Mies on menossa jouluaatoksi mökille
En tiedä, ei taas yhtään ajattele minua. Ulkovessa ja paljon lunta.
Kommentit (36)
Jos mies yrittää hiuksista raahata ap:n mökille, soita 112. Jos vie sinne lapset vastoin näiden tahtoa, soita 112. Jos vaatii tekemään jouluruokavalmisteluja, älä tee. Ei mikään laki vaadi sinua miestä passaamaan. Itse hoitaa kaiken jos muistaa. Voi olla hyväkin hänen palella joulu kosteassa mökissä syömässä puoliksi palanutta HK:n sinistä, kun on ensin menoruuhkassa sinne körötellyt.
Hanki pakkaseen (itsellesi) laatikot ja pikkukinkku ja jemmaa ne mùstaherukoiden taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on miehesi tapa näyttää sinulle, että teillä on erilainen tapa viettää joulua.
Tämä on mieheni tapa osoitta että hän määrää koska mulla ei ole omaa työtä ja toimeentuloa. Ap
Miksei ole? Sinulle kuuluu puolet kaikesta, jos naimisissa olette.
Miksi annat alistaa itseäsi noin? Sano nyt vielä että se sika äänestää persuja.
Eroa, ota yhteys sosiaalitoimeen ja mene vaikka turvakotiin. Tuo on henkistä ja taloudellista väkivaltaa.
Eli mies laittaa sinut valintatilanteeseen; joko olet jouluna yksin tai menet paikkaan, jota mies tietää sinun inhoavan. Sisältää myös viestin; olen mieluummin jouluna yksin, kuin sinun kanssasi.
Minä jäisin kotiin, tekisin rauhassa suunnitelmaa muutosta ja erosta. TOivon, että teillä ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on miehesi tapa näyttää sinulle, että teillä on erilainen tapa viettää joulua.
Tämä on mieheni tapa osoitta että hän määrää koska mulla ei ole omaa työtä ja toimeentuloa. Ap
Eroa, ota yhteys sosiaalitoimeen ja mene vaikka turvakotiin. Tuo on henkistä ja taloudellista väkivaltaa.
Siksi kun mä olen monisairas ja vammainen, siksi ei ole töitä, ei ammattia vaikka olen jo vanha.
Vierailija kirjoitti:
Eli mies laittaa sinut valintatilanteeseen; joko olet jouluna yksin tai menet paikkaan, jota mies tietää sinun inhoavan. Sisältää myös viestin; olen mieluummin jouluna yksin, kuin sinun kanssasi.
Minä jäisin kotiin, tekisin rauhassa suunnitelmaa muutosta ja erosta. TOivon, että teillä ei ole lapsia.
Mä tykkään mökistä kesällä, näin talvisin siellä on hiukan hankalaa
Kukaan ei omista toista. Ei ole häävi ukko jos kiristää naistaan. Ei mies ollenkaan vaan hirviö. Eikä häävi nainen jos antaa tehdä niin. Ei nainen ollenkaan vaan kynnysmatto.
Aina on vaihtoehtoja tuollaiselle hyväksikäyttösuhteelle. Ellei muuta niin turvakoti. Siellä autetaan asunnon ja toimeentulon hankkimisessa. Jokaiselle kuuluu toimerntulo, mutta tuo parisuhteessa tapahtuva taloudellinen kiristys on musta aukko. Siksi parisuhde pitääkin ensin lopettaa.
Toivottavasti et ole sama pöljä joka kesällä julisti, että mies elättää hänet, kadehtikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun mä olen monisairas ja vammainen, siksi ei ole töitä, ei ammattia vaikka olen jo vanha.
Sitten sinulla on kuntoutusraha tai eläke. Se on toimeentulo.
Valivalivalivali..... Nyt siellä mökillä ei ole kaiken maailman önniäisiä häriköimässä edes siellä huussissa, ja kun ulkohuussillinen mökki on, oletettavasti lumitöitäkään ei ihan hirveesti oo tehtävänä. Keskityt nyt siis tunnelmalliseen ja kiireettömään mökkijouluun, ja lopetat kitinäsi, tai jäät kotiin ja lopetat kitinäsi.
Mäkin olen parantumattomasti sairas ja 100% invalidi, mutta siitä on lääkärin lausunnot ja niiden perusteella myönnetty työkyvyttömyyseläke.
Eläkettä ja muita etuuksia ei saa, ellei niitä hae. Diagnoosia "monisairaudesta ja vammaisuudesta" ei tehdä itse vaan ne tekee lääkäri. Ellei ole oikeasti sairas ja työkyvytön, eläkettä ei tipu.
Eli ap on vain päättänyt heittäytyä ukkonsa elätettäväksi ja nyt on ukolla ilmeisesti mitta täynnä. Ok. Hän ei siis olekaan tarinan roisto, kuten aloitus antoi ymmärtää.
Sekö tekee ihmisestä hirviön, että hän on ilmoittanut haluavansa jouluksi mökille?
Hän on siis sanonut haluavansa sinne, ei ilmeisesti ole vielä edes tehnyt päätöstä meneekö sinne. Ainakaan aloituksesta ei tule ilmi, että mies vangitsisi naisen, veisi väkisin autoon ja kuskaisi mökille. Ehkäpä mies halusi keskustella asiasta, miten joulu vietetään ja ilmaisi näin, että haluaisi itse mökille.
En tiedä kuinka vammainen aloittaja on, mutta ilmeisesti puheenmuodostuksessa on joitain rajoitteita, kun ei pysty kertomaan, että hänen on hankalaa käydä ulkohuusissa etenkin, jos lunta on paljon.
Ratkaisuksi voisi käydä, että hankitte sellaisen matkailuauton portapotin. Ne ei paljoa maksa ja sitä voisi käyttää yöaikana ja tyhjentää sitten päivänvalossa.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän on sama tilanne kun mies ei tykkää olla kotona. Olisikin kiva jos se koti olis sellainen missä mieskin haluaisia viettää joulua. Siis tuon viestin lähettää tässä nainen, koska olisi todellakin yksin sen joulun, ja ulkovessa on se mikä tämän kaiken aiheuttaa. Pitäisikö apn tehdä sinne mökille sisävessa, kun se nykyään onnistuu helpolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän on sama tilanne kun mies ei tykkää olla kotona. Olisikin kiva jos se koti olis sellainen missä mieskin haluaisia viettää joulua. Siis tuon viestin lähettää tässä nainen, koska olisi todellakin yksin sen joulun, ja ulkovessa on se mikä tämän kaiken aiheuttaa. Pitäisikö apn tehdä sinne mökille sisävessa, kun se nykyään onnistuu helpolla?
Se on niin pieni mökki ettei sinne sisävessaa saa. Ja mitä tulee mun tuloihin, niin olen yrittäjä, kun hain useasti eläkkeelle mutta en päässyt. Sairauksistani toki on lääkärintodistukset mutta ei se auta.
Totuus tämän vinkujan osalta on se, että ei halua erota ja lähteä, kun tulotaso tippuu huomattavasti. Kerjää täällä sääliä milloin milläkin syyllä. Valittaa valittamisen ilosta. Luulee saavansa sääliä ja sympatiaa, vaikka on itse syypää siihen, että on edelleen ääliömiehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Totuus tämän vinkujan osalta on se, että ei halua erota ja lähteä, kun tulotaso tippuu huomattavasti. Kerjää täällä sääliä milloin milläkin syyllä. Valittaa valittamisen ilosta. Luulee saavansa sääliä ja sympatiaa, vaikka on itse syypää siihen, että on edelleen ääliömiehen kanssa.
Niinhän se tippuisikin. Käytin säästöt aikanaan, kun ei ollut vuosiin tuloja ja mies ei halunnut elättää. Ostin osuuden yrityksestämme että saisin edes palkkaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se tippuisikin. Käytin säästöt aikanaan, kun ei ollut vuosiin tuloja ja mies ei halunnut elättää. Ostin osuuden yrityksestämme että saisin edes palkkaa. Ap
Niin tuossahan se tulikin, mies ei halunnut elättää, soosoo mies.