Kumpa on parempi vaihtoehto? Olla rauhassa lapsi ja lapsellinen vielä niin pitkää kun hyvältä tuntuu vai pakottaa itseni kasvamaan aikuiseksi hetkessä?
Ikää tosiaan 22v ja oon mies tai varmaan poika teidän mielestä. Pojaksi minua myös aina luullaan sillä monet veikkaavat jopa 15-17 vuotiaaksi.
Asun jo omillani ja käyn jopa tienaamassa töissä elantoni mutta muuten tunnen itseni aivan lapseksi ja vielä varmasti paljon lapsellisemmaksi kuin monet muut 18-20 vuotiaat.
Olisiko parempi pakottaa itseni kasvamaan aikuiseksi ja vain väkisin ruveta miehistymään vai antaa sen tapahtua itsestään aikanaan (jos sitä jään oottamaan niin olen varmaan yli 30v sitten)
Eli mitä mieltä olette?
Kommentit (26)
Ole just sellainen kuin itse haluat. Kyllä sitä ehtii aikuinen olla myöhemminkin.
Siis millä tavalla se sun lapsellisuus tulee esille? Minä olen tuntenut itseni 13-vuotiaasta asti suurinpiirtein aikuiseksi (en toki sitä silti ollut) mutta en oikein osaa kuvitella että minkälaista olisi tuntea itsensä lapseksi tuossa iässä ja elämäntilanteessa.
Olen 30v samoin kun puoliso ja ystäväni. Nyt kun on kasvannut ja tajunnut mikä illuusio on yhteiskunta niin on ollut oikein hyvä päätös jäädä lapseksi ja vain nauttia. Ei nykymaailma ole enää sen arvoista olla ahkera ja aikuinen, pettymystä siitä vaa tulee. Mulla aivan sama vaikka kuolema korjaa tai jää kodittomaksi, ihminen pärjää vain passilla ja hammasharjalla.
Katson piirrettyjä ja hihittelen, olen vapaa ja nautin. Eräät 70 vuotiaat ovat jopa neuvonneet että ei kannata uhrautua. Käteen jää vai väsymys, velkaa, ongelmia ja katkeruutta.
No kannattaa ensinnäkin tiedostaa, että aivojen kehitys on vielä kesken. Riskienhallintaan ja pitkäjänteisyyteen liittyvät asiat ovat vielä työn alla. Mutta kyllähän tässä jo loppusuoralla ollaan, vielä muutama vuosi ja sitten aivot on valmiit.
Mutta kiinnostaisi tietää miten tämä lapsellisuus ilmenee? Tuhlailetko rahasi huolettomasti, asutko vuokralla vailla mitään suunnitelmaa omistusasunnosta, osteletko asioita osamaksulla, onko sinulla tuloihisi nähden suhteettoman kallis auto? Jätätkö laskuja maksamatta ja veroilmoituksen tarkistamatta? Meneekö viikonloput ryypätessä ja vaihtuvatko naiset tiuhaan tahtiin?
Aikuisuuteen kuuluu tietynlainen vastuunkanto ja se, että asioita suunnitellaan pitkällä tähtäimellä. Ja paljon sellaista, minkä nuoret voivat kokea tylsäksi ja puuduttavaksi, kuten esim. rahojen budjetointi, sijoitusten miettiminen, sähkö- ja vakuutusyhtiöiden kilpailutus ja sitten tietenkin bonusten kerääminen S-kortilla. Tätä tylsyyttä ja suunnitelmallisuutta vaaditaan kun pitää ottaa vastuuta perheen elatuksesta ja miettiä miten asuntolainasta selvitään ja vähän suunnitella kuinka säästetään vaikkapa ensi kesän lomamatkaa varten.
Mutta miten ap koet, mitä aikuisuuden elementtejä elämästäsi puuttuu? Onko se iskuporakone vai S-kortti vai joku, mitä ei oikein osaa hahmottaa? Kyllä aikuisetkin osaa pitää hauskaa ja ottaa rennosti. Mutta sen verran himmailemme, ettei henki lähde eikä konkurssi tule.
Lapsihan sä vielä oletkin, joten ole rauhassa vaan. Kyllä se aikuistuminen tapahtuu omaan tahtiinsa pakottamattakin. Ennen vanhaan (ehkä vieläkin?) telkkarin kuuluttajatädit sanoivat aina että "nyt tulee ohjelmaa kaikille lapsille ja lapsenmielisille", eikä se ollut mikään haukkumasana. Olet vain niitä lapsenmielisiä. Pidä siitä kiinni, sillä sitten kun sen menetät, et sitä enää takaisin saa.
En oikein osaa selittäää. Elämä on kyllä hallinnassa muuten muuten tunnen olevani hirveän nuori ja lapsellinen.
T. Ap
Kehitystä ei voi pakottaa. Jos yrität olla muuta kuin olet, joudut vaan teeskentelemään ja se on todella raskasta ja vaikeaa ja aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia. Koita vaan aikuistua omaan tahtiisi, sitä mukaa kun tuntuu hyvältä ja tarpeelliselta. Jos on kyse ihan pelkästä leikkisyydestä, niin siitä älä ikinä luovu.
Viikonloput eivät mene ryypätessä kun en oikein vielä tänä päivänäkään ole sitäkään hirveästi tehnyt. Osittain varmaan hyvä. Sen jälkeen kun täytin 18v olen noin kerran kuussa juonut jtn alkoholia eli hyvin harvoin. En ole ikinä seurustellut tai hirveästi ollut kontaktissa vastakkaiseen sukupuoleen jotenka ei. Ei todellakaan naiset vaihdu kun mitään naisia ei ole :(. Sen lisäksi mulla ei ole ikäisiäni kavereita. Aikuisia ihmisiä kyllä työkavereina mutta jotenkin tunnen itseni lapseksi niiden keskellä ja tuntuu että he vähän sillä tavoin minua kohtelevatkin..
T. Ap
Ole vaan rauhassa nuori, mullakin aikuistuminen alkoi toden teolla vasta 25-26 -vuotiaana.
Minä olen kohta 40 v nainen ja tunnen jossain mielessä olevani nuori ja lapsellinen, vaikka en kylläkään pidä lapsista yhtään (mikä on joidenkin mielestä lapsellista). En aio hankkia lapsia enkä omistusasuntoa velalla (eli jos voitan miljoonia lotossa niin sitten toki), joten voin rauhassa olla kai lapsellinen.
Kertomasi asiat olisivat voineet tulla suoraan omasta suustani. Haluaisitko jutella, ap?
Ihminen on miksi itsensä tuntee. Nauti elämästä, siitä mitä on nyt. Huomenna on jo toisin. Ei muutkaan altavastaile ja kaikilla joku mielipide on.
Luonnollisuus on parasta. Suukkoja, poika. Iloa ja rauhaa.
T. 🐶
Mulla oli tuon ikäisenä sama tunne. Luulen että se johtui siitä kun vedin käteen joka päivä 1-3 kertaa. Kun aloin säännöllistelemään käteen vetoa 1-2 kertaa viikossa niin tuli heti miehisempi olo. Vedin käteen päivittäin koska terveydentiedon kirjat sanoi koulussa että paljon masturboiminen on terveellistä ja mulla on kovat seksihalut mutta ei tytteliä tai vaimoa. On mulla nyt 29v sellanen peter pan olo. Pelailen paljon tietokoneella ja pumppaan painoilla. Ei oikein kiinnosta rahan tekeminen tai ole kunnianhimoinen. Haluan olla vapaa. Tyttöystävä olisi kuitenkin kiva. Samanlainen kuin minä eli tykkää videopeleistä ja harrastaa seksiä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kertomasi asiat olisivat voineet tulla suoraan omasta suustani. Haluaisitko jutella, ap?
Itseasiassa joo voisi kyllä kiinnostaa. Minkäs ikäinen olet entä sukupuolesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
52v ja mies. Pistätkö meiliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
52v ja mies. Pistätkö meiliä?
Öö luulin et oot vähän lähempänä mun ikäluokkaa. Mistäs oikee haluut jutella? T. Ap
Olisi parempi kasvaa väkisin aikuiseksi. Se on sekä edullisempaa itsellesi ja kaikin tavoin parempi. Jos annat päähäsi iskostua ikuisen poikuuden niin tulet jossain kohtaa kokemaan aivan varmasti jonkun ikäkriisin ja koet että elämä loppuu kesken.