Teen puolifyysistä työtä, missä iässä voin odottaa, että tulee kremppoja? Missä iässä olet itse saanut?
Työni on seisomista, nostelua, kurottelua, kyykistymistä, kävelyä.
Olen nyt nelikymppinen, milloin on odotettavissa työkyvyn alenemista?
Kommentit (24)
Duunisi kuulostaa kaikkein parhaalta mahdolliselta kremppojen estämiseen. Jos siis osaat hoitaa nostamiset ja kyykistelyt ergonomisesti.
Yksipuolisista asennoista ja liikkeistä ne krempat tulee. Oli se sitten istumista tai koko ajan samana toistuva liikesarja.
Itse olen toimistoduunari, ja viisikymppisenä alkanut olla ranteet ja kyynärpäät sökönä näppiksen hakkaamisesta.
No itse sairastuin syöpään 27v ja sen jälkeen on ollut kremppoja. Eihän välttämättä riipu edes työstä
jos terveys menee.
Vierailija kirjoitti:
Duunisi kuulostaa kaikkein parhaalta mahdolliselta kremppojen estämiseen. Jos siis osaat hoitaa nostamiset ja kyykistelyt ergonomisesti.
Yksipuolisista asennoista ja liikkeistä ne krempat tulee. Oli se sitten istumista tai koko ajan samana toistuva liikesarja.
Itse olen toimistoduunari, ja viisikymppisenä alkanut olla ranteet ja kyynärpäät sökönä näppiksen hakkaamisesta.
Voi olla näinkin.
Mielenkiintoisia vastauksia. En kuulu kuitenkaan niihin, jotka ajattelevat, että fyysisempi työ kuittaa kaiken kuntoilun. Pidän kyllä huolta kunnostani. ap
oma vastuu myös,hyvä kunto, ei ylipainoa yms. ei se ole pomon tehtävä jokaisen vaippojen vaihto kuitenkaan,