Jos olette suutuksissa puolisonne kanssa, onko teillä sellainen käytäntö......
.....kuten elokuvissa, että mies nukkuu sohvalla jonne nainen hänet häätää. Itsestäni olisi luontevampi käytäntö, että se joka haluaa nukkua erillään menee itse sinne sohvalle, niin minä tekisin. 30 vuotta ollaan oltu yksissä, vielä ei ole käynyt noin, joskus olen kyllä odottanut että mies nukahtaa ja mennyt vasta sitten sänkyyn, mutta jos se kovin huokailee ja pyöriskelee unta saamatta menen kyllä viereen. Oikeastaan vanha neuvo ´´älä anna auringon laskea vihasi ylle´´ on aika hyvä.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Sä oot sitä mieltä siis, ettäjos vaikka puolisosi pettää/pelaa/ryyppää rahat se sinua harmittaa, niin sinä siirryt sohvalle, ja se puoliso jatkaa mukavaa elämää sängyn leveydeltä?
niin tietysti. mikä minä olen ketään määräämään, itse voin siirtyä pois jos siltä tuntuu.
Yleensä siihen on hyvä syy, jos joku häädetään pois sängystä. Jos miehesi ei ole suututtanut sinua, et kai ymmärrä koko häätämistä.
Joskus kumpikin on järkevämpi kunnon unien jälkeen, ja riita selviää helpommin aamulla.
Aika harvaan on jääneet suutuksissa olemiset, joissa lopussa ei olisi sitä tunnetta että haluaa toisenkin oloa helpottaa olemalla lähellä ja pyytämällä anteeksi.
Mikä valta kenelläkään on häätää minua omasta sängystäni sohvalle?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä siihen on hyvä syy, jos joku häädetään pois sängystä. Jos miehesi ei ole suututtanut sinua, et kai ymmärrä koko häätämistä.
on toki suututtanut, mutta mieluummin lähden itse jos tarve vaatii.
Miksi pitää nukkua samassa sängyssä; on ahdasta ilma huononee yms
Kyllä meillä se, jota toisen vieressäolo eniten häiritsee riitatilanteessa on se, joka siirtyy sohvalle. Mikä minä olen toista komentelemaan! Tai mies minua. Molempien sänky se on. Jos mies tekisi jotain törkeää, siitä kyllä tapeltaisiin kovaäänisesti, ja molempia ottaisi pattiin tilanne, mutta silloinkin se siirtyy, joka ei halua nukkua samassa sängyssä.
(Meillä on parisuhdetta takana 33 vuotta)
Minulle sohvalla nukkuminen ei ole mikään ongelma. Mukava sohva, vaikkei nukkumiseen ole tarkoitettukaan. Olen siinä monet hyvät unet nukkunut.
Sinkku olen.
Entinen avovaimo joskus yritti käskyttää sohvalle, mutta enhän minä sinne suostunut menemään. Sanoin, että menkööt itse, jos ei samaan sänkyyn sovi. Ei mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Minulle sohvalla nukkuminen ei ole mikään ongelma. Mukava sohva, vaikkei nukkumiseen ole tarkoitettukaan. Olen siinä monet hyvät unet nukkunut.
Sinkku olen.
Sinkku olen siis ainakin toistaiseksi...
Vierailija kirjoitti:
Miten aikuinen ihminen häädetään omasta sängystä? Etenkään suurempi ja vahvempi?
25 vuotta yhdessä ja koskaan ei ole kummankaan pitänyt siirtyä minnekään nukkumaan. Jos on ollut kimurantimpi tilanne, ollaan otettu etäisyyttä sängyssä. Sängyn leveys 180 cm, joten tilaa jää hyvin kiukutella. Harvemmin sellaistakaan on tapahtunut. Aamulla kuitenkin herätään lusikassa saman tuplapeiton alta vaikka illalla tilanne olisi ollut erimielinen.
Jos niin pahasti olen suuttunut, etten halua nukkua samassa sängyssä, olen itse mennyt sinne sohvalle. Näin on käynyt 2 kertaa. Molemmilla kerroilla herätessäni aloin etsimään uutta asuntoa itselleni, ja muutaman viikon kuluessa oli minulla ihan oma sänky.
Mies nukkuu sohvalla 90% öistä, vaikka ei olla edes riidoissa.
Meillä ei kovinkaan paljon olla nukuttu sohvalla. Kotona on yleensä joku vapaa sänky. Minä ole se joka haluaisi sopia riidan ennen kun alan nukkumaan, jos taas mies on halunnut mieluummin nukkua kuin riidellä riitaa loppuun hän on ihan vapaasta tahdostaan mennyt muualle kun ei saa nukuttua samassa sängyssä kanssani.
Sä oot sitä mieltä siis, ettäjos vaikka puolisosi pettää/pelaa/ryyppää rahat se sinua harmittaa, niin sinä siirryt sohvalle, ja se puoliso jatkaa mukavaa elämää sängyn leveydeltä?