Miksi mielestäsi kannattaa valita vapaa-ehtoinen lapsettomuus?
Tässä linkissä havainnollistetaan yksi vastaus siihen, miksi valita vapaa-ehtoinen lapseton elämä.
( Kyseessä Jo Frost-jakso)
Kommentit (44)
Tuo videon käytös johtuu auktoriteettien puutteesta. Mun isä olis lyönyt ekana kelleille ja sen jälkeen nostanut tukasta ilmaan jos olisin lapsena käyttäytynyt noin. Ihan selvinpäin. Mun isä ei juonut alkoholia.
Ei se ole lapsien vika vaan vanhempien vika jos lapsi menee piloille ja haistattelee omille vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miksikään. Elämä on tylsää ja yksinäistä jos ei ole edes lapsia.
Nuorena voi vähän aikaa olla kivaa olla itsekseen mutta pidemmän päälle elämästä tulee väistämättä yksinäistä. Mikään matkustelu ja harrastus ei voi korvata oikeita ihmissuhteita ja lapsia.
Toki jos saa lapsia jotka on ookoo. Mutta entä jos tulee jotain psykoja. Ei kai aina voi valita, koska näkee kivoilla ihmisillä kamalia lapsia ja -- päinvastoin.
Ainahan siinä on riski ettei osaa kasvattaa jälkikasvuaan .Tai vaikka osaisi niin tulee ylläripylläri jotain seinähulluja . . .
Ei niitä psykoja tule jos et niitä varta vasten kasvata. Kaikki vanhemmat epäonnistuvat jossakin eikä täydellistä kasvattajaa ole mutta rakkaudella kasvatetuista lapsista tulee ihan tolkullisia ihmisiä. Ja he ovat suuri ilo kun itse vanhenee.
Enemmistö ei vaan siihen ”rakkaudella kasvattamiseen” kykene. Saa nähdä tuleeko tänä asia joskus muuttumaan kun naisille ei enää pakoteta lapsentekoa vaikka väkivallalla.
Mä näen ne kykenemättömät kyllä vähemmistönä.
Enemmistö kyllä kykenee. Täydellinen ei voi, eikä tarvitse olla.
Senkun olet väärässä sitten. Kaikki yhteiskunnan ja suvun painostuksella lisääntymään pakotetut vihaavat lapsiaan. Ja niitä on paljon.
Mun äiti oli tuollainen suvun painostama tapaus. Ei voi pitää hääkuvaakaan esillä, kun tekee kuulemma niin pahaa sillä oli siinä kuvassa viimeisillään raskaana. Hänen neuvonsa olikin: ''Älä ota miestä tai saa lapsia''
Tuossahan on ongelma että lapselle sallitaan tuollainen käytös. Oma tyttäreni kerran löi minua 3 vuotiaana, otin kädestä kiinni katsoin silmiin ja sanoin että muista tämä, tämä oli viimeinen kerta kun lyöt minua. Ei ole sen koommin lyönyt.
Löytyipä mielenkiintoinen keskustelu ja video kuvasi selkeästi näkökulman, että eivät kaikki lapset ole helppoja kasvatettavia ja niitä kamaliakin päiviä varmasti tulee.
Lapsettomuuspäätökseeni vaikuttaa toive edetä uralla itseä kiinnostaviin tehtäviin (tarve ylitöihin, ja lisäkoulutukseen työn ohella, sekä työliikkuvuuden joustavana pitäminen) ja kasvatuksen taloudellinen näkökulma: Oman talouden tulee pysyä toivotulla elintasolla lapsen kasvatuksesta huolimatta. Tällä hetkellä kumpikaan ehto ei ole toteutumassa. Kolmas tekijä on vielä oma jaksaminen "uratoiveiden" paineiden keskellä, joten näistä syistä olen pysynyt lapsettomana. Todennäköisesti hyväksyttävä tosiasia kohdallani, että olen biologisesti liian vanha lapsentekoon, kun ja jos muut asiat alkavat järjestymään.
Toivottavasti keskustelu jatkuu ja tulee lisää näkökulmia aiheesta.
N30