monesta hyvin erilaisesta lähteestä. Olen ikään kuin pienimuotoinen yrittäjä monella alalla.
ap
Itselläni on ollut paljon ongelmia, joita en ala tässä erittelemään, mutta viime aikoina olen saanut ne selvitettyä ja uskaltauduin hakemaan töitä. Pääsin kahteen osa-aikaiseen työhön, toinen aamulla ja toinen heti perään eli vähän kuin yksi työpaikka, ovat vielä ihan lähekkäin. Kumpaankaan työhön ei haastattelussa kysytty todistuksia vaan lähinnä milloin voit aloittaa. Olen 4-kymppinen. Tosin olen ollut aiemminkin töissä, mutta yhtä hyvin olisin voinut olla olematta.
Vierailija kirjoitti:
Kun naiselle ei kelpaa työtön la.sukka, joka ei pidä itsestään huolta (en nyt tarkoita ap:tä) niin sitten alkaa ininä että nainen haluaa komean juristi-miljonäärielättäjän. Ikäänkuin mitään välimuotoa ei olisi. Mutta näin las.ukat siirtävät syyn naisen niskoille, kun ei itsessä haluta nähdä vikaa.
tämän väännön voisi mielellään pitää ulkona tästä ketjusta...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämän väännön voisi mielellään pitää ulkona tästä ketjusta...
ap
Niin varmaan tykkäisit siitä, mutta ei pidetä. Hah.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
anteeksi mitä?
ap
Te jotka känisette näistä raha-asioista ja valitatte että ämmät on lompakon perässä olette aina näitä tasovouhottajia. T: nollatason nainen.
ap
Te jotka känisette raha-asioista. Ja onhan tämä taas samaa käninää että ämmät on vaan miehen lompakolla uik uik uik. Miksei sulle kelpaa työtön nainen? Masentunut nainen? Ylipainoinen nainen? Kun eihän täydellinen palstalaatumies voi sellaiseen alentua herran jestas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, ihmiset voivat syrjäytyä työelämästä ilman että ovat "loisia". Esim. mielenterveyshäiriöiden, sosiaalisten vaikeuksien ja yleisen syrjäytymisen vuoksi. En tiedä mikä ap:n tilanne on, mutta kyllä varmasti vastaavassa tilanteessa olevia naisiakin löytyy. Ja monesti kun kerran nuoruudessaan tippuu pois työmarkkinoilta, sinne on erittäin vaikea palata uudestaan.
Tämä tapahtui itselleni, ja sen pohjalta voin kertoa, että "erittäin vaikea" on jotakuinkin lievin ilmaisu mitä asiasta voi käyttää. Ketään ei nimittäin kiinnosta, miksi olet siinä tilanteessa missä olet. Voit olla vaikka kuinka fiksu mutta jos tulet esim. huonosta kodista ja sen takia teet ihan tyhmiä valintoja elämässä ja heräät siihen vasta myöhemmin. On tosi vaikeaa lähteä yrittämään takaisin orrelle, kun ne henkilökohtaiset plussat ei lue paperilla vaan omassa sielussa elämänkokemuksena ja selviytymisenä. Minä kuitenkin tein sen, pääsin takaisin ihmisten kirjoihin. Eikä edellä kuvaamani ole toisten syyttämistä vaan tilanteen realistista kuvaamista. Se ylämäki jota joutuu kiipeämään on ihan mahdottoman jyrkkä. En ole kenellekään vihainen siitä, ettei ole ottanut kouluttamatonta ja kokematonta ihmistä siihen tai tuohon tehtävään, vaikka olisin pystynyt sen tehtävän hoitamaan ongelmitta. Otin sen ainoan surkean homman, johon huolittiin, ja siitä sitten kynsin itseni sonnan läpi vuosien mittaan ylöspäin, kunnes lopulta ei nostetakaan asumistukea ja ollaan kuukausipalkalla ja vastuutehtävässä jne. Matkalla moni ei kovin mukava tai pätevä ihminen potkinut päähän päivittäin mutta silti on pidetty katse oman elämän rakentamisessa. Tästä päästään aloittajan kysymykseen, että tapailisinko miestä, jolla ei ole tällaisesta mitään alustavanlaatuistakaan hajua. Oikeasta työnteosta. En todellakaan tapailisi. Mitä yhteistä meillä olisi? Miten jaksaisin kuunnella hänen näkemyksiään yhtään mistään? Palstalla tietyt röllipeikot alkaa syytellä naisia materian ja statuksen ahnehtimisesta heti kun vilautetaan mitään perusvastuuta omasta itsestä. En tajua mistä nämä ihmiset puhuvat. En tarvitse mieheltä statusta enkä palatseja, mutta jos ei aikuinen ihminen pysty elättämään itseään perustarpeiden suhteen, meillä ei ole mitään keskusteltavaa. Olen aina inhonnut vapaamatkustamista, oli se sitten rahallista, sosiaalista, emotionaalista, mitä tahansa.
Mitä tarkoittaa oikea työnteko? Onhan Ap omien sanojensa mukaan esim. marjastanut ja tehnyt lumitöitä. Eikö se ole työtä, jos siitä ei makseta kunnollista palkkaa?
Sinun asenteesi on kieltämättä aika ylimielinen. Sanot, että aikuisen ihmisen pitäisi pystyä elättämään itsensä ja et hyväksy vapaamatkustamista. Mutta kuitenkin myönnät, että olet itsekin aikanaan elänyt tukien varassa. Etkö näe siinä ristiriitaa?
En voisi. Enkä sano näin sun mahdollisen rahatilanteen vuoksi, vaan siksi, että elämäntapatyöttömyys kertoo ihmisestä muutenkin tosi paljon.
Lumityöt siis palkallisia? Se on työtä.
Vastaus kysymykseen :kyllä voisin.
Jos on on kouluttautunut ammatttiin ja jäänyt työelämästä syrjään kriittisten vuosien aikana sairauden takia. Tällöin tarvitaan kuitenkin suunnitelma miten jatkossa aikoo edetä, ei käy päinsä jos aikoo jatkaa sossutukien ja pikkuhommien varassa.
Voisin deittailla myös, jos tuet ovat taiteilija-apurahoja, omaishoidon tukea, opintotukia, yksityisten säätiöiden tms tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
anteeksi mitä?
ap
ap
Te jotka känisette raha-asioista. Ja onhan tämä taas samaa käninää että ämmät on vaan miehen lompakolla uik uik uik. Miksei sulle kelpaa työtön nainen? Masentunut nainen? Ylipainoinen nainen? Kun eihän täydellinen palstalaatumies voi sellaiseen alentua herran jestas!
Vaikuttaa siltä että täällä käniset lähinnä sinä itse.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, ihmiset voivat syrjäytyä työelämästä ilman että ovat "loisia". Esim. mielenterveyshäiriöiden, sosiaalisten vaikeuksien ja yleisen syrjäytymisen vuoksi. En tiedä mikä ap:n tilanne on, mutta kyllä varmasti vastaavassa tilanteessa olevia naisiakin löytyy. Ja monesti kun kerran nuoruudessaan tippuu pois työmarkkinoilta, sinne on erittäin vaikea palata uudestaan.
Minulle kävi noin. Selvitin ongelmani, opiskelin kaksi uutta tutkintoa ja muutin kahdesti työn perässä. Meni 10 vuotta mutta onnistuin. Siksi en jaksa niitä jotka valittavat miten vaikeaa on ja luovuttavat.
Tämä harha on varsin yleinen. Että kun minä kerta onnistun niin sitten on muiden asenteessa vikaa kun eivät onnistu.
Tätä kutsutaan psykologiassa attribuutioerheeksi. Se tarkoittaa sitä kuinka ihminen sokaistuu herkästi omasta menestyksestään ja panee onnistumiset ainoastaan omien kykyjensä piikkiin.
ap
Eli pyyhkäiset sivuun minun opiskeluni, muuttoni ja kaiken mitä 10 vuodessa tein saadakseni työtä. Mikään ei ole omaa ansiotani ja on sattuma, että minä työllistyin ja 10 vuotta vain valittanut ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee mikä itestä tuntuu parhaalta.
Siis tee mitä? Ilmoittauduin eilen mukaan palveluun, jossa on tarkoitus kartoittaa, mitä töitä voisin tehdä ja löytää minulle töitä.
Siis elämässä yleensäkin. Ei kannata miettiä liikaa mitä palstalle kirjoitellaan.
Olen siis eri kuin tuo eka unohdin laittaa.Kiitos tsempeistäsi :) Täytyy yrittää muistaa tuo, että keskustelu täällä on usein melko polarisoitunutta.
:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
anteeksi mitä?
ap
ap
ap
Aloitit pelkällä uilutuksella siitä että huarrat on vaan rahan perässä. Ja näköjään mikään mainitsemistani ei sulle kelpaa, eli todellakin pitäisi olla laatupillua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
anteeksi mitä?
ap
ap
ap
Aloitit pelkällä uilutuksella siitä että huarrat on vaan rahan perässä. Ja näköjään mikään mainitsemistani ei sulle kelpaa, eli todellakin pitäisi olla laatupillua.
Olet tainnut unohtaa ottaa tämän päivän lääkkeesi :D
ap
En todellakaan voisi. Kuulostaa vastenmielisestä kunnianhimottomalta ja epäkypsältä "aikuiselta". Olkoon minkä näköinen hyvänsä.