Työhaastattelu, en tullut valituksi
Olen käynyt parin kuukauden aikana työhaastattelussa 3paikassa. On ollu hyvä fiilis haastattelusta ja työnantaja ollu sitä mieltä, et valitaan hommaan ja kehunut kovasti jo haastattelussa. Mutta sitten muutaman päivän päästä soitetaan, että valintamme ei nyt osunutkaan sinun kohdalle. Onko tää ihan yleinen temppu työnantajilta? Sellainen muka kohtelias kiitos, mut ei kiitos-fraasi? Tiedän, että voi olla paljon hakijoita, mutta tuo puoliksi lupaaminen työpaikasta on tosi rasittavaa.
Kommentit (7)
Mitä ihmettä? Tällä palstalla yleensä vaan käsketään menemään töihin. Niin helppoa se on. Oikein kehutaan kuinka on opiskeltu ja tehty paljon duunia sen eteen ettei tarvitse kituuttaa. Ristiriitaista kun kaikille se ei onnistu. Joku salaliitto?
Tsemppiä ap:lle. Toivottavasti onnistaa.
Jos olet päässyt haastatteluihin asti, se on merkki siitä että olet varteenotettava ja pätevä hakija moneenkin työpaikkaan. Aina voi löytyä joku pätevämpi, sehän on selvä. Mutta älä vielä lannistu, teet selvästi ainakin jotain oikein, olet hyvä ehdokas ja osaat tehdä hyviä hakemuksia. Loppu sitten riippuu muista ihmisistä.
Ehkä tuolla tavalla hakija yritetään pitää sitoutuneempana yritykseen eli yrityksellä on valta valita kenet haluaa eikä hakija hylkääkään paikkaa (ole hakemassa muualle tai valitsemassa muuta yritystä).
Minä olen jo tottunut tuohon ja en oleta haastattelujen jälkeen enää mitään.
Entäs jos ne ei temppuile? Olet hyvä EHDOKAS mutta siinä palaverissa, missä lopullinen päätös tehdään joku toinen vaan saa enemmän luontoääniä.
Itsellä on kyllä sekin kokemus, että istutaan pöydän kahta puolen ja rekry kysyy, että miksi edes haet tätä paikkaa ja minä vastaan että toi sun kollegan (joka istuu hiljaa ja punaisena saman pöydän ääressä) antama kuva oli vähän toinen mistä nyt tässä puhutaan.
Erosimme ystävinä, mutta työsuhdetta ei syntynyt. Toki sanoin, että pitäkää yhteystiedot tallessa.
Tää on sama juttu kuin treffien päätteeksi nainen tokaisee että "ollaan yhteyksissä" tai vastaa myönteisesti siihen kun sanot että nähdään toistekin. Pelkkää turhan toivon antamista.
Ehkä se sua parempi hakija haastateltiin vasta sinun jälkeesi.
Tsemppiä, terveisiä toivottaa nimim. puoli vuotta hakuja takana.