Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilillä 100 000 €: Mitä tekisit?

Vierailija
01.12.2019 |

Mitä tekisitte, jos tilillänne olisi 100 000 € ja asuisitte vuokralla pk-seudulla? Käyttäisittekö rahat asunnon ostoon, sijoittaisitteko vai mitä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisin osakkeita. Noista saa 5% osinkoa. Sitten voi vaikka huvikseen ostaa asunnon 100% lainarahalla alle prosentin korolla. Eli saa tuolla 5000e/v osingoilla maksettua 500.000e lainan edestä korkoa.

Vierailija
22/47 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko rahalla...

...KALJAA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetin remontin, ostin huonekaluja ja vaatteita yy äm äs, maksoin laskuja, muutin.

Ja ostin auton. Voi kunpa olisin raaskinut ostaa kalliimman. Vaikka olihan minulla syyni valita vähän halvempi, ihan vain koska ikinä ei tiennyt että mitä laskuja putkahtaa jälkeenpäin. Halusin lähteä auton omistamiseen varovaisin elkein.

Ostin kyllä talonkin, mutta en niillä rahoilla vaan saamani asunnon myynnillä.

Vierailija
24/47 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoon, ehdottomasti. Loppuosa lainaa. Loppuisi joskus tämä sairaan suuren vuokran maksu.

Vierailija
25/47 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan siis 28 v. pariskunta ja meillä tämä tilanne. Aikaisemmin ollaan ajateltu automaattisesti laittaa asuntoon, mutta nyt olemme alkaneet pohtia myös muita vaihtoehtoja. Ap.

Vierailija
26/47 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ostaisin osakkeita. Noista saa 5% osinkoa. Sitten voi vaikka huvikseen ostaa asunnon 100% lainarahalla alle prosentin korolla. Eli saa tuolla 5000e/v osingoilla maksettua 500.000e lainan edestä korkoa.

Minua huvittaa miten ruusuiset kuvitelmat joillain on osakkeista. Eipä niitä osinkoja oikeasti tule kummoisesti. Kerran tuli jotain 400 tjsp. ja sitten jotain alle satasen summia silloin tällöin. Minä haluan tietää paljonko rahaa on. Eikä niin, että mennessäni nukkumaan on 90 000 ja herätessä 89 000.

Vierailija
27/47 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

100k on pieni rahasumma, sillä ei voi juhlia eikä sillä saa kunnon asuntoakaan. Säästäisin 20k osakkeisiin ja loput pitäisin säästötilillä pahan päivän varalle. 

Vierailija
28/47 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaisin.

Vierailija
29/47 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista keskustelua täällä. Ihmiset ei tunnu ymmärtävän edes osakkeen arvonnousun ja osingon maksamisen välistä eroa. Mun salkussa esim. parhaat osakkeet on kasvaneet arvollaan muutamassa kuukaudessa 34%, mutta osinkoa tulee (ennusteen mukaan) vaan 4%. Näistä summista tuo on 4% on rahaa, jonka saan "irti", tuo 34% näyttää toki hyvältä, mutta jos en osakkeita myy niin sitä rahaa mulla ei faktisesti ole ennen kuin myyn ne osakkeet ja sitten loppuu sekin 4% tuotto...

Vierailija
30/47 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin kaiken kerralla sijoituksiin.

Ihmettelen näitä ajallisesti hajauttajia. Jos he sitten joskus saavat sen 100 t kasaan ajallisesti hajauttaen, niin nostavatko pois, ja uudestaan ajallisesti hajauttavat.

Itsellä on muutoin all in, paitsi sen minkä voin tarvita elämiseen.

Vierailija
31/47 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100k on pieni rahasumma, sillä ei voi juhlia eikä sillä saa kunnon asuntoakaan. Säästäisin 20k osakkeisiin ja loput pitäisin säästötilillä pahan päivän varalle. 

Miksi säästäisit, jos kerran sillä ei mitään saa?

Vierailija
32/47 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuuttaisit 80 000e tilillä, joka ei tuota edes korkoa?

Vierailija
33/47 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilillä nyt ei ainakaan kannata näin isoa summaa pitää. Toki jonkinlainen vararahasto sen kuuluisan pesukoneen hajoamisen varalle, mut jos on tarkoitus laittaa raha tuottamaan, niin sijoitus tavalla tai toisella.

Vierailija
34/47 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin pienen talon maalta. Taloja saa jopa alle 30 000 e. Sitten varmaan miettisin, mille alkaisin. Ottaisin ainakin kanoja, ehkä pari kuttua myös. Töitäkin pitäisi tehdä, joten varmaan perustaisin jonkun yrityksen. Tai opiskelisin uuden ammatin sille alalle, mille olisi töitä. En siis ihan korpeen muuttaisi, vaan esim. pienen paikkakunnan keskustan ulkopuolelle. Mitä pohjoisemmaksi lähtee, sitä halvemmalla taitaa talon saada. Mitään en jäisi Helsingistä kaipaamaan. 

Vierailija
35/47 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa asuntoon ja osa sijoituksiin. Asuntolainaa saa nyt todella edullisesti, jonkun 0,5% marginaalin saa helposti ja kun korot on miinuksella niin sitä pääsee alkuun lyhentämään tuolla korolla. Toki ajan kanssa korot nousevat jossain kohtaa, mutta korkoputkiakin saa aika edullisesti jolloin koron saa lukittua tietyn haarukan sisään 5 tai 7 vuodeksi. 

Asunnon hinnasta sitten riippuu kuinka paljon tarvitsette omaa rahaa asuntoon, jos kerran muita vakuuksia ei ole käytettävissä. Jos teille kelpaa 200000€ asunto, niin siihen riittää 50000% omaa rahaa ja lainaa tulisi 150000€. Makuasia sitten miten sijoitatte rahat. Itse tykkään osingoista, joten minulla on kaikki sijoitukset osakkeissa. Osa maksaa osinkoja kerran vuodessa, osa kuukausittain. On vähän pelivaraa sitten taloudessa kun saa palkkatulojen päälle vähän pääomatulojakin. Ja se iso laina ei tunnu niin pelottavalta kun on vähän puskuria. 

36/47 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisoikeusasunto. Erittäin halvat kulut ainakin mulla täällä. Hyvin hajautettu osakesalkku,sijoitusta. Tontti maalta tai ulkomailta. Pieni satsaus itseeni. Loput vaan säästöön. Osa sikariboxiin tai sukanvarteen.

Vierailija
37/47 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa miten ruusuiset kuvitelmat joillain on osakkeista. Eipä niitä osinkoja oikeasti tule kummoisesti. Kerran tuli jotain 400 tjsp. ja sitten jotain alle satasen summia silloin tällöin. Minä haluan tietää paljonko rahaa on. Eikä niin, että mennessäni nukkumaan on 90 000 ja herätessä 89 000.

Minulla tulee satoja euroja joka ikinen kuukausi. Ihan merkiittävä lisä.

Vierailija
38/47 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa asuntoon ja osa sijoituksiin. Asuntolainaa saa nyt todella edullisesti, jonkun 0,5% marginaalin saa helposti ja kun korot on miinuksella niin sitä pääsee alkuun lyhentämään tuolla korolla. Toki ajan kanssa korot nousevat jossain kohtaa, mutta korkoputkiakin saa aika edullisesti jolloin koron saa lukittua tietyn haarukan sisään 5 tai 7 vuodeksi. 

Asunnon hinnasta sitten riippuu kuinka paljon tarvitsette omaa rahaa asuntoon, jos kerran muita vakuuksia ei ole käytettävissä. Jos teille kelpaa 200000€ asunto, niin siihen riittää 50000% omaa rahaa ja lainaa tulisi 150000€. Makuasia sitten miten sijoitatte rahat. Itse tykkään osingoista, joten minulla on kaikki sijoitukset osakkeissa. Osa maksaa osinkoja kerran vuodessa, osa kuukausittain. On vähän pelivaraa sitten taloudessa kun saa palkkatulojen päälle vähän pääomatulojakin. Ja se iso laina ei tunnu niin pelottavalta kun on vähän puskuria. 

Jotain tämän kaltaista pohdimme :) Meillä on asp-tilillä tuosta summasta n. 30t. Nykyisin sijoitamme kuukausisäästöjämme myös suoraan osakkeisiin (ollaan vasta aloitettu). Ap.

Vierailija
39/47 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin osamaksut pois ja muuttaisin helvettiin pk-seudulta, riittäisi rahat pitempään

Vierailija
40/47 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin sähköauton ja oman latauspisteen pihalle.