Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset päivittelevät synnytystäni - Kellään vastaavaa kokemusta?

Vierailija
02.12.2019 |

Synnytin esikoiseni neljä kuukautta sitten. Olen erittäin onnellinen, mutta eräs asia vähän harmittaa. Ihmiset kyselevät, että miten synnytykseni on mennyt ja kauanko kesti. Kun kerron synnytystarinani, niin ihmiset ovat alkaneet päivittelemään, että kun olen niin huono synnyttäjä ja että kestää niin kauan. Jotkut ovat todenneet, että olen hidas ja että kuinka ei lasta saa maailmaan nopeammin. Olen yrittänyt olla välittämättä, mutta nyt on alkanut hieman ihmetyttään. Minulla on ihana lapsi ja synnytys meni hyvin pituudesta huolimatta hyvin. Miksei noilla asioilla ole merkitystä? Harva ihminen tähän mennessä on löytänyt mitään positiivista sanottavaa synnytyksestäni.
En missään vaiheessa kiinnittänyt huomiota, kuinka tärkeäksi joillekin on synnytyksen kesto. Olin aina kuvitellut, että on pääasia että lapsen saa maailmaan ja että kaikki on loppupeleissä hyvin.
Olen sanonut näille ihmisille, että olen todella onnellinen lapsesta ja että itseäni ei synnytyksen kesto haittaa.
Alkaa olla epätoivoinen olo? Onko kellään vastaavaa kokemusta?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika erikoisia kommentteja olet saanut! Ensinnäkin, eikös ensisynnytykselle ole ihan tyypillistä kestää verraten kauan? Ja toiseksi, jotenkin typerää muutenkin arvottaa synnytyksiä "hyviksi" tai "huonoiksi". Jokainen synnytys on omanlaisensa urakka, ja sinä selviydyit omastasi hienosti! Älä välitä hölmöistä kommenteista, vaan nauti vauvastasi :)

Vierailija
2/32 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan varmaan juu. 0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä olet sanonut niin kuin asia on että se on heikon kätilön syytä kun ei jaksa painaa mahasta niin kovaa että lapsi turskahtaisi ulos nopeammin?

Vierailija
4/32 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vastaa "hyvin meni" ja vaihda puheenaihetta.

Vierailija
5/32 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla äiti ja sisko kovasti miettivät, onko kaikki synnytyksessä ihan kunnossa, kun kesti niin ”kauan” (ensisynnytys ja kesto 7h).

Vierailija
6/32 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi enää intiimejä asioita noille tyypeille.

Vierailija
7/32 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että sulle on kommentoitu noin:/ kauanko/miten meni synnytys - kysymys tuli melkein ensimmäisenä molempien lasten kohdalla, ja hurjan paljon sekin tuntuu muille ihmisille merkitsevän mitä kautta lapsi on maailmaan tullut. Se on naisen mitta kuin nopeasti saa lapsen pusattua maailmaan, lypsyltä synnyttämään ja kun laps on ruokittu, kuokkimaan potut maasta.

Älä välitä ajattelemattomien kommenteista. Se ei ole ihme, että niinkin suuri juttu kuin syntymä kiinnostaa, mutta mitenkään sitä ei kenenkään pitäisi arvostella. Pääasia että laps on siellä sun kanssas ja rakas. Valtavasti onnea❤️

Vierailija
8/32 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa. Leikannut lääkäri totesi että olipa vaikea ja pitkä synnytys, kuinka voin ja oli tyytyväinen että lopputulos oli kuitenkin hyvä. Ja neuvolan täti oli kovin empaattinen. Tosin mun ainoa kokemus, joten ei mulla ollut etukäteen mitää n vahvaa mielikuvaa, miten homman pitäisi mennä.

Vierailija
9/32 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan se synnytys kesti? Eräällä sukulaisellani kesti 27h.

Vierailija
10/32 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole kukaan ihmetellyt kuin minä itse 😄 synnytys kesti himpun vajaa 24h.

Vierailija
11/32 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaterapiaa.

Vierailija
12/32 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa kauan? Mun synnytys kesti 21h, eikä kukaan ole tuollaista päivitellyt.

Vierailija
13/32 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ketään voi edes kiinnostaa moinen asia,ei sillä ole mitään merkitystä!

Sanot vaan että enpäs katsonu kelloa ja mitä väliä sillä oikeastaan on kun kaikki on hyvin-eikö niin. Sitten hymyilet kauniisti ja sanot että eiks o soma vauva.

Vierailija
14/32 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi edellistä synnyttäjää jotka tunnen synnyttivät molemmat neljättä vuorokautta ja hommat päättyi sektioon. Varmaan ollut hirveä tilanne, voin uskoa, mutta eipä se synnytys ainakaan pelkästään taida synnyttäjän taidoista kiinni olla.

Enpä muuten muista että kukaan koskaan ikinä aikuiselämäni aikana missään olisi todennut minulle päin naamaa että "oletpas huono, hidas" tai mitään vastaavaa. Vähän erikoiselta kuulostaa.

Vierailija
15/32 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kesti ensisynnyttäjänä 24 h. Ei mitään ihmeellistä.

Vierailija
16/32 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti pitkä synnytys on hatunnoston arvoinen suoritus vähättelyn sijaan.

Vierailija
17/32 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 lasta, kukaan ei ole koskaan kysynyt synnytyksen kestosta, episiotomiasta, kipulääkkeistä jne., joten ap elää taas jossain mielenterveyskuntoutujien yhteisössä, jossa urkitaan outoja juttuja ja sitten haukutaan. Tosielämässä tuollaista ei ole.

Vierailija
18/32 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti n.50 tuntia, päätyi sektioon. Kukaan ei ole kritisoinut..

Vierailija
19/32 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Ei kukaan päivittele tommosia. 0/5

Vierailija
20/32 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko synnyttäjä olla huono? Yleensähän synnytys etenee aika pitkälti riippumatta synnyttäjästä. Vasta lopussa synnyttäjä työntää vauvan ulos. Siihen asti eteneminen riippuu kai lähinnä vauvasta, vauvan asennosta ja koosta tai supistusten voimakkuudesta jne. Siis asioista, joihin synnyttäjä ei voi vaikuttaa olemalla hyvä tai huono. Synnytyshän on suurimmaksi osaksi vain kivuliasta odottelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi