Teinin isä sanoi jokin aika sitten 13v tytöllemme "olit sinä kyllä paljon nätimpi kun olit hoikempi" nyt tyttö oireilee syömisen kanssa
Tyttö on ihan täysin normaalipainoinen 165cm/65kg ja nyt kun kasvoi melkoisesti pituutta tässä vuoden aikana ja alkoi saada muotojakin, myös paino nousi viitisen kiloa. Tyttö näkee muutenkin isäänsä pari kertaa vuodessa, joten ei tuntunut kivalta tuollainen kommentti pitkän ikävän jälkeen.
Lapsi on tämän jälkeen ollut itkuinen ja nyt n. kuukausi tämän jälkeen näyttää selkeästi laihtuneelta. Ei myöskään suostu enää syömään aamupalaa. Opettaja soitti, että on huolestunut kun lapsi ei käy enää ruokailussa vaan lenkkeilee ruokatauolla koulua ympäri. (alueelta ei saa poistua) Kotona kun "pakotan" yhteiseen ruokapöytään, annoskoot ovat mitättömiä. Esimerkiksi yksi kalapuikko ja puolikas peruna. Täyttää itsensä vedellä.
Illalla sitten nälkä iskee ja ahmii kerralla paljon ja tulee paha olo, on myös oksennellut.
Itkeskelee nykyään huomattavan usein. Meillä on läheiset välit ja kertoi minulle tuosta isänsä kommentista. Sanoi että kyllä koulussakin haukutaan mutta se on "ihan sama" kun ne haukkujat ovat ihan satunnaisia ihmisiä. Mutta se, että oma isä sanoi noin (oli pienenä vielä vahvasti "isin tyttö") tuntui ihan fyysisenä kipuna ja pistona rinnassa.
Mitä voin tehdä, muuta kuin tukea ja lohduttaa? Isälleen olen soittanut ja tehnyt kantani selväksi, sekä kertonut tytön oireilusta. Soitti kyllä tytölle "pakollisen" anteeksipyyntösoiton, mikä kuulosti kylläkin kaikin puolin teennäiseltä.
Kommentit (188)
🎵YHTÄ AUTTAA VAIN HUMALA! AP:N LASTA PERJANTAINEN JUMALA!🎵🔥🔥🔥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hoikkuuteen kannustaminen on vain positiivista, laihemmat ja kaloreita rajoittavat ihmiset ovat yleensä terveempiä ja elävät kauemmin.
Kehopositiiviisuuden meemiin ei kannata mennä.
Hoikkuuteen kannustaminen aiheuttamalla syömishäiriön?
Ap:n tytttärellä on sekä anoreksian ja bulian oireita isän kommenttien takia.
Kerrotko mitä anoreksian oireita on siinä että ihminen on 165 cm 65 kg?
olen mies 182cm 65kg. on lihaksia mutta pieni rasva% opeta mielummin laihduttaan kun jankkaa sitä ettei sulla ole mitä laihduttaa.
Kun olin nuori sukulaiset ja uskovaiset sanoivat"ompas siinä paksu poika"tai ":ompa siinä pönteri poika, miten se on noin paksu ja siskonsa niin laiha". Todellisuudessa olin normaalipainoinen. Seurauksena oli en uskaltanut syödä kunnolla, hampaat mm reikiintyivät. En uskaltanut mennä minnekään. Nykyaan olen 55v vieläkin uskovaiset huomauttaa" miten ruma ja lihava olet", lievää ylipainainoa on mun, kun en ole päässyt käymään lenkillä(tuli joku ihme vaiva) miksi kristittyt ovat yleensä ilkeitä
Suomessa on lihavuusepidemia, hyvä jos tyttö tajuaa että hoikkana pärjää elämässä paljon paremmin.
Olen 166cm ja 62kg ja välillä hoikkuuttani kauhistellaan. Saatetaan kysyä miten pysyn näin laihana tai urheilenko paljon tai syönkö mitään. Välillä miehet mainitsee, että luut tuntuvat.
No, painoindeksin mukaan en todellakaan ole laiha, mutta jostain syystä näytän näillä mitoilla erittäin hoikalta. Olen aikuinen nainen, eli teininä samat kilot ehkä olisivat näyttäneet eriltä, mutta silloin olin viitisen kiloa painavampi
En jaksa lukea koko ketjua, mutta kävikö ilmi, että miksi lapsi näkee isäänsä vain kahdesti vuodessa? Onko kuitenkin useammin tekemisissä video puheluiden kautta?
Totta se oli. Ei naisvalaista kukaan pidä! 🤮
Mun isä laukoi samanlaisia kommentteja kun olin teini ja edelleen 45 vuotiaana ne sanat kaikuvat mun mielessä kun katson itseäni peilistä.
Ap, mikä on tilanne nyt vuonna 2026?
Uli uli uli ap. Ite oon 24v mies ja pituus/paino on 186cm/68kg. En oo koskaan kokenut olevan anorektikko, pikemmin liikunnallinen.
Fakta on se että tyttö on isohko. Olin itse samoissa mitoissa 13v ja melkoinen norsu. Laihdutin sitten 10kg, eli anna tytön laihtua ainakin 10kg ja eiköhäm se sitten siihen lopu.
Vierailija kirjoitti:
Uli uli uli ap. Ite oon 24v mies ja pituus/paino on 186cm/68kg. En oo koskaan kokenut olevan anorektikko, pikemmin liikunnallinen.
Pakkasenraiskaama pulkannaru. Tuntuiko kivalta? Ei varmaan. Joten älkää kommentoiko toisten painoa.
Vierailija kirjoitti:
Siis täällä ihmiset tosissaan väittävät että 165cm/65kg on täysi läskimooses jonka sietääkin laihduttaa ja että isä käyttäytyi oikein noin sanoessaan vaikka AP jo aloitusviestissään kertoo että tyttö on tuosta 65kgstä laihtunut silminnähden eikä saa neuroottista laihdutusta ja dieettaamista kuriin?? Toivottavasti teillä ei ole lapsia. Sairasta.
Se on vain tuo yksi ja sama trolli, joka spämmää tätä ketjua. Normaaleilla ihmisillä ei ole noista läskivihaa, varsinkaan normaalipainoista lasta kohtaan.
Jaaha sellanen vanhan ajan vanhempi se isä. Vielä viime vuosisadan puolella oli ihan normaalia huomautella perheelle ja tuttaville että oottepa lihonneet. Sitten jos oli vähänkin liian laiha niin juoruttiin että nyt sillä on anoreksia.
Minulle vanha äitini yhä huomauttelee painosta. Minulla on ihan hyvä painoindeksi ja rasvaprosentti ja paino pysynyt samana vuosia. Äiti itse ikuinen laihduttaja. Olen sanonut hälle että söisi nyt edes tarpeeksi proteiinia kun vanhenee.
No pitäisikö sun mielestä tytölle valehdella ja antaa lihota? Sehän se varsinainen karhunpalvelus olisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkasenraiskaama pulkannaru. Tuntuiko kivalta? Ei varmaan. Joten älkää kommentoiko toisten painoa.
Ihan sama mulle. Intissä mulle tuli vaan kehuja kouluttajilta ja kaikista liikunta suorituksista sain täydet pisteet. Mieluummin oon laiha kun läski! M24
1. Potkaiset miehen ulos tyttäresi elämästä. Jos on tuollaisia isiä niin ei tarvita enää vihamiehiä. Ei tekosyitä, ei selittelyitä - tämä oli tässä. Lapsen etu ensimmäiseksi.
2. Varaat lapsellesi ajan terveydenhoitajalle/nuorisopsykiatrille/koulupsykologille ja keskustelet heidän kanssaan miten edetään.
Anoreksiat-, ja myös ne kuolemaan johtavat versiot lähtevät liikkeelle pienistä asioista ja mitä nopeammin ja järjestelmällisemmin niihin puuttuu sen parempi.
165cm/65kg on melko tanakka tytöksi. Tuollainen paino pitää sisällään yleensä jo huomattavasti läskiä. Joskus jos on urheilija isoilla lihaksilla, niin se selittää...Mutta 95% tapauksista kyseessä on jo liikaa painoa.
55-60kg on sopivampi paino.
Itse seurustelin 160cm/54kg naisen kanssa, ja hänellä oli todella hyvin muodostuneet lihakset...Silti paino selkeästi vähemmän kuin pituus -100
Huoh. 🙄