Työpaikat vähenee ja kilpailu vain kiristyy, joko olet työnhakijana valmis maksamaan töistä?
Yhä harvemmalle on töitä ja koko työelämä elää kovassa murroksessa. Tämä pn ajanut ihmiset väistämättä kilpailemaan keskenään jäljelle jäävistä työpaikoista ja kehittämään tulevaisuuteen ihmisille erillaisia mahdollisuuksia työllistyä. Eikä ihmisten vihaaman Työkkärin tuleva yksityinen korvaaja tule todellakaan olemaan asiakkailleen eli työnhakijoille ilmainen. Yhä useampi työnhakija käyttää maksullisia rekrytointipalveluja tai yksityisiä työnvälitys- ja vuokrafirmoja jotka perivät mukavan tuntuvaa korvausta tarjoamastaan "avustaan". Tähän suuntaan Suomen työmarkkinat ovat tulevaisuudessa kehittymässä.
Kommentit (28)
Hölmöt keskittyvät kaikkeen muuhun kuin osaamiseensa.
hah, hah ja hah. Jos ei haluta töihin niin sitten olen työtön. Aivan sama ja nuo välistäveto välittäjä firmat on yhtä kiinostavia kuin pukama ikävässä paikassa.
Työikäistä ei ole 20 vuoden aikana ollut mulle mitään apua, jos olis maksullinen niin en tukisi. Mä osaan kyllä katsoa avoimet työpaikat netistä, ei mun tarvitse mennä henkkoht sinne asioimaan jotta täti voi koneelta katsoa samat paikat ja kertoa ne mulle.
Mikä työvoimatoimiston tehtävä oikein edes on? Onko kukaan saanut sen avulla työpaikkaa tai mitään konkreettista apua?
Ei, en maksaisi työstä.
Työ on vain välttämätön paha, jota teen jotta saisin rahaa.
En tekisi työtä jos siitä ei olisi minulle hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Hölmöt keskittyvät kaikkeen muuhun kuin osaamiseensa.
Osaamisella ei ole niinkään väliä. Tulevaisuudessa töitä saa se joka on valmis maksamaan työstä eniten työnantajalle ja muut jäävät nuolemaan näppejään sekä elämään töittä ja tuloitta.
Muuttaa luontoon asumaan, niin pärjää muutamalla satkulla kk:ssa, jos on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Ei, en maksaisi työstä.
Työttömyydestä pitäisi olla kovemmat sanktiot ja tuet pienemmät kuin palkat, jotta ihmisiin saisi nimenomaan sitä kaivattua liikettä ja työllistymään. Sinunkaltaisia laiskoja sosiaalipummeja jotka mieluummin makoilee kotisohvalla ja tietoisesti välttelee töitä ei ole varaa elättää.
Työkkäri EI etsi ihmisille palkkatöitä. Se pitää rekisteriä työttömistä ja aktivoi (en itse pidä tätä mitenkään tarpeellisena).
Vihaan sitä, kun ihmiset luulevat että siellä etsitään kunnon työpaikkoja asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en maksaisi työstä.
En tekisi työtä jos siitä ei olisi minulle hyötyä.Työttömyydestä pitäisi olla kovemmat sanktiot ja tuet pienemmät kuin palkat, jotta ihmisiin saisi nimenomaan sitä kaivattua liikettä ja työllistymään. Sinunkaltaisia laiskoja sosiaalipummeja jotka mieluummin makoilee kotisohvalla ja tietoisesti välttelee töitä ei ole varaa elättää.
Maksakaa palkkaa, jolla pärjää. Sherlock.
Vierailija kirjoitti:
Ei, en maksaisi työstä.
Tätä nuo asiantuntijat ei tajua. Työtä pitäisi vissiin tehdä ja motivaation pitäisi kummuta muualta kuin rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en maksaisi työstä.
En tekisi työtä jos siitä ei olisi minulle hyötyä.Työttömyydestä pitäisi olla kovemmat sanktiot ja tuet pienemmät kuin palkat, jotta ihmisiin saisi nimenomaan sitä kaivattua liikettä ja työllistymään. Sinunkaltaisia laiskoja sosiaalipummeja jotka mieluummin makoilee kotisohvalla ja tietoisesti välttelee töitä ei ole varaa elättää.
Typerää. Suomessa on jo muutenkin maailman kalleimmat työvoimakustannukset. AY -liikkeiden mafiat on hilannut palkat pilviinniin. Pitäisi saada paikallisesti ja henkilökohtaisesti solmittava sopimus nykyisen yleissitovan tilalle niin palkat saataisiin taas Suomessakin laskettua takaisin tavalliselle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en maksaisi työstä.
Typerää. Suomessa on jo muutenkin maailman kalleimmat työvoimakustannukset. AY -liikkeiden mafiat on hilannut palkat pilviinniin. Pitäisi saada paikallisesti ja henkilökohtaisesti solmittava sopimus nykyisen yleissitovan tilalle niin palkat saataisiin taas Suomessakin laskettua takaisin tavalliselle tasolle.
Lol. Vaihda jo sitä levyä. Suomi on jo Euroopan Albania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en maksaisi työstä.
Työttömyyden sanktiot tulisi kohdistaa työnantajiin. He ovat kykenemättömiä johtamaan jos joka toinen vuosi täytyy järjestää yt:t ja potkia ihmisiä pihalle. Jos ei tule työttömyyskorvausta niin lopetetaan sitten verotus. Minä olen ainakin 40v työuran aukana maksanut veroja, työttömyys-ja sairasvakuutusmaksuja ja muita veroluonteisia maksuja niin paljon ettei yhtään hävetä olla työtön varsinkaan kun se ei ole oma vikani. Ikärasismi ei myöskään ole minusta lähtöisin vaan jostain muualta.
Sinulla ei taida olla kovinkaan monta työvuotta takana jos kuvittelet että tuet ovat suuremmat kuin palkat.
Vierailija kirjoitti:
Kehitys kehittyy. Se on vain hyvä juttu. Toivottavasti ihmistenkin globaalissa tajunnassa tapahtuu asennemuutos kohti vapautta, pois työelämän ikeestä 🎅
Niin, vielä kun kehittyisi niin ettei ihmisen olisi pakko hakea niitä töitä tai kaikki suurinpiirtein kaatuu, vaikka niistä ison osan tekeekin koneet. Koneille olisi pakko laittaa joku lisävero, jolla kustannetaan työttömäksi jäävien hengailut.
Minä suostuin työhön selkeällä alipalkalla.
Pidin työkokemusta ko. tehtävästä sen verran arvokkaana.
Nyt kolmen vuoden päässä olen pompannut palkkakuopasta ja tienaan reippaasti yli suomalaisen palkkamediaanin.
Asun (melko) pienellä paikkakunnalla ja olin ainoa hakija työhöni. Olen kuulemma huono, mutta potkuja ei voi antaa, kun eivät saa siihen toista. Kyseessä on helppo työ, johon ei vaadita koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en maksaisi työstä.
Miten niin? Suomessahan keskimäärin yhtäisot palkat kuin Norjassa ellei jopa ollut isommatkin ja silti Suomi on huomattavasti kallista Norjaa edullisempi maa elää ja asua.
Hei!Työvoimapula , ja Hurja semmoinen odottaa jo nurkan takana....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en maksaisi työstä.
Miten niin? Suomessahan keskimäärin yhtäisot palkat kuin Norjassa ellei jopa ollut isommatkin ja silti Suomi on huomattavasti kallista Norjaa edullisempi maa elää ja asua.
Köh köh köh, kun rupesi yskittämään.
Kehitys kehittyy. Se on vain hyvä juttu. Toivottavasti ihmistenkin globaalissa tajunnassa tapahtuu asennemuutos kohti vapautta, pois työelämän ikeestä 🎅